Re: Estació de Sagrera-TAV
Posted: Monday 27/02/2017 19:39
Podem afegir la nova llançadera al Prat? a aquest pas arribaran a fer-se al mateix tempsEl Maño amañado wrote:Respecte a lo que es farà o no a la futura estació de la Sagrera-AVE, jo penso que per treure-li més partir, a més de fer-la intermodal (que tinguin terminal o parada les línies d'autobusos interubans catalanes), també s'hauria d'introduir les línies de busos d'ambit nacional i internacional (les que paren a l'estació del Nord, vamos...). El que proposo és que es faci com a Saragossa, on antigament els busos paraven a l'obsoleta estació de Passeig Mª Agustín (Puerta del Carmen) i amb la construcció de l'estació del AVE a les Delicias, doncs s'ha traslladat totes les línies (incloent les d'àmbit regional aragonès) a Delicias i actualment es nota moltíssim aquest canvi, ja que ha sigut una millora com Déu mana.
Doncs, partint d'aquesta idea, trec a la conclusió que la millor opció seria fer passar tots els serveis de busos de l'estació del Nord a aquesta futura estació intermodal de la Sagrera-AVE. A més... Tot són avantatges! Amb lo que costa sortir/entrar de l'Estació del Nord per arribar/vindre a/de Martorell (AP-7), es faria molt més còmode, més fluid i sobre tot, més ràpid si anés a la Sagrera des del peatge de Martorell per la B-30/AP-7 (lo que seria Rubí, St. Cugat, UAB), agafés la C-58 (carril Bus-VAO) i entrés per la Meridiana. Una altra alternativa seria seguir per la C-58, agafar Ronda Litoral i sortir per la 29 (Rbla. Guipúscoa).
Un altre punt a tenir en compte és que l'estació del Nord s'està quedant obsoleta, les coses com són. Si es posés tot a la Sagrera, passaria com a Madrid amb Atocha y Chamartín (en cas nostre, Sants i Sagrera). És més, seria el mateix que va passar amb l'estació de Saragossa (l'anomenada anteriorment). Per entrar, maniobrar dins d'ella i sortir era tot un caos! No de manera tan exagerada també es veu a l'estació del Nord. Al fer l'estació de busos nova a la Sagrera, la circulació d'entrada i sortida seria més directa i sense complicacions.
I el tercer punt fort que trobo seria els desplaçaments que es podrien fer des de la Sagrera cap a la resta de la ciutat i perifèries. Allà tindríem:
- Metro: L4, L9/L10.
- Bus (per ara): 34, H8?, V29, V31, N9 i qui sap quines línies posaran en un futur.
- Rodalies: R1, R2. En aquí, penso que la R2 Sud començarà a la Sagrera (com feia fins a principis del '09, però a St. Andreu Comtal)
- Renfe: Línies de Mitja Distància, LD i AVE (i fronterís, no ho oblidem).
- Busos interubans (comarcals, autonòmics, nacionals i internacionals).
I bé, per ara seria tot això que comento. Si em ve al cap qualsevol altre idea o proposta, ja la publicaré per aquí.