Page 28 of 58

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 9:11
by Carlos González
Sempre que parles del Carrilet, sempre dius de fer-ho en UIC, això que més dona? A més de que es un sistema independent, si ens referim a canviar l'ample de via seria per els Rodalies (en aquest cas sobretot a la línia de Puigcerdà i Figueres)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 9:30
by oriolp13
ortegote wrote:
UT440_132M wrote:
bigcoaster wrote:L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.
Penso igual, és més,personalment opino que tota la xarxa s'hauria de migrar a ample UIC, i deixar enrere d'una vegada per totes, l'ample dels "seis pies castellanos", que tant ens ha aïllat del mon des que es va construir el ferrocarril a la península ibèrica, a mitjans del segle 19.
Tot això val un dineral, i no es pot fer d'un dia per l'altre, però es pot començar pels corredors importants, llavors la resta aniran migrant-se progressivament.
Una prova pilot de canvi a UIC la podem fer a l'R3 si han de desdoblar ja podrien fer tota la linia en UIC i el lunea de La Tor podria arribar a BCN, l'unic problema seria l'entrada a BCN, que per mi podria acabar a EDF.
Crec que un canvi es posible, pero l'idea de pais (Espanya) en la meva opinio frena aquest canvi.

Per la contra tenim FGC que tambe podria migrar la LL-A i aixi tenir tot el material unificat i si es fa l'unio de Pl. Espanya - Gracia podria ser fisica i no amb transbordaments, pero tampoc veig jo als de casa nostra treballar per fer aquest canvi.

Salutacions.
Però quina avantatge portaria fer la unió física a Gràcia? El túnel fins a Pl. Catalunya per una banda i Sarrià per l'altra està saturat, no s'hi pot afegir cap tren.
Per altra banda, el carrilet, al tenir via estreta té un avantatge, que és que pot fer recorreguts molt més sinuosos.
Migrar el carrilet a UIC suposaria haver de refer traçats, sobretot a la part de Martorell a Igualada, que és la que té el traçat més sinuós (que d'altra banda això sí permetria millorar la velocitat i temps de viatge.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 9:53
by Carlos González
Ja fa temps vaig fer molts mapes, i els he esborrat pel fet de que quedaven lletjos, però tinc un guardat encara.

Fa messos vaig fer una proposta per el traçat de Martorell i Igualada, no cal fer-ho en UIC si funciona bé
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 67767&z=12

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 13:48
by Miquel
Jo la veritat no li veig gaire la gràcia a canviar d'ample la RFIG a Catalunya.

Actualment a Catalunya ja tenim la xarxa de LAV que ens connecta amb França amb el mateix ample i no usar aquest túnel ara que està fet seria un desperdici. El gran error que s'ha comès és fer una línia mixta de LAV i mercaderies, amb els greus problemes que això comporta (manteniment, solcs i velocitats comercials).

L'ample UIC només és rellevant per a les mercaderies i el que hauria d'haver-se fet és una línia de mercaderies paral·lela a la LAV, amb trams de vía única allà on fos estret, i via doble i punts d'avançament allà on calgués.
L'únic tram compartit seria el túnel del Pertús.

Pel sistema de passatgers realment interessa canviar d'ample? Jo crec que no, doncs al cap i a la fi, amb uns horaris coordinats entre els dos operadors (Rodalies/renfe i SNFC) a La Tor i Portbou/Cervera seria suficient per la demanda que hi pugui haver generada. I el cost del canvi (travesses, plataformes de via, material rodant, entre d'altres) seria enorme comparat amb la demanda real que pugui beneficiar-se d'aquest (usuaris que travessin el país, doncs a la resta que sigui en ample UIC, ibèric, mètric o de 7" tant fa).

Alhora, el trànsit de llarga distància indubtablement hauria d'anar per la LAV per tema de velocitat comercial i temps de trajecte.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 22:50
by bigcoaster
Carlos González wrote:
bigcoaster wrote:L'ample mixt és un caos, un trosset de via al port, perfecte, per a línies llargues amb molt pas de trens, ni de broma. Ja pagarem prou cara la brometa al CM, només faltaria que s'escampés. Et compraria canviar l'ample ibèric per europeu, i aprofitar per renovar material rodant (fora 447 i, per desgràcia 470) i reforma de tot el restant.
Jo crec que no seria un caos si es fan les coses com es fa, canviar tot ample que hi ha a Catalunya actualment com que no ho veig tampoc per el fet de que també es necessita connexió a Espanya.
Quina connexió? AV a Madrid i Av/Regionals a València, ja està.

A Madrid, ambple UiC, ja el tenim, línia d'AV, la línia d'ample ibèric té 3 trens de passatgers al dia. Tindríem un problema amb els mercaderies que n'hi ha molts i en ample ibèric. Suposo que hauríem de deixar alguna línia des del port de bcn i tarragona en ample ibèric per poder expedir mecaderies a la resta d'Espanya.

A València, jo tiraria pel dret, tot a ample UiC, i que els mercaderies s'hi adaptin.

La resta, cap problema, millor encara per els passos fronterers (portbou i la tor). El problema real del canvi d'ample i que em fa dubtar és la capacitat de modificar/comrpar material rodant. Aquest és el veritable problema.

Però deixa't de 3r carril, és un caos, no solament pels costos de manteniment i la complicació de les agulles, sinó també pel caos de trens bi/tri tensió everywhere, separacions grans entre els trens i les andanes i altres problemes del 3r carril. Com et dic, és una boníssima solució per a trams petits al port, però no per línies com tú dius.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 22:55
by Carlos González
I què em dius de que la península ibèrica varen fer un altre ample per evitar connectar amb l'ample UIC que utilitzen la majoria dels països europeus com França, Alemanya o Holanda???

A València no sé si hauria de ser també tot en ample UIC, ho dic per les altres línies Regionals de Conca i Terol per posar exemples.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 23:04
by oriolp13
Carlos González wrote:I què em dius de que la península ibèrica varen fer un altre ample per evitar connectar amb l'ample UIC que utilitzen la majoria dels països europeus com França, Alemanya o Holanda???
Aquí en tens els motius: https://es.wikipedia.org/wiki/Ancho_ibérico

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 06/01/2017 23:19
by Carlos González
oriolp13 wrote: Aquí en tens els motius: https://es.wikipedia.org/wiki/Ancho_ibérico
He donat a l'enllaç i em surt Ancho ib :) No es broma

He copiat l'enllaç directament, he llegit lo que crec que hauria de llegir i crec que això està més que resumit a la Wikipedia, de la revista de les obres públiques

Tan debatida ha sido la cuestión del ancho de vía de los caminos de hierro en estos diez últimos años así en España como en el extranjero, que no creíamos que pudiera a nadie ocurrir duda alguna acerca de las ventajas de la de 6 pies que en nuestro país se ha adoptado como tipo para todos los ferrocarriles construidos y que hayan de construirse en los sucesivo. [...] Creemos que meditado lo que dejamos escrito, los redactores del Mensagero de Bayona templarán sus deseos de uniformidad de nuestra vía con la de su país, y que la prensa española no acogerá sin un detenido examen opiniones que pueden producir deplorables resultados siendo altamente contrarias a nuestros intereses económicos.

També he llegit això de la Viquipèdia

Segons l'informe oficial dels enginyers, Joan de Subercase i Kretz i Calixto Santa Cruz,[1] la mesura es justificava en les característiques de la geografia espanyola, que requeriria més potència, amb calderes més amples, i seria un exemple a seguir ràpidament per tot el món, tot i que ha causat l'aïllament de la xarxa de ferrocarrils espanyola de l'europea, i com estava previst, l'ús de material mòbil específic, ha resultat en una fabricació més costosa.[1]
Els industrials catalans, pioners juntament amb els bascos, de la indústria a la península,[2] veien en la indústria ferroviària la possibilitat d'apropar el mercat europeu al tèxtil català. Va ser justament la indústria, la que més va ajudar a finançar les primeres i costoses inversions en infraestructures ferroviàries.[3] Les primeres línies construïdes s'aprovaven amb lleis específiques[4] i finalment l'ample de via ibèric es va imposar amb la Ley General de Caminos de Hierro del 5 de juny de 1855, quan ja existien 405 Km de línia construïts.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 08/01/2017 15:13
by ortegote
Carlos González wrote:Sempre que parles del Carrilet, sempre dius de fer-ho en UIC, això que més dona? A més de que es un sistema independent, si ens referim a canviar l'ample de via seria per els Rodalies (en aquest cas sobretot a la línia de Puigcerdà i Figueres)
Es tan facil como UNIFICAR Servicios, mismos trenes, mismos talleres, rotaciones y poder aprovechar todo, incluso el personal.
FGC seria FGC en todos los sitios y es mas se podria hacer una inversion pequeña para conectar Martorell con Rubi en UIC y asi estarian los talleres unidos, y quizas hacer trenes Martorell Terrassa servidos por FGC.
oriolp13 wrote: Però quina avantatge portaria fer la unió física a Gràcia? El túnel fins a Pl. Catalunya per una banda i Sarrià per l'altra està saturat, no s'hi pot afegir cap tren.
Per altra banda, el carrilet, al tenir via estreta té un avantatge, que és que pot fer recorreguts molt més sinuosos.
Migrar el carrilet a UIC suposaria haver de refer traçats, sobretot a la part de Martorell a Igualada, que és la que té el traçat més sinuós (que d'altra banda això sí permetria millorar la velocitat i temps de viatge.
El trazado de Igualada ya tiene sus estudios y modificando una muy pequeña parte del trazado, ya estaria, en teoria se ganaria un poco de velocidad y confort si se hiciera.
A la larga el tren de Igualada o se le empiezan a quitar trenes para hacer semidirectos o la gente lo dejara de banda por lento y caro pero eso seria otro tema.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 08/01/2017 18:05
by Carlos González
ortegote wrote: Es tan facil como UNIFICAR Servicios, mismos trenes, mismos talleres, rotaciones y poder aprovechar todo, incluso el personal.
FGC seria FGC en todos los sitios y es mas se podria hacer una inversion pequeña para conectar Martorell con Rubi en UIC y asi estarian los talleres unidos, y quizas hacer trenes Martorell Terrassa servidos por FGC.
Y hay (más o menos) y aunque no te lo parezca, está el trazado Castellbisbal / el Papiol - Mollet. Si se hiciera una buena conexión de la estación de Martorell y enlace con las dos estaciones de Sant Cugat de FGC, ahí tienes tu unificación de las dos líneas sin ir a BCN, saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 10/01/2017 19:04
by ortegote
Carlos González wrote:
ortegote wrote: Es tan facil como UNIFICAR Servicios, mismos trenes, mismos talleres, rotaciones y poder aprovechar todo, incluso el personal.
FGC seria FGC en todos los sitios y es mas se podria hacer una inversion pequeña para conectar Martorell con Rubi en UIC y asi estarian los talleres unidos, y quizas hacer trenes Martorell Terrassa servidos por FGC.
Y hay (más o menos) y aunque no te lo parezca, está el trazado Castellbisbal / el Papiol - Mollet. Si se hiciera una buena conexión de la estación de Martorell y enlace con las dos estaciones de Sant Cugat de FGC, ahí tienes tu unificación de las dos líneas sin ir a BCN, saludos.
Si, con el Cambio de ancho que suelo pedir y asi todo UIC, pero creo que seria bueno unir por los dos lados, por que de momento soñar es gratis :)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 19/01/2017 23:30
by Carlos González
Una pregunta, vosaltres heu pensat en com millorar la xarxa ferroviària de Manresa?? Ho dic pel fet de que no hi ha cap enllaç d'FGC i RENFE, i em preguntava si creieu que sigui millor això que fer el TRAMBages que proposa la Generalitat

Saludos :hola

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 20/01/2017 15:05
by genissimon
L'enllaç entre FGC i renfe a Manresa ja havia existit físicament fins al 1939, quan els trens de TFEMB arribaven a l'estació del Nord de Manresa. Però al final de la Guerra Civil van volar el pont sobre el Cardener que permetia aquesta unió física, ja no tant necessària des de la construcció del tram Martorell-Manresa de la CGFC. El 1965 es va tancar el baixador del c. Guimerà de Manresa i s'aixecà tot el tram urbà que connectava des de l'actual Manresa-Baixador fins a l'estació de Manresa-riu, tocant al riu Cardener davant de l'estació del Nord (ara renfe). Si es volgués restituir aquest enllaç s'hauria de fer soterrat amb un cost inassumible. Millor establir un bus llançadora integrat entre Manresa-Nord i Manresa-Alta on, a més, hi ha l'estació d'autobusos.

Salut !!

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 20/01/2017 15:26
by mpn90
Carlos González wrote:Una pregunta, vosaltres heu pensat en com millorar la xarxa ferroviària de Manresa?? Ho dic pel fet de que no hi ha cap enllaç d'FGC i RENFE, i em preguntava si creieu que sigui millor això que fer el TRAMBages que proposa la Generalitat
Evidentment seria més lògic un enllaç FGC-Renfe, sobretot i si hi ha projeccions d'ampliar o una, o altra. El TramBages té el handicap del transbord.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 20/01/2017 16:25
by UT440_132M
I no es podria fer com una "circumval·lació", que volti tot Manresa pel nord, i entri per allà?

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 20/01/2017 19:54
by Carlos González
La proposta del Santfeliuenc pot ser un exemple, però quasi ningú diu res d'allò, per no dir que tampóc es veu interès. :|
http://www.transport.cat/download/file.php?id=110



Image
Obviament per el meu parer, no faria tantes parades, de fet faria tal així com:
Manresa-Viladordis
Manresa-Cardener (RENFE)
Manresa-Baixador
Manresa-Alta
El Guix
i ja fins a Súria/Sallent.....

El problema... que dubto que s'arribi a fer pel fet de que no sigui molt viable

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 21/01/2017 23:49
by Carlos González
Tinc una proposta per els ramals de la línia L-A d'FGC.

Ramal d'Igualada, proposta per els trens R60
Aquí vaig fer un mapa fa un any per traçats més directes de com pot ser la R6, sense fer aquella volta que fa actualment el traçat.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 99017&z=13

Ramal de Manresa, proposta per els trens R50
Aquí he fet una "mostra" de com podria ser el servei de Rodalies de Berguedà i Bages a través d'un traçat de tren d'FGC que seria interessant fer-ho, i els traçats podrien ser Súria i Berga, fins a Solsona no crec que calgui i seria difícil per l'orografia, a Berga en canvi seria necessari per tenir connexió des de BCN fins allà, i ja que no veig i sembla impossible fer un enllaç a Manresa a l'estació de RENFE directament. He pensat que serà millor fer intercanviador al poble del costat (Sant Vicenç de Castellet). Seria interessant que en el futur, canviïn de llocs les estacions de Manresa Alta i Baixador com en aquest cas a Sabadell Rambla. Els traçats no seràn perfectes, ho sé, però s'hauria de canviar uns quants traçats, com el ramal de Súria per fer un traçat Manresa-Sant Joan Centre-Súria.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 54497&z=11

Podrieu dir-me què es podria millorar i tal. Ja que segur que n'hi han més opcions

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 22/01/2017 13:18
by ortegote
Carlos González wrote:Tinc una proposta per els ramals de la línia L-A d'FGC.

Ramal d'Igualada, proposta per els trens R60
Aquí vaig fer un mapa fa un any per traçats més directes de com pot ser la R6, sense fer aquella volta que fa actualment el traçat.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 99017&z=13

Podrieu dir-me què es podria millorar i tal. Ja que segur que n'hi han més opcions
Esto que propones, ya se contemplo y en la realidad es construir un Tunel para unir la estacion de la Pobla de Claramunt y Piera.
Como te imaginas es caro y creo que por eso se a dejado en el limbo como idea pero nada más.

Por el otro lado Capellades-Vallbona se decidio construir un viaducto y circunvalar Vallbona por el otro extremo, eliminando asi de paso el paso a nivel con barreras.
Esta idea se desestimo por el impacto visual y ambiental el viaducto debia tener 25m de alto y una fuerte rampa.

Si buscas por internet hay estudios de mejora en la linia Igualada-Martorell donde se rectifican curvas y se explica la ganancia de tiempo asi como la idea de usar la plataforma ferroviaria para hacer circular buses :martell1
Saludos

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 22/01/2017 13:24
by Carlos González
Ortegote, gracias por la información, y sobre el túnel referido, pienso que sería interesante para los semidirectos R60, sobre de ese mapa dibujado, es un mapa que ya hice hace tiempo (del R6) y lo subí aquí también.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 22/01/2017 17:22
by robertotlh
Tindria sentit que la nova línia a Igualada partís de Sant Sadurní i seguís les valls de l'Anoia? O la pendent a salvar seria massa forta? Em surt una mitjana d un 6,25 milèssimes.