Lo de "temps de viatge competitius i sense retards" no ho he posat perquè sí. Per anar d'Arenys de Mar a Blanes, es tarda entre 26 i 33 minuts, i són només 22'1 km (40-50 km/h). Amb la via desdoblada es podria fer aquest trajecte en 20 minuts, parant a totes les estacions, i en 16' saltant-se algunes parades com Sant Pol o Santa Susanna.
En canvi, a la línia Lleida-Manresa ja es pot guanyar prou temps estudiant bé els creuaments, abans de pensar en fer una obra dificultosa com és un desdoblament.
genissimon wrote:Al Maresme, al nord d'Arenys de Mar, a les hores punta hi ha un tren fins a Calella cada 15 minuts per sentit, i durant tot el dia, un tren cada 30' a Blanes per sentit, alguns dels quals arriben a Maçanet-Massanes.
I via única d'Arenys a Maçanet amb BLAU.
Salut !!
Guigui wrote:
Sagrerenc wrote:No és necessari, a molts indrets d'Europa hi ha vies úniques amb trens cada hora, oferint temps de viatge competitius i sense retards.
A Suïssa, fins i tot un tren cada mitja hora per sentit. El "secret" són encreuaments freqüents.
No, si jo posava el tram de via única a la línia del Maresme com a exemple que es poden millorar les freqüències molt més enllà d'un tren cada hora, malgrat la via única.
Si al Maresme es poguessin posar dobles agulles conjugades amb itinerari a "estrelladero" a les vies desviades, es podrien fer entrar dos trens simultàniament a les estacions, cosa que alleugeriria molt els creuaments i, en definitiva, millorar els temps de recorregut el els trams de via única.
Però el que realment alleugeria el temps de recorregut seria el restabliment de trens semidirectes. Però això és incompatible amb el manteniment de les freqüències actuals, si no es quadruplica la via.
Però en altres trams de la xarxa la velocitat comercial no està limitada pel nombre de parades i els trens circulen a una velocitat que més aviat sembla que s'arrosseguen com cargols damunt la via. Estic pensant, sobretot, en el tram de Manresa a Terrassa (hi ha molts trens que només paren a Sant Vicenç de Castellet). Per als 32 Km de via que uneixen les dues ciutats, un temps de recorregut d'entre 29 i 34 minuts dóna una velocitat comercial entre 56 i 66 Km/h que, en via doble els trens haurien de poder córrer més. Ja se que el traçat és sinuós i els pendents acusats, però anant amb el tren sembla que pugui córrer molt més del que realment ho fa.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
L'estat actual del tram Manresa-Calaf és prou bo, tot i que encara no s'han acabat obres complementàries pel que fa a drenatges. Continua fent-se el canvi de personal a Calaf i semblen haver-se iniciat alguns treballs previs a una possible rectificació de traçat just a l'entrada de Calaf cantó Manresa. Desconec si això té a veure amb els futurs autometros calafins. De moment, vaig haver de conformar-me amb veure una DT de 269 arrossegant el "Salero", però a Manresa.
Per cert, és factible fer Barcelona-Barcelona via Calaf i Igualada arribant abans de dinar a casa si s'utilitza el tren del matí i es combina fins a Igualada en bus (mitja hora a Calaf per fer el tallat)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Autometro és l'empresa que gestiona el trànsit de cotxes des de la factoria Seat de Martorell al Port de Barcelona a través de la xarxa d'FGC.
Cargometro està participada per FGC, Comsa i Renfe per al transport de peces entre les factories de Martorell i la Zona Franca a través de les vies d'Adif.
EL TRAJECTE EN TREN MANRESA-CALAF ES REDUIRÀ EN DEU MINUTS
Les millores a la línia permetran augmentar-hi la velocitat, però encara no arribarà als 60 km/h
DAVID BRICOLLÉ | MANRESA El trajecte entre Manresa i Calaf amb Renfe serà d'aquí a un mes menys lent que ara. La reducció que s'aplicarà serà de 10 minuts, de manera que passarà dels 50 minuts que dura actualment el viatge entre totes dues estacions -amb parades a Rajadell, Aguilar i Sant Pere Sallavinera- a 40.
Tot i la rebaixa de temps, els combois no arribaran a circular ni tan sols a 60 km/h, ja que la distància que es cobrirà en aquests 40 minuts és de 35 quilòmetres.
Aquesta reducció es farà efectiva a partir del 26 de juny, segons van concretar fonts del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat -gestor del servei-, "gràcies a les obres de millora que s'han fet en aquest tram". Tal com ja va informar Regió7, el 2 de maig passat aquest traçat de la línia Manresa-Lleida va recuperar la circulació de trens després de més de dos anys sense servei ferroviari pels treballs de remodelació.
Tot i que la millora de la línia ja és efectiva i, per tant, l'augment de velocitat ja podria ser realitat, caldrà esperar un mes per remodelar i ajustar els horaris, ja que a Calaf es fa un encreuament de trens atès que aquesta línia és d'una sola via. Aquesta millora, però, no es traduirà en un augment del servei, que és de tres trens en cada sentit.
Ahir es va anunciar també un ajustament horari de la freqüència de trens entre Terrassa i Barcelona perquè funcioni amb la regularitat d'un servei de metro -de 6 a 7 del matí cada 10 minuts, de 7 a 9 cada 8 minuts i la resta del dia cada 15 minuts. D'aquest ajustament, però, no se'n beneficiarà el tram fins a Manresa, tot i que "hi haurà una cadència d'entre 25 i 35 minuts".
Guigui wrote:Amb l'estat actual de la línia, un cop finalitzades les obres, quin és el temps de trajecte que es podria assolir raonablement entre Manresa i Lleida?
Anem per trams:
- Sants Manresa: 70km 1h20. Dificil de baixar sense grans inversion duplicacions de Rodalies o tunel de Montcada. Maxim guanyar 5-10minuts de Terrassa a Manresa amb una renovació de vies i catenaria. Posem 1h20
- Cervera - Manresa: 1h30. 61km. La linia es sinuosa. Es diu que de Manresa Calaf es reduirà en 10 minuts. Crec que semidirecte paren nomes a Calaf ho podria fer en poc mes 1h00.
- Cervera - Lleida: 60km 50minuts. Crec que falta algun tram per reformar. Pero 70km/h de velocitat comercial esta prou bé. Un semidirecte podria estalviar 5 parades. 45min un semidirecte o 50 min un paren a totes.
Total
Ara paran a totes: 3:40
Futur immediat paran a totes: 3h30
Semidirecte 3h15. Potser fins a 3h. Pero el problema sera el Manresa Barcelona que es dificil baixar del 1h20.
Es podria donar el cas que un semidirecte fes Lleida Manresa 120km en 1:30 i necesites quasi el mateix temps de Manresa Barcelona 70km.
Guigui wrote:Amb l'estat actual de la línia, un cop finalitzades les obres, quin és el temps de trajecte que es podria assolir raonablement entre Manresa i Lleida?
Anem per trams:
- Sants Manresa: 70km 1h20. Dificil de baixar sense grans inversion duplicacions de Rodalies o tunel de Montcada. Maxim guanyar 5-10minuts de Terrassa a Manresa amb una renovació de vies i catenaria. Posem 1h20
- Cervera - Manresa: 1h30. 61km. La linia es sinuosa. Es diu que de Manresa Calaf es reduirà en 10 minuts. Crec que semidirecte paren nomes a Calaf ho podria fer en poc mes 1h00.
- Cervera - Lleida: 60km 50minuts. Crec que falta algun tram per reformar. Pero 70km/h de velocitat comercial esta prou bé. Un semidirecte podria estalviar 5 parades. 45min un semidirecte o 50 min un paren a totes.
Total
Ara paran a totes: 3:40
Futur immediat paran a totes: 3h30
Semidirecte 3h15. Potser fins a 3h. Pero el problema sera el Manresa Barcelona que es dificil baixar del 1h20.
Es podria donar el cas que un semidirecte fes Lleida Manresa 120km en 1:30 i necesites quasi el mateix temps de Manresa Barcelona 70km.
Si compareu amb el temps de trajecte del BCN-Reus-Lleida, o del BCN-Valls-Lleida, no surt gens mal parada, la línia de Manresa.
Tenint en compte que ara, el gruix dels passatgers BCN-Lleida van amb Avant...
Crec que entre Calaf i Manresa es pot aconseguir una velocitat no menor que la del tram Manresa-Viladecavalls.
Entre Cervera i Calaf ja li fot canya...
Entre Calaf i Manresa encara no corre, sembla que no han acabat, de fet falta un trosset a l´entrada de Manresa per renovar (no més de 500 metres) que encara fa tatac-tatac a 3 per hora.
Ja hi ha alguna informació sobrte els nous horaris a partir del 26 de juny d'aquesta línia tal i com s'havia anunciat hi haurà una reducció dels temps de viatge.
En sentit Lleida:
Sortides de L'Hospitalet a les 7:54 15:11 i 19:01, arribades a Lleida 11:29, 18:46 i 22:36
En sentit L'Hospitalet:
Sortides de Lleida a les 8:52, 16:07 i 19:58, arribades a L'Hospitalet a les 12:20, 19:34 i 23:32.
Els trens entre Lleida i Cervera no tenen canvis significatius tot i que alguns d'aquests trens tenen una lleugera modificació en els seus horaris inferior en tots els caosos a 5 minuts
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
I aixó vol dir que els horaris de l'R4 també és veuràn modificats durant tot el dia i no nomès a hora punta,ja qué actualment a les 19.01 surt de L'Hospitalet un Rodalies SVC-Manresa.
Amb "l'excusa" de les obres de Sants (que ja em direu què té a veure), durant el tall es fa canvi de tren a Calaf, segons detallen els horaris d'agost:
Presuposo, doncs, que entre Barcelona-Sants i Calaf, la línia estarà servida per 447. També destacar que els primers trens de la línia en ambdós sentits, [Lleida (6:20)-Cervera (7:15)] i [Cervera (6:53)-Lleida (7:44)], queden suprimits durant aquest període.
La línia del tren de Manresa suma al seu calvari un nou transbord a Calaf
• Obres a l'estació de Sants també modifiquen el trajecte de la línia de Tarragona
Un tren per viatjar entre Lleida i Calaf i un altre per anar des d'aquesta localitat de l'Anoia fins a Barcelona. L'inici ahir de les obres per soterrar les vies a l'estació barcelonina de Sants obligarà els viatgers de la línia Lleida-Manresa-Barcelona a fer aquest transbord fins al 27 d'agost. Renfe va atribuir aquesta situació a la necessitat de redistribuir els trens entre les cotxeres disponibles a Sants i l'Hospitalet mentre durin els treballs. Entre els usuaris de la línia, eren ahir freqüents les queixes davant del que consideraven una nova molèstia en un trajecte que ja de per si dura tres hores i vint minuts.
"Ens hem passat mesos viatjant amb autocar entre Calaf i Manresa per obres a les vies i ara canviem de trens", va lamentar una passatgera. "Aquesta línia està molt descuidada", va afegir. Alguns viatgers van assenyalar que no sabien que havien de fer transbord. Cap a les 17.30, unes quaranta persones van baixar del tren que els havia portat des de Barcelona per pujar al que els portaria a Lleida. El primer, un tren de rodalia amb menys comoditats que els regionals, segons alguns usuaris. El segon, un regional cobert de grafits que impedien veure a través de les finestres. Malgrat tot, el comboi no va acumular retards i va arribar a Lleida poc després de les 18.45 hores.
Les obres a Sants també afecten la línia Lleida-Tarragona-Barcelona, que fins al 27 d'agost finalitzarà el seu trajecte a l'Hospitalet (de fet, l'única línia amb normalitat és la de l'AVE). Els viatgers hauran de continuar en metro el viatge fins a Barcelona. Per fer transbord havien de caminar uns 300 metres i fer cua per comprar bitllet, al no haver-hi màquines expenedores. Els treballs a Sants van començar l'endemà del tall del túnel del Bruc a l'autovia A-2 en sentit Lleida, que ja ha provocat les primeres cues.
Be, tot i que la via està renovada entre Manresa i Calaf, el resultat segons la meva opinió no és el desitjat. En bastants punts del traçat hi ha senyals de velocitat de 80 i 90 km/h però aquestes van acompanyades de senyals de limitació de velocitat a 30 i a 50. Normalment coincideix amb els llocs en que el tren passa encaixonat en trinxeres els talussos de les quals no estan ben condicionats i pateixen despreniments. En fi, entre Manresa i Rajadell, correcte. Entre Rajadell i Calaf, ja és una altra cosa.
REGIÓ7 (17/11/11) Una esllavissada qüestiona la reforma de la línia Manresa-Calaf
Un despreniment de roques a Aguilar va obligar a tallar cinc hores el renovat tram ferroviari
"JOSEP SALLENT. AGUILAR DE SEGARRA. Una esllavissada de roques al mig de la via va obligar a tallar ahir durant cinc hores la línia de tren de Renfe entre Manresa i Calaf. El despreniment va posar en dubte la recent remodelació d'aquest tram, que va incloure el sanejament i el reforç de tots els talussos. A més, com a conseqüència de les pluges, altres indrets de la mateixa línia també es van veure afectats per lleus esllavissades de pedres, sense que, en aquests casos, arribessin a ocupar la via ferroviària.
El despreniment més important va tenir lloc entre Rajadell i Aguilar de Segarra, en un tram de via que passa a uns centenars de metres de distància del nucli de Sant Amanç. Concretament, l'esllavissada es va produir en un tall de muntanya situat en una zona de difícil accés. Les roques despreses van creuar la via i algunes van quedar enmig dels raïls.
Als voltants de les 10 del matí, un tren que circulava en direcció a Lleida va topar lleument amb una de les roques que havien envaït la via. Cap dels 25 passatgers que viatjaven en el tren no va resultar ferit. Davant la impossibilitat de seguir el trajecte fins a Calaf, el maquinista del comboi va fer marxa enrere i va retornar els viatgers a l'estació de Manresa. Allà, un autobús els va transportar fins a l'estació de Calaf, on els viatgers van poder reprendre el trajecte ferroviari. L'autobús va fer el mateix amb els passatgers d'un tren que circulava en sentit Manresa i que s'havia aturat a Calaf.
Fins a l'indret de l'esllavissada s'hi van desplaçar tècnics d'Adif, que van retirar les pedres del mig de la via. A més a més, van fer un reconeixement de tot el tram de línia entre Manresa i Calaf per comprovar que no hi hagués hagut cap altra incidència. De fet, al llarg d'aquesta línia, s'havien desprès pedres d'altres talussos, tal com va comprovar aquest diari. En aquests casos, però, els despreniments havien estat suportats per les xarxes de protecció.
Finalment, la via es va reobrir a la circulació de trens poc després de les 3 de la tarda, segons fonts d'Adif, un cop els tècnics van haver completat els treballs. L'esllavissada havia obligat la Generalitat a activar l'alerta del pla d'emergències fèrries Ferrocat.
El tram de via entre Manresa i Calaf, que era un dels pitjors de la xarxa ferroviària catalana, va estar tallat durant dos anys per dur-hi a terme obres de remodelació. La renovada línia es va estrenar el mes de maig passat. Els treballs havien inclòs, entre d'altres, el sanejament dels talussos d'aquest tram, així com la col·locació de xarxes de protecció. L'actuació que s'hi va realitzar, però, ha quedat qüestionada ara amb l'esllavissada de roques d'ahir al matí. (REGIÓ7)."
Personalment, penso que no n'hi ha per tant. En aquestes zones de traçat muntanyós -com la dels voltants de Viladecavalls, com la de Vacarisses, o com a Montserrat!-, no hi ha risc zero d'esllavissades o despreniments quan plou a bots i barrals com aquests darrers dies. A alguns els agraden determinats tipus de titulars.
De fet, la zona de l´Alt Penedès, l´Anoia, la vall del Llobregat i el Bages tenen una sòl amb certa inestabilitat ja de per sí.
On més es nota segurament és a la R4 entre Terrassa i Manresa i entre Molins i Vilafranca.
Normal que hagi passat. Fins i tot a l'estiu, en molts punts de la línia, els talussos es veia que no estaven ben assegurats i ja hi havien petits despreniments. Al seu torn, aquest fet obligava a reduïr la velocitat del tren considerablement.
Com que el cuadre que havia posat, provocava un error al fòrum, l'administració, ha canviat al marc, i ha quedat una mica (massa) illegible, quan demà tingui una estoneta, endreçaré la taula per a que s'entengui correctament, perdoneu les molèsties, i moltes gràcies per avisar-me i corregir el problema
Poso els temps de Viatge de la R12 entre Catalunya i Lleida, en el primer servei del dia, en 2 dies diferents.
Amb horaris en mà, es nota molt que la 470 perd molt de temps entre Barcelona i Manresa, fins Terrassa, el perd parant a totes les estacions (cal parar a tantes, en especial a les 3 de Sabadell o Montcada?), de Terrassa fins Manresa, la velocitat es baixa d'arrel, i a sobre les infinites reduccions de velocitat per precaució acaben per matar els temps, suma-li que es una 470, i l'acceleració es pobre, com es veu, remuntar l'horari és impossible.
De Manresa a Calaf, hi ha un coixí de temps impressionant, tant que el tren recupera el retard, les velocitats del tram ja són bones, però no prou altes.
A Calaf, el primer dia vam perdre molt de temps per esperar creuament amb el de baixada, per horari, el de Barcelona hi arriba a '08, i i el de Lleida a i '11, 3 minuts, el que he notat, es que els maquinistes triguen massa en fer el canvi de tren.
De Calaf a Sant Martí hi han uns 3 minuts, per horari en marca 9, penso que si el de Lleida sortís uns minuts abans, no caldria gaire espera a Calaf, i ja podriem retallar uns minutets.
D'aquí fins Lleida, llevat d'alguna zona amb limitació, la velocitat es alta, desconec la velocitat màxima, i el tren si fa no fa, manté l'horari sense poder reduir el retard, o arribar abans.
Vist això, penso, que si la línia para a totes estacions, hi han limitacions de velocitat constants i amb velocitats en gran part, inferiors a 120 Km/h. (potser, excepte l'últim tram), amb una 447 podriem guanyar d'entrada uns 10-15 minuts, i suposo que més, si no paréssim en tantes parades compartides amb la R4.
L'ideal seria que hi hagués un tren exprés cada hora de L'Hospitalet a Manresa, amb prolongacions quan convigui fins a Lleida. A partir de Sant Andreu Arenal només hauria de parar a Montcada-Bifurcació (R3), Montcada-Manresa (R2 Montcada i Reixac), Cerdanyola del Vallès (R7), Sabadell Centre, Sabadell Nord, Terrassa i Manresa. D'aquests trens exprés, un de cada dos/tres serien R12 que seguirien cap a Lleida. Ajustant bé els horaris es podria fer el tram Pl.Catalunya-Manresa (65,4 km) en 1h05'.
Per altra banda, l'estació de Manresa es podria convertir en un potent intercanviador, exercint de terminal de les línies d'autobusos que van a les principals poblacions del Bages, Berga i Solsona, i sincronitzant els horaris amb aquest tren exprés. La llàstima és que no hi ha gaire espai al davant de l'estació per la qual cosa caldria fer alguns retocs.