Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 18/09/2018 11:15
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
En aquest ja em sembla més raonable fer-ho fins l'estació de rodalies (tot i que per nassos amb estació costarà més que sense...). Però que igualment el túnel arribi fins allà (cua de maniobres?) ja indica la molt, però molt curta distancia entre Badalona rodalies i Pompeu Fabra.m.h.t. wrote:
- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. (detall important!!)
Quan aquest perllongament es faci les 4000 s'hauran retirat fa anys.Renfe445 wrote:Lo que yo me pregunto es cómo soportarán los termómetros de los 4000 la extensión a Badalona, supongo que con suerte juntando más las paradas cabrán las nuevas estaciones.
Dubto moltíssim que se soterri el traçat actual de la línia de Mataró al pas per les poblacions. Si fan res soterrat el normal es que vagi més amunt. I posar un tramvia com a compensació... L'experiència em diu una altre cosa, i no pas ferroviàriaAeduh wrote:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors ) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporalAeduh wrote:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot )....adriaesc wrote:Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Quería hacer hincapié también en eso, en el festival de desvíos de muchas líneas por Badalona, al final se podría volver a repetir.Vox wrote:Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty
El principal problema a l'hora de construir Badalona-Pompeu Fabra va a ser l'ingent trobada de restes arqueològiques, no tant l'obra en sí.Vox wrote:La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot )....adriaesc wrote:Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.Carlos González wrote:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...
Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
La Generalitat, Estat i demés que acabin el pendent dels darrers 15-20 anys i ja serà molt.
Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty
El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.Vox wrote: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors ) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal
A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.
Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
Un túnel de quilòmetres de llarg, paral·lel a la costa i tan a prop que quedarà tot per sota del nivell freàtic? Suposant que es pugui arribar a construir, no crec que cap govern tingui prou calers per mantenir-lo en servei... Pues va a ser que no.Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.
No seria més pràctic fer passar Rodalies per l'interior de Badalona soterrat i que a partir de Montgat/Montgat Nord torni a la via actual? I posar tramvia pel litoral badaloní.Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.
Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
Aquesta obra costaria una barbaritat de diners (túnel a primera línea de costa... Imposible a cel obert, cap població ho voldria, així que tuneladora però tela...), de temps i de tot. Insisteixo: no s'ha complert ni el PDI, ni la L9...O Sagrera. Ni Generalitat ni Estat podrien fer una obra així que a més no es tan necessaria com les citades. Dubto mil que facin mai això.Aeduh wrote:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.Vox wrote: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors ) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal
A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.
Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.