Nou accés ferroviari al Prat
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Han d'abandonar l'invent de la llançadora privada. Ha de ser Renfe i Rodalies la que ha d'arribar a la T1, ja que és la que dóna accés a un nombre major de persones i a més permet la seva integració amb altres modes de transport. La llançadora en mans privades és una idea absurda i sense sentit que només serveix per enriquir-se uns quants a través d'una tarifa pròpia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nacionalitzar deutes, privatitzar beneficis
A hores d'ara, encara creus que quedi algú dels que tallen el bacallà que no vulgui precisament això?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nacionalitzar deutes, privatitzar beneficis
Per desgràcia, ho dubto. Però sembla ser que poc es mouran d'aquesta idea que tenen. Volen que ho operi una operadora privada, del qual se suposa que circularà per vies de la RFIG d'Adif. Però la situació actual és que encara no es troba liberalitzat els serveis ferroviaris de passatgers i com a conseqüència aquesta suposada operadora a hores d'ara no estaria autoritzada per circular. A part també de que ha d'aconseguir la llicència i el certificat de seguretat per part de l'AESF, que podria significar un període de proves d'uns quants mesos per aconseguir la seva corresponent homologació (no cal anar massa lluny, només cal veure el que ha passat amb les 331 d'FGC, però això és un cas a part). Tot ho pinten molt bonic, però quan es tracta de la realitat després es desmonta tota la història.Guigui wrote:A hores d'ara, encara creus que quedi algú dels que tallen el bacallà que no vulgui precisament això?
Per aquest motiu ha de ser Renfe i Rodalies la que ha d'operar el servei a la T1 i no aquest invent privat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfe com a operador privat
I qui diu que no sigui Renfe que operi el servei, però seguint estrictament criteris d'empresa privada (és a dir, sense que les arques públiques no n'aportin ni cinc)?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Depèn de si la nova línia es considerarà RFIG o no.
Si no es considera RFIG, el propietari pot encarregar a qui vulgui l'explotació, i que aquest explotador sigui el que es posi d'acord amb Adif per l'ús de la RFIG existent via conveni.
Aquest explotador decidirà el preu del bitllet en funció del que vulgui guanyar el propietari del tram privat, del que cobri Adif per l'ús de la RFIG existent i el benefici propi de l'explotador
Si es considera RFIG i tira endavant la llei de liberalització ferroviaria prevista serà com el model anglès: infraestructura de titularitat pública i licitació al millor postor (es poden introduïr clàusules pel control de preus, freqüència, etc.) on el millor postor ja haurà hagut de fer la burrocràcia per operar.
Inclus aplicaria el model de l'aeroport de Heathrow: servei directe Aeroport - BCN a preu car i no integrat per una banda i servei parant a totes les estacions prestat per Rodalies i integrat com ara.
Si no es considera RFIG, el propietari pot encarregar a qui vulgui l'explotació, i que aquest explotador sigui el que es posi d'acord amb Adif per l'ús de la RFIG existent via conveni.
Aquest explotador decidirà el preu del bitllet en funció del que vulgui guanyar el propietari del tram privat, del que cobri Adif per l'ús de la RFIG existent i el benefici propi de l'explotador
Si es considera RFIG i tira endavant la llei de liberalització ferroviaria prevista serà com el model anglès: infraestructura de titularitat pública i licitació al millor postor (es poden introduïr clàusules pel control de preus, freqüència, etc.) on el millor postor ja haurà hagut de fer la burrocràcia per operar.
Inclus aplicaria el model de l'aeroport de Heathrow: servei directe Aeroport - BCN a preu car i no integrat per una banda i servei parant a totes les estacions prestat per Rodalies i integrat com ara.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Catalá posa com a exemple de "compromís amb Catalunya" l'obra del tren llançadora
El tren, que unirà Barcelona amb l'aeroport, començarà a perforar a mitjans del 2017
per ACN 15/10/2016
http://elmon.cat/noticia/173093/catala- ... llancadora
El tren, que unirà Barcelona amb l'aeroport, començarà a perforar a mitjans del 2017
per ACN 15/10/2016
http://elmon.cat/noticia/173093/catala- ... llancadora
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Algú sap com van les obres de la llançadora a l'Aeroport ? ja han començat les obres del Tunnel ? el faran amb tuneladora ?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Van fent. Les obres a la T1 i a l'estació de la T2 s'estan executant.uriol108 wrote:Algú sap com van les obres de la llançadora a l'Aeroport ?
Les preliminars sí.uriol108 wrote:ja han començat les obres del Tunnel ?
Sí. Però encara no ha arribat.uriol108 wrote:el faran amb tuneladora ?
Rumors:
1) que no trigarà en arribar (març? febrer? ).
2) que és la tuneladora de Navalcarnero... Si és així, porta uns sis anys inactiva. Bona sort amb això...
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Santamaría presumeix d'inversions a Catalunya en una obra amb retard
De la Serna ha anunciat que la primera fase de les obres del tren llançadora a la terminal T1 de l'aeroport del Prat acabaran el desembre del 2018, any que estava previst que s'acabés tota l'obra
MIREIA ESTEVE Barcelona ACTUALITZADA EL 03/02/2017 17:57
http://www.ara.cat/politica/Santamaria- ... 26596.html
De la Serna ha anunciat que la primera fase de les obres del tren llançadora a la terminal T1 de l'aeroport del Prat acabaran el desembre del 2018, any que estava previst que s'acabés tota l'obra
MIREIA ESTEVE Barcelona ACTUALITZADA EL 03/02/2017 17:57
http://www.ara.cat/politica/Santamaria- ... 26596.html
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Quins te aquesta dona són ganes de tocar els al personal de forma premeditada.jaezcurra wrote:Santamaría presumeix d'inversions a Catalunya en una obra amb retard
De la Serna ha anunciat que la primera fase de les obres del tren llançadora a la terminal T1 de l'aeroport del Prat acabaran el desembre del 2018, any que estava previst que s'acabés tota l'obra
MIREIA ESTEVE Barcelona ACTUALITZADA EL 03/02/2017 17:57
http://www.ara.cat/politica/Santamaria- ... 26596.html
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Madrid frena l’entrada en funcionament del tren llançadora al Prat
Foment eleva el cost del tren llançadora fins als 285 milions d’euros, per sobre dels 268 previstos inicialment
per ACN | 03/02/2017
http://elmon.cat/noticia/186403/madrid- ... ra-al-prat
Foment eleva el cost del tren llançadora fins als 285 milions d’euros, per sobre dels 268 previstos inicialment
per ACN | 03/02/2017
http://elmon.cat/noticia/186403/madrid- ... ra-al-prat
-
- N3
- Posts: 35
- Joined: Friday 16/09/2016 19:42
- Location: Sabadell
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Però la llançadora serà amb ample ibèric o normal?
És que si l'opera FGC i hem d'esperar que comprin trens...
És que si l'opera FGC i hem d'esperar que comprin trens...
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Seguiu al Twitter la cadena de missatges que ha portat la notícia
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Però ja és 100% que l'Estat s'hi avindrà? Que no diguin ara que la llançadora és un "servei especial" que no és ni rodalies ni regionals (fora de l'àmbit del traspàs, per tant) i deixin la Generalitat amb un pam de nas.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
El tren llançadora a la T1 del Prat el gestionarà Ferrocarrils de la Generalitat
El Govern critica el retard en la infraestructura i avisa Foment que descarta que Renfe sigui l'operador del servei quan s'acabin les obres
ELENA FREIXA Barcelona ACTUALITZADA EL 04/02/2017 11:19
http://www.ara.cat/societat/T1-Prat-ges ... 26563.html
El Govern critica el retard en la infraestructura i avisa Foment que descarta que Renfe sigui l'operador del servei quan s'acabin les obres
ELENA FREIXA Barcelona ACTUALITZADA EL 04/02/2017 11:19
http://www.ara.cat/societat/T1-Prat-ges ... 26563.html
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Penso que l'anunci del conseller és un brindis al sol. Primer, perquè un no pot adjudicar un operador "a dit perquè m'agrada més". S'ha de fer concurs públic, licitació, etc...
Segon, com s'ho faran per ficar la llençadora al túnel d'Aragó? Si no és com a continuació d'una línia "lo tienen crudo". O continuació de línia, o acaba a EDF
Tercer, els trens: Ja poden anar demanant ofertes a CAF i Alstom, perque un tren no es fa en dos dies...
Quart, Renfomentoadif posaran moltes traves: Que si l'operador ha d'operar tot el servei de Rodalies, que si la GenCat no té les competències per decidir això, que si no els pagarem el dèficit d'explotació, que si el material no es pot homologar, que si no hi ha solcs a Aragó... I el més important, la infraestructura és de Fomento, i per tant, una vegada Renfe i Adif es fusionin de nou, poden fer el que vulguin amb ella, ja pot protestar la Generalitat el que vulgui, que li diran que s'hi posi fulles
Cinquè, tarifes: Si l'AGE diu que no paga el dèficit d'explotació d'aquest servei de FGC, FGC haurà de posar el bitllet a un preu molt alt (ja us podeu riure del preu del bitllet del Heathrow Express), i per tant, bitllet senzill no integrat i T-10 no vàlides (la generalitat sembla que té al·lèrgia a una T-10 a l'Aeroport). I la gent s'enfadarà, i el 46 i el PR1 aniran a petar perquè la T-10 continuarà valent. Si l'opera Renfe, es copiarà el model actual: Senzill amb recàrrec, integrat sense recàrrec, tal i com passa exactament a Madrid. I sincerament, és una p****da pagar bitllet senzill no integrat per algú que no sigui de la Zona 1 (per això la L9S va xep-xep de passatgers a l'Aeroport)
Sisè, les obres: El Ministeri de Foment les podria ralentitzar molt fins que Territori baixi del burro de posar FGC. O aturar. I més si ha de venir una tuneladora de Navalcarnero...
En resum, en Rull estava enfadat perquè les obres es retarden (ja em va estranyar molt que diguessin que s'acabarien les obres el 2018, era impossible perforar sota les pistes així de ràpid, ni que ho fessin nit i dia), i se li ha acudit la idea. Però no ha pensat en les conseqüències. Només cal veure la cara que posa en Ricard Font quan parla el Conseller. No s'ho creu ningú, ni tan sols a can FGC (ni tan sols en Ticó). A més, recordeu que en Rull "promete el oro y el moro" (vegeu la T-Mobilitat, o la L9-tros central, o els FGC a Sabadell) però després no compleix res (és un advocat ficat a polític, no pas un enginyer ferroviari ni expert en ferrocarril) i dintre de poc hauràn eleccions, així que cal animar al personal.
Sembla que el responsable d'autobombo de Can TMB ha anat a parar a Territori.
Perdó pel "totxo", però era necessari.
Segon, com s'ho faran per ficar la llençadora al túnel d'Aragó? Si no és com a continuació d'una línia "lo tienen crudo". O continuació de línia, o acaba a EDF
Tercer, els trens: Ja poden anar demanant ofertes a CAF i Alstom, perque un tren no es fa en dos dies...
Quart, Renfomentoadif posaran moltes traves: Que si l'operador ha d'operar tot el servei de Rodalies, que si la GenCat no té les competències per decidir això, que si no els pagarem el dèficit d'explotació, que si el material no es pot homologar, que si no hi ha solcs a Aragó... I el més important, la infraestructura és de Fomento, i per tant, una vegada Renfe i Adif es fusionin de nou, poden fer el que vulguin amb ella, ja pot protestar la Generalitat el que vulgui, que li diran que s'hi posi fulles
Cinquè, tarifes: Si l'AGE diu que no paga el dèficit d'explotació d'aquest servei de FGC, FGC haurà de posar el bitllet a un preu molt alt (ja us podeu riure del preu del bitllet del Heathrow Express), i per tant, bitllet senzill no integrat i T-10 no vàlides (la generalitat sembla que té al·lèrgia a una T-10 a l'Aeroport). I la gent s'enfadarà, i el 46 i el PR1 aniran a petar perquè la T-10 continuarà valent. Si l'opera Renfe, es copiarà el model actual: Senzill amb recàrrec, integrat sense recàrrec, tal i com passa exactament a Madrid. I sincerament, és una p****da pagar bitllet senzill no integrat per algú que no sigui de la Zona 1 (per això la L9S va xep-xep de passatgers a l'Aeroport)
Sisè, les obres: El Ministeri de Foment les podria ralentitzar molt fins que Territori baixi del burro de posar FGC. O aturar. I més si ha de venir una tuneladora de Navalcarnero...
En resum, en Rull estava enfadat perquè les obres es retarden (ja em va estranyar molt que diguessin que s'acabarien les obres el 2018, era impossible perforar sota les pistes així de ràpid, ni que ho fessin nit i dia), i se li ha acudit la idea. Però no ha pensat en les conseqüències. Només cal veure la cara que posa en Ricard Font quan parla el Conseller. No s'ho creu ningú, ni tan sols a can FGC (ni tan sols en Ticó). A més, recordeu que en Rull "promete el oro y el moro" (vegeu la T-Mobilitat, o la L9-tros central, o els FGC a Sabadell) però després no compleix res (és un advocat ficat a polític, no pas un enginyer ferroviari ni expert en ferrocarril) i dintre de poc hauràn eleccions, així que cal animar al personal.
Sembla que el responsable d'autobombo de Can TMB ha anat a parar a Territori.
Perdó pel "totxo", però era necessari.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Una pregunta, quan es va otorgar la concessió de la L9, es va fer concurs?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Recordo que sí, que es van presentar TMB i FGC. Però estava "cantat" qui operaria a la xarxa d'Ifercat.metring wrote:Una pregunta, quan es va otorgar la concessió de la L9, es va fer concurs?
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Doncs ara haurien de fer el mateix, oi?ferroparc wrote:Recordo que sí, que es van presentar TMB i FGC. Però estava "cantat" qui operaria a la xarxa d'Ifercat.metring wrote:Una pregunta, quan es va otorgar la concessió de la L9, es va fer concurs?