Page 27 of 104
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 17/06/2009 13:36
by Jordi Freixas
Ah, i una altra cosa. Darrerament, tant per tren com per autopista es pot anar observant el futur viaducte de Mollet que connectarà la Mollet - El Papiol en UIC amb la línia principal d'Alta Velocitat, ja que la construcció de les col·lumnes avancen a bon ritme. I això m'ha generat un petit dubte: aquestes col·lumnes faran passar el viaducte per damunt de la línia de Portbou, l'autopista, i tot el que hiha per allà a la vora. Però m'ha donat la impressió de que al seu pas per damunt de l'autopista (que en aquell tram tamb és sobre viaducte) les col·lumnes queden una mica baixes. És possible? Algú sap de què estic parlant?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/06/2009 0:50
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -feta.html
L'estació del TAV a Girona, mig feta
17/06/09 02:00 - Girona - dani vilà
Les obres de l'estació intermodal de Girona continuen avançant a bon ritme i en l'actualitat ja estan a mig fer. Segons fonts d'Adif, al parc Central s'han fet fins ara la meitat de les pantalles laterals de formigó que conformaran l'estructura de la nova estació. Això suposa que s'han realitzat prop de 750 metres del quilòmetre i mig de pantalles que s'han de fer des del carrer Josep Maria Gironella fins a tocar de la carretera de Santa Eugènia. Es preveu que en les properes setmanes comencin les obres per construir els pilons de formigó que han de protegir diverses naus industrials i edificis entre Mas Xirgu i la plaça d'Europa. Els treballs s'han de fer abans que la tuneladora comenci a foradar, ja que els pilons han de garantir la seguretat quan passi la tuneladora.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/06/2009 18:00
by BB9200
Jordi Freixas wrote:Ah, i una altra cosa. Darrerament, tant per tren com per autopista es pot anar observant el futur viaducte de Mollet que connectarà la Mollet - El Papiol en UIC amb la línia principal d'Alta Velocitat, ja que la construcció de les col·lumnes avancen a bon ritme. I això m'ha generat un petit dubte: aquestes col·lumnes faran passar el viaducte per damunt de la línia de Portbou, l'autopista, i tot el que hiha per allà a la vora. Però m'ha donat la impressió de que al seu pas per damunt de l'autopista (que en aquell tram tamb és sobre viaducte) les col·lumnes queden una mica baixes. És possible? Algú sap de què estic parlant?
Sí, les columnes que van al ramal de mercaderies cap al Papiol, i el viaducte, que està juntament amb l'enllaç de l'AP7 a Mollet, i on és el viaducte que estan fent mig negre mig ciment, veritat?
Sembla que les estan ficant una mica més altes. Em va donar la sensació també al viaducte que sobrepassa l'A9 a França que també quedava una mica baix, però al final ho han deixat bé. A veure com acaba, ja que cada dia hi passo (ara he acabat l'institut, i potser no, però bueno).
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/06/2009 18:08
by Jordi Freixas
Doncs l'última vegada que hi vaig passar ja hi havia una viga col·locada entre dues col·lumnes.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/06/2009 18:10
by BB9200
Sí, per això serà difícil que ho rectifiquin, però com que la nvellacó de terreny moltes vegades l'han canviada en aquest tros, encara s'està a temps, a veure què fan
.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/06/2009 18:19
by Jordi Freixas
Vull pensar que ja ho tenen previst
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/06/2009 18:24
by BB9200
Almenys San José ha fet molt bons treballs en quant a nivell d'infraestructura, espero que el que facin sigui el millor que poden fer, de moment el túnel per el riu Ripoll no ha tingut cap desastre, el tunel de Montmeló tampoc, algun pont que està a unt d'ésser finalitzat tampoc. I és dels trossos de la línia que més ràpides van les obres (van començar ara fa 6 mesos, i déu n'hi dó el que s'ha avançat).
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 19/06/2009 15:30
by metring
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 33025.html
Adif contrata la protección acústica en el tramo Riudellots-Figueres (Girona)
GIRONA, 19 Jun. (EUROPA PRESS) -
El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) ha adjudicado el contrato para la redacción del proyecto de protección acústica y del estudio vibratorio en el tramo Riudellots-Figueres de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa, según informó hoy el ente público en un comunicado.
El proyecto definirá la instalación de las protecciones necesarias en los 48 kilómetros del tramo para minimizar el impacto ambiental. Los trabajos se han adjudicado a la Unión Temporal de Empresas (UTE) formada por Apia XXI y Geoplan por un importe de 440.538 euros.
La redacción del proyecto comprende mediciones en diferentes puntos del recorrido para determinar los niveles de emisiones acústicas y vibraciones, analizando las infraestructuras cercanas, la topografía y el tipo de suelo. Los resultados permitirán determinar los lugares en los que se instalarán las protecciones.
Foment vol accelerar les obres
Posted: Monday 06/07/2009 23:30
by Guigui
http://paper.avui.cat/article/societat/ ... i/tgv.html
Objectiu 2012
| El ministre Blanco pressiona les constructores perquè compleixin els terminis en l'execució de les obres del TGV | Els passos per Girona i Barcelona generen incògnites
Quim Torrent
Foment té pressa. El nou ministre, José Blanco, vol esborrar d'una tacada el record de la seva antecessora. Conscient que la millor manera de fer-ho és complir el que promet, Blanco ha demanat a Adif que acceleri les obres de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres perquè el tram es completi, tal com estava previst, abans d'acabar el 2012. Està tan segur Blanco que serà així que dimarts no va tenir cap problema a comprometre's en la seva primera compareixença a la comissió de foment del Congrés davant dels diputats catalans que l'escoltaven atentament.
Però per superar el quinquenni negre de Maleni caldran més que paraules. I això que només hi ha dos punts relativament crítics en els 131 quilòmetres que separen Figueres i Barcelona: els túnels urbans de l'Eixample i de Girona. Dels 22 trams que componen la línia n'hi ha que tenen un grau d'execució més baix, però tenen una dificultat menor.
El tram entre Sants i la Sagrera té un grau d'execució del 34%. L'obra està pendent ara de l'arribada de les primeres peces de la tuneladora que es començarà a muntar a finals d'estiu a la Sagrera. Els treballs que no depenen de la tuneladora segueixen a bon ritme. Per exemple, la construcció de les pantalles al tram del carrer Mallorca més pròxim a la Sagrera. Segons les dades d'Adif, l'execució d'aquest tram drà 35 mesos, per la qual cosa es calcula que les constructores podrien entregar l'obra a començaments d'estiu del 2012. Tot i això, encara hi ha dubtes sobre la conveniència de mantenir en el projecte la construcció dels murs pantalla per protegir la Sagrada Família, ja que la junta del temple posa en dubte l'efectivitat de la mesura.
L'altra gran incògnita que pesa sobre la promesa de Blanco són els 3.640 metres dels túnels urbans i l'estació de Girona. Tot i que la durada previstade l'execució és de trenta mesos, algunes institucions com el Col·legi de Camins han posat en dubte les previsions de Foment. Aquestes fonts sostenen que el poc coneixement que es té del subsòl de Girona pot jugar una mala passada a les previsions. De moment, és dels trams amb un grau d'execució més baix, de l'11%.
Amb un grau d'execució encara més baix hi ha el túnel de Sarrià de Ter, que tindrà 3.147 metres. L'execució en aquest tram amb prou feines supera el 10%, a diferència de la majoria de trams entre Girona i Figueres, que se situen entre el 30% i el 50%.
Amb tot, aquestes no són les obres que corren més pressa. Les que primer s'han d'acabar són les que han d'entrar en servei a finals de l'any que ve perquè puguin circular els primers trens. Es tracta del tram entre Mollet del Vallès i el sud de Girona i de la variant de Figueres, que té un túnel de gairebé dos quilòmetres. L'empresa adjudicatària, Comsa, treballa de dia i de nit per arribar a temps, però el cert és que a poc més d'un any de l'entrega l'execució no supera el 35%. Blanco, doncs, haurà d'estar pendent del cronòmetre per complir.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 22. Dilluns, 6 de juliol del 2009
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 07/07/2009 9:30
by Danzig
Jordi Freixas wrote:Ah, i una altra cosa. Darrerament, tant per tren com per autopista es pot anar observant el futur viaducte de Mollet que connectarà la Mollet - El Papiol en UIC amb la línia principal d'Alta Velocitat, ja que la construcció de les col·lumnes avancen a bon ritme. I això m'ha generat un petit dubte: aquestes col·lumnes faran passar el viaducte per damunt de la línia de Portbou, l'autopista, i tot el que hiha per allà a la vora. Però m'ha donat la impressió de que al seu pas per damunt de l'autopista (que en aquell tram tamb és sobre viaducte) les col·lumnes queden una mica baixes. És possible? Algú sap de què estic parlant?
Tranquil, que hi ha unes normes per això, no barraran el pas per l'autopista ni per l'autovia (aqui haurà d'anar més alt encara)
Foradat el túnel de Cornellà del Terri
Posted: Tuesday 07/07/2009 23:45
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _64971.php
Finalitza l'avançament de l'excavació del túnel del TGV a Cornellà del Terri de 649 metres de longitud
ACN
Cornellà del Terri
Ult. Act. 07/07/2009 20:07
Adif ha finalitzat aquest dimarts l'avançament de l'excavació del túnel de Sant Andreu, situat al terme municipal de Cornellà de Terri (Pla de l'Estany), que s'inscriu en el tram Sant Julià de Ramis-Cornellà del Terri de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa. El túnel té una longitud total de 649 metres, dels quals 565 s'han fet mitjançant excavació amb mina i els 84 restants corresponen als falsos túnels situats en les boques d'entrada i sortida. Aquest dimarts s'ha pogut completar la fase d'avançament de l'excavació, que s'ha fet en sentit nord-sud.
El tram Sant Julià de Ramis-Cornellà del Terri de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa té una longitud total de 3,3 quilòmetres i passa pels municipis de Sant Julià de Ramis, Palol de Revardit i Cornellà del Terri, a la demarcació de Girona. Amb una inversió de més de 46 milions d'euros en la construcció de la plataforma, les seves principals infraestructures, a banda d'aquest túnel, són els viaductes per sobre de l'autovia C-66 sobre el Torrent de Riudellots i sobre el Torrent de Marmanya, que sumen una longitud total de 587 metres, així com el túnel de la Garriga, de 758 metres. Característiques de l'excavació del túnel L'excavació del túnel, que té una superfície lliure de 110 metres quadrats, una alçada de 9,3 metres i un radi interior de 7,3 metres, es fa amb mina mitjançant un procediment consistent en la perforació amb mitjans mecànics especialitzats, entre els que figura una retroexcavadora giratòria d'erugues, de 24 tones, i una trentena d'operaris. Després de l'excavació, se sosté la secció excavada mitjançant la instal·lació de peces metàl·liques pesades i projeccions de formigó armat amb fibres amb una espessor de 30 centímetres. El procés d'excavació es divideix en dues fases. La primera, d'avançament, permet obrir la secció superior de la galeria per a facilitar el treball de les màquines. La finalització de l'excavació del túnel aquest dimarts ha permès completar aquesta fase de la perforació, que ha avançat en sentit nord-sud. El següent pas, serà la continuació de l'excavació de la fase de destrucció, que consistirà en la perforació de la part inferior de la galeria, per a posteriorment executar el revestiment de formigó, de 30 centímetres d'espessor, que tancarà completament la secció.
Re: AVE catalunya
Posted: Thursday 09/07/2009 12:45
by metring
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... ont-Sarria
S´investiga per què no raja una font a Sarrià
L'Ajuntament de Sarrià de Ter i el gestor d'infraestructures ferroviàries de l'Estat, Adif, investiguen si la font del Molí d'en Xuncla ha deixat de rajar per culpa de les obres del TAV. De moment s'estan realitzant els informes tècnics i geològics i l'únic que es descarta és que el problema vingui de les proximitats del brollador d'aigua.
La font va quedar seca sobtadament la setmana passada. Se sospita que la causa podria estar relacionada amb els moviments de terres de les obres del TAV que s'estan realitzant al municipi. Els primers informes tècnics de l'Ajuntament descarten que el problema es degui al subsòl o al circuit d'aigua immediat de la font, però no es descarten altres hipòtesis. Els tècnics locals també han analitzat mostres d'aigua d'abans que la font quedés seca.
Tècnics de l'Ajuntament i d'Adif estan realitzan informes geològics per determinar la causa del problema i la setmana que ve ja es podrien tenir els primers resultats. La font està situada a Sarrià de Dalt.sarrià de ter.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 15/07/2009 19:41
by metring
http://www.radiobanyoles.cat/noticia.php?id=5071
DATA: 15/07/2009:
Transports » TAV
Adif ha fet algunes modificacions al traçat del Tren d’Alta Velocitat a Cornellà del Terri
Adif ha fet algunes modificacions al traçat del Tren d'Alta Velocitat a Cornellà del Terri. D'una banda, el viaducte de Sant Andreu serà més llarg, cosa que evitarà la instal·lació dels talussos previstos inicialment, i també es modificarà favorablement la infrastructura a la zona de Can Quer.
Les obres del Tren d'Alta Velocitat a Cornellà del Terri ja fa temps que són visibles. La setmana passada, Adif va anunciar l'acabament de la primera fase de perforació del túnel de Sant Andreu, de poc més de mig quilòmetre de longitud, una de les infraestructures més importants del traçat al pas pel municipi. A mesura que han anat avançant les obres en aquest punt, els operaris han cregut convenient fer-hi algunes modificacions tècniques. A Cornellà, concretament, s'ha modificat el projecte inicial en dos punts: al viaducte Sant Andreu i a Can Quer. El viaducte de Sant Andreu estava inicialment dividit en dos trams, separats per uns talussos. Finalment, s'ha eliminat aquesta part de talussos, cosa que permetrà la continuïtat del viaducte, que serà més llarg però provocarà menys impacte visual. La primera tinent d'alcalde de Cornellà del Terri, Magda Giró, ha explicat que són petites modificacions però que afecten positivament el territori.
Per altra banda, a la zona coneguda com Can Quer, inicialment estava previst un tram protegit amb pantalles acústiques, però finalment estarà cobert per un altre túnel. Magda Giró considera que aquestes modificacions, tot i que no suposen un canvi de traçat, seran millores per al territori.
Aquestes obres s'inscriuen en el tram Sant Julià de Ramis - Cornellà del Terri de la Línia d'Alta Velocitat, que afecta també el municipi de Palol de Revardit. Amb una inversió de 46 milions d'euros, les seves principals infraestructues, a més del túnel de Sant Andreu, són els viaductes sobre l'autovia C-66, sobre el Torrent de Riudellots i sobre el Torrent de Maramanya, que sumen una longitud total de 587 metres.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 15/07/2009 19:43
by BB9200
No, si realment està molt bé, però no és un pèl tard fer aquestes noves connexions, comptant que la línia té d'estar finalitzada el 2012?
metring wrote:Finalment, s'ha eliminat aquesta part de talussos,
Tornar a refer de nou, quina incompetència...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 15/07/2009 20:19
by cristian26
BB9200 wrote:No, si realment està molt bé, però no és un pèl tard fer aquestes noves connexions, comptant que la línia té d'estar finalitzada el 2012?
Encara t'ho creus?
Els trens de passatgers no podran utilitzar el tercer rail
Posted: Thursday 23/07/2009 17:24
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _66552.php
Els passatgers no podran anar amb alta velocitat a França fins el 2012
ACN
Riudellots de la Selva
Ult. Act. 23/07/2009 15:07
Els trens de passatgers no podran circular en alta velocitat a França fins el 2012. El director d'infraestructures d'Adif, Rafael Rodríguez, ha explicat que a finals del 2010 ja podran circular combois pel tercer rail però només seran els trens de mercaderies els que podran utilitzar la via. Rodríguez ha assegurat que el tercer rail només s'utilitzarà per passatgers quan la línia d'alta velocitat estigui enllestida. 'Fins a dia d'avui, el que sabem és que només passaran mercaderies', ha sentenciat el director d'infraestructures.
El tercer rail adapta l'ample de via ibèric a l'internacional i és una solució per unir el port de Barcelona amb la frontera francesa 'un any i mig abans del que es podria fer'. Aquesta via serà exclusiva per a mercaderies i permetrà que els trens puguin circular a finals del 2010.Pel que fa als trens de passatgers, Rodríguez ha apuntat que en 'cap moment' s'ha plantejat que els combois utilitzin el tercer rail. Per tant, assegura que fins el 2012 els trens de passatgers no podran utilitzar l'alta velocitat. En una visita al túnel d'El Pertús a finals del 2007, la llavors ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va explicar que hi havia l'opció de fer servir combois que permetin desplaçar-se tant per l'ample de via europeu -el del TGV- com pel convencional. Això permetria que els trens arribessin a Girona i, allà, entronquessin amb les del tren convencional.
Segon termini
Rafael Rodríguez ha assegurat que les obres segueixen els terminis previstos i avancen 'a bon ritme'. En el tram entre La Roca del Vallès i Riudellots de la Selva ja han instal·lat la meitat de la cinquantena de quilòmetres del tram. Rodríguez ha explicat que les obres entre Riudellots de la Selva i Girona també avancen segons el previst i que el tercer rail entre Girona i Figueres està executat en més d'un 35%.
Viaducte de Riudellots
Aquest dijous Adif ha acabat la instal·lació del taulell del viaducte de Riudellots sobre l'autopista AP-7. El viaducte té una longitud de 106 metres i un pes de 1.500 tones d'acer. Per instal·lar-lo, han hagut d'utilitzar gats hidràulics per evitar tallar el trànsit a l'autopista en ple estiu. Aquest sistema permet avançar vuit metres cada hora i la previsió és que aquesta mateixa tarda estigui enllestit.
Un quilòmetre al dia
La base de muntatge de Sant Feliu de Buixalleu fa un quilòmetre de via al dia que després es porta als llocs on cal muntar-les. Tot i que a priori sembli poc, Adif assegura que construir la via no és el més complicat, sinó que les tasques difícils vénen després amb la maquinària de precisió que han d'anivellar les vies.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 23/07/2009 17:53
by 437.001
Sembla que està en estudi un TGV o un Trenhotel entre Barcelona i Brusel.les.
TGV o Trenhotel
Posted: Thursday 23/07/2009 18:02
by Guigui
437.001 wrote:Sembla que està en estudi un TGV o un Trenhotel entre Barcelona i Brusel.les.
Si és un TGV, serà lògic que sigui la continuació del que actualment va a morir a Perpinyà. Si és un Trenhotel, considerant que podria utilitzar la LAV i, per tant, fer via de nit, es podria pensar en diverses relacions al Benelux i Alemanya: Brussel·les, Àmsterdam, Frankfurt, Hamburg, Berlín, etc.
Re: TGV o Trenhotel
Posted: Thursday 23/07/2009 18:11
by 437.001
Guigui wrote:
Si és un TGV, serà lògic que sigui la continuació del que actualment va a morir a Perpinyà. Si és un Trenhotel, considerant que podria utilitzar la LAV i, per tant, fer via de nit, es podria pensar en diverses relacions al Benelux i Alemanya: Brussel·les, Àmsterdam, Frankfurt, Hamburg, Berlín, etc.
Crec que el TGV Brusel.les-Perpinyà hauria de ser naturalment prolongat cap a Barcelona en un primer moment.
L´opció de crear un Trenhotel, tal i com estan les coses és vàlida fins a Brussel.les (i fins i tot Amsterdam) si la Sncf/Rff permet que circulin trens de nit per la LGV.
I si la Talgo es supera i crea locomotores politensió (1500 V, 3 kV, 15 kV, 25 kV) i d´ample variable (UIC/ibèric).
L´opció Estrasburg/Frankfurt es comenta en fòrums francesos, afegint-n´hi una cap a Nancy, Metz i Luxemburg.
Berlín ja no sé si seria competitiu davant de l´avió... en tot cas ho seria menys que un Eurostar a Londres.
Trenhotel a Berlín
Posted: Thursday 23/07/2009 18:26
by Guigui
437.001 wrote:Berlín ja no sé si seria competitiu davant de l´avió... en tot cas ho seria menys que un Eurostar a Londres.
Jo ho dic perquè, sortint al vespre de Barcelona i tirant milles durant la nit per LAV (250-300 km/h) i trams convencionals aptes per a 200 o més, un tren pot plantar-se tranquil·lament a Berlín al cap de 10-12 hores.