Retards, avaries i deficiències a TMB
Hola!
Com ja es habitual, avui sobre les 8 L5 servei aturat per l'avaria d'un tren a l' estació Hospital Clínic em sembla.
A la tarda sobre les 19:30 L3 servei aturat per causes tècniques, i més tard servei parcial entre Zona Universitària i Montbau. Mundet, Valldaura i Canyelles sense servei per una incidència tècnica a Canyelles.
Algú sap que ha pasat?
Salutacions!
Com ja es habitual, avui sobre les 8 L5 servei aturat per l'avaria d'un tren a l' estació Hospital Clínic em sembla.
A la tarda sobre les 19:30 L3 servei aturat per causes tècniques, i més tard servei parcial entre Zona Universitària i Montbau. Mundet, Valldaura i Canyelles sense servei per una incidència tècnica a Canyelles.
Algú sap que ha pasat?
Salutacions!
http://www.diarioadn.com
Transport
Tres milions d'espavilats es colen al metro
TMB Incrementa les mesures per evitar la picaresca dels usuaris però la xifra es manté any rera any
Saltear extras e ir al cuerpo de la noticia
XpresateAñade tu opiniónPublicidad
Redacció, Barcelona
Socialment no està tan mal vist com altres conductes incíviques. En canvi, cada any costa molts diners a la resta de ciutadans. Més de tres milions de viatgers, aproximadament, es colen cada any per agafar el metro.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incrementa any rera any les mesures per evitar aquesta pràctica però no hi ha gaire espai per a l'optimisme.
Els revisors del metro sorprenen cada any unes 40.000 persones sense bitllet o amb un títol que no es correspon. Tenint en compte que un 1,15% dels viatgers no té el bitllet quan li demanen, es pot considerar que 3,5 milions de ciutadans viatgen de forma iregular. Fonts de TMB van assegurar, però, que la xifra és inferior ja que "els revisors ja saben a qui li han de demanar el bitllet".
Vidres més alts
Des de fa anys, TMB aprofita quan fa obres en alguna estació de metro per millorar la seguretat de les tanques d'accés. Cada cop hi ha més torns que es van substituint per vidres alts que dificulten la picaresca. Són més difícils de burlar. La plaça Catalunya va ser una de les primeres estacions en instal·lar aquest sistema. Tot i així, encara hi ha gent que aprofita per colar-se quan les portes de vidre s'obren per deixar sortir als usuaris que ja han arribat a destí.
Fonts de TMB van explicar que aquest és un problema que afecta a totes les ciutats que tenen metro però va reconèixer que "preocupa" a Barcelona i que cal treballar per reduir-ho. "El cost del transport de qui es cola el paguem entre tots", van explicar des de TMB.
Un altre sistema per evitar que la gent es coli al metro és incrementar la plantilla de vigilants de seguretat i revisors.
Cada any, el nombre de vigilants o persones d'informació creix un 15%, segons TMB. Alguns d'ells, però, tot i l'uniforme de treball, no són vigilants de seguretat ni revisors, sinó personal auxiliar que no està ni tan sols autoritzat per retenir els viatgers que s'han colat.
En el transport en autobús, les xifres es redueixen pràcticament a la meitat. Segons fonts de TMB, entre el 0,5 i el 0,8% de tots els viatgers a qui els revisors els hi demanen el bitllet, el porten. La resta o bé s'han colat o bé han validat un bitllet que no serveix per aquell trajecte.
Les xifres
1,15% és la gent a qui els revisors van enxampar al metro sense bitllet. Els revisors, però, no demanen el bitllet aleatòriament, sinó que acostumen a discriminar.
0,8% són els viatgers d'autobús a qui els revisors van enxampar sense el bitllet. És gairebé la meitat que el nombre de gent que es cola al metro.
2,7 són els milions que va destinar TMB l'any 2006 per netejar les pintades a les parets o les guixades als vidres dels vagons. Cada any es destinen més diners.
Transport
Tres milions d'espavilats es colen al metro
TMB Incrementa les mesures per evitar la picaresca dels usuaris però la xifra es manté any rera any
Saltear extras e ir al cuerpo de la noticia
XpresateAñade tu opiniónPublicidad
Redacció, Barcelona
Socialment no està tan mal vist com altres conductes incíviques. En canvi, cada any costa molts diners a la resta de ciutadans. Més de tres milions de viatgers, aproximadament, es colen cada any per agafar el metro.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incrementa any rera any les mesures per evitar aquesta pràctica però no hi ha gaire espai per a l'optimisme.
Els revisors del metro sorprenen cada any unes 40.000 persones sense bitllet o amb un títol que no es correspon. Tenint en compte que un 1,15% dels viatgers no té el bitllet quan li demanen, es pot considerar que 3,5 milions de ciutadans viatgen de forma iregular. Fonts de TMB van assegurar, però, que la xifra és inferior ja que "els revisors ja saben a qui li han de demanar el bitllet".
Vidres més alts
Des de fa anys, TMB aprofita quan fa obres en alguna estació de metro per millorar la seguretat de les tanques d'accés. Cada cop hi ha més torns que es van substituint per vidres alts que dificulten la picaresca. Són més difícils de burlar. La plaça Catalunya va ser una de les primeres estacions en instal·lar aquest sistema. Tot i així, encara hi ha gent que aprofita per colar-se quan les portes de vidre s'obren per deixar sortir als usuaris que ja han arribat a destí.
Fonts de TMB van explicar que aquest és un problema que afecta a totes les ciutats que tenen metro però va reconèixer que "preocupa" a Barcelona i que cal treballar per reduir-ho. "El cost del transport de qui es cola el paguem entre tots", van explicar des de TMB.
Un altre sistema per evitar que la gent es coli al metro és incrementar la plantilla de vigilants de seguretat i revisors.
Cada any, el nombre de vigilants o persones d'informació creix un 15%, segons TMB. Alguns d'ells, però, tot i l'uniforme de treball, no són vigilants de seguretat ni revisors, sinó personal auxiliar que no està ni tan sols autoritzat per retenir els viatgers que s'han colat.
En el transport en autobús, les xifres es redueixen pràcticament a la meitat. Segons fonts de TMB, entre el 0,5 i el 0,8% de tots els viatgers a qui els revisors els hi demanen el bitllet, el porten. La resta o bé s'han colat o bé han validat un bitllet que no serveix per aquell trajecte.
Les xifres
1,15% és la gent a qui els revisors van enxampar al metro sense bitllet. Els revisors, però, no demanen el bitllet aleatòriament, sinó que acostumen a discriminar.
0,8% són els viatgers d'autobús a qui els revisors van enxampar sense el bitllet. És gairebé la meitat que el nombre de gent que es cola al metro.
2,7 són els milions que va destinar TMB l'any 2006 per netejar les pintades a les parets o les guixades als vidres dels vagons. Cada any es destinen més diners.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Del dissabte, 27 de gener, a més de l´anomalia a Renfe a Montcada-Bifurcació que ja he comentat en d´altre missatge, a l´anar a agafar el Metro de la L-1 a Clot, no funcionava. El servei estava aturat per una anomalia "provocada por terceros" (segons deia la megafonia), a Plaça Espanya. Això va ser sobre les 13.30. Algú sap què va passar?
Salutacions.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Nova incidència a la L5 en Vilapiscina, ha sigut un 1000
He agafat el 1068 a l'estació d' Horta i ha deixat de traccionar a mig túnel entre Horta - Vilapiscina.
Ha seguit fins a Vilapiscina, pero una vegada a l'estació ja no ha traccionat més i han anat molts tècnics a veure si poden fer algo. Sense èxit.
Una vegada aturada la línia als panells de regulació posava " VER 68 OK " i no ( S ) STOP. Algú sap què es aixó?
Després quan s'ha posat el senyal en vermell, s'ha posat en àmbar la de contravia per anar a l'altre via de Vilapiscina.
Això sí un apunt: per dir que la línia està aturada triga 10 minuts, pero per dir que ja funciona de nou no ha tardat ni 10 segons
PD: Marxa enrera si traccionava.
Salutacions!
He agafat el 1068 a l'estació d' Horta i ha deixat de traccionar a mig túnel entre Horta - Vilapiscina.
Ha seguit fins a Vilapiscina, pero una vegada a l'estació ja no ha traccionat més i han anat molts tècnics a veure si poden fer algo. Sense èxit.
Una vegada aturada la línia als panells de regulació posava " VER 68 OK " i no ( S ) STOP. Algú sap què es aixó?
Després quan s'ha posat el senyal en vermell, s'ha posat en àmbar la de contravia per anar a l'altre via de Vilapiscina.
Això sí un apunt: per dir que la línia està aturada triga 10 minuts, pero per dir que ja funciona de nou no ha tardat ni 10 segons
PD: Marxa enrera si traccionava.
Salutacions!
Es a dir, que es negava a traccionar en direcció Can Boixeres. No m'extranya gens. Aquests bitxos no són babaus!pokeroms wrote: He agafat el 1068 a l'estació d' Horta i ha deixat de traccionar a mig túnel entre Horta - Vilapiscina.
[...]
Marxa enrera si traccionava.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Correcte!!!Platanito wrote:Es a dir, que es negava a traccionar en direcció Can Boixeres. No m'extranya gens. Aquests bitxos no són babaus!pokeroms wrote: He agafat el 1068 a l'estació d' Horta i ha deixat de traccionar a mig túnel entre Horta - Vilapiscina.
[...]
Marxa enrera si traccionava.
Salutacions!
Avui el 1100 amb el que tornava a casa ha estat fent el tonto des de bon principi i a Urquinaona ens han desallotjat del tren. Entre d'altres coses, la megafonia s'ha reiniciat, i Barceloneta ha estat per uns instants Besòs. Curiosament, el 1100 que anava darrere el nostre i que hem agafat, també portava la megafonia malament i Passeig de Gràcia ha estat anunciada un altre cop com a Besòs. No obstant, a Girona la cosa s'ha normalitzat.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Jordilar, no vegis averies o no n'hi ha, que passi un tren sense parada i ho avissin es quelcom normal, acceptaho les averies son made in RENFE o en el seu defecte serie 1000 que ja estan vellets i s'han de deixar rellevar.
Un tren sense parada pot ser simplement un tren que va a cotxeres perque no es hora punta o un aprenent de maquinista que encara no pot portar passatge. ¬¬ Si pot anar sola la 5000 es que no li passava res, ara no busquem averies on no n'hi ha!
Un tren sense parada pot ser simplement un tren que va a cotxeres perque no es hora punta o un aprenent de maquinista que encara no pot portar passatge. ¬¬ Si pot anar sola la 5000 es que no li passava res, ara no busquem averies on no n'hi ha!
Pel que diuen els motoristes de la L5, les 5000 dónen bastants problemes amb el software del ordenador que porten incorporat. A vegades son avaries informàtiques que no hi ha més remei que solucionar-se fent un reset a tot el tren. Això significa que s'ha d'apagar el tren i tornar a engegar al mig del túnel quedantse els viatjers uns segons parats amb les llums d'emergència.
La sèrie 1000, com els 2100, 3000 i 4000 no porten ordenador d'aquest i no tenen aquest problemes. Unicaments als 1000 els hi falla una mica l'ATO, però això se soluciona apagant-lo i tornan-lo a encendre.
Salut,
La sèrie 1000, com els 2100, 3000 i 4000 no porten ordenador d'aquest i no tenen aquest problemes. Unicaments als 1000 els hi falla una mica l'ATO, però això se soluciona apagant-lo i tornan-lo a encendre.
Salut,
...o els ridículs 5000, dissenyats amb el cul i que pateixen més avaries que els 1000. No amaguis avaries on sí que n'hi ha.EUKibo wrote:Jordilar, no vegis averies o no n'hi ha, que passi un tren sense parada i ho avissin es quelcom normal, acceptaho les averies son made in RENFE o en el seu defecte serie 1000 que ja estan vellets i s'han de deixar rellevar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
De EPC:
7/2/2007 18:13 h PERCANCE EN EL SUBURBANO
Normalizada la L-5 tras una interrupción parcial de 40 minutos
MÁS INFORMACIÓN
El metro de Barcelona abrirá durante toda la noche del sábado desde Semana Santa
EFE
BARCELONA
El servicio de la línea 5 del metro de Barcelona se ha normalizado hacia las 16.50 horas de hoy, tras permanecer interrumpido parcialmente durante más de 40 minutos a causa de una avería técnica registrada en la estación de Cornellà.
El percance, que se ha producido en torno a las 16.05 horas, ha obligado a interrumpir inicialmente la circulación de convoyes en toda la línea.
Poco después, a las 16.11 horas, la línea ha empezado a funcionar parcialmente entre las estaciones de Can Boixeras y Horta, con las paradas de Cornellà, Gavarra y Sant Ildefons fuera de servicio. A las 16.50 se ha restablecido la circulación por completo.
7/2/2007 18:13 h PERCANCE EN EL SUBURBANO
Normalizada la L-5 tras una interrupción parcial de 40 minutos
MÁS INFORMACIÓN
El metro de Barcelona abrirá durante toda la noche del sábado desde Semana Santa
EFE
BARCELONA
El servicio de la línea 5 del metro de Barcelona se ha normalizado hacia las 16.50 horas de hoy, tras permanecer interrumpido parcialmente durante más de 40 minutos a causa de una avería técnica registrada en la estación de Cornellà.
El percance, que se ha producido en torno a las 16.05 horas, ha obligado a interrumpir inicialmente la circulación de convoyes en toda la línea.
Poco después, a las 16.11 horas, la línea ha empezado a funcionar parcialmente entre las estaciones de Can Boixeras y Horta, con las paradas de Cornellà, Gavarra y Sant Ildefons fuera de servicio. A las 16.50 se ha restablecido la circulación por completo.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Dintr la gravetat nomes ha estar parada 5min, de Can Boiseres a Hort funcionava, nomes ha perjudicat a tres estacions, no entenc per que RENFE quan falla un tren TOTES les linies de Rodalies ja estan poc colapsades que es genera un caos, i com que falla tant poc la RENFE...
¬¬ Tot i aixo haurien d'evitar aquestes averies que si jo visques a Cornella i hagues agafat el metro alla m'hauria cagat en tot, pero que dins la gravetat el sistema aquest funciona be, RENFE apren i gastat els quartos d'una vegada!!
Sabeu si ha estat un altre cop un 1000 el que ha fallat?
¬¬ Tot i aixo haurien d'evitar aquestes averies que si jo visques a Cornella i hagues agafat el metro alla m'hauria cagat en tot, pero que dins la gravetat el sistema aquest funciona be, RENFE apren i gastat els quartos d'una vegada!!
Sabeu si ha estat un altre cop un 1000 el que ha fallat?
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
És que RENFE aquí, RENFE allà, RENFE és una caca, RENFE la me, RENFE a sobre, RENFE a sota,EUKibo wrote:Dintr la gravetat nomes ha estar parada 5min, de Can Boiseres a Hort funcionava, nomes ha perjudicat a tres estacions, no entenc per que RENFE quan falla un tren TOTES les linies de Rodalies ja estan poc colapsades que es genera un caos, i com que falla tant poc la RENFE...
¬¬ Tot i aixo haurien d'evitar aquestes averies que si jo visques a Cornella i hagues agafat el metro alla m'hauria cagat en tot, pero que dins la gravetat el sistema aquest funciona be, RENFE apren i gastat els quartos d'una vegada!!
Sabeu si ha estat un altre cop un 1000 el que ha fallat?