Ecomobisostrans wrote:Recordo que ho va estar al principi, que precisament es va comentar que això era una gran novetat a RENFE, però veig que poc va durar.
Lo millor que podrien fer sense haver d'invertir mes es allargar 1 tren cada hora dels R1 que acaben a Molins de Rei, fins a Granollers-Centre, així desde Sant Cugat i Rubí hi hauria servei directe a Barcelona. Perdrien el de Martorell, però com que al Papiol paren tots, encara que no coordinin l'enllaç el temps que es perdria no seria tant, a part de ser un trajecte que fa molta menys gent que la suma de tots els altres que es guanyarien.
No hi estic d'acord. Crec que seria millor fusionar amb la R7, perquè a la R7 tens entre 2 i 3 trens captius fent Sant Andreu Arenal-Cerdanyola-Universitat.
El temps d'espera dels trens R7 a Cerdanyola-Universitat és suficient com per arribar al Papiol.
Si en canvi, agafem els R1 Molins-Mataró i Molins-Arenys de Mar i els fusionem
els dies feiners amb els R7 (mantenint la R8 en la seva forma actual), estarem matant diversos ocells d'un sol tret:
-creem un servei directe i amb freqüència de 30 minuts entre la riba Esquerra del Llobregat i la UAB.
-recuperem el servei directe des de Rubí i Sant Cugat a Sants per una banda, i a Sant Andreu Arenal per l'altra.
-creem trens directes des del Maresme a la UAB, sense augmentar el nombre de trens en circulació.
-incrementem la freqüència de pas a Sant Cugat i Rubí, cosa que tot i que en el seu moment no es va tenir en compte (i tot i que quan es va retallar la C7 antiga, va ser just a l'inici de la consolidació del servei, quan ja un nombre important de gent agafava la C7 per anar a Sants o etc), va fer que Rodalies entrés amb mal peu a ambdues localitats, molt acostumades a freqüències de pas molt elevades degut a FGC.
Els caps de semana el servei podria mantenir-se en la seva forma actual (R1 a L'Hospitalet i R7 amb freqüència de pas reduïda), fins que la demanda obligui a augmentar la freqüència de pas els caps de semana també.
=========================================================================================================================
En un altre ordre de coses, comentar que els Pressupostos Generals de l'Estat contemplen la reforma de les estacions de Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat i Rubí.
Suposo que es deu tractar de l'altura les andanes, la resta es troba en perfecte estat.