Page 26 of 30
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Thursday 02/01/2020 16:25
by robertotlh
davida wrote: ↑Thursday 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
M'has llegit el pensament. El traçat actual per llançadora Bifurca-Mollet Santa Rosa
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 05/01/2020 0:46
by 437.001
davida wrote: ↑Thursday 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.
No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 05/01/2020 4:16
by Renfe445
437.001 wrote: ↑Sunday 05/01/2020 0:46davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.
No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.
Són simples opinions, per què es digui qualsevol idea no significa que això vagi a missa.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 05/01/2020 22:06
by davida
El que no te cap gràcia es un túnel que creua Barcelona que te menys de 20 circulacións por sentit i dia. I 2 tunels que tenen 20 circulacións per hora que estan col·lapsats.
Es aprofofitar una infraestructura infrautilitzada
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 07/01/2020 0:00
by robertotlh
437.001 wrote: ↑Sunday 05/01/2020 0:46
davida wrote: ↑Thursday 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
davidaa, suposo que saps que això és un fórum que intenta ser seriós.
No intentis fer la gracieta perquè hi ha gent que no sap i no entén aquestes coses, i es pensarà que parles seriosament.
En comptes de criticar, podries intentar argumentar perquè és una mala idea passar la R3 a ample estàndard i connectar-la amb la LAV i què proposes per a la duplicació de via en el tram Montcada-Santa Rosa en el seu lloc.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 07/01/2020 15:18
by UT440_132M
Doncs a mi tampoc em sembla mala idea, el que comenta Davida, de passar la R3 a ample estàndard, i que els trens d'aquesta línia utilitzin l'infrautilitzat túnel de la LAV. També d'aquesta manera es poden fer serveis directes per via convencional Barcelona - Toulouse, i qui sap si allargar l'Intercites de Nuit París - LaTour de Carol, fins a Barcelona.
Tot i això, caldria rectificacions de traçat al llarg de la línia, per fer més atractiu el servei, i reduir temps de viatge. Empresa gens fàcil, tècnica i econòmicament.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 07/01/2020 18:26
by Carlos González
Abans d'implantar la R3 en ample estàndar que la idea la comparto, i tenint en compte els desdoblaments de alguns trams de la R3 i altres aspectes per millorar el servei de la R3 i poder aplicar a la pràtica aquesta idea, bé es podria començar fer per Puigcerdà remodelacions de vies en ample estàndar (i fins i tot en mètric pel Tren Groc) per fer acabar els serveis gestionats per SNCF allà que no a La Tor de Queral (Latour-de-Carol), una cosa similar com ho fan a Portbou-Cervera de la Marenda (Cèrbere).
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Thursday 09/01/2020 22:56
by 437.001
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente : 3.19/27507.0273
Asistencia Técnica para el control de calidad, cuantitativo y cualitativo de las obras del proyecto constructivo de supresión de los pasos a nivel del p.k. 36/434 y p.k. 37/492 de la línea Barcelona- Ripoll. Término municipal de La Garriga (Barcelona).
Régimen Jurídico: Ley de Contratos del Sector Público 9/2017
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Servicios
Presupuesto de Licitación: 147.205,33 Euros
Valor Estimado del Contrato: 147.205,33 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 17 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona
Fecha Publicación: 09/01/2020
Pliego
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 03/02/2020 11:15
by victor273
davida wrote: ↑Thursday 02/01/2020 13:34
Jo sería radical. Conexio Lav amb R3 entre Mollet i La Llagosta. I canvi ample a estandard. Nova R3 El Prat La Tor de Querol pel tunel LAV amb parada Sants i Sagrera. Es treu R3 dels túnels de Rodalies. I posible tren directe a Toulouse.
Entre El Prat i Montcada la línia AVno permet mes de 160km/h.
Jo crec que tota la gent que heu donat alguna mena de suport a aquesta idea esteu oblidant que la R3 és per sobre de tot una línia més de Rodalies (i regional) encara que no ho sembli perquè ha estat històricament deixada de costat i no s'ha fet cap inversió i la línia es troba en un estat lamentable. El que això vol dir és que no podem eliminar les parades a Barcelona on la gent que viu al Vallès Oriental, Osona, el Ripollès i la Cerdanya es desplacen amb aquest mitjà per arribar directament i més ràpidament que si les fessiu baixar a Sants i agafar més metro, perquè tot el temps guanyat en un tram ridícul des de Mollet (20km) es perdria.
A més, eliminaria atractiu a una línia que ja no en té cap de cara als usuaris habituals. Una altra cosa seria fer algunes circulacions de caràcter internacional més ràpides per aquesta via, això seria compatible i totalment diferent.
El que passa és que com la R3 és la línia que menys importa tots volen treure-la per deixar més espai per a incrementar les circulacions de les altres línies.
El que realment necessita la R3 és un desdoblament i prou, per fases i complet fins a Vic. Serà llavors quan la línia tingui un guany real d'usuaris i pugui equiparar-se més a les altres línies en volum d'usuaris, però fins llavors tota la població d'aquest eix ferroviari seguirà buscant alternatives a una línia que no té cap fiabilitat degut al seu estat, la vía única i un horari paupèrrim.
El problema és que si tota la inversió de Rodalies es fa en capritxos d'ajuntaments de soterrar sense volta ni solta, i els usuaris de la R3 no es fan sentir més (clar, davant d'aquest panorama qui es molestarà?) no ho faran mai i acabarem veient el desmantellament de la línia entre Mollet i Montcada, fet gravíssim perquè és actualment la connexió més ràpida i no te rés a veure amb la R2 en recorregut i els busos són tortugues.
Re: En licitació:
Posted: Thursday 19/03/2020 0:59
by UT440_132M
437.001 wrote: ↑Saturday 02/02/2019 1:17
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27507.0371
EJECUCIÓN DE LAS OBRAS DEL PROYECTO CONSTRUCTIVO DE LA NUEVA SUBESTACIÓN ELÉCTRICA DE TRACCIÓN DE TARADELL.
Presupuesto de Licitación: 3.665.901,35 Euros
Valor Estimado del Contrato: 3.665.901,35 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 12 Meses
Última Modificación: 01/02/2019
Fecha Publicación: 01/02/2019
Pliego
Sembla ser que han començat les obres d'aquesta sub-estació. Avui al migdia he anat a Taradell a realitzar unes gestions que estan permeses per l'Estat d'alarma, i al tornar he vist una tanca i un cartell d'obra a l'extrem nord de l'andana de l'antic baixador. En els propers dies, intentaré tornar-hi sempre i quan sigui permès tornar a circular lliurement, i fer-ne algunes fotos.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 20/04/2020 13:08
by UT440_132M
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 25/05/2020 19:47
by 437.001
UT440_132M wrote: ↑Monday 20/04/2020 13:08
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709
M'encanta veure com demana que reobrin l'estació…
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 25/05/2020 21:16
by UT440_132M
437.001 wrote: ↑Monday 25/05/2020 19:47
UT440_132M wrote: ↑Monday 20/04/2020 13:08
Confirmo que han començat les obres de la sub estació elèctrica de Taradell. Tal com imaginava, s'està construint al mateix solar de l'antic baixador. A l'enllaç, no pot faltar la queixa del veí indignat. (Desconec si podeu veure l'enllaç).
https://m.facebook.com/groups/242838189 ... 6931200709
M'encanta veure com demana que reobrin l'estació…
Si fos per ells, voldrien que el tren passés per on hi ha l'Esclat, uns dos km a l'oest, a tocar de la C-17.
La gent de Taradell desconeix que els passi el tren pel seu municipi, i ni tan sols recorden que fa 30 anys el podies agafar sense desplaçar-se a poblacions veïnes.
Avui hi he tornat a passar, i segueixen les obres d'explanació. S'ha enderrocat l'andana de l'antic baixador.
Espero en poques setmanes poder-hi passar com déu mana i fer algunes fotos.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 05/07/2020 14:31
by UT440_132M
Les obres de la sub estació de Taradell, avancen a bon ritme. Ja s'ha formigonat els fonaments del futur equipament, i falta pavimentar el carrer que hi donarà accés.
Per altra banda.
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... ranqueses/
SOCIETAT
El desdoblament de l’R3 entre Parets i la Garriga obligarà a expropiar terrenys de 310 propietats
Les Franqueses és el municipi amb més finques afectades per expropiacions definitives e terrenys: 108
El 9 Nou 03/07/2020 | 13:55 Canovelles
Entre les finques afectades a les Franqueses, hi ha dues parcel·les municipals dels Gorcs previstes per a equipaments i zona verda | Griselda Escrigas
L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) sotmet aquests dies a exposició pública la relació de béns i drets afectats pel projecte de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga. Són finques que, segons estableix aquest organisme, “la seva expropiació és necessària per a l’execució de les obres definides en el projecte”.
Hi ha un total de 310 finques afectades per expropiacions definitives. A banda, hi ha algunes desenes més de propietaris a qui es preveu fer afectacions per servituds de pas o per ocupacions temporals de terrenys mentre es facin les obres per les necessitats operatives.
L’exposició pública es fa per un termini de 15 dies hàbils. Forma part del procés administratiu per poder licitar les obres de desdoblament de la via entre Parets i la Garriga. Abans, però, caldrà culminar el projectes de supressió de passos a nivell amb obres en marxa a Granollers i amb una segona actuació a la Garriga pendent d’adjudicar-se i tirar endavant la reforma de les estacions que inclou modificacions tècniques que han de permetre preparar les estacions per a les necessitats de les circulacions en via desdoblada.
Les Franqueses és el municipi amb més propietats amb expropiacions definitives (108). Després hi ha Granollers (86), la Garriga i Montmeló (32) i Parets i Canovelles (19). A la llista publicada també hi consten 14 propietats afectades al municipi de Sant Fost per on no passa l’R3.
Entre els afectats per les expropiacions, hi ha tots els ajuntaments o el Circuit de Catalunya amb 5.167 metres quadrats en terme de Montmeló.
Amb aquest procés, es busca que qualsevol persona “pugui aportar dades oportunes per rectificar possibles errors en la relació o oposar-se per raons de fons o de forma a la necessitat d’ocupació”, recull el document publicat per l’Adif.
La documentació es pot consultar als ajuntaments per on passa la infraestructura (Parets, Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses i la Garriga), a la delegació del govern espanyol a Catalunya i a la seu d’Adif a Madrid.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 05/07/2020 20:20
by ortegote
Buenas,
Demasiado alarmista esta noticia la cuentan como el fin del mundo y es raro que nadie hable de esto cuando se desdoblo la C25 o la nueva C15, cuando una carretera tengo la sensación de que todo son mejoras para todos.
Aqui entiendo que las expropiaciones son minimas ya que es un carril y el espacio de seguridad.
Lo de montmelo seran metros lineales no? ya que la via expropia a lo largo y muy poco a lo ancho.
Para los que nos gusta esto creo que se entiende que se tengan que hacer expropiaciones y que realmente no hace falta explicarlo de esta manera.
Salut!!!
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 06/07/2020 0:57
by UT440_132M
Si t'hi fixes, diu metres quadrats, la majoria terrenys adjacents al circuit. També has de tenir en compte que hi ha diversos passos a nivell a suprimir. Alguns força complexos, com el de la sortida de la Garriga direcció Hospitalet.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 06/07/2020 16:37
by ortegote
UT440_132M wrote: ↑Monday 06/07/2020 0:57
Si t'hi fixes, diu metres quadrats, la majoria terrenys adjacents al circuit. També has de tenir en compte que hi ha diversos passos a nivell a suprimir. Alguns força complexos, com el de la sortida de la Garriga direcció Hospitalet.
Bien,
No se es que veo malicia en la noticia, llevamos años diciendo que es una obra prioritaria y para hablar de esta manera (de acuerdo que estan informando) "hay terrenos municipales", me fijare más cuando desdoblen o realizen una variante nueva de carretera a ver si hablan de lo mismo.
Gracias por la aclaración de los metros y a ver si hacen un apeadero para el circuito, cosa que no se entiende que no este ya realizado.
Salut!!!
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 11/10/2020 2:23
by UT440_132M
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... da-de-vic/
Foment planteja ara el desdoblament parcial de la R3 a la sortida de Vic
Seria un tram de doble via d’un quilòmetre en direcció a Barcelona i permetria millorar la freqüència de pas dels trens de l’R3
Guillem Freixa
09/10/2020 | 8:13
Vic
[
https://web]
Imatge del tren a la sortida de Vic | Albert Llimós
La millora de la connexió ferroviària entre Osona i el Ripollès i Barcelona és una demanda històrica que de moment no ha obtingut resposta per part del govern de l’Estat espanyol. A l’espera del desitjat desdoblament de tot el recorregut de la línia R3 –que ha començat a moure’s en el tram Parets-La Garriga–, el Ministeri de Foment, a través del coordinador de Rodalies, Pere Macias, ha posat sobre la taula una solució provisional i parcial per aconseguir agilitzar i augmentar la freqüència de pas de combois que arriben a la capital d’Osona. Tal com va apuntar al ple de Vic el regidor delegat de vetllar per les millores en l’R3, Josep Arimany (JxCat), i han confirmat des d’altres institucions com el Consell Comarcal d’Osona o l’entorn de Macias, la proposta consistiria a col·locar doble via en un tram d’un quilòmetre entre les estacions de Vic i Balenyà-Tona-Seva. Aquesta bifurcació momentània seria un pas previ al desdoblament de l’R3, “que a Osona hauria de començar pel tram Vic-Centelles, ja que orogràficament és poc complicat”, explica Arimany.
Amb la idea d’anar fent passos per millorar la connexió ferroviària amb Barcelona també s’expressa el president del Consell Comarcal d’Osona, Joan Carles Rodríguez (ERC), que remarca que l’objectiu final és assolir el desdoblament de tota la línia “però també hem de pensar en el dia a dia i a millorar el servei al més ràpid possible. Aquesta acció ens ho permetria”.
Tot i ser una actuació provisional a l’espera de la solució definitiva, el calendari no la situa en un horitzó immediat per un tema de tràmits administratius, “ja que s’han de fer informes tècnics, exposicions públiques, licitacions, adjudicacions… i això és lent”, diu Arimany, que afegeix que “s’està fent feina encara que ho comuniquin poc”, i que el coordinador del Pla de Rodalies a Catalunya, Pere Macias, “ també vetlla per obres com per exemple el túnel de Toses i la connexió amb Puigcerdà”.
Precisament des d’Osona i el Ripollès s’ha començat a articular la creació d’un front comú entre administracions polítiques, plataformes com Perquè no ens fotin el tren, i entitats socials i econòmiques que faci evident que les dues comarques “necessitem el desdoblament de la línia ferroviària”, explica Arimany. El moment per fer pinya no és casual: s’està elaborant el Pla de Rodalies de Catalunya, del qual s’han de conèixer més detalls en els propers mesos, a Madrid es preparen els pressupostos generals de l’Estat i el president del govern, Pedro Sánchez (PSC), va anunciar a mitja setmana que en els propers tres anys arribaran 72.000 milions d’euros procedents de fons europeus, i bona part dels quals s’haurà de justificar en despesa per la transició ecològica, que inclou la millora del transport públic.
Enviat des del meu VTR-L09 usant Tapatalk
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 12/10/2020 23:42
by França451
A ver. Respecto a meter la línea por la LAV desde Mollet, algunos hablan de un túnel "infrautilizado", comparándolo con dos túneles colapsados. Lo que no ven son los euros tirados a la basura con toda la obra que costó el dichoso túnel de la LAV, y quieren usarlo por eso de que "ya está hecho", en lugar de unirse a los que están en contra de la alta velocidad y presionar a los gobiernos sucesivos a que dejen de tirar el dinero en infraestructuras inútiles: la alta velocidad y determinados aeropuertos, que como todos sabemos sólo sirven para que los mangantes de turno se lleven las pelas al bolsillo y aumente la corrupción política. Todo lo demás es humo, humo y humo.
Por otro lado en Mollet puede perfectamente si hacen eso, lo mismo que con la R16: cargarse un tramo de vía con varias estaciones y no construir la alternativa hasta mucho después: me explico: para el caso de Mollet mencionáis la futura estación de la R8 para dar servicio al pueblo, pero olvidáis que la estación "no está todavía terminada", y que los actuales gobiernos tardan cinco veces más en construir una alternativa que en tirar abajo (o dicho en cristiano, desmantelar) una vía existente. Por lo cual, ni la LAV ni el trazado por la R2 sirven si no está funcionando Santa Perpétua Granja Soldevilla, porque luego pasará como la R16: que dejaréis a un municipio entero sin tren por soñar ideas y propuestas fashion que no tienen respaldo en la realidad porque hacer Granja Soldevila no da pelas al político de turno, pero meter la R3 por la LAV sí. Y con esta panda de avariciosos que hay en el poder a día de hoy, ya sabemos cómo van a gestionar las cosas.
Primero dale la estación a la R8 y asegura que Santa Perpétua tenga tren, vaya a Barcelona, o no, y luego hablaremos de desvíos.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 18/10/2020 12:28
by wefer
UT440_132M wrote:Foment planteja ara el desdoblament parcial de la R3 a la sortida de Vic
Seria un tram de doble via d’un quilòmetre
1 quilòmetre... 1 quilòmetre!!!
I encara precisen que és clar, que per això cal un procés burocràtic llarg, complex, i que no saben ni la data en què es podrà començar a fer. Ja no diguem acabar.
En fi... aquest país és desesperant, després ens estranyem d'estar a la cua de tot el que sigui bo.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk