Page 26 of 39

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 20/07/2012 10:49
by evody
xevi wrote:Algú pot explicar la restauració de les escales de l'edícula d'Urquinaona? Perquè s'ha fet? què és o que serà? s'hi podrà accedir...
Gràcies!
Pregunto lo mismo... da la sensación que se ha arreglado un poco o solo lo parece?

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 20/07/2012 11:31
by metring
122-042-132 wrote:Atenció a l'àlbum que m'han passat avui, d'un tal kimpol que és o era bomber de Barcelona, com a mínim, des del 1974:

Qui és en "Quimpol" Joaquim Pol? :

http://www.bcn.es/bombers/pdf/publicaci ... F18-20.pdf
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... &start=480

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 05/08/2012 23:29
by metring
En aquesta web http://finestresdelamemoria.org/explora/ubicacio , si aneu pel mapa de Google pel carrer Aragó, veureu fotos de l'inici de les obres per cobrir la rasa del ferrocarril. I a http://finestresdelamemoria.org/explora/temes/Transport , fotografies de transports.

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 06/08/2012 10:17
by metring
Aquesta foto apareix avui a La Vanguardia:

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 09/09/2012 23:20
by metring
Un altre fotografia del Pont del Dragó, amb les vies de la Renfe, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... drago.html

Image

I a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... -baro.html , els tramvies-escola de Torre Baró.

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 09/09/2012 23:23
by metring
A http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... amvia.html , article sobre el relleu del tramvia a l'autobús:

Image

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 10/09/2012 10:49
by Adolescent barceloní
metring wrote:A http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... amvia.html , article sobre el relleu del tramvia a l'autobús:

Image
Ai el 50! Del tramvia que acabava a la Via Júlia i no pujava a Montjuïc fins als autobusos xupimegamoderns que van des del meu barri fins a Montjuïc i que anirà pròximament fins a Collblanc... Si comparo el tramvia dels anys nosequants fins a l'autobús ara al 2012...
metring wrote:Un altre fotografia del Pont del Dragó, amb les vies de la Renfe, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... drago.html

Image

I a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... -baro.html , els tramvies-escola de Torre Baró.
Però aquí és on ara hi ha el Pont del Dragó, al principi del Passeig Valldaura? Perquè carai quin canvi...
Edito: vale, sí que és. Fins que no he llegit el text de l'enllaç no m'ho he cregut...

Re: Imatges per a la història

Posted: Tuesday 11/09/2012 16:42
by sagrering
Puede que la calle que pasa por debajo del puente es el Pº Valldaura y donde pasa el Biscuter es la C/ Bartrina o el lateral actual de la Avenida Meridina ( paso inferior ) ???

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 05/10/2012 10:45
by metring

Pas subterrani

Posted: Friday 05/10/2012 19:13
by Javi M
Curiós aquest cartell de "PEATON UTILICE EL PASO SUBTERRANEO". Avui dia conec poca gent que faci servir els passadissos del metro per a fer drecera.

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 07/10/2012 0:41
by chausson bs
metring wrote:Algú dels nostres foraires de Badalona sap si encara existeix aquesta façana? La foto és de 2005. Per cert, el telèfon era més breu que una adreça de sms!

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Image

I aquesta, d'un remolc de tramvia reciclat en "xiringuito"?

Image
hola. Sóc l'autor de les dues fotos. La façana ja no existeix amb aquest aspecte, fa uns dos anys van fer reformes i se la van carregar, ara és una façana anònima i vulgar con les de la resta del carrer. La foto del remolc Zaragoza està feta el novembre de 1984.

Increïble!

Posted: Sunday 07/10/2012 16:35
by Javi M
chausson bs wrote:La façana ja no existeix amb aquest aspecte, fa uns dos anys van fer reformes i se la van carregar, ara és una façana anònima i vulgar con les de la resta del carrer.
Costa de creure com la gent és capaç de fer aquestes coses...

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 08/10/2012 9:54
by sagrering
El remolque puede ser el bar que habia en las zonas de examen de trafico en Montjuic????

Re: Imatges per a la història

Posted: Wednesday 10/10/2012 22:55
by chausson bs
sagrering wrote:El remolque puede ser el bar que habia en las zonas de examen de trafico en Montjuic????

Sí, es ese tranvía.

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 11/10/2012 17:21
by metring
Unes interessants, a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... -1971.html , especialment una de l'antiga estació de Martorell (ara la línia de Renfe) a plaça Catalunya

Image

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 11/10/2012 22:37
by faristol
Gracies per l'enllaç, blog força interesant i moltes fotos, no se si heu vist la de FONTANA:

http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... os-en.html


Arrel del mateix blog hi han enllaços a una altre pagina força interesant que no coneixia Histotube.cat

http://histotube.blogspot.com.es/search ... results=42

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 14/10/2012 21:46
by andres
No es correcta la fecha de 1930 de la fotografia de Fontana, es de finales de los años 50 que fue cuando la calle de Asturias se convirtió en dirección unica, ademas se ve la señal cuadrada que avisaba del paso del tranvía y esta no empezo a implantarse hasta los años 40

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 15/10/2012 11:34
by sagrering
Alguien tiene fotografias de los antiguos ascensores de pasaje en Lesseps y Fontana ??
He oido hablar de su existencia, pero no he conseguido ver ningun recuerdo grafico de ellos.
Un saludo

Re: Imatges per a la història

Posted: Wednesday 14/11/2012 18:46
by 122-042-132
Interessant col·lecció de fotografies, de quan la cobertura de la rasa del carrer Aragó

http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&t=38956

Salut!

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 15/11/2012 15:18
by Euromed
Hola a todos:
Las fotos corresponden a las obras de la zona de la bifurcación C/Aragón - Est.Clot. Fueron algo más complejas que la cobertura en si, del resto de la calle, aparte de la construcción del Apd. P.de Gracia.La via E.de França a P. de Gracia, se tuvo que desplazar hacia el lado mar, para poder hacer un doble tunel hasta la altura de la C/ Marina/C/Aragón/Av. Diagonal, donde las vias dirección E.de França, eran exteriores hasta la E.de F.y en tunel las que se dirigian al Clot.
Hay todo un baile de cifras en el tema años, que seria de agradecer si alguien lo puede aclarar.
La cobertura de la C/Aragón se efectuo en la segunda mitad de la decada de los 50. Y el enlace de clot, fue inagurado a principios de los 70s. Recuerdo que durante un periodo de tiempo la linea de metro L-1 estuvo cortada entre glorias y clot (o navas), por problemas de estructura del tunel,debido a las obras del enlace C/Aragón - Clot.
Saludos.