Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Diuen que l áutobus bi articulat circularà a l´ H12 en proves fins el maig.......algú te contactes per fer "bulto" i pujar abans que ningú?????
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
La continuïtat de Còrsega per la Diagonal seria igual que la de Mallorca. Per tant, seria qüestió només de voluntat.sag470 wrote:Tema H8: La continuitat del carrer Corsega és impossible, ja que s'hauria de reurbanitzar un tram peatonal, i l'entrada al carrer Corsega desde la plaça o de l'av.Diagonal seria molt complicat, s'hauria de retrassar el semàfor entre 50-75 m endarrere, és a dir, reurbanitzar el carrer Córsega i un tram de av.Diagonal. A més questiono que si realitzant aquesta reutbanització no és complicaria la circulació en l'entorn. Trobo encertat que l'anada i tornada s'apropin, com l'actual 15, i a més servirà de reforç a la propera D al tram central.
És una pena que no situï el OF a Ernest Lluch, a més aprofitant les parades de les 57-157 que s'allargaren properament fins Collblanc.
Espero que fer baixar la H8 per Vallespir sigui un error i facin l'actual recorregut per Numància.
Una altra linia que dóna per pensar és la H16, ja que és dissenyada pel tràfic més fixe, deixant de banda les platjes a l'estiu. Seria una bona idea que els mesos d'estiu funcionés una linia per tot el front marítim.
Veig que tens raó que el H8 baixa per Vallespir, inexplicablement. Suposo que l'objectiu és acostar-se a l'estació de L3 de Plaça del Centre, però no és necessari perquè ja passa per l'estació següent de L3 de Les Corts.
Continuo pensant en la necessitat que el H8 vagi per París com fa actualment el 54 i, en part, el 66. El dia que la nova xarxa de bus s'acabi d'implantar, no podran eliminar la 54... A més, que el H8 pugi per Josep Tarradellas i continuï després per Diagonal, trenca el concepte de la xarxa ortogonal i se solapa amb la D10-Diagonal.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
A més de voluntat, s'ha de pensar que el nus Av.Diagonal/Pg.Gràcia té el triple de tràfic que el nus Av.Diagonal/Pg.St.Joan/Mallorca. La gestió és més dificil.
Dir que els plànols presentats no són definitius, pero dan una idea de com seran; com va passar als plànols de la 1a fase.
La NovaXarxaBus busca l'ortogonalitat (diria que és més, buscar la linealitat per aumentar la velocitat) pero sempre mantenint els moviments actuals (per així no ser antipopular), per aixó molts recorreguts es mantindran. Recordar quan s'inaugurà la H12 van restructurar la 50 perque l'antiga 56 tenia un tram amb molt passatge entre Pl.Catalunya i Sants. Per aixó la 54 diria que es mantindrà si o si en el tram Pl.Universitat-Av.Madrid perque és un tram amb molt passatge i cap nova linia pensa absorbir aquest trajecte.
Dir que els plànols presentats no són definitius, pero dan una idea de com seran; com va passar als plànols de la 1a fase.
La NovaXarxaBus busca l'ortogonalitat (diria que és més, buscar la linealitat per aumentar la velocitat) pero sempre mantenint els moviments actuals (per així no ser antipopular), per aixó molts recorreguts es mantindran. Recordar quan s'inaugurà la H12 van restructurar la 50 perque l'antiga 56 tenia un tram amb molt passatge entre Pl.Catalunya i Sants. Per aixó la 54 diria que es mantindrà si o si en el tram Pl.Universitat-Av.Madrid perque és un tram amb molt passatge i cap nova linia pensa absorbir aquest trajecte.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Només afegir que de la cruïlla Berlín-Numància fins a la cruïlla Rambla Catalunya-Gran Via el 54 i el 66 fan un recorregut comú. És possible que si supreixen el 54 (espero que no, ja que és la línia que faig servir i em va de conya!) i reforcin el 66?sag470 wrote:Per aixó la 54 diria que es mantindrà si o si en el tram Pl.Universitat-Av.Madrid perque és un tram amb molt passatge i cap nova linia pensa absorbir aquest trajecte.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Doncs jo em pensava que després d'implantar la nova xarxa, només deixarien interurbanes i bus de barri. Al final quedarà una barreja d'ortogonals i "interessants" que potser no permetrà que la nova xarxa sigui eficient. Per cert, això de la demanda del 54 és cert. Avui mateix a les 8:30 m'he hagut de quedar a la parada perquè literalment ja no hi cabia ningú més.UT596001 wrote:Només afegir que de la cruïlla Berlín-Numància fins a la cruïlla Rambla Catalunya-Gran Via el 54 i el 66 fan un recorregut comú. És possible que si supreixen el 54 (espero que no, ja que és la línia que faig servir i em va de conya!) i reforcin el 66?sag470 wrote:Per aixó la 54 diria que es mantindrà si o si en el tram Pl.Universitat-Av.Madrid perque és un tram amb molt passatge i cap nova linia pensa absorbir aquest trajecte.
En tot cas, tornant a la H8, si volen linealitat, que també s'estalviïn la pujada per Comandant Benítez per després tornar a baixar per Vallespir. Que tirin l'Av.Madrid aquest tros de tot just 700 m
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
La NovaXarxaBus ja aumenta la velocitat tan sols amb els major distanciament de parades, nous carrils bus i millorant els recorreguts amb més lineals. Ja s'ha constatat amb l'anàlisi de la 1a fase. Principalment técnicament és el que es volia a conseguir; les qüestions derivades no les debatré.
UT596001, millor que no ho diguis en veu alta, que mai se sap que poden arribar a fer.
UT596001, millor que no ho diguis en veu alta, que mai se sap que poden arribar a fer.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Perquè ens entenguem
Concretament, i per posar un exemple plàstic, quin guany de temps té l'H12 respecte al 56 entre Pl. Espanya i les Glòries?sag470 wrote:La NovaXarxaBus ja aumenta la velocitat tan sols amb els major distanciament de parades, nous carrils bus i millorant els recorreguts amb més lineals. Ja s'ha constatat amb l'anàlisi de la 1a fase.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perquè ens entenguem
No es un cambio en el recorrido miso pero la implementación del H12 trajo consigo el doble carril Bus, que considerando lo angostos que son estos carriles en Barcelona, seguro que ha ayudado a agilizar un poco la circulación de los buses.Guigui wrote:Concretament, i per posar un exemple plàstic, quin guany de temps té l'H12 respecte al 56 entre Pl. Espanya i les Glòries?sag470 wrote:La NovaXarxaBus ja aumenta la velocitat tan sols amb els major distanciament de parades, nous carrils bus i millorant els recorreguts amb més lineals. Ja s'ha constatat amb l'anàlisi de la 1a fase.
Re: Perquè ens entenguem
Si es posa un 62 davant, el guany és de fet negatiu.Guigui wrote:Concretament, i per posar un exemple plàstic, quin guany de temps té l'H12 respecte al 56 entre Pl. Espanya i les Glòries?sag470 wrote:La NovaXarxaBus ja aumenta la velocitat tan sols amb els major distanciament de parades, nous carrils bus i millorant els recorreguts amb més lineals. Ja s'ha constatat amb l'anàlisi de la 1a fase.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Al punt d'informació d'Universitat ja tenen els plànols amb la RetBus son de color verd i no tenen les tarifes.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Yo nunca he oído de alguien que utilice una línea de autobús por nostalgia... Normalmente suele ser para ir de A a B.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Hem traslladat els missatges que tracten sobre la supressió de la línia 44 al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=12914
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Pel que diuen, demà arriba el segon VanHool (3902), en espera del tercer que completarà la "mini-sèrie" de tres unitats.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Cual es el sentido de haber comprado tres unidades? Si es para probarlas, no hace falta comprarlas ya. Si es para usarla en alguna línea sólo tiene sentido si se sustituyen todas las unidades.
Aparte de eso me molesta mucho que no se vendan billetes a bordo. En el Tram todas las paradas tienen máquinas para comprar billetes, en cambio si alguien quiere tomar el bus y no tiene billete tendrá que esperar a que pase uno normal para comprar el billete sencillo.
Claro, situaciones tan surrealistas como ésta se dan cuando lo que se pretende es aparentar un buen servicio, causando justamente lo contrario, hacerlo menos atractivo. Una vez más, bravo TMB
Aparte de eso me molesta mucho que no se vendan billetes a bordo. En el Tram todas las paradas tienen máquinas para comprar billetes, en cambio si alguien quiere tomar el bus y no tiene billete tendrá que esperar a que pase uno normal para comprar el billete sencillo.
Claro, situaciones tan surrealistas como ésta se dan cuando lo que se pretende es aparentar un buen servicio, causando justamente lo contrario, hacerlo menos atractivo. Una vez más, bravo TMB
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
En un futuro (o eso dicen) habrá máquinas para comprar billetes en todas las paradas, por lo que no debería suponer un problema...alf_ wrote:Aparte de eso me molesta mucho que no se vendan billetes a bordo.
Igualmente, ¿por qué no se venden billetes en estos autobuses? Y si tienes un problema con tu tarjeta, ¿qué?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
En un futuro no sé, pero estos buses se pondrán en servicio dentro de poco, y yo no veo cuando será que todas las paradas tengan máquinas que dispensen billetes. De hecho, creo que es más complicado eso que no que el conductor dispense los billetes sencillos.Adolescent barceloní wrote:En un futuro (o eso dicen) habrá máquinas para comprar billetes en todas las paradas, por lo que no debería suponer un problema...alf_ wrote:Aparte de eso me molesta mucho que no se vendan billetes a bordo.
Igualmente, ¿por qué no se venden billetes en estos autobuses? Y si tienes un problema con tu tarjeta, ¿qué?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
En el TRAM siempre que lleves de todo menos billetes, la única y mal pega que tienen.alf_ wrote:Cual es el sentido de haber comprado tres unidades? Si es para probarlas, no hace falta comprarlas ya. Si es para usarla en alguna línea sólo tiene sentido si se sustituyen todas las unidades.
Aparte de eso me molesta mucho que no se vendan billetes a bordo. En el Tram todas las paradas tienen máquinas para comprar billetes, en cambio si alguien quiere tomar el bus y no tiene billete tendrá que esperar a que pase uno normal para comprar el billete sencillo.
Si hay problemas con la tarjeta en principio te hacen la T-Bescanvi en el mismo bus, no? Pues entras tal cual y si viene un revisor se lo explicas y que te haga un cambio? No sé, esto se verá cuando empiecen a circularAdolescent barceloní wrote:En un futuro (o eso dicen) habrá máquinas para comprar billetes en todas las paradas, por lo que no debería suponer un problema...alf_ wrote:Aparte de eso me molesta mucho que no se vendan billetes a bordo.
Igualmente, ¿por qué no se venden billetes en estos autobuses? Y si tienes un problema con tu tarjeta, ¿qué?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Suposo que als 3 autobusos biarticulats es continuaran venent bitllets a bord...
D'altra banda, aquesta setmana santa vaig fer servir quatre serveis amb una filosofia semblant a la xarxa ortogonal de Barcelona i vaig poder veure el següent:
-Nîmes: Existeix una línia, explotada amb autobusos articulats i amb guiat òptic on totes les parades són de concepció semblant a les de xarxes tramviàries: andana a nivell de terra, màquines autoexpededores i pantalles d'informació, i disposa de traçat reservat a gran part del seu recorregut. Es permet entrar per qualsevol porta, existeixen validadores a totes les portes però els abonaments són encara passi a la vista, per tant hi han controls aleatoris d'intervenció (m'en vaig trobar un). Val a dir, però, que el conductor ven bitllets a bord i que les pantalles d'informació només diuen que passa un autobús cada 8 minuts, sense donar cap tipus més d'informació. A més, tot i que està tot preparat per oferir prioritat semafòrica no funciona, així que el nivell de servei és igual a la d'una línia d'autobús normal i corrent, però a un preu molt més car.
-Clarmont d'Auvèrnia: existeix una línia, anomenada com a línia B. La filosofia és molt semblant a com s'ha aplicat a Barcelona, doncs a pràcticament cap parada hi ha màquines autoexpededores de títols (són venuts per el conductor), hi han trams molt concrets amb carril bus i això sí, hi ha proritat semafòrica a pràcticament totes les cruïlles amb un bon funcionament. L'entrada es permet per qualsevol porta, són autobusos articulats estàndard. En algunes parades hi han pantalles que indiquen quants minuts falten per al proper autobús.
-Lió: hi han una sèrie de línies, que estan numerades com a Cx, que l'empresa explotadora les anomena lignes majeures i que també respon a una filosofia molt semblant a com s'ha fet a Barcelona. Hi han línies explotades amb autobusos i d'altres amb tròleibusos. No existeixen màquines autoexpenedores a les parades (excepte en aquelles compartides amb la xarxa de tramvies), el conductor ven bitllet senzill i l'abonament de 1 dia (el bitllet senzill a un preu més car que si es compra a una màquina autovenda del metro o tramvia). Hi han trams aïllats de carril reservat, i no hi ha prioritat semafòrica menys en alguna cruïlla molt concreta.
-París (Trans Val de Marne): vaig probar aquesta línia i la filosofia és semblant a Nîmes: carril reservat a pràcticament el 100% del recorregut (excepte per dins de la versió parisina de Mercabarna, el qual la travessa), instal·lació de prioritat semafòrica que en alguns municipis funciona a la perfecció i en d'altres no funciona (us sona la història? ), parades estil tramvia i màquines autoexpenedores a totes les parades, però el conductor ven billets senzills. Entrada per qualsevol porta permesa.
D'altra banda, aquesta setmana santa vaig fer servir quatre serveis amb una filosofia semblant a la xarxa ortogonal de Barcelona i vaig poder veure el següent:
-Nîmes: Existeix una línia, explotada amb autobusos articulats i amb guiat òptic on totes les parades són de concepció semblant a les de xarxes tramviàries: andana a nivell de terra, màquines autoexpededores i pantalles d'informació, i disposa de traçat reservat a gran part del seu recorregut. Es permet entrar per qualsevol porta, existeixen validadores a totes les portes però els abonaments són encara passi a la vista, per tant hi han controls aleatoris d'intervenció (m'en vaig trobar un). Val a dir, però, que el conductor ven bitllets a bord i que les pantalles d'informació només diuen que passa un autobús cada 8 minuts, sense donar cap tipus més d'informació. A més, tot i que està tot preparat per oferir prioritat semafòrica no funciona, així que el nivell de servei és igual a la d'una línia d'autobús normal i corrent, però a un preu molt més car.
-Clarmont d'Auvèrnia: existeix una línia, anomenada com a línia B. La filosofia és molt semblant a com s'ha aplicat a Barcelona, doncs a pràcticament cap parada hi ha màquines autoexpededores de títols (són venuts per el conductor), hi han trams molt concrets amb carril bus i això sí, hi ha proritat semafòrica a pràcticament totes les cruïlles amb un bon funcionament. L'entrada es permet per qualsevol porta, són autobusos articulats estàndard. En algunes parades hi han pantalles que indiquen quants minuts falten per al proper autobús.
-Lió: hi han una sèrie de línies, que estan numerades com a Cx, que l'empresa explotadora les anomena lignes majeures i que també respon a una filosofia molt semblant a com s'ha fet a Barcelona. Hi han línies explotades amb autobusos i d'altres amb tròleibusos. No existeixen màquines autoexpenedores a les parades (excepte en aquelles compartides amb la xarxa de tramvies), el conductor ven bitllet senzill i l'abonament de 1 dia (el bitllet senzill a un preu més car que si es compra a una màquina autovenda del metro o tramvia). Hi han trams aïllats de carril reservat, i no hi ha prioritat semafòrica menys en alguna cruïlla molt concreta.
-París (Trans Val de Marne): vaig probar aquesta línia i la filosofia és semblant a Nîmes: carril reservat a pràcticament el 100% del recorregut (excepte per dins de la versió parisina de Mercabarna, el qual la travessa), instal·lació de prioritat semafòrica que en alguns municipis funciona a la perfecció i en d'altres no funciona (us sona la història? ), parades estil tramvia i màquines autoexpenedores a totes les parades, però el conductor ven billets senzills. Entrada per qualsevol porta permesa.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
en Estocolmo, he estado esta semana santa, tambien hay una red parecida a la de Barcelona, funciona con autobuses articulados y se diferencia del resto porque son azules en vez de rojos y en las paradas su numero va sobre un circulo, un cuadrado o una estrella de color, allí no hay maquinas expendedoras en la paradas, no hay prioridad semafórica y los conductores no venden billetes aunque solo se puede entrar por delante y tienen validadora de contacto.
Sin embargo en la línea de tranvía del centro con vehículos parecidos a los de aquí pero solo de tres cuerpos se puede entrar por cualquier puerta y no hay validadoras hay una especie de revisor/cobrador que se pasea por el tranvía arriba y abajo pidiendo el abono y pasándolo por la maquina que lleva, no vende billetes y en las paradas tampoco tienen maquinas expendedoras y eso en una ciudad supuestamente superdesarrollada.
En Lisboa hace unos años también estaban haciendo "la red de las siete colinas" líneas 7xx, aunque esta red no se si era una cosa parecida a la de aquí o mas bien líneas de las afueras al centro.
Inventos de estos hay de todos los colores con variantes infinitas.
Sin embargo en la línea de tranvía del centro con vehículos parecidos a los de aquí pero solo de tres cuerpos se puede entrar por cualquier puerta y no hay validadoras hay una especie de revisor/cobrador que se pasea por el tranvía arriba y abajo pidiendo el abono y pasándolo por la maquina que lleva, no vende billetes y en las paradas tampoco tienen maquinas expendedoras y eso en una ciudad supuestamente superdesarrollada.
En Lisboa hace unos años también estaban haciendo "la red de las siete colinas" líneas 7xx, aunque esta red no se si era una cosa parecida a la de aquí o mas bien líneas de las afueras al centro.
Inventos de estos hay de todos los colores con variantes infinitas.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Lo que ocurre es que en ciudades como Estocolmo la necesidad de dispensar billetes sencillos es más baja que aquí ya que la gente suele tener abonos de algún tipo. Aquí el uso del transporte público no está tan habitualizado y hay un porcentaje mucho mayor de usuarios "esporádicos" que usan principalmente billetes sencillos y T-10, que además hacen propenso el encontrarse sin billete válido en algun momento. Súmese la gran cantidad de turistas que se ven bien atendidos al poder comprar fácilmente su billete al abordar el bus (y no tienen que ir al metro a las máquinas).premixero wrote:en Estocolmo, he estado esta semana santa, tambien hay una red parecida a la de Barcelona, funciona con autobuses articulados y se diferencia del resto porque son azules en vez de rojos y en las paradas su numero va sobre un circulo, un cuadrado o una estrella de color, allí no hay maquinas expendedoras en la paradas, no hay prioridad semafórica y los conductores no venden billetes aunque solo se puede entrar por delante y tienen validadora de contacto.
Sin embargo en la línea de tranvía del centro con vehículos parecidos a los de aquí pero solo de tres cuerpos se puede entrar por cualquier puerta y no hay validadoras hay una especie de revisor/cobrador que se pasea por el tranvía arriba y abajo pidiendo el abono y pasándolo por la maquina que lleva, no vende billetes y en las paradas tampoco tienen maquinas expendedoras y eso en una ciudad supuestamente superdesarrollada.
En Lisboa hace unos años también estaban haciendo "la red de las siete colinas" líneas 7xx, aunque esta red no se si era una cosa parecida a la de aquí o mas bien líneas de las afueras al centro.
Inventos de estos hay de todos los colores con variantes infinitas.
No lo quiero decir como una crítica (al fin que los billetes sencillos y T-10 aportan más dinero por viaje), simplemente constato que actualmente los hábitos aquí son los que son, y si no se trabaja para implementar un cambio de hábito pues hay que dar el servicio que se requiere en la actualidad. En mi opinión eso sería que en cualquier transporte se pueda comprar un billete en la parada o en el vehículo.
Si en algún momento llegasen a estar muy generalizados los abonos y la cantidad de billetes sencillos dispensada bajase muchísimo podría entender que no se vendan billetes en el bus y que no todas las paradas tengan máquinas. Pero en la actualidad si mal no recuerdo son un 5% de los viajeros que compran un billete sencillo en el bus, que parece poco pero representa a uno en 20.