Page 27 of 36
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 15/10/2016 20:47
by Renfe451
Han d'abandonar l'invent de la llançadora privada. Ha de ser Renfe i Rodalies la que ha d'arribar a la T1, ja que és la que dóna accés a un nombre major de persones i a més permet la seva integració amb altres modes de transport. La llançadora en mans privades és una idea absurda i sense sentit que només serveix per enriquir-se uns quants a través d'una tarifa pròpia.
Nacionalitzar deutes, privatitzar beneficis
Posted: Saturday 15/10/2016 20:51
by Guigui
A hores d'ara, encara creus que quedi algú dels que tallen el bacallà que no vulgui precisament això?
Re: Nacionalitzar deutes, privatitzar beneficis
Posted: Saturday 15/10/2016 21:01
by Renfe451
Guigui wrote:A hores d'ara, encara creus que quedi algú dels que tallen el bacallà que no vulgui precisament això?
Per desgràcia, ho dubto. Però sembla ser que poc es mouran d'aquesta idea que tenen. Volen que ho operi una operadora privada, del qual se suposa que circularà per vies de la RFIG d'Adif. Però la situació actual és que encara no es troba liberalitzat els serveis ferroviaris de passatgers i com a conseqüència aquesta suposada operadora a hores d'ara no estaria autoritzada per circular. A part també de que ha d'aconseguir la llicència i el certificat de seguretat per part de l'AESF, que podria significar un període de proves d'uns quants mesos per aconseguir la seva corresponent homologació (no cal anar massa lluny, només cal veure el que ha passat amb les 331 d'FGC, però això és un cas a part). Tot ho pinten molt bonic, però quan es tracta de la realitat després es desmonta tota la història.
Per aquest motiu ha de ser Renfe i Rodalies la que ha d'operar el servei a la T1 i no aquest invent privat.
Renfe com a operador privat
Posted: Saturday 15/10/2016 21:14
by Guigui
I qui diu que no sigui Renfe que operi el servei, però seguint estrictament criteris d'empresa privada (és a dir, sense que les arques públiques no n'aportin ni cinc)?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 15/10/2016 22:02
by albe6
Depèn de si la nova línia es considerarà RFIG o no.
Si no es considera RFIG, el propietari pot encarregar a qui vulgui l'explotació, i que aquest explotador sigui el que es posi d'acord amb Adif per l'ús de la RFIG existent via conveni.
Aquest explotador decidirà el preu del bitllet en funció del que vulgui guanyar el propietari del tram privat, del que cobri Adif per l'ús de la RFIG existent i el benefici propi de l'explotador
Si es considera RFIG i tira endavant la llei de liberalització ferroviaria prevista serà com el model anglès: infraestructura de titularitat pública i licitació al millor postor (es poden introduïr clàusules pel control de preus, freqüència, etc.) on el millor postor ja haurà hagut de fer la burrocràcia per operar.
Inclus aplicaria el model de l'aeroport de Heathrow: servei directe Aeroport - BCN a preu car i no integrat per una banda i servei parant a totes les estacions prestat per Rodalies i integrat com ara.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 15/10/2016 22:43
by jaezcurra
Catalá posa com a exemple de "compromís amb Catalunya" l'obra del tren llançadora
El tren, que unirà Barcelona amb l'aeroport, començarà a perforar a mitjans del 2017
per ACN 15/10/2016
http://elmon.cat/noticia/173093/catala- ... llancadora
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Wednesday 18/01/2017 17:09
by uriol108
Algú sap com van les obres de la llançadora a l'Aeroport ? ja han començat les obres del Tunnel ? el faran amb tuneladora ?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Tuesday 31/01/2017 1:48
by 437.001
uriol108 wrote:Algú sap com van les obres de la llançadora a l'Aeroport ?
Van fent. Les obres a la T1 i a l'estació de la T2 s'estan executant.
uriol108 wrote:ja han començat les obres del Tunnel ?
Les preliminars sí.
uriol108 wrote:el faran amb tuneladora ?
Sí. Però encara no ha arribat.
Rumors:
1) que no trigarà en arribar (març? febrer?
).
2) que és la tuneladora de
Navalcarnero...
Si és així, porta uns sis anys inactiva. Bona sort amb això...
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Friday 03/02/2017 19:07
by jaezcurra
Santamaría presumeix d'inversions a Catalunya en una obra amb retard
De la Serna ha anunciat que la primera fase de les obres del tren llançadora a la terminal T1 de l'aeroport del Prat acabaran el desembre del 2018, any que estava previst que s'acabés tota l'obra
MIREIA ESTEVE Barcelona ACTUALITZADA EL 03/02/2017 17:57
http://www.ara.cat/politica/Santamaria- ... 26596.html
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Friday 03/02/2017 20:18
by trensmat
jaezcurra wrote:Santamaría presumeix d'inversions a Catalunya en una obra amb retard
De la Serna ha anunciat que la primera fase de les obres del tren llançadora a la terminal T1 de l'aeroport del Prat acabaran el desembre del 2018, any que estava previst que s'acabés tota l'obra
MIREIA ESTEVE Barcelona ACTUALITZADA EL 03/02/2017 17:57
http://www.ara.cat/politica/Santamaria- ... 26596.html
Quins
te aquesta dona són ganes de tocar els
al personal de forma premeditada.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 0:15
by jaezcurra
Madrid frena l’entrada en funcionament del tren llançadora al Prat
Foment eleva el cost del tren llançadora fins als 285 milions d’euros, per sobre dels 268 previstos inicialment
per ACN | 03/02/2017
http://elmon.cat/noticia/186403/madrid- ... ra-al-prat
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 10:56
by metring
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 12:36
by marc_valldo
Però la llançadora serà amb ample ibèric o normal?
És que si l'opera FGC i hem d'esperar que comprin trens...
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 18:07
by metring
Seguiu al Twitter la cadena de missatges que ha portat la notícia
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 20:06
by Sky
Però ja és 100% que l'Estat s'hi avindrà? Que no diguin ara que la llançadora és un "servei especial" que no és ni rodalies ni regionals (fora de l'àmbit del traspàs, per tant) i deixin la Generalitat amb un pam de nas.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 20:17
by jaezcurra
El tren llançadora a la T1 del Prat el gestionarà Ferrocarrils de la Generalitat
El Govern critica el retard en la infraestructura i avisa Foment que descarta que Renfe sigui l'operador del servei quan s'acabin les obres
ELENA FREIXA Barcelona ACTUALITZADA EL 04/02/2017 11:19
http://www.ara.cat/societat/T1-Prat-ges ... 26563.html
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 21:13
by ferroparc
Penso que l'anunci del conseller és un brindis al sol. Primer, perquè un no pot adjudicar un operador "a dit perquè m'agrada més". S'ha de fer concurs públic, licitació, etc...
Segon, com s'ho faran per ficar la llençadora al túnel d'Aragó? Si no és com a continuació d'una línia "lo tienen crudo". O continuació de línia, o acaba a EDF
Tercer, els trens: Ja poden anar demanant ofertes a CAF i Alstom, perque un tren no es fa en dos dies...
Quart, Renfomentoadif posaran moltes traves: Que si l'operador ha d'operar tot el servei de Rodalies, que si la GenCat no té les competències per decidir això, que si no els pagarem el dèficit d'explotació, que si el material no es pot homologar, que si no hi ha solcs a Aragó... I el més important, la infraestructura és de Fomento, i per tant, una vegada Renfe i Adif es fusionin de nou, poden fer el que vulguin amb ella, ja pot protestar la Generalitat el que vulgui, que li diran que s'hi posi fulles
Cinquè, tarifes: Si l'AGE diu que no paga el dèficit d'explotació d'aquest servei de FGC, FGC haurà de posar el bitllet a un preu molt alt (ja us podeu riure del preu del bitllet del Heathrow Express), i per tant, bitllet senzill no integrat i T-10 no vàlides (la generalitat sembla que té al·lèrgia a una T-10 a l'Aeroport). I la gent s'enfadarà, i el 46 i el PR1 aniran a petar perquè la T-10 continuarà valent. Si l'opera Renfe, es copiarà el model actual: Senzill amb recàrrec, integrat sense recàrrec, tal i com passa exactament a Madrid. I sincerament, és una p****da pagar bitllet senzill no integrat per algú que no sigui de la Zona 1 (per això la L9S va xep-xep de passatgers a l'Aeroport)
Sisè, les obres: El Ministeri de Foment les podria ralentitzar molt fins que Territori baixi del burro de posar FGC. O aturar. I més si ha de venir una tuneladora de Navalcarnero...
En resum, en Rull estava enfadat perquè les obres es retarden (ja em va estranyar molt que diguessin que s'acabarien les obres el 2018, era impossible perforar sota les pistes així de ràpid, ni que ho fessin nit i dia), i se li ha acudit la idea. Però no ha pensat en les conseqüències. Només cal veure la cara que posa en Ricard Font quan parla el Conseller. No s'ho creu ningú, ni tan sols a can FGC (ni tan sols en Ticó). A més, recordeu que en Rull "promete el oro y el moro" (vegeu la T-Mobilitat, o la L9-tros central, o els FGC a Sabadell) però després no compleix res (és un advocat ficat a polític, no pas un enginyer ferroviari ni expert en ferrocarril) i dintre de poc hauràn eleccions, així que cal animar al personal.
Sembla que el responsable d'autobombo de Can TMB ha anat a parar a Territori.
Perdó pel "totxo", però era necessari.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 21:46
by metring
Una pregunta, quan es va otorgar la concessió de la L9, es va fer concurs?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 22:05
by ferroparc
metring wrote:Una pregunta, quan es va otorgar la concessió de la L9, es va fer concurs?
Recordo que sí, que es van presentar TMB i FGC. Però estava "cantat" qui operaria a la xarxa d'Ifercat.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Saturday 04/02/2017 22:16
by metring
ferroparc wrote:metring wrote:Una pregunta, quan es va otorgar la concessió de la L9, es va fer concurs?
Recordo que sí, que es van presentar TMB i FGC. Però estava "cantat" qui operaria a la xarxa d'Ifercat.
Doncs ara haurien de fer el mateix, oi?