Avui ha estat un dia negre per a la història de Renfe a Barcelona, però com ha estat en festiu els efectes no han estat massa caòtics.
Una vegada acabada la trobada de trens històrics a Monistrol, en UT596001 i jo ens hem dirigit a l'estació de Sants per dinar abans de tornar cap a les nostres ciutats. Una vegada hem arribat hem observat que les vies 5 i 6 estaven en permanent "Sin Servicio" i que els panells de sortida/arribada via Vilanova portaven una hora sense inmutarse.
Desde megafonia s'advertia als viatgers de l'Aeroport que hi havia un servei substitutori com el de l'època de la llançadora, el que ens va fer raonar que la incidència s'havia produit per la zona del Prat. Poc desprès van començar a emitir missatges per megafonia dient que els viatgers cap a Castelldefels o Gavà havien de dirigir-se cap a la Plaça Espanya i desde allí agafar les línies ordinàries d'autobús que allà es dirigeixen, tot indicant els números de les línies. També deien per megafonia que la causa de tots els problemes era que les vies 5 i 6 s'havien quedat sense tensió
no colava!
Quan estavem per tornar cap a casa, sonà per megafonia un missatge celestial "próxima circulación por vía 5 cercanías con destino Sant Vicenç de Calders via Vilafranca, este tren es directo hasta Sant Vicenç de Calders", inmediatament anem a una MAE i comprem un parell de bitllets cap a Sant Vicenç de Calders
... teniem a més a més fortes esperances de poder fer aquest tren tan anòmal amb un material encara més anòmal pel que fa a la línia de Vilafranca: una 450 o 451 i voilà, va apareixer una preciosa 450 per via 5
Així doncs, després d'esperar 20 minuts dins de la 450 a Sants (ja que haviem de deixar passar a un Alvia al qual seguiriem) marxem en el tren directe. Vem tardar aproximadament el mateix que tarda un rodalies habitual doncs la linia de Vilafranca registrava un alt tràfic (447s, 450s, 451s, Arcos, Alvias, Euromeds, CEXs, 470s, de tot...) i vem haver de fer parar durant alguns minuts a El Papiol (suposem que per deixar passar un R7), Sant Sadurní d'Anoia, Els Monjos (per el embut la via única per Vilafranca) i a l'entrada de Sant Vicenç de Calders.
Desde Sant Vicenç de Calders vam veure que s'havia establert un servei de llançadores fins a Vilanova i la Geltrú a pesar de que a Sants no s'havia avisat d'aixó. La majoria de les vies estaven sempre ocupades i van tenir força feina els de circulació. Després de pasar una hora observant les incidències i just quan pensavem en tornar a Barcelona amb un R4-Manresa van avisar per megafonia que sortiria el primer R2 cap a Barcelona via Vilanova una vegada aparentment solucionats els problemes. Així doncs vam decidir tornar per Vilanova i veure com estava el tema
Aparentment tot estava normal per la R2 quan vem tornar i les estacions sense aglomeracions per tant vem suposar que seguiriem algun tren amb origen a Vilanova, no obstant, una vegada arribem a Gavà el conductor avisa per megafonia que hi havia problemes a Sants. Després de estar aturats a Gavà uns minuts vem marxar finalment cap a Barcelona, en aquest darrer tram curiosament no ens vam creuar amb cap tren.
Una vegada arribem a Sants observem que els trens de rodalies normals de les linies R1, R3, R4 i R7 que durant el migdia funcionaven amb normalitat ara tenien problemes, és a dir, absolutament totes les circulacions estaven tocades! Una vegada vem baixar a la via 2 no vam tardar gaire a saber que havia provocat els nous problemes: van començar apareixer efectius del 061, poc desprès veiem bombers corrents, desprès mossos, policia d'uniforme i de paissà... tots es dirigien cap a l'extrem de l'andana de les vies 1 i 2 sentit Plaça Catalunya... les circulacions per la via 1 i 2 estaven aturades i totes les circulacions de les altres vies cap a Plaça Catalunya o Passeig de Gràcia es feien a baixíssima velocitat. Finalment ens van arribar les noticies de que s'havia produit un arrollament o suicidi. Poc desprès van apareixer un Mataró per la via 3 i un Terrassa per la 4 per tal de poder continuar amb el servei. A la via 2 s'havia quedat "atrapat" un Vic que no podria sortir fins que no s'evaquessin els equips de rescats.
Finalment ens vam dirigir cap a la via 4 per tornar cap al Vallès després d'aquest dia tan aventurer per nosaltres i tan negre per a Renfe...