Page 27 of 59

Posted: Friday 24/08/2007 19:18
by entfe001
Ecomobisostrans wrote:En el suposat de que sigui incorrecte el que s'hauria de fer es incloure aquest significat de direcció al diccionari perque sigui correcte, ja que molts mes cops sentim a dir "aquest tren/bus/etc va "direcció tal" que "sentit tal".
Aleshores també hauríem d'incloure mots com *paiella o *aiga perquè hi ha molta gent que ho diu d'aquesta forma.

Així es destrueix un idioma.

:topic

Posted: Friday 24/08/2007 23:35
by Trytasa Baldaquino
Ecomobisostrans wrote:
-I un altre es el significat mes comú on la direcció es alla on et dirigeixes. (Per que si no fos correcte parlar de direcció i si de sentit hauriem de dir "em sento a Vilada" enlloc de "em dirigeixo a Vilada", no?)
Sí, i ara recordo que també venen de la mateixa arrel els verbs dir, dirimir i cedir; les paraules director i cadira; el nom propi Medir i em consta que també la pel·li Dirty Dancing. Ah, i els gimnasos DIR es diuen així en honor a la mateixa arrel. ;)

Siguem seriosos senyors!!! :cop Des de quan "em sento" indica el mateix "vaig en sentit a"???? Sentir i sentit no tenen res a veure!

Posted: Saturday 25/08/2007 1:38
by metring
Nooooois, tornem al tema del fil!!!!!

;)

M&P

Posted: Monday 27/08/2007 22:06
by JaMiRo!
Vista avui a les 16:00 hores una 3000 reformada (no he apuntat números) a l'estació d'Espanya de la L3, andana sentit Canyelles. S'ha parat a la boca del túnel de l'estació, suposo que per no aixecar expectació (bé, he estat l'únic viatger "expectat" :D ).

Per cert, el seu torn era M&P (METRO&PROVES???)... :?:

Re: M&P

Posted: Tuesday 28/08/2007 13:47
by Guigui
JaMiRo! wrote:Per cert, el seu torn era M&P (METRO&PROVES???)... :?:
O com les plaques que posen els camioners darrere el parabrises: Mari & Pedro...

:)

Posted: Thursday 30/08/2007 10:44
by entfe001
Ahir vaig veure a la L2 un 9000 amb torn ES1. Per altra banda, jo vaig fer el trajecte Clot - Pep Ventura dins el cinquè 2100, així que aquesta sèrie encara resisteix a la L2 :D

Posted: Thursday 30/08/2007 13:57
by Vox
entfe001 wrote:Ahir vaig veure a la L2 un 9000 amb torn ES1. Per altra banda, jo vaig fer el trajecte Clot - Pep Ventura dins el cinquè 2100, així que aquesta sèrie encara resisteix a la L2 :D
Potser ja hi ha suficients 9000s per fer la L2 exclusiva d'aquesta sèrie (si fa pocs anys amb 15 2100 i alguna 2000 n'hi havia prou, ara amb 20 ja deuen anar sobrats) però no estan totes les 2100 a la L4. Crec que n'hi ha unes 5-6 així que encara veurem 2100 a la L2.

Vox

Posted: Friday 31/08/2007 17:21
by Pep
Per fí l'he catat!!!

En el curt trajecte entre Vallcarca i Diagonal he anat amb el 3000R!!! portava de torn el 315 (ho dic per si algú aquesta tarda vol provar de pujar-hi si hi continua circulant!)

m'han sorprès positivament 2 detalls.

-Les reixes del sostre ara s'han pintat de blanc, que unit amb la llum dels flourecents més blanquinosa dona més sensació de lluminositat...bé, la lluminositat és molt similar a la que tenen els 5000's.

-Segurament serà una sensació totalment subjectiva i falsa, però l'he trobat menys sorollós...que han canviat revestiments de l'interior o es que el terra ara és blindat i fa que estigui més insonoritzat???

He anat a la part de cua, que només eren els 2 motors units i tot i haver-hi lloc per seure's semblava una mica esquizofrènic anant amunt i avall dels 2 vagons remirant-me'l! :)

Posted: Saturday 01/09/2007 0:25
by Vox
Vox wrote:
entfe001 wrote:Ahir vaig veure a la L2 un 9000 amb torn ES1. Per altra banda, jo vaig fer el trajecte Clot - Pep Ventura dins el cinquè 2100, així que aquesta sèrie encara resisteix a la L2 :D
Potser ja hi ha suficients 9000s per fer la L2 exclusiva d'aquesta sèrie (si fa pocs anys amb 15 2100 i alguna 2000 n'hi havia prou, ara amb 20 ja deuen anar sobrats) però no estan totes les 2100 a la L4. Crec que n'hi ha unes 5-6 així que encara veurem 2100 a la L2.

Vox
Confirmat. Avui he anat per la L2 en una 2100 de 1a fornada. Això sí, durant tot el trajecte la 2100 estava dins un mar de 9000s :)

Vox

Posted: Monday 03/09/2007 18:25
by subwayworld
He penjat una foto de una 2100 a l'estació de Barceloneta en un blog que posaré a la nova web de Subwayworld. Està a baix de tot. L'adreça és: http://www.subwayworldblog.blogspot.com

Posted: Saturday 08/09/2007 10:20
by Miquel
Ahir a la tarda a la L-4 vaig veure un 2100 sense servei i tenia desmontat els seients i les reixes negres del aire acondiccionat, el torn era 10 i el cotxe era el 2414.
Aquest és nou d'ara a la L-4?

Posted: Saturday 08/09/2007 11:07
by metring
Què estrany...ja estan els 2100 per reformar?? :?:

Posted: Saturday 08/09/2007 12:50
by Miquel
No, només etava desmontat per dins el 2414 i no tot el tren.
Anava direcció Trinitat Nova.

Potser...

Posted: Saturday 08/09/2007 15:41
by JaMiRo!
Miquel wrote:No, només etava desmontat per dins el 2414 i no tot el tren.
Anava direcció Trinitat Nova.
Què estrany...Potser estaven desmuntats per encabir els típics bidons d'aigua per fer proves... :!:

LLOP, tens la resposta a l'enigma? :D ;)

Posted: Saturday 08/09/2007 21:58
by sortrens
Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?

Posted: Monday 10/09/2007 0:14
by traveller
sortrens wrote:Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?
La raó penso que és que la funció de l'equip "iris" del 2100 no té encara programades les estacions de L4, potser hi ha alguna incompatibilitat amb el sistema de lectura de les balisses (no ho sé), per això ni funciona l'anunciador d'estacions ni els termòmetres. A mode de curiositat, el motor crec recordar 2149 té 3 termòmetres amb l'enganxina treta, o sigui, amb termòmetres de línia 2 :x :x :x

Posted: Monday 10/09/2007 1:00
by sortrens
traveller wrote:
sortrens wrote:Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?
La raó penso que és que la funció de l'equip "iris" del 2100 no té encara programades les estacions de L4, potser hi ha alguna incompatibilitat amb el sistema de lectura de les balisses (no ho sé), per això ni funciona l'anunciador d'estacions ni els termòmetres. A mode de curiositat, el motor crec recordar 2149 té 3 termòmetres amb l'enganxina treta, o sigui, amb termòmetres de línia 2 :x :x :x
Com funciona això de les balisses?

Posted: Tuesday 11/09/2007 2:07
by Vox
Si us hi fixeu encara no han cambiat el termòmetre dels 2100 a la L4. Hi ha l'enganxina clàssica dels 1100. Potser s'esperan a inagurar la L4 fins a Sagrera-Meridiana?
Llavors podem esperar fins 2014 xD

Conyes apart, dubto que sigui el motiu (més aviat, será el de les balisses), ja que seria ridícul, doncs per el citat tram falten anys i bé es podrien fer 15 termòmetres nous sense necessitat de que TMB s'enfonsi econòmicament :x

Vox

Posted: Tuesday 11/09/2007 21:41
by traveller
Ho he consultat i el problema sembla ser aquest... ja que son les balisses de la via qui li diu al tren on hi és... també hi ha la incompatibilitat de l'equip "tren stop" del 2100 amb el que hi ha instal·lat a L4, per tant aquest sistema està desactivat als 2100 que hi corren.

Posted: Tuesday 11/09/2007 21:49
by victorcasta
Doncs amb quin sistema de seguretat funcionen els 2100 a la L4?? Si el Tren-Stop és incompatible... l'ATP dels 2100 és compatible amb l'ATP en freqüència AM de la L4?