Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Hola!

Com ja es habitual, avui sobre les 8 L5 servei aturat per l'avaria d'un tren a l' estació Hospital Clínic em sembla.

A la tarda sobre les 19:30 L3 servei aturat per causes tècniques, i més tard servei parcial entre Zona Universitària i Montbau. Mundet, Valldaura i Canyelles sense servei per una incidència tècnica a Canyelles.

Algú sap que ha pasat?


Salutacions!
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

http://www.diarioadn.com


Transport
Tres milions d'espavilats es colen al metro
TMB Incrementa les mesures per evitar la picaresca dels usuaris però la xifra es manté any rera any
Saltear extras e ir al cuerpo de la noticia
XpresateAñade tu opiniónPublicidad


Redacció, Barcelona
Socialment no està tan mal vist com altres conductes incíviques. En canvi, cada any costa molts diners a la resta de ciutadans. Més de tres milions de viatgers, aproximadament, es colen cada any per agafar el metro.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incrementa any rera any les mesures per evitar aquesta pràctica però no hi ha gaire espai per a l'optimisme.

Els revisors del metro sorprenen cada any unes 40.000 persones sense bitllet o amb un títol que no es correspon. Tenint en compte que un 1,15% dels viatgers no té el bitllet quan li demanen, es pot considerar que 3,5 milions de ciutadans viatgen de forma iregular. Fonts de TMB van assegurar, però, que la xifra és inferior ja que "els revisors ja saben a qui li han de demanar el bitllet".

Vidres més alts

Des de fa anys, TMB aprofita quan fa obres en alguna estació de metro per millorar la seguretat de les tanques d'accés. Cada cop hi ha més torns que es van substituint per vidres alts que dificulten la picaresca. Són més difícils de burlar. La plaça Catalunya va ser una de les primeres estacions en instal·lar aquest sistema. Tot i així, encara hi ha gent que aprofita per colar-se quan les portes de vidre s'obren per deixar sortir als usuaris que ja han arribat a destí.

Fonts de TMB van explicar que aquest és un problema que afecta a totes les ciutats que tenen metro però va reconèixer que "preocupa" a Barcelona i que cal treballar per reduir-ho. "El cost del transport de qui es cola el paguem entre tots", van explicar des de TMB.

Un altre sistema per evitar que la gent es coli al metro és incrementar la plantilla de vigilants de seguretat i revisors.

Cada any, el nombre de vigilants o persones d'informació creix un 15%, segons TMB. Alguns d'ells, però, tot i l'uniforme de treball, no són vigilants de seguretat ni revisors, sinó personal auxiliar que no està ni tan sols autoritzat per retenir els viatgers que s'han colat.

En el transport en autobús, les xifres es redueixen pràcticament a la meitat. Segons fonts de TMB, entre el 0,5 i el 0,8% de tots els viatgers a qui els revisors els hi demanen el bitllet, el porten. La resta o bé s'han colat o bé han validat un bitllet que no serveix per aquell trajecte.

Les xifres

1,15% és la gent a qui els revisors van enxampar al metro sense bitllet. Els revisors, però, no demanen el bitllet aleatòriament, sinó que acostumen a discriminar.

0,8% són els viatgers d'autobús a qui els revisors van enxampar sense el bitllet. És gairebé la meitat que el nombre de gent que es cola al metro.

2,7 són els milions que va destinar TMB l'any 2006 per netejar les pintades a les parets o les guixades als vidres dels vagons. Cada any es destinen més diners.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

La línia 4 del metro no funciona de Selva de Mar a la Pau.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Avui he sentit a Rac 1, que han hagut retards a la línia 4, per una avaria. Algú pot ampliar la informació?
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Nomes dir que també he escoltat això cap a les 8 del matí.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

metring wrote:Avui he sentit a Rac 1, que han hagut retards a la línia 4, per una avaria. Algú pot ampliar la informació?
D'Aquesta incidència ja informava la ATM via teletext de TVC a les 07.30 del matí.
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

Del dissabte, 27 de gener, a més de l´anomalia a Renfe a Montcada-Bifurcació que ja he comentat en d´altre missatge, a l´anar a agafar el Metro de la L-1 a Clot, no funcionava. El servei estava aturat per una anomalia "provocada por terceros" (segons deia la megafonia), a Plaça Espanya. Això va ser sobre les 13.30. Algú sap què va passar?

Salutacions.
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Això m'ha passat moltes vegades a la L1, i quan algú puja a Sagrera diria : anda, que moderno es el metro que nada más subirte ya estás en Hospitalet!
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Nova incidència a la L5 en Vilapiscina, ha sigut un 1000 :(

He agafat el 1068 a l'estació d' Horta i ha deixat de traccionar a mig túnel entre Horta - Vilapiscina.

Ha seguit fins a Vilapiscina, pero una vegada a l'estació ja no ha traccionat més i han anat molts tècnics a veure si poden fer algo. Sense èxit.

Una vegada aturada la línia als panells de regulació posava " VER 68 OK " i no ( S ) STOP. Algú sap què es aixó?

Després quan s'ha posat el senyal en vermell, s'ha posat en àmbar la de contravia per anar a l'altre via de Vilapiscina.

Això sí un apunt: per dir que la línia està aturada triga 10 minuts, pero per dir que ja funciona de nou no ha tardat ni 10 segons :x

PD: Marxa enrera si traccionava.

Salutacions!
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

pokeroms wrote: He agafat el 1068 a l'estació d' Horta i ha deixat de traccionar a mig túnel entre Horta - Vilapiscina.
[...]
Marxa enrera si traccionava.
Es a dir, que es negava a traccionar en direcció Can Boixeres. No m'extranya gens. Aquests bitxos no són babaus!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Post by pokeroms »

Platanito wrote:
pokeroms wrote: He agafat el 1068 a l'estació d' Horta i ha deixat de traccionar a mig túnel entre Horta - Vilapiscina.
[...]
Marxa enrera si traccionava.
Es a dir, que es negava a traccionar en direcció Can Boixeres. No m'extranya gens. Aquests bitxos no són babaus!
Correcte!!! :) :)

Salutacions!
Jordilar

Post by Jordilar »

Avaria aquesta tarda sobre les 17:30 a la linia 5. Estaba a Sants Estació i han anunciat tren sense parada: ha passat sense parar un 5000 amb el número de torn 527.

Salut,
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Avui el 1100 amb el que tornava a casa ha estat fent el tonto des de bon principi i a Urquinaona ens han desallotjat del tren. Entre d'altres coses, la megafonia s'ha reiniciat, i Barceloneta ha estat per uns instants Besòs. Curiosament, el 1100 que anava darrere el nostre i que hem agafat, també portava la megafonia malament :!: i Passeig de Gràcia ha estat anunciada un altre cop com a Besòs. No obstant, a Girona la cosa s'ha normalitzat.

:x
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Jordilar, no vegis averies o no n'hi ha, que passi un tren sense parada i ho avissin es quelcom normal, acceptaho les averies son made in RENFE o en el seu defecte serie 1000 que ja estan vellets i s'han de deixar rellevar.

Un tren sense parada pot ser simplement un tren que va a cotxeres perque no es hora punta o un aprenent de maquinista que encara no pot portar passatge. ¬¬ Si pot anar sola la 5000 es que no li passava res, ara no busquem averies on no n'hi ha!
Jordilar

Post by Jordilar »

Pel que diuen els motoristes de la L5, les 5000 dónen bastants problemes amb el software del ordenador que porten incorporat. A vegades son avaries informàtiques que no hi ha més remei que solucionar-se fent un reset a tot el tren. Això significa que s'ha d'apagar el tren i tornar a engegar al mig del túnel quedantse els viatjers uns segons parats amb les llums d'emergència.

La sèrie 1000, com els 2100, 3000 i 4000 no porten ordenador d'aquest i no tenen aquest problemes. Unicaments als 1000 els hi falla una mica l'ATO, però això se soluciona apagant-lo i tornan-lo a encendre.

Salut,
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

EUKibo wrote:Jordilar, no vegis averies o no n'hi ha, que passi un tren sense parada i ho avissin es quelcom normal, acceptaho les averies son made in RENFE o en el seu defecte serie 1000 que ja estan vellets i s'han de deixar rellevar.
...o els ridículs 5000, dissenyats amb el cul i que pateixen més avaries que els 1000. No amaguis avaries on sí que n'hi ha.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

De EPC:

7/2/2007 18:13 h PERCANCE EN EL SUBURBANO

Normalizada la L-5 tras una interrupción parcial de 40 minutos

MÁS INFORMACIÓN
El metro de Barcelona abrirá durante toda la noche del sábado desde Semana Santa
EFE
BARCELONA
El servicio de la línea 5 del metro de Barcelona se ha normalizado hacia las 16.50 horas de hoy, tras permanecer interrumpido parcialmente durante más de 40 minutos a causa de una avería técnica registrada en la estación de Cornellà.

El percance, que se ha producido en torno a las 16.05 horas, ha obligado a interrumpir inicialmente la circulación de convoyes en toda la línea.

Poco después, a las 16.11 horas, la línea ha empezado a funcionar parcialmente entre las estaciones de Can Boixeras y Horta, con las paradas de Cornellà, Gavarra y Sant Ildefons fuera de servicio. A las 16.50 se ha restablecido la circulación por completo.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Dintr la gravetat nomes ha estar parada 5min, de Can Boiseres a Hort funcionava, nomes ha perjudicat a tres estacions, no entenc per que RENFE quan falla un tren TOTES les linies de Rodalies ja estan poc colapsades que es genera un caos, i com que falla tant poc la RENFE...

¬¬ Tot i aixo haurien d'evitar aquestes averies que si jo visques a Cornella i hagues agafat el metro alla m'hauria cagat en tot, pero que dins la gravetat el sistema aquest funciona be, RENFE apren i gastat els quartos d'una vegada!!

Sabeu si ha estat un altre cop un 1000 el que ha fallat?
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

EUKibo wrote:Dintr la gravetat nomes ha estar parada 5min, de Can Boiseres a Hort funcionava, nomes ha perjudicat a tres estacions, no entenc per que RENFE quan falla un tren TOTES les linies de Rodalies ja estan poc colapsades que es genera un caos, i com que falla tant poc la RENFE...

¬¬ Tot i aixo haurien d'evitar aquestes averies que si jo visques a Cornella i hagues agafat el metro alla m'hauria cagat en tot, pero que dins la gravetat el sistema aquest funciona be, RENFE apren i gastat els quartos d'una vegada!!

Sabeu si ha estat un altre cop un 1000 el que ha fallat?
És que RENFE aquí, RENFE allà, RENFE és una caca, RENFE la me, RENFE a sobre, RENFE a sota, :x
Jordilar

Post by Jordilar »

Em cito a mi mateix:
Jordilar wrote:Estic fins les pilotes, ho repeteixo, fins les pilotes que una persona de la qual casi el 90% dels missatjes ciritiqui grautitament a RENFE senser conèixer el que diu .

Una mica de dignitat, home!

Salut
Salut,
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”