Page 28 of 30

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 18/09/2018 11:15
by metring

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 18/09/2018 11:42
by m.h.t.
Per tots aquells interessats, l'edifici El Viver és a Pl. Assemblea de Catalunya (davant museu). De Badalona, és clar. :D

Aquesta conferència "sessió contínua" té molt bona pinta. :roll: Si puc, hi assistiré.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Monday 24/09/2018 18:32
by m.h.t.
Us faig 5 cèntims sobre la conferència-presentació:

- Hi han 2 fases: Fondo-Bufalà i Bufalà-Estació. La 1a inclou cotxeres de Montigalà.

- La 1a fase (Fondo-Bufalà, incloent cotxeres) està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar.

- La 2a fase serà la més triganera. Pràcticament no hi ha res aprovat; només l'avantprojecte.

- El projecte inicial contemplava tuneladora, però finalment s'ha optat per túnel entre plaques per l'elevat cost de la tuneladora.

- Dels 2 projectes constructius presentats, s'ha optat pel més car (però més adient, segons la taula adjudicadora). Aquest és el de túnels menys profunds.

- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. :smile (detall important!!)

Image

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Monday 24/09/2018 18:45
by Renfe445
Lo que yo me pregunto es cómo soportarán los termómetros de los 4000 la extensión a Badalona, supongo que con suerte juntando más las paradas cabrán las nuevas estaciones. :)

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Monday 24/09/2018 21:43
by metring
Moltes gràcies, m.h.t. per les teves cròniques en diferents fils! :plas

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 15:54
by Vox
m.h.t. wrote:
- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. :smile (detall important!!)
En aquest ja em sembla més raonable fer-ho fins l'estació de rodalies (tot i que per nassos amb estació costarà més que sense...). Però que igualment el túnel arribi fins allà (cua de maniobres?) ja indica la molt, però molt curta distancia entre Badalona rodalies i Pompeu Fabra.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 17:07
by davroca5
Renfe445 wrote:Lo que yo me pregunto es cómo soportarán los termómetros de los 4000 la extensión a Badalona, supongo que con suerte juntando más las paradas cabrán las nuevas estaciones. :)
Quan aquest perllongament es faci les 4000 s'hauran retirat fa anys.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 20:21
by Aeduh
Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 21:49
by Miquel
Aeduh wrote:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
Dubto moltíssim que se soterri el traçat actual de la línia de Mataró al pas per les poblacions. Si fan res soterrat el normal es que vagi més amunt. I posar un tramvia com a compensació... L'experiència em diu una altre cosa, i no pas ferroviària :roll:

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 22:07
by Carlos González
Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 22:38
by adriaesc
Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 23:49
by Vox
Aeduh wrote:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors :D) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal :riure

A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.

Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Tuesday 25/09/2018 23:52
by Vox
adriaesc wrote:
Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.
La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot :D)....

La Generalitat, Estat i demés que acabin el pendent dels darrers 15-20 anys i ja serà molt.

Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty :D

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Wednesday 26/09/2018 0:48
by Renfe445
Vox wrote:Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty :D
Quería hacer hincapié también en eso, en el festival de desvíos de muchas líneas por Badalona, al final se podría volver a repetir.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Wednesday 26/09/2018 9:54
by metring
Vox wrote:
adriaesc wrote:
Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.
La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot :D)....

La Generalitat, Estat i demés que acabin el pendent dels darrers 15-20 anys i ja serà molt.

Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty :D
El principal problema a l'hora de construir Badalona-Pompeu Fabra va a ser l'ingent trobada de restes arqueològiques, no tant l'obra en sí.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Wednesday 26/09/2018 20:40
by Aeduh
Vox wrote: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors :D) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal :riure

A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.

Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.

Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Thursday 27/09/2018 8:35
by Platanito
Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.
Un túnel de quilòmetres de llarg, paral·lel a la costa i tan a prop que quedarà tot per sota del nivell freàtic? Suposant que es pugui arribar a construir, no crec que cap govern tingui prou calers per mantenir-lo en servei... Pues va a ser que no.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Thursday 27/09/2018 11:55
by mpn90
Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.

Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
No seria més pràctic fer passar Rodalies per l'interior de Badalona soterrat i que a partir de Montgat/Montgat Nord torni a la via actual? I posar tramvia pel litoral badaloní.

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Thursday 27/09/2018 12:37
by Renfe445
Mira que esto es de metro pero quiero finiquitar el off topic.

Pienso que a la R1 no hay que hacerle nada, cuando pasas con el tren por Badalona tienes un gran espectáculo visual garantizado, por un lado ver la rambla de Badalona a toda velocidad y por la derecha el Mediterráneo. Además, este año la línea de Mataró cumple 170 años, si lleva aquí mucho tiempo será por algo.

:topic

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Posted: Thursday 27/09/2018 13:39
by Vox
Aeduh wrote:
Vox wrote: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors :D) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal :riure

A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.

Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.

Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
Aquesta obra costaria una barbaritat de diners (túnel a primera línea de costa... Imposible a cel obert, cap població ho voldria, així que tuneladora però tela...), de temps i de tot. Insisteixo: no s'ha complert ni el PDI, ni la L9...O Sagrera. Ni Generalitat ni Estat podrien fer una obra així que a més no es tan necessaria com les citades. Dubto mil que facin mai això.

Treure les vies de la R1, fent-les passar per l'interior, això si que no ho descarto, que es el que sempre havía sentit dir. Sense tram substitutori perque com dic el drama de BDN platja (ignoro com va al Maresme) es que tenen un tren entre les cases de 3 pisos i la platja. Un tren del 1848, que porta i torna gent a la feina....En cas de passar-lo per l'interior, com dic, dubto si fes res allà: BDN, Montgat i cia voldrien la platja lliure. I en aquest cas, malgrat NO crec que calgui treure l'R1 de la platja (aquesta barbaritat de diners calen a unaltre banda), si es portés a l'interior, seria un interior a 5-10 mins a peu d'on passa ara el tren: no caldria tram substitutori.

I en aquest cas (vies cap interior i prou) tot i que es l'idea general, dubto que es vegi no abans de 20 anys, no sino abans de 50, perque segueix sent una obra que li ve gran a la capacitat demostrada per aquest país (no entro en temes políticis: som llatins i mediterranis per igual, l'inutilitat en infraestructura ens agermana, així que això es tant per Cat con per Esp): tuneladora pel mig de Badalona (amb la Bétulo allà :D), 3-4 estacions, accesos, sortides d'emergencia i tot sota cascos antics, mentalitats de "no em feu obres per aquí o m'enfado i no respiro"...

I pensar que jo mateix, fa 10-15 anys per aquests forums feia conyes de que X metro no estaria fins 2015, com si fos el futur llunyà, exagerant :D