Oscar Martinez wrote: ↑Tuesday 14/01/2020 15:19
Jo ara tinc un dubte... creieu que ara que els veïns s'han adonat de veritat de què anava la historia
No.
La majoria de la gent no s'ha adonat de què va el tema perquè no s'hi fixen.
Això no és Barcelona, i la gent utilitza menys el transport públic, perquè hi ha menys gent, i per tant, menys oferta de transport, i moltes vegades, quan n'hi ha, és escassa.
Oscar Martinez wrote: ↑Tuesday 14/01/2020 15:19 (perquè em dona la sensació que més enllà de les entitats de transport que, siguem sincers, no arriben a tothom que no estigui una mica interessat en el tema),
Exacte: fora de qui agafa el tren més o menys sovint, la gent no té ni idea de què hi ha, o de què passa.
Els periodistes també emmerden bastant, perquè moltes vegades parlen sense saber.
I quan sí que ho saben, la redacció edita els textos dels periodistes per tal que siguin "acceptables" per als que paguen i manen.
A més, a la provincia de Tarragona sencera (Camp+Ebre+Baix Penedès) la gent sol ser entre bastant i molt passota.
I per acabar, al Camp de Tarragona, hi ha algunes diferències força importants amb Barcelona:
a) A Barcelona quasi totes les entrades principals a la ciutat són de peatge. També és cert que la geografía marca: Barcelona és muntanyosa, cosa que fa que hi hagi colls d'ampolla (Martorell, Collserola, Montjuïc, Montcada, Garraf, Maresme, El Bruc, Ordal).
b ) En canvi, el Camp de Tarragona sí que té una xarxa d'autovies gratuïtes important: només hi ha peatges a la AP-2 i a la AP-7 (que tampoc sembla que hagin de durar massa).
Hi ha autovia gratuïta de fa dècades entre Tarragona i Salou (C-31b), entre Reus i Vila-seca (T-325), entre Tarragona i Reus i Maspujols (T-11), entre Reus i Salou (C-14), i entre Reus i Alcover (C-14).
I més recentment, també entre La Móra i Vandellòs (A-7), i entre Tarragona i Valls -i aviat Montblanc- (A-27).
I a més, hi ha vies d'alta capacitat entre Vila-seca i Salou, entre Vila-seca i La Pineda, i entre Salou i Cambrils.
El Camp de Tarragona és una zona amb força més espai obert que l'àrea de Barcelona.
I la població permanent al Camp de Tarragona és molt inferior.
I a sobre, l'urbanisme de la zona és molt fragmentat (ara un polígon, ara un poble, ara camps, ara una ciutat, ara dos urbanitzacions, ara un barri de blocs...), i s'ha planificat entre poc i malament, i gens, ja que els municipis no s'associen entre ells per fer-ho. Molts cops es parla de la rivalitat Tarragona-Reus, i és l'arbre que no ens deixa veure el bosc, perquè també hi ha Salou, Vila-seca, Cambrils, Valls, Mont-roig, Constantí… que cada un mira només pel seu municipi, i no es fixa en els del costat, encara que hi pugui sortir guanyant de fer-ho.
Això fa que la zona del Camp de Tarragona sigui de les més cotxe-cèntriques de l'estat.
Oscar Martinez wrote: ↑Tuesday 14/01/2020 15:19encara que estigui el mal fet, es pot revertir la situació i recuperar la línia? què en penseu?
Ja s'està desmantellant la línia. Estan desmuntant la catenària i les barreres dels passos a nivell.
Els rails, les travesses i el balast no trigaran a desaparèixer, em sembla.