Re: Rodalies a Tarragona
Posted: Saturday 25/10/2014 3:48
Al Baix Penedès ja hi arriben (Sant Vicenç, El Vendrell, L'Arboç). A l'Alt Penedès (Vilafranca) i el Garraf (Cubelles, Vilanova i Sitges), no.trensmat wrote:Molt bona idea portar les Rodalies de Tarragona al Baix Penedès i Garraf.canalcole wrote:En estudi que les rodalies de Tarragona arribin al Garraf
http://www.canalblau.cat/en-estudi-que- ... al-garraf/
La Generalitat de Catalunya té en estudi la possibilitat d’ampliar les rodalies de Tarragona fins al Garraf. Ajuntaments i Consell Comarcal han fet aquesta demanada que hores d’ara està subjecte a la realització d’inversions per part d’ADIF
Més informació al vídeo:
http://canalblau.xiptv.cat/embed/169883
En tot cas, si finalment la RT2 arriba a Vilafranca és una magnífica notícia. Ja veurem.
Més enllà de Vilafranca i Sitges evidentment no es justificaria, primer perquè el moviment amb Tarragona és menor, i segon perquè seria entrar massa al territori de Rodalies Barcelona.
El problema més gran que hi ha ara: les estacions de Calafell, Segur de Calafell i Cunit no accepten la targeta de l'ATM del Camp de Tarragona, i això sí que és un inconvenient seriós.
Portar-lo a Picamoixons i prou no serveix de res. Picamoixons és un poble petit.trensmat wrote:Pero haurien de pensar de portar Rodalies a les zones de La Plana Picamoixons, [...]
Si el fas passar de Reus, que sigui per portar-los fins a Montblanc, que Montblanc té molt mal servei ferroviari amb Tarragona i Reus, tant com La Selva del Camp i Alcover, que sí que són poblacions amb un cert potencial de passatgers.
En aquest cas, refondre l'oferta actual de R14 Tarragona-Picamoixons i RT1 Tarragona-Reus i fer-la més racional em sembla necessari.
Valls és un problema, i una mica la clau de tot el tema. No té tren a Tarragona ni Reus ni mai n'ha tingut, i té un pèssim servei ferroviari.trensmat wrote:Valls, [...]
L'ideal, seria un by-pass per permetre serveis directes Tarragona-Reus-Valls, però això costa uns diners que ara no hi són i hi ha obres més prioritàries.
Si a curt terme es vol que augmentin els passatgers a Valls, el millor que es podria fer seria que els regionals Barcelona-Lleida circuléssin tots per Valls, substituïnt els R13 Sant Vicenç-Picamoixons.
Els passatgers Barcelona-Valls/Montblanc/Lleida ho agraïrien en no haver de canviar a Picamoixons ni Sant Vicenç i tenir més trens directes a Barcelona per la línia més ràpida.
Amb això, obligatòriament s'hauria de fer alguna cosa amb els RT1 i R14, i per fer-ho hi hauria dos trens lliures (el que actualment fa els RT1 Tarragona-Reus i el que fa els R14 Tarragona-Picamoixons).
Amb això es podria establir un servei RT1 Tarragona-Reus-Montblanc (amb menys freqüències, però millor adaptat a la demanda), i un servei R14 Tarragona-Reus-Montblanc-Lleida, també més adaptat a la demanda.
Fent això, només hi hauria dues estacions penalitzades: Altafulla i sobretot Torredembarra, però no crec que el fet d'haver de transbordar afectés excessivament aquestes dues estacions, ja que el moviment de les dues amb Lleida es registra sobretot a l'estiu i Setmana Santa.
A Flix sí que no es justifica.trensmat wrote:[...]Flix [...]
Em sap greu, però en aquest cas la població de la Ribera i el Priorat és la que és, i els temps de trajecte són els que són.
Millor que es concentrin en no perdre el què ja tenen, que per la població que són, no és poc, i hi ha zones a Catalunya amb un servei bastant pitjor.
Tortosa... hi ha un problema: el tram Tarragona-Vandellòs i si es manté o no.trensmat wrote:[...]i quant es posí en marxa el Bypass de Vandellòs fins a Tortosa, per què aquest desgavell ferroviari a la província de Tarragona no pot continuar aixi.
Si poses els trens regionals pel nou tram Vila-seca-Vandellòs, directament ja pots reduïr freqüències a la R16, perquè hi haurà una pèrdua de passatgers importantíssima segur, ja que al sud de Tarragona, les estacions que més passatgers aporten a la línia, i de llarg, són Port Aventura, Salou, Cambrils i L'Hospitalet de l'Infant.
Els passatgers de la R16 de més avall de Vandellòs (inclosa Tortosa, que amb prou feines té més habitants que Cambrils, i mou menys passatgers que Cambrils per estar més allunyada de Tarragona i Barcelona i no tenir un turisme significatiu) no cobririen la pèrdua dels passatgers del tram Tarragona-Vandellòs, que seria molt gran.
Ni tant sols amb l'augment hipotètic de passatgers des de Tortosa (i des d'enlloc més) pel fet de pasar per Vila-seca es cobririen les pèrdues de viatgers actuals.
Si mantens la línia actual... s'haurà de reordenar tota la malla horària en profunditat, i a més ja hi ha els RT2.
I amb el Baix Ebre i el Montsià, hi ha un altre problema: la distància. No hi ha rodalies Barcelona-Ripoll, ni Barcelona-Calaf.
Ulldecona està més a prop de Castelló i València, que de Tarragona i Barcelona, per exemple.
I de fet, no tots els viatgers de Tortosa són cap al nord (que no són tants com us puguéssiu pensar...), no per res hi ha regionals Tortosa-Castelló-Valencia...
La línia entre Tarragona i El Prat de Llobregat no està saturada. La saturació només existeix entre El Prat i Sants, i entre Tarragona i Vandellòs, enlloc més.Renfe451 wrote:Però adaptar les toperes a Sitges no és sol·luciona el veritable problema, que és la saturació de la línia.trensmat wrote:Es tindria que adaptar les toperes de Sitges i aixi la RT1 podria acabar en Sitges.Renfe451 wrote:Dic el mateix, molt bona idea de la Generalitat, tot i que Foment té la paella pel mànec i és la que hauria de posar els diners necessaris. Imagino que si l'RT2 s'allargarà fins a Vilafranca, la que podria arribar al Baix Penedès marítim i al Garraf seria l'RT1 fins a Vilanova i la Geltrú.
Renfe451 wrote:Recordem que el tram BCN-Vilanova-St. Vicenç, és per on circulen més trens de tota la xarxa ferroviària catalana, entre Rodalies de l'R2 Sud, Regionals i sobretot LD.
Segur? Jo diria que no, que és el tram L'Hospitalet de Llobregat-Arc de Triomf (més exactament bifurcació Marina).
No és que sigui impossible, és que seria irracional.Renfe451 wrote:Si féssim prolongar la línia aquest dilluns per exemple, ens trobariem amb un col·lapse encara més gran del que hi ha ara i hi haurien retards com passa amb l'RT2. Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, la sol·lució (i crec que l'única), per reduïr el trànsit dens que hi ha a la línia de Vilanova es diu Corredor del Mediterrani, que en un principi ha d'acollir bona part del trànsit d'LD que van cap a València/Alacant/Múrcia, en aquell moment en que els trens de llarga distància alliberin les malles de circulació per la línia del Garraf, ja es podrien fer canvis força més profunds, com la modificació de freqüències a l'R2 Sud i també la prolongació de les rodalies de Tarragona fins a Sitges/Vilanova. Però ara en aquest mateix moment, és impossible.
Ara com ara, no hi ha trens de mercaderies entre Can Tunis i Sant Vicenç de Calders. El tram NO està saturat en absolut.
El tram que sí que està saturat, i que condiciona bastant l'explotació, i els seus efectes es deixen sentir fins a llocs tant allunyats com Girona, és el tram Tarragona-Vandellòs.
Un cop obert el tram Vila-seca-Vandellòs, s'haurà de reorganitzar tota la malla horària.
Abans que portar la RT1 a Sitges, que seria una rucada, tindria més sentit portar la R2 sud a Reus (amb tarifa rodalies de bitllet senzill), guanyant accés a un àmbit que deixant fora el Barcelonès, és el més poblat de Catalunya darrera del Baix Llobregat i el Vallès Occidental.
Fent això es guanyarien un munt de passatgers des del Garraf cap a Tarragona/Reus (i més encara si es fa l'estació de Reus-Sud).
Però per fer això, també s'hauria de reorganitzar la malla de regionals (R15 Reus, R15 Móra/Flix/etc, i R16), perquè al corredor Barcelona-Tarragona s'hi ajunten dos tipus de passatgers, els de proximitat (per exemple Tarragona-Cunit, Segur de Calafell-Torredembarra o Reus-Vilanova, on encara no s'ha arribat al màxim de passatgers, i a més hi ha potencial per noves estacions) i els de Barcelona (que requereixen un temps de trajecte el més ràpid possible, i són molt nombrosos).
I de no fer-ho, llavors sí que es correria el risc de saturar un tercer tram que ara no està gens saturat, que és el tram Sant Vicenç de Calders-Tarragona.