Espero que no se carguen la banderola del metro antigua que todavía sobrevive!122-042-132 wrote:Vallcarca. L'inici de les obres s'acosta
07/02/2018 ATAM. TM-11018.FA
Assistència tècnica ambiental per a l´execució de les obres del projecte constructiu d´actuacions de millora de l´evacuació i de l´accessibilitat de l´estació de Vallcarca de la línia 3 de l´FMB. FA. Clau: ATAM. TM-11018.FA
Pressupost de licitació: 19.852,80 € (sense IVA)
https://infraestructures.gencat.cat/lic ... =CT1070539
Remodelació d'estacions de metro
Re: Remodelació d'estacions de metro
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de metro
Des de fa uns dies, tant a Plaça de Sants (L1) com Lesseps (L3), recreixen les andanes. Una llàstima Plaça Sants, que tal i com està podia haver estat una digna candidata a restauració històrica de cara al centenari del transversal. I més del mateix amb Lesseps.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Remodelació d'estacions de metro
Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...
https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
- Attachments
-
- 180515_metro_maragall_pmr (1).pdf
- (840.12 KiB) Downloaded 532 times
Nuevos portones
Hace unos días han instalado unos nuevos portones automáticos en las estaciones de Hospital Clínic y Hostafrancs (y alguna más seguro).
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Nuevos portones
Ara fan Vallcarca si mal no recordo, juraria haver vist l'anunci de Penitents fa unes setmanes. I a Montbau li toca l'accés Collserola la setmana vinent, i sobre la vintena d'Octubre l'accés Mar.Renfe445 wrote:Hace unos días han instalado unos nuevos portones automáticos en las estaciones de Hospital Clínic y Hostafrancs (y alguna más seguro).
Una gran inversió que podria haver-se destinat a la neteja, per posar un exemple.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nuevos portones
Per ara a Vallcarca, no.Miquel wrote:Ara fan Vallcarca si mal no recordo, juraria haver vist l'anunci de Penitents fa unes setmanes. I a Montbau li toca l'accés Collserola la setmana vinent, i sobre la vintena d'Octubre l'accés Mar.Renfe445 wrote:Hace unos días han instalado unos nuevos portones automáticos en las estaciones de Hospital Clínic y Hostafrancs (y alguna más seguro).
Una gran inversió que podria haver-se destinat a la neteja, per posar un exemple.
A Vallcarca s'han començat les obres d'adaptació a PMR, versió reduïda. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Remodelació d'estacions de metro
Gràcies Metring, intervenció interessant i prioritària doncs és un intercanviador amb una certa potència i no te adaptades cap de les dues estacions. Ja hi va haber un primer projecte, de fa uns 10 anys, més ó menys, fet per GISA; ara és curiós que sigui l'Ajuntament qui assumeix, com a mínim el projecte, no sé sí el cost de l'obra d'adaptació, doncs normalment el PMR l'assumeix Gestió d'Infraestructures.metring wrote:Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...
https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
Un parell de comentaris personals, jo donaria prioritat, de primer, al peraltat de l'andana en corba de la L5, doncs la separació entre andanes és realment impressionant i desprès el vestíbul Ronda Guinardó de la L4. Veurem!. Salut!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Pues reza para que no te lo dejen como Virrei Amat, que después del dineral que se gastaron por culpa del peralte y de la ineptitud de un equipo de "expèrtos" que no saben cómo c*ñ* se levanta una rampa sin que los salientes de las puertas del tren le rocen, cuando es algo que hasta un niño de dos años con unos trozos de madera y una rampita saben hacer, lo han dejado sin solución. Ese es el punto que más me preocupa de Maragall, que se gasten el dinero y luego no sean capaces de resolver la elevación del andén, cuando podrían haberse gastado la pasta en hacer la estación de Virrei Amat de la L4 y hacer un enlace como dios manda y bien adaptado... ¡Ah, es verdad, que aún no han podido resolver después de seis años el problema del peralte de los andenes L5!!!!! Pues... sería de nuevo tirar el dinero.122-042-132 wrote:Gràcies Metring, intervenció interessant i prioritària doncs és un intercanviador amb una certa potència i no te adaptades cap de les dues estacions. Ja hi va haber un primer projecte, de fa uns 10 anys, més ó menys, fet per GISA; ara és curiós que sigui l'Ajuntament qui assumeix, com a mínim el projecte, no sé sí el cost de l'obra d'adaptació, doncs normalment el PMR l'assumeix Gestió d'Infraestructures.metring wrote:Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...
https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
Un parell de comentaris personals, jo donaria prioritat, de primer, al peraltat de l'andana en corba de la L5, doncs la separació entre andanes és realment impressionant i desprès el vestíbul Ronda Guinardó de la L4. Veurem!. Salut!
Y por cierto, si mal no recuerdo, Plaça de Sants L1 también está en una curvita muy chula y tiene los andenes súper bajos, es decir, mismo caso que Maragall y parecido a Virrei.
Lo que no me explico es cómo Vilapicina teniendo igualmente los andenes en curva con peralte, allí sí que hayan podido resolverlo y en las otras no. ¿Alguien puede iluminarnos?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Remodelació d'estacions de metro
Plaça de Sants L1 i Vilapicina no tenen corba. I a Vilapicina, fins on jo se, no han recrescut les andanes.França451 wrote:Pues reza para que no te lo dejen como Virrei Amat, que después del dineral que se gastaron por culpa del peralte y de la ineptitud de un equipo de "expèrtos" que no saben cómo c*ñ* se levanta una rampa sin que los salientes de las puertas del tren le rocen, cuando es algo que hasta un niño de dos años con unos trozos de madera y una rampita saben hacer, lo han dejado sin solución. Ese es el punto que más me preocupa de Maragall, que se gasten el dinero y luego no sean capaces de resolver la elevación del andén, cuando podrían haberse gastado la pasta en hacer la estación de Virrei Amat de la L4 y hacer un enlace como dios manda y bien adaptado... ¡Ah, es verdad, que aún no han podido resolver después de seis años el problema del peralte de los andenes L5!!!!! Pues... sería de nuevo tirar el dinero.122-042-132 wrote:Gràcies Metring, intervenció interessant i prioritària doncs és un intercanviador amb una certa potència i no te adaptades cap de les dues estacions. Ja hi va haber un primer projecte, de fa uns 10 anys, més ó menys, fet per GISA; ara és curiós que sigui l'Ajuntament qui assumeix, com a mínim el projecte, no sé sí el cost de l'obra d'adaptació, doncs normalment el PMR l'assumeix Gestió d'Infraestructures.metring wrote:Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...
https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
Un parell de comentaris personals, jo donaria prioritat, de primer, al peraltat de l'andana en corba de la L5, doncs la separació entre andanes és realment impressionant i desprès el vestíbul Ronda Guinardó de la L4. Veurem!. Salut!
Y por cierto, si mal no recuerdo, Plaça de Sants L1 también está en una curvita muy chula y tiene los andenes súper bajos, es decir, mismo caso que Maragall y parecido a Virrei.
Lo que no me explico es cómo Vilapicina teniendo igualmente los andenes en curva con peralte, allí sí que hayan podido resolverlo y en las otras no. ¿Alguien puede iluminarnos?
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Vilapicina tiene una vía en curva. Otra cosa es que sea esa tercera vía de apartado, pero creo recordar que tenía un andén en curva. Y Plça de Sants L1 creo recordar que tenía curva... quizás en esto último me estoy equivocando. Y Vilapicina no han recrecido los andenes, lo que pusieron es la típica plancha de hierro en la altura del primer coche, como han hecho en muchas estaciones antiguas, obra que no me explico cómo no han conseguido solucionar en Virrei ya que a las malas sólo se trataba de poner una plancha corta para una sola puerta... Con que haya una sola puerta con rampita metálica, ya solucionamos el problema, no es necesario hacer un croquis de romperse la cabeza porque muchas estaciones, para hacer los accesos PMR son verdaderamente complicadas.Miquel wrote:Plaça de Sants L1 i Vilapicina no tenen corba. I a Vilapicina, fins on jo se, no han recrescut les andanes.França451 wrote:
Pues reza para que no te lo dejen como Virrei Amat, que después del dineral que se gastaron por culpa del peralte y de la ineptitud de un equipo de "expèrtos" que no saben cómo c*ñ* se levanta una rampa sin que los salientes de las puertas del tren le rocen, cuando es algo que hasta un niño de dos años con unos trozos de madera y una rampita saben hacer, lo han dejado sin solución. Ese es el punto que más me preocupa de Maragall, que se gasten el dinero y luego no sean capaces de resolver la elevación del andén, cuando podrían haberse gastado la pasta en hacer la estación de Virrei Amat de la L4 y hacer un enlace como dios manda y bien adaptado... ¡Ah, es verdad, que aún no han podido resolver después de seis años el problema del peralte de los andenes L5!!!!! Pues... sería de nuevo tirar el dinero.
Y por cierto, si mal no recuerdo, Plaça de Sants L1 también está en una curvita muy chula y tiene los andenes súper bajos, es decir, mismo caso que Maragall y parecido a Virrei.
Lo que no me explico es cómo Vilapicina teniendo igualmente los andenes en curva con peralte, allí sí que hayan podido resolverlo y en las otras no. ¿Alguien puede iluminarnos?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Remodelació d'estacions de metro
Plaça Sants L1 no tiene curva y sus andenes han sido recrecidos. A lo mejor te referirás a Pl. Espanya L1.França451 wrote:Vilapicina tiene una vía en curva. Otra cosa es que sea esa tercera vía de apartado, pero creo recordar que tenía un andén en curva. Y Plça de Sants L1 creo recordar que tenía curva... quizás en esto último me estoy equivocando. Y Vilapicina no han recrecido los andenes, lo que pusieron es la típica plancha de hierro en la altura del primer coche, como han hecho en muchas estaciones antiguas, obra que no me explico cómo no han conseguido solucionar en Virrei ya que a las malas sólo se trataba de poner una plancha corta para una sola puerta... Con que haya una sola puerta con rampita metálica, ya solucionamos el problema, no es necesario hacer un croquis de romperse la cabeza porque muchas estaciones, para hacer los accesos PMR son verdaderamente complicadas.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de metro
Vilapicina te via 3 en corba, però a efectes pràctics no importa ja que via 3 només te habilitada l'entrada de passatgers pels dos primers cotxes de la composició del tren, que són tots en recte. La resta de l'andana està protegida per una barana per evitar l'accés al tren.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Remodelació d'estacions de metro
Algú sap com està el tema de Fontana L3 i la possible recuperació de la volta original del Gran Mertro?
Re: Remodelació d'estacions de metro
xevi wrote:Algú sap com està el tema de Fontana L3 i la possible recuperació de la volta original del Gran Mertro?
Acabo d'enviar mail al C. A. preguntant pel tema, en quan rebi resposta, us la dic
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Remodelació d'estacions de metro
Recuperem Fontanametring wrote:xevi wrote:Algú sap com està el tema de Fontana L3 i la possible recuperació de la volta original del Gran Mertro?
Acabo d'enviar mail al C. A. preguntant pel tema, en quan rebi resposta, us la dic
Seria una molt bona noticia per anar recuperant la memòria històrica i en aquest cas l'arquitectura original.
Malgrat les canonades de ventilació, l'estació de Passeig de Gràcia, ha quedat prou bé, i la combinació de la rajola blanca bisellada i els bancs negres fan patxoca. Salut!
Re: Remodelació d'estacions de metro
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... barcelona/
Es licita la redacció del projecte de la segona fase de l’adaptació de l’estació de Vallcarca de l’L3 del metro a Barcelona
07/12/2018
L’actuació consisteix en la construcció d’un ascensor de tres parades que faci accessible l’itinerari urbà des del barri del Putxet cap al vestíbul de l’estació
L’obra comportarà una inversió estimada de més d’1 MEUR, cofinançada pel Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de la redacció del projecte constructiu de la segona fase de l’adaptació de l’estació de metro l’L3 de Vallcarca. Aquesta actuació, que s’impulsa en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona, consistirà en la instal·lació d’un ascensor que faci accessible a persones amb mobilitat reduïda l’itinerari urbà des dels barris de Vallcarca i el barri del Putxet cap al vestíbul de l’estació, situat sota l’avinguda Vallcarca.
El projecte es redactarà durant l’any que ve per executar les obres el 2020. L’actuació, que cofinançaran el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona, comportarà una inversió estimada de més d’1 MEUR. Aquesta actuació completarà la millora de l’accessibilitat de l’estació de Vallcarca, de la qual el DTES està executant la primera fase.
El projecte que ara s’impulsa consisteix principalment en la instal·lació d’un ascensor de tres parades entre el vestíbul de l’estació i les avingudes de Vallcarca i de la República Argentina, situades a diferents cotes, als barris de Vallcarca i el Putxet respectivament. D’aquesta manera, es facilitarà la comunicació entre els dos barris. A més de l’obra per instal·lar aquest ascensor, els treballs inclouran la construcció d’una passera que li donarà accés des de l’avinguda de la República Argentina.
Accessibilitat de la xarxa de metro
Actualment, el Departament de Territori i Sostenibilitat té en marxa des de la primavera passada la primera fase de les obres d’adaptació de l’estació de l’L3 de Vallcarca, que inclou la remodelació del vestíbul per encabir dos ascensors que el comuniquin amb les andanes, així com la supressió de diversos graons en aquest àmbit per tal de generar rampes que facilitin el flux dels usuaris. Aquesta obra té un pressupost d’1,7 MEUR.
Així mateix, també estan en execució els treballs per a millorar l’accessibilitat de l’estació de l’L4 de Jaume I, amb una inversió de 4 MEUR. En total, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha adaptat per a persones amb mobilitat reduïda 142 de les 156 estacions que té la xarxa de Metro de Barcelona; és a dir, el 91% són accessibles.
Es licita la redacció del projecte de la segona fase de l’adaptació de l’estació de Vallcarca de l’L3 del metro a Barcelona
07/12/2018
L’actuació consisteix en la construcció d’un ascensor de tres parades que faci accessible l’itinerari urbà des del barri del Putxet cap al vestíbul de l’estació
L’obra comportarà una inversió estimada de més d’1 MEUR, cofinançada pel Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de la redacció del projecte constructiu de la segona fase de l’adaptació de l’estació de metro l’L3 de Vallcarca. Aquesta actuació, que s’impulsa en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona, consistirà en la instal·lació d’un ascensor que faci accessible a persones amb mobilitat reduïda l’itinerari urbà des dels barris de Vallcarca i el barri del Putxet cap al vestíbul de l’estació, situat sota l’avinguda Vallcarca.
El projecte es redactarà durant l’any que ve per executar les obres el 2020. L’actuació, que cofinançaran el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona, comportarà una inversió estimada de més d’1 MEUR. Aquesta actuació completarà la millora de l’accessibilitat de l’estació de Vallcarca, de la qual el DTES està executant la primera fase.
El projecte que ara s’impulsa consisteix principalment en la instal·lació d’un ascensor de tres parades entre el vestíbul de l’estació i les avingudes de Vallcarca i de la República Argentina, situades a diferents cotes, als barris de Vallcarca i el Putxet respectivament. D’aquesta manera, es facilitarà la comunicació entre els dos barris. A més de l’obra per instal·lar aquest ascensor, els treballs inclouran la construcció d’una passera que li donarà accés des de l’avinguda de la República Argentina.
Accessibilitat de la xarxa de metro
Actualment, el Departament de Territori i Sostenibilitat té en marxa des de la primavera passada la primera fase de les obres d’adaptació de l’estació de l’L3 de Vallcarca, que inclou la remodelació del vestíbul per encabir dos ascensors que el comuniquin amb les andanes, així com la supressió de diversos graons en aquest àmbit per tal de generar rampes que facilitin el flux dels usuaris. Aquesta obra té un pressupost d’1,7 MEUR.
Així mateix, també estan en execució els treballs per a millorar l’accessibilitat de l’estació de l’L4 de Jaume I, amb una inversió de 4 MEUR. En total, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha adaptat per a persones amb mobilitat reduïda 142 de les 156 estacions que té la xarxa de Metro de Barcelona; és a dir, el 91% són accessibles.
Re: Remodelació d'estacions de metro
A Vallcarca, a banda de que les obres dels ascensors van avançant a bon ritme, o com a mínim ja s'intueix a nivell d'andana. Han iniciat les obres per a recréixer l'andana direcció Zona Universitària, pel moment per la cua.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Recuperació de l'enllaç Rodalies-Metro a Universitat??
Betevé (02/04/2018) -INCLOU VÍDEO-
Amb la qual cosa hi haurà enllaç directe entre L2 i Rodalies a Universitat (a més de la L1, que ja hi enllaça a Catalunya).
Una excel.lent notícia si es confirma.
...el problema és que mai l'haurien d'haver tancat.
Entenc que això vol dir que es recuperarà l'enllaç entre l'estació Universitat del metro amb l'estació de Renfe de Plaça Catalunya.L’allargament d’andanes a l’estació d’Arc de Triomf començarà les properes setmanes
És la primera actuació prevista al Pla de Rodalies, que afectarà dues estacions més a la ciutat els propers cinc anys
[...] A banda de les millores a l’estació d’Arc de Triomf, la ferroviària estatal també preveu actuacions en altres dues estacions: la de la Plaça de Catalunya i la de Sants. Així, Macias ha concretat que:
•A Plaça de Catalunya “s’allargaran les andanes i es crearan nous accessos a l’exterior, des de la ronda de la Universitat”
•A l’estació de Sants “hi ha converses avançades amb l’Ajuntament i Adif per ampliar-ne els vestíbuls“
Tot plegat hauria d’estar enllestit, segons el coordinador del Pla de Rodalies, “en un període de quatre a cinc anys”. [...]
Amb la qual cosa hi haurà enllaç directe entre L2 i Rodalies a Universitat (a més de la L1, que ja hi enllaça a Catalunya).
Una excel.lent notícia si es confirma.
...el problema és que mai l'haurien d'haver tancat.
Re: Recuperació de l'enllaç Rodalies-Metro a Universitat??
Al·lucino!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!437.001 wrote:Betevé (02/04/2018) -INCLOU VÍDEO-
Entenc que això vol dir que es recuperarà l'enllaç entre l'estació Universitat del metro amb l'estació de Renfe de Plaça Catalunya.L’allargament d’andanes a l’estació d’Arc de Triomf començarà les properes setmanes
És la primera actuació prevista al Pla de Rodalies, que afectarà dues estacions més a la ciutat els propers cinc anys
[...] A banda de les millores a l’estació d’Arc de Triomf, la ferroviària estatal també preveu actuacions en altres dues estacions: la de la Plaça de Catalunya i la de Sants. Així, Macias ha concretat que:
•A Plaça de Catalunya “s’allargaran les andanes i es crearan nous accessos a l’exterior, des de la ronda de la Universitat”
•A l’estació de Sants “hi ha converses avançades amb l’Ajuntament i Adif per ampliar-ne els vestíbuls“
Tot plegat hauria d’estar enllestit, segons el coordinador del Pla de Rodalies, “en un període de quatre a cinc anys”. [...]
Amb la qual cosa hi haurà enllaç directe entre L2 i Rodalies a Universitat (a més de la L1, que ja hi enllaça a Catalunya).
Una excel.lent notícia si es confirma.
...el problema és que mai l'haurien d'haver tancat.