Notícies línia de La Pobla de Segur
Font: http://212.101.75.163/notes/nota_191_cat.pdf
-----------------------------------------------------------------------------------------
La línia Lleida-La Pobla de Segur augmenta el
juny d’enguany un 75 % el nombre d’usuaris
respecte l’any passat
�� L’ increment a 8 trens per dia entre Lleida i Balaguer i les millores al servei
expliquen la consolidació del servei ferroviari en aquestes comarques
Barcelona, 27 de juliol de 2006
El nombre d’usuaris de la línia Lleida- La Pobla de Segur ha augmentat notablement l’any 2006. Les
dades d’evolució del nombre de viatgers mostren que s’ha produït un increment del 75 % el juny del
2006 respecte aquest mateix mes de l’any anterior. Així, si el juny del 2005 van agafar el tren 10.185
persones, el juny del 2006 ho van fer 17.853 persones, és a dir, un 75 % més d’usuaris. També hi ha
una segona dada que cal tenir en compte. El nombre acumulat d’usuaris que han utilitzat el tren per
fer un desplaçament entre els mesos de gener i juny d’aquest any és un 53 % més elevat que el
mateix període de l’any anterior. D’aquesta manera, el nombre d’usuaris que van prendre el tren
entre el gener i el juny de 2005 va ser de 56.607 persones, a diferència de les 86.583 que ho han en
el mateix període d’aquest any.
Dit això, cal fer les següents precisions. L’ increment del nombre de viatgers que s’ha produït aquest
any es deu a diversos factors. D’una banda, l’augment del servei de tren entre Lleida i Balaguer, que
a partir del 18 juliol de 2005, data en què es va tancar el tram ferroviari de Balaguer a la Pobla de
Segur, va passar a ser de 7 trens per dia i per sentit (6 trens en festius i caps de setmana) en
comptes dels 3 que hi havia fins llavors. De l’altra, dir que les noves dades d’evolució de viatgers
tenen a veure sobretot amb la millora del servei entre Lleida i Balaguer, ja que el tram que continua
fins a La Pobla ha estat tancat per obres de millora durant uns 11 mesos aproximadament, del 18 de
juliol de 2005 al 4 de juny de 2006. En aquesta data el tram de Lleida a Balaguer es va incrementar
amb un comboi, i, per tant, van passar a circular-ne 8. En canvi, el tram reobert i millorat de Balaguer
a la Pobla es manté amb 3 circulacions. Finalment, apuntar que les dades del nombre de viatgers
inclouen el servei substitutori per carretera que FGC va posar en marxa durant el temps en que el
tram de Balaguer a la Pobla va estar tancat. Les inversions de Ferrocarrils de la Generalitat de
Catalunya (FGC) per a la millora la línia ferroviària Lleida- La Pobla de Segur, que va ser traspassada
a l’administració catalana l’1 de gener de 2005, donen un pas més en l’ impuls de l’equilibri territorial
que representa la millora de les comunicacions a les comarques de muntanya.
Una taula grafica al PDF
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
La línia Lleida-La Pobla de Segur augmenta el
juny d’enguany un 75 % el nombre d’usuaris
respecte l’any passat
�� L’ increment a 8 trens per dia entre Lleida i Balaguer i les millores al servei
expliquen la consolidació del servei ferroviari en aquestes comarques
Barcelona, 27 de juliol de 2006
El nombre d’usuaris de la línia Lleida- La Pobla de Segur ha augmentat notablement l’any 2006. Les
dades d’evolució del nombre de viatgers mostren que s’ha produït un increment del 75 % el juny del
2006 respecte aquest mateix mes de l’any anterior. Així, si el juny del 2005 van agafar el tren 10.185
persones, el juny del 2006 ho van fer 17.853 persones, és a dir, un 75 % més d’usuaris. També hi ha
una segona dada que cal tenir en compte. El nombre acumulat d’usuaris que han utilitzat el tren per
fer un desplaçament entre els mesos de gener i juny d’aquest any és un 53 % més elevat que el
mateix període de l’any anterior. D’aquesta manera, el nombre d’usuaris que van prendre el tren
entre el gener i el juny de 2005 va ser de 56.607 persones, a diferència de les 86.583 que ho han en
el mateix període d’aquest any.
Dit això, cal fer les següents precisions. L’ increment del nombre de viatgers que s’ha produït aquest
any es deu a diversos factors. D’una banda, l’augment del servei de tren entre Lleida i Balaguer, que
a partir del 18 juliol de 2005, data en què es va tancar el tram ferroviari de Balaguer a la Pobla de
Segur, va passar a ser de 7 trens per dia i per sentit (6 trens en festius i caps de setmana) en
comptes dels 3 que hi havia fins llavors. De l’altra, dir que les noves dades d’evolució de viatgers
tenen a veure sobretot amb la millora del servei entre Lleida i Balaguer, ja que el tram que continua
fins a La Pobla ha estat tancat per obres de millora durant uns 11 mesos aproximadament, del 18 de
juliol de 2005 al 4 de juny de 2006. En aquesta data el tram de Lleida a Balaguer es va incrementar
amb un comboi, i, per tant, van passar a circular-ne 8. En canvi, el tram reobert i millorat de Balaguer
a la Pobla es manté amb 3 circulacions. Finalment, apuntar que les dades del nombre de viatgers
inclouen el servei substitutori per carretera que FGC va posar en marxa durant el temps en que el
tram de Balaguer a la Pobla va estar tancat. Les inversions de Ferrocarrils de la Generalitat de
Catalunya (FGC) per a la millora la línia ferroviària Lleida- La Pobla de Segur, que va ser traspassada
a l’administració catalana l’1 de gener de 2005, donen un pas més en l’ impuls de l’equilibri territorial
que representa la millora de les comunicacions a les comarques de muntanya.
Una taula grafica al PDF
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
avui mateix he fet servir la línia
Avui mateix he fet servir la línia.
Després de comprar el bitllet a l'estació de Balaguer, he creuat les vies i he pujat al dièsel 596, el qual estava estacionat esperant l'hora de sortida, les 9:40h del matí.
Abans d'arrencar cap a Lleida, ha arribat una unitat dièsel 592.200 que anava en direcció cap a la Pobla. En continuar el seu recorregut, pocs segons després, ha sortit el cap d'estació i ha accionat el canvi d'agulles manual. (La fa sempre aquesta operació, siguin quines siguin les inclemències meteorològiques?) I llavors sí, la unitat 596 ha anat tirant cap a Lleida, aturant-se a totes les estacions i omplint de passatge fins a fer un ple total!
Després de comprar el bitllet a l'estació de Balaguer, he creuat les vies i he pujat al dièsel 596, el qual estava estacionat esperant l'hora de sortida, les 9:40h del matí.
Abans d'arrencar cap a Lleida, ha arribat una unitat dièsel 592.200 que anava en direcció cap a la Pobla. En continuar el seu recorregut, pocs segons després, ha sortit el cap d'estació i ha accionat el canvi d'agulles manual. (La fa sempre aquesta operació, siguin quines siguin les inclemències meteorològiques?) I llavors sí, la unitat 596 ha anat tirant cap a Lleida, aturant-se a totes les estacions i omplint de passatge fins a fer un ple total!
Que se'n sap dels trens de FGC?
Al principi semblava que FGC havia de posar-hi els seus propis trens (nous o de segona mà) despres com que és RENFE qui fa el servei és ella qui ha posar els trens... Però no hi havia una partida presupostària per aquests trens?
Si son de cara al 2010 quan se li acaba la cencesió a RENFE del servei, no s'han plantejat començar a "buscar-los" ?
Al principi semblava que FGC havia de posar-hi els seus propis trens (nous o de segona mà) despres com que és RENFE qui fa el servei és ella qui ha posar els trens... Però no hi havia una partida presupostària per aquests trens?
Si son de cara al 2010 quan se li acaba la cencesió a RENFE del servei, no s'han plantejat començar a "buscar-los" ?
El tren de la Pobla es queda petit i obliga els passatgers a viatjar drets
La majoria dels viatgers que utilitzen el tren de la Pobla entre Lleida i Balaguer en hores punta es veuen obligats a viatjar drets, al no trobar seients lliures en un tren amb només un vagó i capacitat per a 56 persones. En els trajectes amb més afluència de viatgers, el passadís de l'únic vagó apareix ple de persones de peu, bosses d'equipatge i fins i tot carros de nadó. En algunes ocasions, ni tan sols queda espai perquè el revisor pugui verificar els bitllets ni cobrar-los als qui no l'han comprat a l'estació. Aquesta situació ha originat queixes dels usuaris per incomoditat i falta de seguretat. Els afectats assenyalen que la línia disposa d'un altre comboi, amb capacitat per a 200 passatgers, que no efectua els trajectes més freqüentats.
--
SEGRE.
La majoria dels viatgers que utilitzen el tren de la Pobla entre Lleida i Balaguer en hores punta es veuen obligats a viatjar drets, al no trobar seients lliures en un tren amb només un vagó i capacitat per a 56 persones. En els trajectes amb més afluència de viatgers, el passadís de l'únic vagó apareix ple de persones de peu, bosses d'equipatge i fins i tot carros de nadó. En algunes ocasions, ni tan sols queda espai perquè el revisor pugui verificar els bitllets ni cobrar-los als qui no l'han comprat a l'estació. Aquesta situació ha originat queixes dels usuaris per incomoditat i falta de seguretat. Els afectats assenyalen que la línia disposa d'un altre comboi, amb capacitat per a 200 passatgers, que no efectua els trajectes més freqüentats.
--
SEGRE.
UI... que això pinta bé! segurament posarán més trens, com cal.
Dic que pinta bé, perque això es el que calá perque FGC se n'adoni del que cal. Sense això, les frequencies continuaríen sent pessimes.
De fet, segons els calculs que vaig fer una vegada, es impossible anar a Sort i tornar a Barcelona en un mateix dia, ni sortint amb el primer tren de barcelona.
Per a quan trens nous? per a quan els primers trens de ample ib`ric de FGC? :festa )))2
Dic que pinta bé, perque això es el que calá perque FGC se n'adoni del que cal. Sense això, les frequencies continuaríen sent pessimes.
De fet, segons els calculs que vaig fer una vegada, es impossible anar a Sort i tornar a Barcelona en un mateix dia, ni sortint amb el primer tren de barcelona.
Per a quan trens nous? per a quan els primers trens de ample ib`ric de FGC? :festa )))2
Sí és possible anar i tornar en un mateix dia en tren+bus a Sort, i jo ho he fet des de Castellar...Ferrovi wrote:UI... que això pinta bé! segurament posarán més trens, com cal.
Dic que pinta bé, perque això es el que calá perque FGC se n'adoni del que cal. Sense això, les frequencies continuaríen sent pessimes.
De fet, segons els calculs que vaig fer una vegada, es impossible anar a Sort i tornar a Barcelona en un mateix dia, ni sortint amb el primer tren de barcelona.
Per a quan trens nous? per a quan els primers trens de ample ib`ric de FGC? :festa )))2
Regional BCN->Manresa->Lleida
Tren Lleida->Pobla
Bus Pobla->Sort
[estada d'uns 45-50 minuts a Sort]
Bus Sort->Pobla
Tren Pobla->Lleida
Talgo o Alvia (a triar) Lleida->Barcelona. Si vols anar ràpid... Alvia. Si vols estalviar... Talgo (III).
Electrificació de La Pobla...
He llegit un comentari en un fil a Tranvia Portal. Algú en sap alguna cosa?
Sobre la línia de La Pobla s'han plantejat ja tantes i tantes hipòtesis...
Respecte a la electrificació de la línia alguna cosa s'ha comentat oficialment, però sempre com a objectiu a llarg termini, i condicionat a la demanda i als serveis necesaris per satisfer-la. De fet, quelcom massa llunyà. Nomès una dada: El material propi que té previst adquirir FGC per donar servei a la línia serà diesel. Comprar material nou diesel, que en principi nomès podrà èsser emprat en aquesta línia (l'única de FGC d'ample ibèric) per haver d'apartar-lo al cap de poc temps no te gaire sentit, tret que vulgui operar en d'altres línies d'Adif dins de la futura liberalització del sector. Resumint, una hipòtesi massa llunyana, ara per ara.
Però mai se sap...
Respecte a la electrificació de la línia alguna cosa s'ha comentat oficialment, però sempre com a objectiu a llarg termini, i condicionat a la demanda i als serveis necesaris per satisfer-la. De fet, quelcom massa llunyà. Nomès una dada: El material propi que té previst adquirir FGC per donar servei a la línia serà diesel. Comprar material nou diesel, que en principi nomès podrà èsser emprat en aquesta línia (l'única de FGC d'ample ibèric) per haver d'apartar-lo al cap de poc temps no te gaire sentit, tret que vulgui operar en d'altres línies d'Adif dins de la futura liberalització del sector. Resumint, una hipòtesi massa llunyana, ara per ara.
Però mai se sap...
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
A quina línia podria aprofitar el material dièsel? La línia de la Pobla és l'única que queda a Catalunya sense electrificar.neroon wrote:Comprar material nou diesel, que en principi nomès podrà èsser emprat en aquesta línia (l'única de FGC d'ample ibèric) per haver d'apartar-lo al cap de poc temps no te gaire sentit, tret que vulgui operar en d'altres línies d'Adif dins de la futura liberalització del sector.
Qui ha parlat de Catalunya?entfe001 wrote:A quina línia podria aprofitar el material dièsel? La línia de la Pobla és l'única que queda a Catalunya sense electrificar.neroon wrote:Comprar material nou diesel, que en principi nomès podrà èsser emprat en aquesta línia (l'única de FGC d'ample ibèric) per haver d'apartar-lo al cap de poc temps no te gaire sentit, tret que vulgui operar en d'altres línies d'Adif dins de la futura liberalització del sector.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Però l'única sortida que tindrien llavors, seria vendre aquest hipotètic material de propietat.
Ara que... d'altra banda, si s'ha de quedar com a línia d'ample ibèric en diesel, potser a FGC li resultaria més factible directament comprar els trens que actualment circulen per aquesta línia, i operar-los directament com a FGC.
Ara que... d'altra banda, si s'ha de quedar com a línia d'ample ibèric en diesel, potser a FGC li resultaria més factible directament comprar els trens que actualment circulen per aquesta línia, i operar-los directament com a FGC.