Page 28 of 37

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 28/12/2010 16:55
by Jacob.CH
UT440_132M wrote:M'informen fonts molt properes al Cremallera (un treballador), que aquesta nit s'han endut els dos automotors GTW 2/6 Stadler A10 i A11 en camió cap a Martorell, per repintar-los, i traslladar-los posteriorment a Montserrat, on seran numerats AM6 i AM7. S'està estudiant la possibilitat de fer serveis regulars amb la DM6 i els Sportwagen, i també adquirir nous automotors amb característiques semblants als BEH 4/8.
I se'n sap el motiu?

Em sembla que pretenen augmentar les freqüències al cremallera de Montserrat.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 28/12/2010 23:50
by UT440_132M
Jacob.CH wrote:
UT440_132M wrote:M'informen fonts molt properes al Cremallera (un treballador), que aquesta nit s'han endut els dos automotors GTW 2/6 Stadler A10 i A11 en camió cap a Martorell, per repintar-los, i traslladar-los posteriorment a Montserrat, on seran numerats AM6 i AM7. S'està estudiant la possibilitat de fer serveis regulars amb la DM6 i els Sportwagen, i també adquirir nous automotors amb característiques semblants als BEH 4/8.
I se'n sap el motiu?

Em sembla que pretenen augmentar les freqüències al cremallera de Montserrat.
Feliç dia dels innocents :) :ok
Òbviament no és certa la informació, no hi haurà cap trasllat de material entre cremalleres en un termini curt de temps.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 29/12/2010 11:56
by Jacob.CH
ai carai!, doncs jo ja estava a punt de fer una proposta de nous automotors per al cremallera de Núria, del tipus ABDeh 4/8 del Matterh... :oops:
Abans ja m'havien intentat fer la innocentada i no hi havia caigut :cop

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Saturday 01/01/2011 15:46
by liniadelRipollés
És possible que aquesta innocentada deixi de ser-ho algun dia. Temps al temps.
UT440_132M wrote:
Jacob.CH wrote:
UT440_132M wrote:M'informen fonts molt properes al Cremallera (un treballador), que aquesta nit s'han endut els dos automotors GTW 2/6 Stadler A10 i A11 en camió cap a Martorell, per repintar-los, i traslladar-los posteriorment a Montserrat, on seran numerats AM6 i AM7. S'està estudiant la possibilitat de fer serveis regulars amb la DM6 i els Sportwagen, i també adquirir nous automotors amb característiques semblants als BEH 4/8.
I se'n sap el motiu?

Em sembla que pretenen augmentar les freqüències al cremallera de Montserrat.
Feliç dia dels innocents :) :ok
Òbviament no és certa la informació, no hi haurà cap trasllat de material entre cremalleres en un termini curt de temps.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 05/01/2011 12:01
by xevi
URGENT! Podria ser que aaquest matí hi hagi el cotxe saló, taller o vagó convencional a l’estació de Núria? Ho dic perquè em sembla veure’l a la webcam de l’estació de Núria.
http://www.valldenuria.cat/website_vall ... s3_new.asp

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 05/01/2011 12:12
by xevi
Imatge del que us comento capturada avui 5/1/11 a les 12h

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 05/01/2011 13:29
by marc
el mes possible es que sigui el cotxe taller

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Friday 21/01/2011 11:49
by albert ràfols
Com ho porten lu de queralbs ?

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Monday 07/02/2011 23:58
by victorcasta
Aquesta notícia va passar desaparcebuda en el seu dia (13 de gener), però és digna de ser comentada.........

L'accés sota el cremallera a Queralbs tindrà calefacció perquè no s'hi faci gel

· Hi ha un pendent del dotze per cent i amb el glaç es podrien produir accidents

· El Consell del Ripollès demana que la caldera sigui de biomassa

El pas subterrani sota la via del tren cremallera a l'accés a Queralbs tindrà calefacció. En concret, serà un terra radiant que s'alimentarà amb una caldera de gasoil i que entrarà en funcionament aviat. Amb l'aplicació d'aquest sistema, una novetat al país en una obra pública, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques vol evitar la formació de glaç a aquest tram de carretera que en alguns punts té un pendent del 12% i evitar d'aquesta manera els riscos per als vehicles que hi circulin.

Ara, però, el president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, ha fet arribar per carta a Vall de Núria, a Ferrocarrils de la Generalitat i a la Diputació de Girona la petició de què l'alimentació del terra radiant es faci amb biomassa. Pérez recorda que l'ens que presideix ha aprovat recentment un pla que estableix la viabilitat del funcionament dels edificis públics de la comarca amb biomassa que sortirà de la gestió dels boscos de la comarca, a través del consorci que gestiona l'espai d'interès natural del Ripollès. De fet, a Planoles, alguns dels edificis públics tenen calefacció i aigua calenta generats amb biomassa i també l'edifici de l'escola d'idiomes i de música comarcal a Ripoll. “No és fàcil canviar un projecte que ja està fet, però caldria tenir en compte que el Consell del Ripollès ha elaborat el pla estratègic d'aprofitament de Biomassa Forestal per a ús energètic que la comarca ja té experiència en biomassa amb uns resultats satisfactoris, tant en estalvi econòmic com en respecte al medi ambient”, diu Pérez. El president espera que aquesta petició es tingui en compte i contribueixi a donar sentit i coherència a una aposta estratègica de la comarca.

El pas subterrani eliminarà l'actual pas a nivell amb l'objectiu de millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació del trànsit rodat, dels serveis ferroviaris i dels vianants. Amb 32,8 metres de longitud, 5,2 d'altura i 10 d'amplada, s'ha construït amb una mena de calaix de formigó prefabricat. Les obres han costat 3,8 milions.

LA XIFRA
3,8
són els milions d'euros que ha costat
construir el pas per a vehicles per sota la via del cremallera.

Image
Font: Avui

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 08/02/2011 8:26
by liniadelRipollés
Hi ha poblacions de muntanya del País Valencià que van estudiar la calefacció radiant als carrers de més pendent, però hi havia un tema de cost pel mig.

Potser seria millor amb canons de sal automatitzats segons temperatura ambient :P

victorcasta wrote:Aquesta notícia va passar desaparcebuda en el seu dia (13 de gener), però és digna de ser comentada.........

L'accés sota el cremallera a Queralbs tindrà calefacció perquè no s'hi faci gel

· Hi ha un pendent del dotze per cent i amb el glaç es podrien produir accidents

· El Consell del Ripollès demana que la caldera sigui de biomassa

El pas subterrani sota la via del tren cremallera a l'accés a Queralbs tindrà calefacció. En concret, serà un terra radiant que s'alimentarà amb una caldera de gasoil i que entrarà en funcionament aviat. Amb l'aplicació d'aquest sistema, una novetat al país en una obra pública, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques vol evitar la formació de glaç a aquest tram de carretera que en alguns punts té un pendent del 12% i evitar d'aquesta manera els riscos per als vehicles que hi circulin.

Ara, però, el president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, ha fet arribar per carta a Vall de Núria, a Ferrocarrils de la Generalitat i a la Diputació de Girona la petició de què l'alimentació del terra radiant es faci amb biomassa. Pérez recorda que l'ens que presideix ha aprovat recentment un pla que estableix la viabilitat del funcionament dels edificis públics de la comarca amb biomassa que sortirà de la gestió dels boscos de la comarca, a través del consorci que gestiona l'espai d'interès natural del Ripollès. De fet, a Planoles, alguns dels edificis públics tenen calefacció i aigua calenta generats amb biomassa i també l'edifici de l'escola d'idiomes i de música comarcal a Ripoll. “No és fàcil canviar un projecte que ja està fet, però caldria tenir en compte que el Consell del Ripollès ha elaborat el pla estratègic d'aprofitament de Biomassa Forestal per a ús energètic que la comarca ja té experiència en biomassa amb uns resultats satisfactoris, tant en estalvi econòmic com en respecte al medi ambient”, diu Pérez. El president espera que aquesta petició es tingui en compte i contribueixi a donar sentit i coherència a una aposta estratègica de la comarca.

El pas subterrani eliminarà l'actual pas a nivell amb l'objectiu de millorar la seguretat i la fluïdesa de la circulació del trànsit rodat, dels serveis ferroviaris i dels vianants. Amb 32,8 metres de longitud, 5,2 d'altura i 10 d'amplada, s'ha construït amb una mena de calaix de formigó prefabricat. Les obres han costat 3,8 milions.

LA XIFRA
3,8
són els milions d'euros que ha costat
construir el pas per a vehicles per sota la via del cremallera.

Image
Font: Avui

Ments brillants... per a extravagàncies cares

Posted: Tuesday 08/02/2011 9:45
by Guigui
L'esperpent semblava insuperable, però ho han aconseguit.

Re: Ments brillants... per a extravagàncies cares

Posted: Tuesday 08/02/2011 10:54
by Ferry1ac1
Guigui wrote:L'esperpent semblava insuperable, però ho han aconseguit.
És l'exemple màxim d'eficiència de les inversions públiques!

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 08/02/2011 13:54
by TBF
Això és un escàndol!

Aniran als tribunals pel cas de les cabines dels GTW

Posted: Thursday 10/02/2011 21:26
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... cremallera

Arnau Urgell | Actualitzat el 10/02/2011 a les 10:38h

El comitè d'empresa de Núria anirà als tribunals per les cabines del cremallera

Tot i això espera que el nou Govern resolgui una qüestió que CiU va dur al Parlament

El comitè d'empresa de Vall de Núria i la secció sindical de CCOO anirà als tribunals per resoldre el tancament de les cabines del cremallera. “Només farem marxa enrere a la decisió si la nova direcció de Ferrocarrils rectifica” ha explica Xavier Formatger, un dels representants dels treballadors.

Image

El conflicte arrenca el 2003 quan FGC va comprar dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments). Els combois reserven un espai molt petit pels conductors que no queda aïllat dels viatgers. Al llarg d'aquests vuit anys els treballadors han intentat sense èxit que es tanquin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).

“No reclamem cap privilegi” recalca Formatgers, “tant sols que es compleixi la normativa i que poguem treballar amb seguretat” afegeix. En aquest sentit recorda que poden arribar a dur 200 passatgers en condicions meteorològiques adverses. Pels representants dels treballadors el fet de no estar aïllats dels passatgers és un problema ja que el xivarri els dificulta la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, es queixen que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenen un habitacle molt petit.

Confiança en el Govern però sense contactes amb la nova direcció

La situació fa vuit anys que s'arrossega i fins i tot ha arribat al Parlament i a Inspecció de Treball. Aquest organisme va proposar una multa de vora 25.000 euros que va quedar en no res per un defecte de forma. Després el Centre de Salut en el Treball va instar a l'empresa proposés una reforma seguint la normativa europea però, segons els treballadors, la solució no millorava la situació actual. Tot plegat, en una situació de cert buit legal ja que la Llei ferroviària catalana –a diferència de l'espanyola- no obliga a comblir la normativa UIC 651.

En aquest context de bloqueig el comitè d'empresa es planteja anar als tribunals. Tot i això, confia en la nova direcció de Ferrocarrils i el nou Govern. “L'Eudald Casadesús –ara delegat del Govern- manté el compromís de solucionar-ho” recorda Formatger. Tanmateix, en la primera primera visita d'Enric Ticó, el nou president de FGC, a Núria, no hi va haver cap contacte. “Ningú ens el va presentar” lamenta el representant dels treballadors.

Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook

Image
Un dels dos combois causants de la polèmica. Foto: Bernat Borràs

Notícies cremallera Núria

Posted: Monday 28/02/2011 15:17
by Pere
Font : Nació Digital; http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... cremallera
Un bon exemple on es demostra que si no hi ha un forta reivindicació sindical, no s'aconsegueixen certes coses de sentit comú...

FGC soluciona el conflicte de les cabines del cremallera.

Divendres van presentar una proposta de tancament que va rebre el vist-i-plau de CCOO. S'espera que s'implementi just després de Setmana Santa

Punt final a vuit anys de conflicte per les cabines del cremallera de Núria. El passat divendres es va celebrar a Barcelona una reunió entre el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó, els representants de CCOO al comitè d'empresa -Marc Cardona i Xavier Formatger- i la presència del president comarcal de Convergència Xavier Cima.
El mateix Ticó va presentar als conductors una proposta de "tancament total i frontal" que solucionava les aspiracions dels conductors. El mateix Formatger admet la sorpresa que el president de Ferrocarrils afrontés la reunió amb una solució que posa fi a una lluita que ha durat vuit anys.
Pel representant de CCOO es tracta d'una "promesa electoral complerta" ja que era un tema que Eudald Casadesús, quan era diputat de CiU, havia dut al Parlament. En aquest sentit ha volgut agrair publicament la tasca del mateix Casadesús o de Xavier Cima per aconseguir una solució. Això sí, es lamenta que un tema "que es pugui solucionar en una reunió de mitja hora s'hagués allargat tants anys".

Les cabines, després de Setmana Santa

El conflicte arrenca el 2003 quan FGC va comprar dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments). Els combois reserven un espai molt petit pels conductors que no queda aïllat dels viatgers. Al llarg d'aquests vuit anys els treballadors han intentat sense èxit que es tanquin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).
“No reclavàmem cap privilegi” recalca Formatgers, “tant sols que es complís la normativa i poder treballar amb seguretat” afegeix. En aquest sentit recorda que poden arribar a dur 200 passatgers en condicions meteorològiques adverses. Pels representants dels treballadors el fet de no estar aïllats dels passatgers és un problema ja que el xivarri els dificulta la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, es queixen que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenen un habitacle molt petit.
Les noves cabines s'instal·laran molt probablement després de Setmana Santa aprofitant que la clientela baixa. En tot cas "aquest cap de setmana s'ha treballat amb gran satisfacció" reconeix Formatger. Per altra banda el comitè d'empresa retirarà la demanda que havia presentat als tribunals per desencallar el conflicte

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 07/06/2011 17:41
by liniadelRipollés
Nous horaris cremallera Núria:

En temporada alta teniu un tren cada 60 minuts, en comptes d'un tren cada 50. Això fa que es passi de 15 a 13 freqüències/dia.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 07/06/2011 21:52
by MZA_1600
Tanta obra i automatizació etc etc per reduïr freqüència?

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 07/06/2011 23:00
by liniadelRipollés
Diuen que és per adaptar l'oferta a la demanda actual. El que em preocupa, però, és que redueixen freqüències de cara a l'estiu. Vol dir que la cosa allà està realment complicada.
MZA_1600 wrote:Tanta obra i automatizació etc etc per reduïr freqüència?

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 08/06/2011 13:21
by UT440_132M
Si no tinc mal entès, ara es produiran encreuaments dins del Roc del Dui, amb aquest canvi de freqüències. És cert?

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 08/06/2011 16:14
by liniadelRipollés
Continuen creuant a Queralbs.
UT440_132M wrote:Si no tinc mal entès, ara es produiran encreuaments dins del Roc del Dui, amb aquest canvi de freqüències. És cert?