Page 27 of 37
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 02/11/2010 12:41
by metring
Suposo que abans de la temporada de neu, perquè deien que a les hores, funcionaria.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 02/11/2010 13:36
by Sagrerenc
Ja porten uns quants anys fent aquest tall del novembre. El dia 26 es tornarà a obrir.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 02/11/2010 14:08
by genissimon
Just el cap de setmana anterior al Pont de la
Puríssima Immaculada Constitució.
Salut !!
Sagrerenc wrote:Ja porten uns quants anys fent aquest tall del novembre. El dia 26 es tornarà a obrir.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 02/11/2010 20:40
by UT440_132M
S'aprofitarà per acabar de suprimir definitivament el PN de Queralbs.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 08/11/2010 8:56
by Trenscat
Finalment s'està ja perpetrant el pas inferior de Queralbs definitivament, fins i tot ara no hi ha vies en el tram del pas! No sé si hi ha trens al tram de Núria aïllats de la resta o no, perquè si de cas Núria estarà aïllada tot el mes.
De
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... gi-v-5217/
El conseller Nadal visita les obres del nou pas inferior per a creuar la línia d’FGC del Cremallera a Queralbs, a la GI-V-5217
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de construcció del nou pas per a travessar per sota la línia del Cremallera d’FGC de la carretera GI-V-5217, a l’altura de Queralbs. Així, gairebé s’ha completat la col•locació del calaix de formigó prefabricat sota les vies, que donarà continuïtat a la carretera amb un tram de nova construcció que substituirà el pas a nivell actual. Això permetrà millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació del trànsit rodat, dels serveis ferroviaris i dels vianants en aquest encreuament. Les obres compten amb un pressupost general de 3,8 MEUR, i es preveu que finalitzin durant el primer trimestre del 2011.
Substitució del pas a nivell
La línia del cremallera de Núria d’FGC enllaça les poblacions de Ribes de Freser, amb Queralbs i Vall de Núria, amb una longitud de 12,5 quilòmetres i 4 estacions. Al seu pas per Queralbs, la línia es creua amb la carretera GI-V-5217 mitjançant un pas a nivell, amb regulació semafòrica.
Per tal de millorar la seguretat de la línia, i la mobilitat i fluïdesa del trànsit viari i de vianants a banda i banda del tren, el DPTOP ha impulsat la construcció d’un nou pas inferior a la carretera per creuar la línia d’FGC. Així, el pas soterrat substituirà el pas a nivell existent per tal d’aconseguir una total independència entre el trànsit ferroviari, viari i de vianants. Avui el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat aquestes obres, que compten amb una inversió de 3,8 MEUR.
L’actuació abasta un tram d’uns 400 metres de longitud de la carretera GI-V-5217 que connecta Ribes de Freser i Queralbs, i comprèn la creació d’un nou tram de carretera dins del terme municipal de Queralbs, amb un pas inferior sota les vies que enllaçarà amb el traçat actual un cop travessada la línia.
Últims treballs de col•locació del calaix sota les vies
Els treballs de construcció del pas inferior es van iniciar el passat mes de maig, i de moment s’han concentrat en la construcció a peu d’obra d’un calaix de formigó de 10,5 metres d’amplada, 5,25 metres d’altura i 32,8 metres de longitud, al costat de la carretera actual.
Precisament, aquests dies es treballa en el desplaçament d’aquest calaix formigonat, de 3.900 tones de pes, fins a situar-lo al seu emplaçament final, sota les vies. L’operació, que gairebé s’ha completat, s’ha dut a terme utilitzant 20 gats hidràulics recolzats en un mur de formigó. Per tal de desplaçar el calaix, durant el procés d’empenta de l’estructura s’ha excavat i buidat el front d’avanç.
L’operació s’ha executat aprofitant el tancament de l’estació d’esquí de la Vall de Núria i de la línia d’FGC del Cremallera que s’efectua durant el mes de novembre, per a executar les tasques de manteniment habituals prèvies a l’inici de la temporada d’hivern.
Un cop es completi el desplaçament del calaix, es restituirà la infraestructura de via que s’ha desmuntat per a dur a terme aquesta operació, amb la col•locació de nou de les vies i el balast. Així, a partir del 26 de novembre, es restablirà el servei d’FGC en tota la línia, un cop finalitzats la resta de treballs de manteniment previstos.
Després, a partir de la part prefabricada del calaix de formigó ja col•locada sota les vies, es procedirà a construir in situ el perllongament de l’estructura en 20 metres més pel costat est. També, s’enderrocarà el mur que ha servit per a empènyer el calaix, i es construiran els murs laterals de contenció de terres, que arribaran als 8,5 metres d’altura.
Pel que fa al nou tram de carretera, que es connectarà amb la calçada existent, abastarà una longitud de 400 metres i tindrà una amplada de 7 metres, amb dos carrils de 3,5 metres, un per sentit de la marxa, així com una vorera de 2 metres d’amplada, i cuneta.
L’obra es completarà amb la instal•lació de nova il•luminació, senyalització vertical i horitzontal, així com d’un sistema antigel, que evitarà la formació de glaç sobre la calçada d’aquest tram de la carretera. A més, es duran a terme les obres de drenatge necessàries per a garantir una correcte canalització de l’aigua, la hidrosembra i plantació dels talussos i el revestiment dels murs de formigó.
Finalment, el projecte del pas inferior també inclou la creació dels vials d’accés als aparcament d’FGC situats a ambdós costats del nou tram de la carretera GI-V-5217. Es preveu que les obres finalitzin durant el primer trimestre del 2011.
Foto 1:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... acdd49.JPG
Foto 2:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 178a78.JPG
Convenç?
Posted: Tuesday 16/11/2010 13:21
by Guigui
Per cert, us convencen les
respostes del Sr. ptop a les crítiques sobre la massacre de Queralbs?
Re: Convenç?
Posted: Tuesday 16/11/2010 21:26
by liniadelRipollés
Molt interessant això de fer pujar 10 trens/hora a Núria, si bé ho trobo impossible.
Per fi tenim el Metro de l'Alt Ripollès.
Extrems
Posted: Tuesday 16/11/2010 21:43
by Guigui
A tot això, cada cop tinc més la impressió que a Catalunya, un servei ferroviari o és massificat o no és. Per un extrem, serveis urbans i suburbans d'FGC, rodalia, cremallera de Núria; per l'altre, línia Manresa-Lleida, línia de Móra.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 17/11/2010 8:31
by Trenscat
No trobo justificades les respostes de PTOP en absolut. A més, tot això del perill del pas a nivell és patètic, és voler posar tanques al camp la veritat. A més, els trens allà circulen a velocitats molt reduïdes que en cas d'incident poden frenar a temps segur sempre i quan no es tiri algú a la via en l'últim moment. Realment perdrà molt la línia sense el mític pas a nivell de Queralbs. Em dóna la sensació que aviat veurem una línia que serà com un cremallera de Montserrat II, amb trens molt sovint i tot el què vulguis però una línia freda i molt de metro.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 17/11/2010 11:08
by liniadelRipollés
L'objectiu de les obres és circular amb agent únic en temporada baixa i deslliurar de tasques de circulació els agents que presten servei a Queralbs.
Ja suportaran les sots-centrals l'augment de circulacions previst?
Trenscat wrote:No trobo justificades les respostes de PTOP en absolut. A més, tot això del perill del pas a nivell és patètic, és voler posar tanques al camp la veritat. A més, els trens allà circulen a velocitats molt reduïdes que en cas d'incident poden frenar a temps segur sempre i quan no es tiri algú a la via en l'últim moment. Realment perdrà molt la línia sense el mític pas a nivell de Queralbs. Em dóna la sensació que aviat veurem una línia que serà com un cremallera de Montserrat II, amb trens molt sovint i tot el què vulguis però una línia freda i molt de metro.
Re: Perquè només aquí assumim el risc?
Posted: Wednesday 17/11/2010 11:54
by Jacob.CH
Jo no sóc pas un expert en això, però és que a mi em dona la impressió de que Catalunya té "al·lèrgia als passos a nivell". Com alguns de vosaltres dieu això deixarà de ser un tren turístic i passarà a ser un suburbà o un metro. Però el que trobo estrany és que per exemple a França, sembla que no tenen aquests problemes.
A la sortida de Planoles, volen substituir el pas a nivell i ja ho estan fent, i com vosaltres sabeu, per allà passen de 6 a 8 trens diaris i a velocitats disminuïdes, perquè estan en el moment de frenar o arrencar (suposo, fa temps que hi vaig anar per última vegada). I al transpirinenc per la part francesa, entre Foix i Ax-les-Thèrmes els trens circulen a 60-80km/h, hi ha més tràfic i hi ha diversos passos a nivell, i que alguns d'ells creuen la carretera principal i el perill és molt més gran. Allà, un tren pot embestir un vehicle i causar un accident greu, però el cremallera, a menys de vint per hora no és pas un perill tan greu.
No és ben bé sobre el perill que comporta, que em vaig quedar sorprès quan aquest estiu, a l'Aquitania, des del cotxe vaig veure un pas a nivell proper amb les barreres baixades, que en poca estona va passar un TER a uns 80 per hora diria jo, i un parell de segons després de que passés el tren, es van pujar les barreres ràpidament. Això aquí és impossible veure-ho; un minut amb barreres baixades, passa el tren, i un minut més d'espera. Fa poc, anant en cotxe vaig coincidir amb un regional al pas a nivell de Térmens i vagi tenir temps d'agafar la càmera, baixar del cotxe per gravar-lo i tornar al cotxe sense presses.
Sobre el perill dels passos a nivell, per exemple en una línia lenta com la del Bernina, on hi ha vint o trenta o passos a nivell al llarg de la línia i crec que ni un sol pas elevat, com seria si fos plena de túnels artificials, passos elevats, etc.? I com és que allà no hi ha aquest perill i aqui sí? Els trens del cremallera de Núria i del Bernina circulen a unes velocitats d'uns trenta per hora, que per tant són bastant semblants. Doncs aleshores, com és que allà no hi ha el perill dels passos a nivell? Si més no ho tenen de forma que no deu ser tan perillós com aquí...
Jo no entenc quin és el punt de vista de Catalunya ni com és que França i els altres països europeus no tenen aquests problemes i convieu prou bé (em sembla) amb tants passos a nivell.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 18/11/2010 8:05
by Trenscat
liniadelRipollés wrote:L'objectiu de les obres és circular amb agent únic en temporada baixa i deslliurar de tasques de circulació els agents que presten servei a Queralbs.
Ja suportaran les sots-centrals l'augment de circulacions previst?
Al final posaran una MAE a Queralbs per a la temporada baixa i s'ha acabat.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 18/11/2010 11:28
by liniadelRipollés
Si no ho tinc mal entès, el maquinista assumiria les funcions d'intervenció. Recordeu els tamagotxis?
Trenscat wrote:liniadelRipollés wrote:L'objectiu de les obres és circular amb agent únic en temporada baixa i deslliurar de tasques de circulació els agents que presten servei a Queralbs.
Ja suportaran les sots-centrals l'augment de circulacions previst?
Al final posaran una MAE a Queralbs per a la temporada baixa i s'ha acabat.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Saturday 20/11/2010 18:24
by Jacob.CH
Estava mirant els voltants de l'estació de Queralbs pel Google Earth i penso, ja que estan disposats a gastar tanta pasta per a fer aquest pas subterrani, suposo que sense escoltar la gent que hi està en contra com molts de nosaltres, no hauria estat millor desviar la carretera més cap a Ribes i superar el desnivell per la part sud de Queralbs? D'aquesta forma, el tram actual que arriba a Queralbs pel pas a nivell passaria a ser secundària i no hi hauria tan "perill". Això seria com el pla de fer la variant de Ripoll
Ja sé que la idea no es pot aplicar, però jo crec que seria millor això que reconvertir-lo en un metro-cremallera.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 22/11/2010 8:21
by Trenscat
Suposo que aquesta opció mediambientalment encara era més desastrosa perquè et carregaves la zona de l'entorn del viaducte de Toses, a més que les rampes de la carretera imagino que eren massa fortes. Ara, la supressió del PN de Queralbs realment és penosa, tot i que ara ja no hi ha marxa enrera per desgràcia... per cert, que també diuen que han de fer un pas elevat entre vies, que ja em vec que serà amb un ascensor "mamotreto" al mig de l'andana que taparà el magnífic paisatge de l'estació... o sigui que per canviar d'andana ja no es podrà fer més a nivell no sigui cas que el tren atropelli algú clar. D'aquí a tenir portes d'andana i cremalleres automàtics al final!
La ruqueria es paga
Posted: Monday 22/11/2010 8:58
by Guigui
És senzillament patètic el que s'arriben a gastar perquè són incapaços d'educar la gent, que costa molt menys diners però més esforç mental, és clar.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 22/11/2010 12:58
by Jacob.CH
Jo no entenc com hi pot haver tantes queixes; no fan el que molta gent reclama o sino ho fan però malament (un exemple en pot ser el semidirecte a puigcerda, que està bé a mitjes...)
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 22/11/2010 13:43
by MZA_1600
Penso que arribarà un moment que al cap i a la fi la gent deixarà d'anar Núria per la pèrdua del seu encant; la gent vindrà a desconnectar i es trobarà trens que fan el mateix soroll que el metro, part del traçat en túnel, màquines autoventa, falta de personal, edifcis moderns poc integradors en el paissatje i nivells de seguretat extrems, amb tota la linia videovigilada i comandada des de rubí.
Per quant seguretat privada al cremallera?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 22/11/2010 14:12
by Jacob.CH
Ah, per cert, encara que es fes això que he dit abans, segur que hi haurien coses més desastroses.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 28/12/2010 14:03
by UT440_132M
M'informen fonts molt properes al Cremallera (un treballador), que aquesta nit s'han endut els dos automotors GTW 2/6 Stadler A10 i A11 en camió cap a Martorell, per repintar-los, i traslladar-los posteriorment a Montserrat, on seran numerats AM6 i AM7. S'està estudiant la possibilitat de fer serveis regulars amb la DM6 i els Sportwagen, i també adquirir nous automotors amb característiques semblants als BEH 4/8.