Page 28 of 130
Posted: Monday 15/01/2007 15:05
by megapauer
No es podria comprar material europeu de segona mà i posar-hi els bogies de CAF que va disenyar per a poder posar-los a qualsevol material UIC.
Posted: Monday 15/01/2007 15:35
by neroon
megapauer wrote:No es podria comprar material europeu de segona mà i posar-hi els bogies de CAF que va disenyar per a poder posar-los a qualsevol material UIC.
Aquesta seria una opció força interesant però, i aquí dono la raó a en Jordi, Perquè s'hauria de comprar material a l'estranger, si a la mateixa Renfe, d'aquí a dos/tres anys hi hauran força camells "excedents"? (más vale malo conocido...)
Hi aniran tots els Man's i Superman's cap a Argentina? Dels Fiat ja en sabem el seu futur (bè, mès aviat el seu present).
Posted: Monday 15/01/2007 17:05
by Jordi Freixas
megapauer wrote:No es podria comprar material europeu de segona mà i posar-hi els bogies de CAF que va disenyar per a poder posar-los a qualsevol material UIC.
Els boogies dels quals estàs parlant, són els BRAVA?
Boogies BRAVA en camells Superman de FGC? Podria ser curiós
Posted: Monday 15/01/2007 17:08
by Ferrovi
Jo preferiría un tren com el Ter, que en aquest cas sería Segre...
Posted: Monday 15/01/2007 17:13
by Jordi Freixas
Els Ter et refereixes als Tamagochis aerodinàmics aquells que té la SNCF?
Posted: Monday 15/01/2007 18:57
by entfe001
neroon wrote:entfe001 wrote:A quina línia podria aprofitar el material dièsel? La línia de la Pobla és l'única que queda a Catalunya sense electrificar.
Qui ha parlat de Catalunya?
A Canfranc amb FGC!
Posted: Monday 15/01/2007 23:22
by Jordi Freixas
Sí home!!! Ja tenim prou mal de cap per (intentar) defensar els Països Catalans, anem ara a promoure uns Països Catalano-Aragonesos
Posted: Monday 15/01/2007 23:49
by jordidr
ui ui ui aixo esta desvariejant molt e
Posted: Tuesday 16/01/2007 0:15
by Túnels del Garraf
Electrificació i Duplicació de la línia de la Pobla JA!
Creació del nucli de Rodalies de Lleida JA!
R1: Lleida Pirineus - Balaguer
R2: Lleida Pirineus - Cervera
R3: Monzón Rio Cinca - Lleida Pirineus - Les Borges Blanques
Posted: Tuesday 16/01/2007 0:44
by Jordi Freixas
jordidr wrote:ui ui ui aixo esta desvariejant molt e
Que ningú s'emprenyi. Només era una broma.
Posted: Tuesday 16/01/2007 0:55
by Jordi Freixas
Túnels del Garraf wrote:Electrificació i Duplicació de la línia de la Pobla JA!
Home... almenys ara per ara... no tindria molt sentit, la veritat.
Túnels del Garraf wrote:Creació del nucli de Rodalies de Lleida JA!
R1: Lleida Pirineus - Balaguer
R2: Lleida Pirineus - Cervera
R3: Monzón Rio Cinca - Lleida Pirineus - Les Borges Blanques
Jo diria més. A veure què et sembla això:
S1: Lleida Pirineus - Balaguer
S11: Lleida - La Pobla
S2: Lleida Pirineus - Cervera
S3: Monzón Rio Cinca - Lleida Pirineus - Les Borges Blanques
Posted: Tuesday 16/01/2007 9:31
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:Electrificació i Duplicació de la línia de la Pobla JA!
Electrificació, totalment d'acord.
Duplicació, innecessària a partir de Balaguer. Fins allí, depèn de la freqüència que acabi havent-hi.
Posted: Tuesday 16/01/2007 13:21
by Ferrovi
Jo electrificaría de Lleida a Balaguer, i posaría via doble en certs trams de la linia de la pobla per fer creuamnets de trens, i així, posar almenys 6 trens diaris.
Posted: Tuesday 16/01/2007 13:22
by jordidr
haviam... FGC no anira a Arago, i en quant a la linia de la pobla estaria be desdoblarla si puges ser fins a Tremp
Posted: Tuesday 16/01/2007 13:31
by aarongilp
jordidr wrote:i en quant a la linia de la pobla estaria be desdoblarla si puges ser fins a Tremp
A no ser que posis un tren cada 20 minuts entre Lleida i Tremp, no és necessari ni de conya. I desdoblar el Lleida - Balaguer...de moment establint punts d'encreuament (no n'hi ha cap ni un) es podria millorar la cosa. Però amb les freqüències actuals, res de res.
Posted: Tuesday 16/01/2007 23:33
by Guigui
jordidr wrote:haviam... FGC no anira a Arago, i en quant a la linia de la pobla estaria be desdoblarla si puges ser fins a Tremp
Sé que em desvio del tema, però permeteu-me una puntuali¡tzació: amb la liberalització del ferrocarril el 2010 per la gràcia de Brusel·les, no hi ha cap impediment que FGC faci serveis fora de Catalunya. Com si se li acut fer un servei exprés Viena-Budapest amb freqüències d'una hora.
Posted: Wednesday 17/01/2007 0:10
by Albert
Guigui wrote:jordidr wrote:haviam... FGC no anira a Arago, i en quant a la linia de la pobla estaria be desdoblarla si puges ser fins a Tremp
Sé que em desvio del tema, però permeteu-me una puntuali¡tzació: amb la liberalització del ferrocarril el 2010 per la gràcia de Brusel·les, no hi ha cap impediment que FGC faci serveis fora de Catalunya. Com si se li acut fer un servei exprés Viena-Budapest amb freqüències d'una hora.
No ho veig tan clar jo.... Com a empresa, pot fer el que vulgui. Com a empresa pública, ja no pot fer el que vulgui. I com a empresa pública de la Generalitat de Catalunya, fer serveis que surtin del territori català pot ser l'excusa per una nova bronca política, recurs constitucional, bla bla bla ... Hi veig més problemes polítics que legals.
Posted: Wednesday 17/01/2007 0:41
by Jordi Freixas
Doncs si no hi ha problemes legals, a prendre pel cul la resta. Així de clar.
Posted: Wednesday 17/01/2007 16:51
by neroon
Albert wrote:Guigui wrote:jordidr wrote:haviam... FGC no anira a Arago, i en quant a la linia de la pobla estaria be desdoblarla si puges ser fins a Tremp
Sé que em desvio del tema, però permeteu-me una puntuali¡tzació: amb la liberalització del ferrocarril el 2010 per la gràcia de Brusel·les, no hi ha cap impediment que FGC faci serveis fora de Catalunya. Com si se li acut fer un servei exprés Viena-Budapest amb freqüències d'una hora.
No ho veig tan clar jo.... Com a empresa, pot fer el que vulgui. Com a empresa pública, ja no pot fer el que vulgui. I com a empresa pública de la Generalitat de Catalunya, fer serveis que surtin del territori català pot ser l'excusa per una nova bronca política, recurs constitucional, bla bla bla ... Hi veig més problemes polítics que legals.
Fem servir l'imaginació:
Som a Euskadi. El serveis ferroviaris oferts per Renfe operadora en aquesta comunitat són, a excepció de rodalies, molt precaris. A Euskadi hi trobem un altre operador Euskotren, depenent del govern basc però operador en definitiva que vol aprofitat aquest nínxol de servei desatès per Renfe. Posem un exemple mès detallat. Euskotren vol aprofitar la infraestructura d'Adif per establir un servei directe amb Madrid (amb material llogat, o propi de recent adquisició). Per causualitats de la vida existeix un corredor directe que comunica Bilbao amb Madrid i que en aquells moments es troba en relatiu bon estat però que és molt infrautilitzat (em penso que ja sabeu de quin corredor parlo). Adif concedeix la llicència per circular-hi i Euskotren comença a donar servei (posem quatre circulacions diaries amb automotors diesel de tipus Talent o Siemens Desiro). En principi, tret de Renfe, ningú protesta, doncs es tracta d'un servei directe Bilbao-Madrid pel qual Euskotren paga el seu cànon religiosament. Arà bè, els alcaldes de les poblacions per les quals passa la línia, veient les possiblitats de tornar a tenir serveis ferroviaris, però contrariats pel fet que sigui una empresa basca i no estatal la que dona l'unic servei, demanen a Euskotren serveis no tan directes amb parades intermitges. Euskotren, veient la possibilitat d'augmentar el seu marge de benefici accedeix i posa serveis semidirectes, que són un èxit. Els responsables de Renfe, mentrestant, s'esberlen els caps contra la paret. A aquest serveis semidirectes els hi segueix, per voluntat popular, serveis locals. Quan Renfe hi vol ficar cullerada, ja és massa tard; ara nomès és un operador que no tè cap preferència respecte la resta (tant de bó això sigui real) i no hi han "surcos" per fer mès serveis doncs la línia ha quedat monopolitzada per Euskotren.
Doncs bè, des de Madrid, el front PP'ero - COPE'ro - OBISP'ero - AVT'ero, posa el crit en el cel amb excuses tan absurdes com "los vascos nos invaden a nosotros, los buenos españoles blancos, cristianos y católicos" , "la unidad de España peligra", "Boicot a Ferrocarriles Vascongados" (segur que són capaços de negar-se a dir Euskotren), "No al estatut (segur, segur que algún ímbecil relaciona Euskotren i estatut) i des de certs mitjans de comunicació afins a aquest front es comencen a fer insinuacions com que darrera els serveis de Bilbao - Madrid de Euskotren hi ha una conspiració per tal de fer arribar la Kale Borroka a Madrid, fer que els pobres nens madrilenys i castellans blancs, cristians i catòlics parlin basc i es tornin ateus des d’el parvulari i que els terroristes posin bombes a Madrid traslladant-les en Euskotren des des Bilbao. (Parlem d’una mena de gent capaç de relacionar ETA amb les seves propies mares per tal de crispar l’ambient i així obtenir benefici pol·lític).
Com ha resultat d’aquesta ofesiva pol·litico-mediática alentada des de Madrid, surgeix una veu popular amb el lema “Fuera los Ferrocarriles Vascongados” que a la llarga provoca que Adif revoqui les llincències a Euskotren i les hi passi a Renfe (Uns maletins negres s’han vist circulant per la seu central d’Adif la nit anterior a la revocació de la llicència). Una vegada s’ha aconseguit retirar a Euskotren, Renfe amb l’aprovació del front abans esmentat comença a donar els "serveis" que Euskotren ha hagut de deixar penjats. Passat un temps Renfe reconsidera els serveis per considerar-los deficitaris i els comença a reduir paulatinament. Al final la companyia deixa de donar servei per tal de sanejar la seva economia esdevenint la situació tal com era al principi de la historia.
Mireu quines histories em venen al cap abans de començar una reunió...
Demano disculpes per aquest brutal Off topic
Posted: Wednesday 17/01/2007 17:37
by Guigui
El Constitucional austríac o hongarès segur que no s'estaria per tantes mandangues.
Albert wrote:Guigui wrote:jordidr wrote:haviam... FGC no anira a Arago, i en quant a la linia de la pobla estaria be desdoblarla si puges ser fins a Tremp
Sé que em desvio del tema, però permeteu-me una puntuali¡tzació: amb la liberalització del ferrocarril el 2010 per la gràcia de Brusel·les, no hi ha cap impediment que FGC faci serveis fora de Catalunya.
Com si se li acut fer un servei exprés Viena-Budapest amb freqüències d'una hora.
No ho veig tan clar jo.... Com a empresa, pot fer el que vulgui. Com a empresa pública, ja no pot fer el que vulgui. I com a empresa pública de la Generalitat de Catalunya, fer serveis que surtin del territori català pot ser l'excusa per una nova bronca política, recurs constitucional, bla bla bla ... Hi veig més problemes polítics que legals.