Page 26 of 104

Afectat

Posted: Thursday 21/05/2009 12:38
by Guigui
En aquest:
Jordi Freixas wrote:No no!!! Em referia només al tram afectat per la via de doble ample.
;)

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 21/05/2009 12:55
by Jordi Freixas
Ah val... jo hi compto amb això. Però posats a fer les coses malament, no creus que significa enredar encara més la troca reconvertint UNA VIA a doble ample, enlloc d'adaptar-la directament a ample europeu?

Però és que de fet la qüestió és que s'haurien d'adaptar totes dues vies a doble ample i fora!!!

Dos vies sí, una no!

Posted: Thursday 21/05/2009 13:40
by oriolp13
Jordi Freixas wrote:Ah val... jo hi compto amb això. Però posats a fer les coses malament, no creus que significa enredar encara més la troca reconvertint UNA VIA a doble ample, enlloc d'adaptar-la directament a ample europeu?

Però és que de fet la qüestió és que s'haurien d'adaptar totes dues vies a doble ample i fora!!!
Adaptar la via a ample europeu implicaria que la línia és quedès amb una sola via d'ample ibèric, per tant, el trànsit que suporta actualment la línia no hi podria passar...
El que s'hauria de fer "provisionalment" és adaptar les dues vies, ja que si només adapten una per estalviar-se una calerons, la "líaran parda", ja que no serà fàcil organitzar la línia. Potser durant aquest temps desviaran alguns MD/LD per la costa per alleujar el trànsit de la línia...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 21/05/2009 13:56
by genissimon
Tinc entès que instal·len via de tres carrils a les dues vies entre Girona Sud (Fornells) i Figueres (Camp de Vilafant).

El primer problema estarà amb el voltatge de l'electrificació de la catenària. SNCF té 1,5KVcc i 25 KVca, mentre que renfe té 3KVcc (ample ibèric) i 25KVca (ample normal).

El segon problema estarà amb el descentrament de la catenària que, probablement, no sigui apta per als dos amples.

Per això crec:

1.- L'electrificació de la doble via de tres carrils de Girona a Figueres serà l'adequada per a l'ample ibèric i de 3KVcc, perquè si no no sé quin material mòbil es farà servir per als trens regionals actuals.
2.- Els trens de viatgers canviaran d'ample a Figueres i baixaran a BCN en ample ibèric. Els trens SNCF no passaran més al sud de Figueres. Els trens renfe no aniran més al nord de Perpinyà (catenària 1,5Kvcc).
3.- Els trens de mercaderies en ample UIC aniran amb locomotora dièsel.

I tot això sense saber quina senyalització s'aplicarà al tram de doble ample (ASFA, ERTMS, ... ¿?¿?)

Espero anar-ho a veure, que la xapussa té les dimensions adequades a una obra faraònica projectada per Pepe Gotera y Otilio.

Salut !!

Re: Dos vies sí, una no!

Posted: Thursday 21/05/2009 14:00
by Jordi Freixas
oriolp13 wrote:
Jordi Freixas wrote:Ah val... jo hi compto amb això. Però posats a fer les coses malament, no creus que significa enredar encara més la troca reconvertint UNA VIA a doble ample, enlloc d'adaptar-la directament a ample europeu?

Però és que de fet la qüestió és que s'haurien d'adaptar totes dues vies a doble ample i fora!!!
Adaptar la via a ample europeu implicaria que la línia és quedès amb una sola via d'ample ibèric, per tant, el trànsit que suporta actualment la línia no hi podria passar...
El que s'hauria de fer "provisionalment" és adaptar les dues vies, ja que si només adapten una per estalviar-se una calerons, la "líaran parda", ja que no serà fàcil organitzar la línia. Potser durant aquest temps desviaran alguns MD/LD per la costa per alleujar el trànsit de la línia...
Em sembla que estem parlant del mateix ;)

Només que... si senzillament adapten una via tindrem una via en ample ibèric suportant un tràfic determinat, i tindrem la via del costat suportant el triple de tràfic... i això per estalviar-se ELLS uns calerons, ENS sortirà molt car.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 21/05/2009 14:15
by Jordi Freixas
Si això es fa com comentes, aquí hi han moltes contradiccions:
genissimon wrote:1.- L'electrificació de la doble via de tres carrils de Girona a Figueres serà l'adequada per a l'ample ibèric i de 3KVcc, perquè si no no sé quin material mòbil es farà servir per als trens regionals actuals.
D'acord. Suposem que per collons aquest tram s'haurà de fer amb unitats 100, que són les úniques del parc ferroviari AVE bi-tensió. Tindrem una serie de trens que seran aptes per circular sota catenària d'Alta Velocitat (llògicament), i també sota catenaria convencional d'ADIF. Què passarà amb aquests trens a partir de la sortida del Túnel del Pertús, a on enganxaran amb la línia de Vilafranca de Conflent fins a Perpinyà?
genissimon wrote:2.- Els trens de viatgers canviaran d'ample a Figueres i baixaran a BCN en ample ibèric. Els trens SNCF no passaran més al sud de Figueres. Els trens renfe no aniran més al nord de Perpinyà (catenària 1,5Kvcc).
I per això tanta comedia a fer una via de doble ample??? Igualment ens trobariem en les mateixes, ja que els trens Alvia són bi-tensió (25 KV + 3 KV)
genissimon wrote:3.- Els trens de mercaderies en ample UIC aniran amb locomotora dièsel.
Val... ara ho començo a entendre. El que em sorprendria és que de ser realment així m'agadaria veure si els francesos s'atedrien a renegociar el pacte incomplert per Espanya xD xD xD :'( :'( :'(

En resum: QUE ELS HI SORTIRIA ÉS A COMPTE AUGMENTAR L'ESFORÇ INVERSOR AQUEST DELS COLLONS, FER LA DOBLE VIA EN DOBLE AMPLE, FER PASSAR TOTS ELS TRENS PER ALLÀ I DEIXAR-SE DE PUNYETES!!!!!

PD: El ramal Mollet - El Papiol també s'està fent amb doble ample i amb catenaria d'alta velocitat (els entesos sabran aclarir quina tensió tindrà). Com ho solucionaran allà el fet d'haver de compartir via els dos tipus de tren?
genissimon wrote:Espero anar-ho a veure, que la xapussa té les dimensions adequades a una obra faraònica projectada per Pepe Gotera y Otilio.

Salut !!
Per mi, que ja que amb la proliferació de l'AVE i la "flota más moderna d'europa" ens avorrirem com una ostra, Renfomentadif ens ha volgut montar un espectacle ferroviari per distreure al personal :D :D :D :D :D

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 21/05/2009 14:28
by genissimon
Només comentar que els trens sèrie 100, àlies "felipes", que habitualment presten servei a la línia de Sevilla, porten molts anys amb els equips de 3KVcc desmuntats (inclosos els pantògrafs).

El problema més greu és de descentrament de la catenària i de senyalització, més que el voltatge i tipus de corrent de la catenària, pel que fa a fer-la compatible amb els dos amples de via. L'exemple el tens al tram Tardienta-Huesca de tres carrils on, al cap de pocs mesos d'instal·lar la catenària per a 3KVcc per a la via única d'ample ibèric que hi havia, la van desmuntar completament per instal·lar-hi catenària per a 25KVca per als trens d'ample normal (UIC) que circulen per la via única de tres carrils (dos amples) que hi ha ara mateix. Els trens en ample ibèric fins a Huesca van en tracció dièsel. Al tram Girona-Figueres passarà el mateix, però a la inversa.

Salut !!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 21/05/2009 16:40
by Jordi Freixas
Però... i per la Mollet - El Papiol? Allà han canviat la catenaria, i dubto molt que siguin els trens de Rodalies els que passin a ser en tracció Diesel...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 22/05/2009 9:01
by metring
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... tats-obres

Adif ja ha revisat totes les façanes dels 312 edificis afectats per les obres del TAV

Els informes serveixen per avaluar l'estat dels immobles i comparar-los en cas que hi hagi danys

GIRONA | T.C.C.
Intemac, l'empresa contractada per Adif per la revisió dels edificis afectats per les obres del tren d'alta velocitat (TAV) i de la línia de tren convencional, ja ha revisat totes les façanes dels immobles que estaran a la zona de les obres del TAV. L'actuació afecta 312 edificis, dels quals 103 estan entre el carrer Joan Torró i avinguda Josep Tarradellas, que són els que estan propers als treballs en superfície) i els altres 209 corresponen al traçat de la resta de la línia.
Intemac fa informes que inclouen fotografies sobre les diferents deficiències estructurals que troba en les diferents parets exteriors dels edificis. Aquests estudis serveixen per comprovar en quin estat estan els edificis abans dels treballs sota terra. En cas que les obres provoquessin algun dany en els edificis, es podria comprovar que realment ha estat a conseqüència de les tasques ja que es podrà comparar els informes amb l'estat d'aquell moment. Aquesta qüestió ja es va poder fer servir en una esquerda que va aparèixer al carrer Josep Maria Gironella. En l'estudi previ no apareixia la fractura i al final es va assenyalar que havia estat conseqüència de la col·locació a la façana d'un fanal per il·luminar el carrer mentre durin les obres.
És precisament en aquest carrrer que la setmana vinent es preveu començar a fer pantalles. Serà el primer indret del nucli urbà, tot i que la tuneladora ha de començar les tasques a la tardor. Es preveu que com a molt a prop, el mur estigui a sis metres dels fonaments d'algun edifici. Segons l'Ajuntament, això no impedirà, en cap cas, que en un futur es puguin fer reformes als edificis.
Els treballs d'Intemac continuen encara als edificis afectats per les obres. Paral·lament a la revisió de les façanes dels edificis afectats per les obres del TAV, també s'estan revisant les parets exteriors dels immobles que estan afectats pels futurs treballs de la línia del tren convencional. Aquestes inspeccions estan ja al 96,7 per cent. En aquest cas, s'han de revisar 273 edificis, que corresponen als edificis entre la futura estació i la boca del túnel de Montjuïc, ja que els que hi ha abans de l'estació, ja es revisen amb els anàlisis pel TAV.
A banda de les façanes dels edificis, també s'estan fent estudis a les zones comunes dels edificis tant per les obres del TAV com per la línia convencional. En total, s'ha revisat ja més del vuitanta per cent de les 544 zones comunes.
Finalment, també s'estan analitzant els habitatges d'aquests edificis. En total, s'ha previst estudiar 2.158 pisos o locals. En el tram del traçat del TAV ja s'ha inspeccionat 1.166 habitatges o locals i només en queden pendents 42. Pel que fa al traçat del tren convencional entre l'estació i Montjuïc s'ha revisat 670 locals o pisos dels 950 previstos.

Trasllat de missatges

Posted: Monday 25/05/2009 0:55
by Guigui
He obert un nou fil al Fòrum de Barcelona amb els missatges referents a la nova nau d'Adif a Montcada.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 26/05/2009 12:16
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1021&h=

Blanco confirma que el AVE entre Barcelona y Francia funcionará en el 2012

EFE
MADRID

El ministro de Fomento, José Blanco, ha confirmado esta mañana en el Congreso que la alta velocidad ferroviaria entre Barcelona y la frontera francesa, conectando con la sección internacional, entrará en funcionamiento en el año 2012, y de forma provisional en el 2010.

Blanco ha destacado que dada la "posición geográfica" que tiene España, "nos obliga a prestar una atención muy especial" a las conexiones internacionales, a las conexiones transfronterizas, que son "prioritarias" y "vitales" para mejorar la competitividad de la economía española.

La conexión por la nueva travesía central del Pirineo, va a ser tratada por la Agrupación Europea de Interés Económico, que se constituirá en breve, por lo que el trayecto Canfranc-Pau, comenzará en el segundo semestre del presente año a tratarse los estudios complementarios de evaluación de la reapertura de la línea internacional, con la participación de Aragón y Aquitania.

Conexión con Andalucía

Asimismo, el ministro ha anunciado que se va a impulsar el Corredor Mediterráneo, primero en la conexión por alta velocidad con la línea Madrid-Barcelona, tramo en el que ya se han iniciado los trabajos para que una vía doble de AVE en ancho internacional vertebre el futuro arco mediterráneo desde Catalunya hasta Andalucía.

Con estas actuaciones el ministro cree que tal y como establece el PEIT, se conecten los dos mares mediante el Corredor Cantábrico-Mediterráneo, para viajeros y mercancías, con lo que se incrementará sustancialmente las oportunidades comerciales y de comunicación.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 26/05/2009 14:29
by genissimon
Nyap sobre nyap a la línia Girona-Figueres. Jo cada vegada ho entenc menys. Al final, s'haurà d'explotar en via única, una per a cada ample:
Vía Libre wrote: Adif inicia los trabajos previos de adaptación al ancho internacional del tramo Gerona-Figueras

La circulación de trenes de ancho internacional se realizará por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia

Adif ha iniciado las obras de adecuación y tratamiento integral del tramo Gerona-Figueras, de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou, para su explotación en ancho internacional. Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura.

[...]La circulación de trenes de ancho internacional (1.435 mm) se realizará únicamente por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia.[...]
Més informació a: Vía Libre

Salut !!

Nyap des de sempre

Posted: Tuesday 26/05/2009 15:20
by Guigui
Jo diria que no ha canviat res des de la idea original de fer un pegot per a permetre la circulació de trens amb ample UIC entre Girona i Figueres abans de l'entrada en servei de la LAV. El que passa és que, t'ho miris per on t'ho miris, n'hi ha per a posar-se les mans al cap.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 26/05/2009 16:55
by Jordi Freixas
Però no ho veieu que això no té cap sentit???? Bé que s'està adaptant al tercer rail la pràctica totalitat de la línia Mollet - El Papiol EN TOTES DUES VUES, a on s'hi ha canviat la catenaria per una d'Alta Velocitat, i per on actualment hi circulen trens de Rodalies i 269's amb mercaderies.

Quin sentit té això, per després arribar a Girona i tenir un coll d'ampolla fins a Figueres? I amb més motiu encara si s'arribés a confirmar el que es diu per aquí de que els trens de viatgers es servirien amb material Alvia i el mercaderies per ample europeu amb locomotores Diesel???

Es fa una obra mal feta i es perden calers. Es fa un nyap per solventar-ho i encara es perden més calers.

...

Re: AVE catalunya

Posted: Thursday 04/06/2009 9:39
by metring
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... osBorrassa

Adif acaba la base d´un dels viaductes del TAV del tram Pontós-Borrassà

Els cinc passos elevats restants d'aquesta part actualment s'estan construint

BORRASSÀ | C.VILÀ L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha enllestit una longitud de 45 metres d'un dels sis viaductes que s'estan construint en el tram del TAV Pontós-Borrassà. Aquest pas està pràcticament enllestit fins i tot amb el formigonat de la part superior. La resta de viaductes s'estan construint.
El pas salva el rec de la Font Vella a uns set metres d'alçada i catorze d'amplada. Segons ha informat Adif, els treballs van a bon ritme i s'ha pogut acabar la part superior. Les obres acabaran amb detalls com la impermeabilització o les canalitzacions de drenatge. Una vegada acabades definitivament es faran les proves de càrrega. El viaducte és al tram de 7,2 quilòmetres de Pontós-Garrigàs-Borrassà.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 04/06/2009 18:45
by metring
http://www.adn.es/local/lleida/20090604 ... linea.html

Adif inicia obras para cubrir túnel 1,2 km de la línea del AVE
EFE , Montmeló (Barcelona)

La empresa Adif ha iniciado la primera fase de las obras que servirán para cubrir el túnel de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa a su paso por el municipio de Montmeló.

Los trabajos permitirán la construcción de la losa que cubrirá el túnel y afectan a un tramo de 170 metros dentro de los 1.220 metros que tendrá el nuevo trazado soterrado.

Adif está ejecutando la última fase de la construcción de las pantallas perimetrales de hormigón armado de la estructura del corredor soterrado, lo que ha permitido iniciar, hoy, la construcción de la losa de hormigón que forma la bóveda del túnel.

Una vez construido el túnel, se instalará una superestructura, integrada por una variante con dos vías de ancho convencional que permitirá continuar la explotación de la línea Barcelona-Portbou y una vía de ancho internacional para mercancías.

Su puesta en servicio permitirá, posteriormente, ejecutar el túnel que permitirá soterrar la infraestructura de ancho convencional que discurre por el núcleo urbano de este término municipal.

Estas obras se inscriben en el tramo Mollet del Vallès-Montornès del Vallès de la línea de AVE Madrid-Barcelona-frontera francesa, que tiene una longitud de 3,3 kilómetros y discurre por los términos municipales de Mollet del Vallès, Montmeló y Montornès del Vallès.

Las obras de plataforma cuentan con un presupuesto de adjudicación de 105.462.541,3 euros.

El tramo Barcelona-Figueres de la línea del AVE Madrid-Barcelona-frontera francesa cuenta con una inversión aproximada de 4.200 millones de euros.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 05/06/2009 1:23
by Jordi Freixas
Lo qualo????
metring wrote:Una vez construido el túnel, se instalará una superestructura, integrada por una variante con dos vías de ancho convencional que permitirá continuar la explotación de la línea Barcelona-Portbou y una vía de ancho internacional para mercancías.

Su puesta en servicio permitirá, posteriormente, ejecutar el túnel que permitirá soterrar la infraestructura de ancho convencional que discurre por el núcleo urbano de este término municipal.
Fins a la variant provisional en ample ibèric per les obres de soterrament de l'estació hi arribo. Però amb això de la via d'ample UIC m'he perdut...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 11/06/2009 15:57
by BB9200
Entidades vecinales de Girona temen por el impacto en los edificios
La Plataforma Ciudadana AVE Girona, formada por varias asociaciones vecinales y entidades sociales, ha enviado una carta al Ministerio de Fomento en la que pregunta sobre el impacto que tendrán en los edificios las vibraciones de los trenes que pasan por los túneles.

El escrito, que presentaron hoy en la Subdelegación del Gobierno, pide que los técnicos redactores del proyecto expliquen cómo solucionar el problema del vacío de terreno sobre el túnel provocado por la sobreanchura que provoca la tuneladora al excavar.

También quieren respuestas sobre el impacto medioambiental del futuro túnel con las posibles filtraciones de agua y piden información sobre la posibilidad de realizar un 'by-pass' (enlace) a cielo abierto.

De: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 72023.html

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/06/2009 13:19
by genissimon
BB9200 wrote:Entidades vecinales de Girona temen por el impacto en los edificios
[...]También quieren respuestas sobre el impacto medioambiental del futuro túnel con las posibles filtraciones de agua y piden información sobre la posibilidad de realizar un 'by-pass' (enlace) a cielo abierto.

De: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 72023.html
¿ Cal que torni a insistir que s'hauria d'haver fet una variant amb quatre vies (dues de cada ample convertibles a 4 UIC) per l'OEST de Girona i deixar el viaducte amb una via de cada ample exclusivament per als trens de viatgers amb parada a Girona ?

Molt més econòmic, ecològic, amb menor impacte ambiental i millor solució a la llarga (mercaderies perilloses prohibides en túnels urbans a mig termini).

[ironic=on] Per cert, sona a AVE PEL LITORAL versió 2.0 [ironic=off] :o .

Salut !!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/06/2009 13:29
by Jordi Freixas
Fa poc, precísament, estavem parlant d'aquest tema amb un col·lega meu de Salt. Ell em deia, que haurien pogut fer passar el TGV per una altra zona de Girona (no recordo quin nom em va dir), a on pel que es veu ja esta foradada per sota, mentre que el terreny de sota del viaducte és equivalent a picar pedra.