El que diu el Sr. Batlle no és ni molt menys evident. Podem pensar en el que es vulgui a la Tor de Querol però el que definirà el que és o no possible és el que es pugui fer al túnel de Barcelona on evidentment els trens de la R3 s´han d´adaptar al trànsit de la resta de línies. Per tant està molt bé pensar en com son de dolents els que fan els horaris actualment (la Generalitat de Catalunya) però potser si es fa una anàlisi més acurada no es pot fer gaire millor. I el que és evident que el que "mana" a l´hora de fer els horaris de la R3 és el seu encaix al tram Barcelona - Vic, on estan els viatgers, i no l´hora d´arribada a Puigcerdà.Sagrerenc wrote:A les diferents xarxes regionals franceses (réseaux TER) s'està implantant progressivament el cadenciament horari, de tal manera que els trens surten sempre als mateixos minuts, per tal d'optimitzar l'explotació ferroviària. La línia Tolosa-La Tor ja està cadenciada; en canvi, els horaris de l'R3 són totalment anàrquics:Lluís Batlle i Gargalló wrote:Els enllaços a la Tor de Querol
La Tor de Querol és un nus de tres línies que pertanyen a tres administracions diferents: Tolosa, Montpeller i Barcelona. Si no es vigila perquè els horaris vagin una mica d'acord, surt la descoordinació actual i qui intenta fer servir el tren s'ho deixa córrer. Per corregir-ho, no cal cap reunió important. És suficient, potser per alcaldes o consells, aconseguir que els prospectes horaris de la línia R-3 incloguin en cursiva les continuacions a Ax, Foix, Tolosa i Montlluís i que els prospectes de les línies Tolosa-La Tor i Vilafranca-La Tor incloguin en cursiva continuacions a Ripoll, Vic i Barcelona. Si des dels pobles s'aconsegueix, i després es vigila que no es perdi, els enllaços a la Tor ja s'aniran coneixent i posant bé.
Es podria fer un cadenciament dels trens de l'R3, amb sortides de La Tor a les hores parelles en punt i arribades al minut 13 de les hores imparelles, creuant-se a Planoles al minut 36/37 de les hores parelles.
En sentit nord, és tan fàcil com allargar el R3 que arriba a Puigcerdà a les 20.03 (dl, dv) i 20.06 (ds, dg, festius), avançant-lo si cal una miqueta per tenir marge.Lluís Batlle i Gargalló wrote:Es tracta només d'adaptar els horaris perquè un dels trens del matí cap a Barcelona sortís de la Tor després de l'arribada del nocturn de París i, a la inversa, que un dels trens de Barcelona arribés a la Tor poc abans que sortís el nocturn a París.
Si del que es tracta és de portar els francesos a la Costa Daurada, sempre serà més còmode crear un enllaç TrenHotel + Regional Express a l'Estació de França.Lluís Batlle i Gargalló wrote:Entre l'arribada del tren de París al matí i la seva sortida al vespre, a la Tor hi una diferència d'un xic més de dotze hores. Aquesta diferència ofereix marge per anar fins a Tortosa i tornar, ja que cada viatge demanaria cinc hores i quart, tenint en compte la limitació a 120 km/h que té el material apte per pujar la collada de Toses. Amb la necessària propaganda als centres turístics de la Costa Daurada, això permetria oferir un retorn més atractiu a alguns turistes nord-europeus.
Pel que fa a la resta de l'article, estic d'acord al 99%, llàstima que la classe dirigent faci cas omís a la gent que en sap.
Futur servei linia Puigcerdà
Re: Futur servei linia Puigcerdà
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Res no costa si un ho vol
Un horari cadenciat és molt més senzill de gestionar. A partir de la freqüència de pas als túnels de Barcelona, es poden definir els serveis cap a la Tor, on han d'enllaçar amb els TER a Tolosa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Futur servei linia Puigcerdà
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/2906 ... _linia_vic
El govern recupera l’opció de desdoblar per trams la línia de Vic
Es planteja a Foment com una alternativa provisional mentre no es fa la millora global
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 19-02-2013 (16:00)
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha traslladat al Ministeri de Foment la possibilitat de fer un desdoblament parcial de la línia de tren de Vic (la R3) que permetés una millora del servei.
Això permetria l’increment de les freqüències i l’augment de la velocitat comercial i la reducció de les incidències en la circulació dels combois. “Potser no caldria desdoblar-ho tot el primer dia. Amb desdoblaments parcials podríem millorar la velocitat comercial i posar quatre o cinc trens més”, va dir Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat fa uns dies a Granollers.
La Generalitat posa sobre la taula aquesta opció com una millora provisional executable de manera més ràpida a l’espera del desdoblament total fins a Vic. Per Font, “no és poc ambiciós” fer diversos trams de doble via “si es té en compte que quan hi havia diners no es va fer res” per millorar-la. A més, Font entén que aquesta línia tampoc té una necessitat de freqüències similars a un metro com passa a la línia del Maresme, amb un tren cada vuit minuts.
Tot i aquest plantejament, el govern català segueix reclamant a Madrid que desbloquegi el projecte de desdoblament entre Montcada i Vic. Per Font, cal tenir enllestit “a la curta” el pla de millora de la línia. “Quan no hi ha diners no hi ha excuses per no fer projectes”, assegura. Per la seva banda, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), afirma que el silenci de Madrid és “absolutament rebutjable”. “Fa tres anys que vam presentar al·legacions a un estudi informatiu i no hem tingut cap mena de resposta. Això no val. Si es fa un projecte no hi pot haver el silenci per resposta perquè això immobilitza el futur”.
UNA OPCIÓ QUE JA ES VA PLANTEJAR EL 2001
Aquest no és el primer cop que es posa sobre la taula un desdoblament parcial de la línia de Vic per millorar-ne el funcionament. L’any 2001, va ser el Ministeri de Foment qui va presentar una proposta que limitava la construcció de la doble via entre Montcada i la Garriga a tres trams. En total, es volien desdoblar vuit quilòmetres de vies en tres sectors: entre Mollet i Parets, al voltant de Granollers i prop de la Garriga. Segons els càlculs que va fer el govern espanyol aleshores, això permetria augmentar les freqüències fins a arribar a un tren cada 15 minuts. La proposta, que preveia gastar 28,5 milions, va trobar amb el rebuig dels alcaldes que van insistir a fer un desdoblament global.
El govern recupera l’opció de desdoblar per trams la línia de Vic
Es planteja a Foment com una alternativa provisional mentre no es fa la millora global
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 19-02-2013 (16:00)
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha traslladat al Ministeri de Foment la possibilitat de fer un desdoblament parcial de la línia de tren de Vic (la R3) que permetés una millora del servei.
Això permetria l’increment de les freqüències i l’augment de la velocitat comercial i la reducció de les incidències en la circulació dels combois. “Potser no caldria desdoblar-ho tot el primer dia. Amb desdoblaments parcials podríem millorar la velocitat comercial i posar quatre o cinc trens més”, va dir Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat fa uns dies a Granollers.
La Generalitat posa sobre la taula aquesta opció com una millora provisional executable de manera més ràpida a l’espera del desdoblament total fins a Vic. Per Font, “no és poc ambiciós” fer diversos trams de doble via “si es té en compte que quan hi havia diners no es va fer res” per millorar-la. A més, Font entén que aquesta línia tampoc té una necessitat de freqüències similars a un metro com passa a la línia del Maresme, amb un tren cada vuit minuts.
Tot i aquest plantejament, el govern català segueix reclamant a Madrid que desbloquegi el projecte de desdoblament entre Montcada i Vic. Per Font, cal tenir enllestit “a la curta” el pla de millora de la línia. “Quan no hi ha diners no hi ha excuses per no fer projectes”, assegura. Per la seva banda, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), afirma que el silenci de Madrid és “absolutament rebutjable”. “Fa tres anys que vam presentar al·legacions a un estudi informatiu i no hem tingut cap mena de resposta. Això no val. Si es fa un projecte no hi pot haver el silenci per resposta perquè això immobilitza el futur”.
UNA OPCIÓ QUE JA ES VA PLANTEJAR EL 2001
Aquest no és el primer cop que es posa sobre la taula un desdoblament parcial de la línia de Vic per millorar-ne el funcionament. L’any 2001, va ser el Ministeri de Foment qui va presentar una proposta que limitava la construcció de la doble via entre Montcada i la Garriga a tres trams. En total, es volien desdoblar vuit quilòmetres de vies en tres sectors: entre Mollet i Parets, al voltant de Granollers i prop de la Garriga. Segons els càlculs que va fer el govern espanyol aleshores, això permetria augmentar les freqüències fins a arribar a un tren cada 15 minuts. La proposta, que preveia gastar 28,5 milions, va trobar amb el rebuig dels alcaldes que van insistir a fer un desdoblament global.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Tot i que em sembla molt bé, penso que ara caldria fer millores sense fer un gran canvi.
Més desdoblar una línia, faria trams de doble via per creuaments de trens i així, poder augmentar les freqüencies sensiblement.
Amb una inversió menor, fent-ho així, es podria millorar una altre línia (diguem Mataró - Massanet-Massanes) i fer tres quarts del mateix.
I més endavant, si la crisi desapareix, doncs acabem de fer la doble via en tot el recorregut.
Més desdoblar una línia, faria trams de doble via per creuaments de trens i així, poder augmentar les freqüencies sensiblement.
Amb una inversió menor, fent-ho així, es podria millorar una altre línia (diguem Mataró - Massanet-Massanes) i fer tres quarts del mateix.
I més endavant, si la crisi desapareix, doncs acabem de fer la doble via en tot el recorregut.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A propòsit de la crisi
Primera: la crisi no desapareixerà, a no ser que canviï profundament la mentalitat d'aquest país.gatvell wrote:I més endavant, si la crisi desapareix, doncs acabem de fer la doble via en tot el recorregut.
Segona: si desaparegués la crisi i no canviés la mentalitat, el primer que farien amb la línia és soterrar-la.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Futur servei linia Puigcerdà
No conec la infrastructura de la línia, però és habitual a la xarxa Adif que els desviaments estiguin limitats a 30 Km/h en desviada. Això alenteix molt i molt els creuaments en línies de via única. Amb un canvi de desviaments i una major flexibilitat en el CTC a l'hora de «desubicar» un creuament previst en una estació concreta, cas que faci falta, es podria agilitzar molt la capacitat de la línia. A més, no se perquè, però moltes vagades passa que el tren que arriba primer ocupa la via general i el que arriba segon ocupa la via desviada, que amb l'efecte dels 30 Km/h pels desviaments, encara alenteix més el propi creuament. Si es fes al revés, es podria guanyar un parell de minuts.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Si volen desdoblar uns quants quilòmetres que comencin pel tram que està just davant de circuit de Catalunya.
Per altra banda el tema de la velocitat als desviaments és clau!
Per altra banda el tema de la velocitat als desviaments és clau!
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Teòricament, el tren que ha d'esperar creuament, el que arriba primer, ha d'anar a la via desviada; i el que ha de venir per la generalgenissimon wrote:No conec la infrastructura de la línia, però és habitual a la xarxa Adif que els desviaments estiguin limitats a 30 Km/h en desviada. Això alenteix molt i molt els creuaments en línies de via única. Amb un canvi de desviaments i una major flexibilitat en el CTC a l'hora de «desubicar» un creuament previst en una estació concreta, cas que faci falta, es podria agilitzar molt la capacitat de la línia. A més, no se perquè, però moltes vagades passa que el tren que arriba primer ocupa la via general i el que arriba segon ocupa la via desviada, que amb l'efecte dels 30 Km/h pels desviaments, encara alenteix més el propi creuament. Si es fes al revés, es podria guanyar un parell de minuts.
Salut !!
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: A propòsit de la crisi
Molt bo!Guigui wrote:Segona: si desaparegués la crisi i no canviés la mentalitat, el primer que farien amb la línia és soterrar-la.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Tot és compatible, igual que a l'R2 sud hi ha conviuen trens de rodalies que van a Castelldefels i Alaris que van a l'altra punta de la península. L'ideal és la implantació d'un horari cadenciat, que permetria simplificar l'explotació d'aquesta via única, fent els creuaments als mateixos llocs i als mateixos minuts.Toni wrote:El que diu el Sr. Batlle no és ni molt menys evident. Podem pensar en el que es vulgui a la Tor de Querol però el que definirà el que és o no possible és el que es pugui fer al túnel de Barcelona on evidentment els trens de la R3 s´han d´adaptar al trànsit de la resta de línies. Per tant està molt bé pensar en com son de dolents els que fan els horaris actualment (la Generalitat de Catalunya) però potser si es fa una anàlisi més acurada no es pot fer gaire millor. I el que és evident que el que "mana" a l´hora de fer els horaris de la R3 és el seu encaix al tram Barcelona - Vic, on estan els viatgers, i no l´hora d´arribada a Puigcerdà.
Però sense tocar gaire els horaris actuals, ja es podrien fer millores importants per millorar la connexió transfronterera sense afectar el trànsit a Barcelona. Poso l'exemple més evident: si el TER arriba a la Tor a les 13h52, quin sentit té que el R3 surti de La Tor a les 13h45? Hauria de ser el tren següent, que actualment surt de Vic a les 16h02, el que iniciï recorregut a La Tor, mentre que l'actual de les 13h45 podria començar tranquil·lament a Vic.
Clara demostració de que el que importa no és un bon servei (un interval de 15' seria excel·lent) sinó la infraestructura, i com més cara millor. Així ens va...El 9 Nou wrote:UNA OPCIÓ QUE JA ES VA PLANTEJAR EL 2001
Aquest no és el primer cop que es posa sobre la taula un desdoblament parcial de la línia de Vic per millorar-ne el funcionament. L’any 2001, va ser el Ministeri de Foment qui va presentar una proposta que limitava la construcció de la doble via entre Montcada i la Garriga a tres trams. En total, es volien desdoblar vuit quilòmetres de vies en tres sectors: entre Mollet i Parets, al voltant de Granollers i prop de la Garriga. Segons els càlculs que va fer el govern espanyol aleshores, això permetria augmentar les freqüències fins a arribar a un tren cada 15 minuts. La proposta, que preveia gastar 28,5 milions, va trobar amb el rebuig dels alcaldes que van insistir a fer un desdoblament global.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Jo penso que es més que aquesta gent estava mal ensenyada i mal informada. També caldria saber com va explicar el "Ministerio de Fomento" com volia fer les coses.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Un link a www.trainsdumidi.com on han pujat unes fotos de l'últim tren SNCF que va arribar a Puigcerdà ja fa 15 anys.
http://www.trainsdumidi.com/t8817-train-safari-photo
http://www.trainsdumidi.com/t8817-train-safari-photo
Re: Futur servei linia Puigcerdà
S'ha d'estar inscrit per a poder veure-les. Algú seria tant amable de penjar l'enllaç de les fotografies directament? Gràcies.
davida wrote:Un link a http://www.trainsdumidi.com on han pujat unes fotos de l'últim tren SNCF que va arribar a Puigcerdà ja fa 15 anys.
http://www.trainsdumidi.com/t8817-train-safari-photo
Salutacions,
Oriol
Oriol
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Les fotos de l'últim tren francès que va trepitjar Puigcerdà. Espero que es vegin, si no us haureu de registrar.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Sí que es veuen. Gràcies. Llàstima que aquesta imatge ja no es pugui repetir, de quasi segur, mai més.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Per aquest motiu els Trens de la RENFE poden agafar usuaris Francesos a La Tour de Carol Evelting i no baixar de buit a Puigcerdà, aixó no passa a la Frontera Francesa Portbou-Cerbere la Marenda, quant els Trens de RENFE arriben a Cerbere la Marenda baixen buits a Portbou.UT440_132M wrote:Les fotos de l'últim tren francès que va trepitjar Puigcerdà. Espero que es vegin, si no us haureu de registrar.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Municipis Pere Pratdesaba | Actualitzat el 27/03/2013 a les 07:59h
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ig/termini
Adif no acomiadarà cap treballador de l'estació de Torelló, a mig termini
Una delegació de l’Ajuntament i de la plataforma “Perquè no ens fotin el tren” obté un compromís de mínims de l’empresa pública, en una reunió celebrada a Barcelona.
L'alcalde, Santi Vivet, parlant als assistents a una cassolada a l'estació, fa uns dies. Foto: Adrià Costa
Adif no acomiadarà, a mig termini, cap dels tres treballadors de l’estació de Torelló. Al menys fins que no hi hagi instal·lades les màquines expenedores (la data encara no està fixada). I quan s’hagi automatitzat completament la venda de bitllets, es concentrarà el personal en hores de màxima afluència. L’estació també tindrà un intèrfon perquè els usuaris puguin comunicar a la companyia qualsevol incidència.
Aquest és el “compromís personal” del subdirector d’Estacions Nordest d’Adif, Armando Brigos, que va transmetre aquest dilluns, en una reunió a Barcelona, a tres membres de la Plataforma “Perquè no ens fotin el tren”, l’alcalde de Torelló, Santi Vivet, i el segon tinent d’alcalde, Jordi Casals. Brigos també va assegurar que qualsevol canvi no es portarà a terme fins que no se n’hagi parlat amb totes les parts.
La reunió va servir, segons va explicar l’alcalde en el ple de dilluns, perquè el responsable d’Adif conegués “de primera mà” les inquietuds entorn del tema de l’estació però també els problemes que pateixen els usuaris de la línia. “Ha entès que hi ha una problemàtica més profunda, que inclou l’estat de la línia, els trens, el sistema tarifari...”, va apuntar Vivet.
En un principi, l’empresa pública ferroviària tenia previst, a principis de febrer, l'automatització de l’estació de Torelló , deixant de vendre bitllets manuals (només es vendrien en una màquina i via targeta de crèdit) i acomiadant els tres treballadors de l’equipament. La proposta s’ha anat suavitzant i ara es torna a posposar, aguantant un temps més els treballadors. A més, tal com ha ratificat Brigos, Adíf s’ha compromès a instal·lar dues màquines i a tenir una persona durant les hores del dia on hi ha més trànsit de trens.
Continuaran les protestes
A la trobada, els representants de la plataforma van insistir en la necessitat que es poguessin adquirir els bitllets amb carnets de descompte i que es poguessin pagar en metàl·lic. Al mateix temps, van explicar al responsable d’Adif que continuaran les accions de protesta, amb cassolades a l’estació, cada quart divendres de mes, a les 18:20 hores.
La plataforma “Perquè no ens fotin el tren” rebutja de manera contundent l’automatització de l’estació. Les seves reivindicacions, però, van una mica més enllà i demanen que Torelló s’inclogui dins de Rodalies, la qual cosa hauria de comportar una millora del servei.
Manifest amb les reivindicacions de la plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ig/termini
Adif no acomiadarà cap treballador de l'estació de Torelló, a mig termini
Una delegació de l’Ajuntament i de la plataforma “Perquè no ens fotin el tren” obté un compromís de mínims de l’empresa pública, en una reunió celebrada a Barcelona.
L'alcalde, Santi Vivet, parlant als assistents a una cassolada a l'estació, fa uns dies. Foto: Adrià Costa
Adif no acomiadarà, a mig termini, cap dels tres treballadors de l’estació de Torelló. Al menys fins que no hi hagi instal·lades les màquines expenedores (la data encara no està fixada). I quan s’hagi automatitzat completament la venda de bitllets, es concentrarà el personal en hores de màxima afluència. L’estació també tindrà un intèrfon perquè els usuaris puguin comunicar a la companyia qualsevol incidència.
Aquest és el “compromís personal” del subdirector d’Estacions Nordest d’Adif, Armando Brigos, que va transmetre aquest dilluns, en una reunió a Barcelona, a tres membres de la Plataforma “Perquè no ens fotin el tren”, l’alcalde de Torelló, Santi Vivet, i el segon tinent d’alcalde, Jordi Casals. Brigos també va assegurar que qualsevol canvi no es portarà a terme fins que no se n’hagi parlat amb totes les parts.
La reunió va servir, segons va explicar l’alcalde en el ple de dilluns, perquè el responsable d’Adif conegués “de primera mà” les inquietuds entorn del tema de l’estació però també els problemes que pateixen els usuaris de la línia. “Ha entès que hi ha una problemàtica més profunda, que inclou l’estat de la línia, els trens, el sistema tarifari...”, va apuntar Vivet.
En un principi, l’empresa pública ferroviària tenia previst, a principis de febrer, l'automatització de l’estació de Torelló , deixant de vendre bitllets manuals (només es vendrien en una màquina i via targeta de crèdit) i acomiadant els tres treballadors de l’equipament. La proposta s’ha anat suavitzant i ara es torna a posposar, aguantant un temps més els treballadors. A més, tal com ha ratificat Brigos, Adíf s’ha compromès a instal·lar dues màquines i a tenir una persona durant les hores del dia on hi ha més trànsit de trens.
Continuaran les protestes
A la trobada, els representants de la plataforma van insistir en la necessitat que es poguessin adquirir els bitllets amb carnets de descompte i que es poguessin pagar en metàl·lic. Al mateix temps, van explicar al responsable d’Adif que continuaran les accions de protesta, amb cassolades a l’estació, cada quart divendres de mes, a les 18:20 hores.
La plataforma “Perquè no ens fotin el tren” rebutja de manera contundent l’automatització de l’estació. Les seves reivindicacions, però, van una mica més enllà i demanen que Torelló s’inclogui dins de Rodalies, la qual cosa hauria de comportar una millora del servei.
Manifest amb les reivindicacions de la plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Carta oberta al Sr. Alcalde de Torelló:
Sr. Alcalde,
Segur que l´estació de Torelló està millor amb personal. Jo crec que amb un venedor de bitllets no hi ha prou, caldria un senyor a l´andana que informés als viatgers dels horaris i ajudés a baixar a les persones grans i una altre persona que s´ocupés de la neteja de l´estació per tal de que estigui en perfecte estat. Un bar també està molt bé, per prendre un cafè a l´hivern mentre arriba el tren, que a Torelló fa molt fred a l´hivern. Torelló ho mereix i no importa si hi han molts o pocs viatgers. No s´entén doncs que els gestors de la línia no vulguin donar el servei que els ciutadans es mereixen ja que els arguments son molt clars:
- L´ADIF i la RENFE tenen personal de sobra i si no tenen que contractin més. Evidentment si ho fan a Torelló, que ho facin també a tota la resta d´estacions, que els ciutadans ho podem pagar amb els nostres impostos sense cap problema.
- És evident que tenir una persona o més a l´estació garanteix el millor servei. Res de poder automatitzar les coses i res de màquines de bitllets, un senyor a la guixeta que ens digui bon dia cada matí. El que s´ha fet a altres línies molt més perfectes i també properes no cal esmentar-ho.
- Encara que no té res a veure amb la presència d´un venedor de bitllets a l´estació com és evident, fa molt bé d´intoxicar a l´opinió pública i mobilitzar als veïns dient que els senyors de la Renfe no volen que els trens s´aturin a Torelló (encara que això ho decideixi la Generalitat). Fa bé de dir que si no es venen bitllets els trens no s´aturaran a l´estació ja que evidentment ambdues coses estan molt relacionades.
- No cal ser responsables i contribuir a estalviar diners públics on es pot fer, sobretot si son diners públics d´aquells d´allà, els que estan a 600 km d´aquí, que es gastin els diners que aquells diners no son nostres...
Sr. Alcalde,
Segur que l´estació de Torelló està millor amb personal. Jo crec que amb un venedor de bitllets no hi ha prou, caldria un senyor a l´andana que informés als viatgers dels horaris i ajudés a baixar a les persones grans i una altre persona que s´ocupés de la neteja de l´estació per tal de que estigui en perfecte estat. Un bar també està molt bé, per prendre un cafè a l´hivern mentre arriba el tren, que a Torelló fa molt fred a l´hivern. Torelló ho mereix i no importa si hi han molts o pocs viatgers. No s´entén doncs que els gestors de la línia no vulguin donar el servei que els ciutadans es mereixen ja que els arguments son molt clars:
- L´ADIF i la RENFE tenen personal de sobra i si no tenen que contractin més. Evidentment si ho fan a Torelló, que ho facin també a tota la resta d´estacions, que els ciutadans ho podem pagar amb els nostres impostos sense cap problema.
- És evident que tenir una persona o més a l´estació garanteix el millor servei. Res de poder automatitzar les coses i res de màquines de bitllets, un senyor a la guixeta que ens digui bon dia cada matí. El que s´ha fet a altres línies molt més perfectes i també properes no cal esmentar-ho.
- Encara que no té res a veure amb la presència d´un venedor de bitllets a l´estació com és evident, fa molt bé d´intoxicar a l´opinió pública i mobilitzar als veïns dient que els senyors de la Renfe no volen que els trens s´aturin a Torelló (encara que això ho decideixi la Generalitat). Fa bé de dir que si no es venen bitllets els trens no s´aturaran a l´estació ja que evidentment ambdues coses estan molt relacionades.
- No cal ser responsables i contribuir a estalviar diners públics on es pot fer, sobretot si son diners públics d´aquells d´allà, els que estan a 600 km d´aquí, que es gastin els diners que aquells diners no son nostres...
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Et felicito, has arribat a nivells que ni em podia imaginar. Degagògia, de la més barata, la teva.Toni wrote:Carta oberta al Sr. Alcalde de Torelló:
Sr. Alcalde,
Segur que l´estació de Torelló està millor amb personal. Jo crec que amb un venedor de bitllets no hi ha prou, caldria un senyor a l´andana que informés als viatgers dels horaris i ajudés a baixar a les persones grans i una altre persona que s´ocupés de la neteja de l´estació per tal de que estigui en perfecte estat. Un bar també està molt bé, per prendre un cafè a l´hivern mentre arriba el tren, que a Torelló fa molt fred a l´hivern. Torelló ho mereix i no importa si hi han molts o pocs viatgers. No s´entén doncs que els gestors de la línia no vulguin donar el servei que els ciutadans es mereixen ja que els arguments son molt clars:
- L´ADIF i la RENFE tenen personal de sobra i si no tenen que contractin més. Evidentment si ho fan a Torelló, que ho facin també a tota la resta d´estacions, que els ciutadans ho podem pagar amb els nostres impostos sense cap problema.
- És evident que tenir una persona o més a l´estació garanteix el millor servei. Res de poder automatitzar les coses i res de màquines de bitllets, un senyor a la guixeta que ens digui bon dia cada matí. El que s´ha fet a altres línies molt més perfectes i també properes no cal esmentar-ho.
- Encara que no té res a veure amb la presència d´un venedor de bitllets a l´estació com és evident, fa molt bé d´intoxicar a l´opinió pública i mobilitzar als veïns dient que els senyors de la Renfe no volen que els trens s´aturin a Torelló (encara que això ho decideixi la Generalitat). Fa bé de dir que si no es venen bitllets els trens no s´aturaran a l´estació ja que evidentment ambdues coses estan molt relacionades.
- No cal ser responsables i contribuir a estalviar diners públics on es pot fer, sobretot si son diners públics d´aquells d´allà, els que estan a 600 km d´aquí, que es gastin els diners que aquells diners no son nostres...
- Primer, no cal mantenir un bar obert, estic segur que si als viatgers els deixes la sala d'espera de l'estació oberta (tancant-la per la nit) ja estaràn més que contents, i no els caldrà cap bar.
- Segon, la gent gran (la majoria que utilitza el transport públic per desplaçar-se en aquests pobles) probablement ni sàpiguen fer anar una màquina autovenda, i si en saben, puguin tenir molts problemes, cosa que una persona a la guixeta soluciona, a part de donar un tracte molt més proper.
- Tercer, del tram Vic-Ripoll, Manlleu i Torelló són les dues úniques estacions que no poden quedar-se totalment automatitzades, sense cap persona atenent, ja que tant per el tamany de la població com per la gent que mouen (hi puja i baixa més gent de la que et puguis pensar), mereixen mantenir el personal.
- Quart, fes-te mirar la obsessió malaltíssa enfront la Generalitat per un psicòleg, perquè els teus nivells d'obsessió són alarmants.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Estoy contigo... es un punto absurdo a defender. Tener a una persona en la taquilla no es ningun desperdicio, y menos si se aprovecha el bar como ventanilla (cosa que me parece un invento fantástico para mantener tanto taquillero como bar de la estación en estaciones con pocos viajeros). Yo diría que tener las estaciones con personal es un cierto atractivo para el tren, por varias razones, por seguridad, por humanidad, y si, por asistencia a todo tipo de pasajeros que lo requieran, y esto puede significar perfectamente ayudar a un discapacitado si hiciera falta, y también ayudar al viajero a comprar el billete o la oferta que le hiciera falta.oriolp13 wrote:Et felicito, has arribat a nivells que ni em podia imaginar. Degagògia, de la més barata, la teva.Toni wrote:Carta oberta al Sr. Alcalde de Torelló:
Sr. Alcalde,
Segur que l´estació de Torelló està millor amb personal. Jo crec que amb un venedor de bitllets no hi ha prou, caldria un senyor a l´andana que informés als viatgers dels horaris i ajudés a baixar a les persones grans i una altre persona que s´ocupés de la neteja de l´estació per tal de que estigui en perfecte estat. Un bar també està molt bé, per prendre un cafè a l´hivern mentre arriba el tren, que a Torelló fa molt fred a l´hivern. Torelló ho mereix i no importa si hi han molts o pocs viatgers. No s´entén doncs que els gestors de la línia no vulguin donar el servei que els ciutadans es mereixen ja que els arguments son molt clars:
- L´ADIF i la RENFE tenen personal de sobra i si no tenen que contractin més. Evidentment si ho fan a Torelló, que ho facin també a tota la resta d´estacions, que els ciutadans ho podem pagar amb els nostres impostos sense cap problema.
- És evident que tenir una persona o més a l´estació garanteix el millor servei. Res de poder automatitzar les coses i res de màquines de bitllets, un senyor a la guixeta que ens digui bon dia cada matí. El que s´ha fet a altres línies molt més perfectes i també properes no cal esmentar-ho.
- Encara que no té res a veure amb la presència d´un venedor de bitllets a l´estació com és evident, fa molt bé d´intoxicar a l´opinió pública i mobilitzar als veïns dient que els senyors de la Renfe no volen que els trens s´aturin a Torelló (encara que això ho decideixi la Generalitat). Fa bé de dir que si no es venen bitllets els trens no s´aturaran a l´estació ja que evidentment ambdues coses estan molt relacionades.
- No cal ser responsables i contribuir a estalviar diners públics on es pot fer, sobretot si son diners públics d´aquells d´allà, els que estan a 600 km d´aquí, que es gastin els diners que aquells diners no son nostres...
- Primer, no cal mantenir un bar obert, estic segur que si als viatgers els deixes la sala d'espera de l'estació oberta (tancant-la per la nit) ja estaràn més que contents, i no els caldrà cap bar.
- Segon, la gent gran (la majoria que utilitza el transport públic per desplaçar-se en aquests pobles) probablement ni sàpiguen fer anar una màquina autovenda, i si en saben, puguin tenir molts problemes, cosa que una persona a la guixeta soluciona, a part de donar un tracte molt més proper.
- Tercer, del tram Vic-Ripoll, Manlleu i Torelló són les dues úniques estacions que no poden quedar-se totalment automatitzades, sense cap persona atenent, ja que tant per el tamany de la població com per la gent que mouen (hi puja i baixa més gent de la que et puguis pensar), mereixen mantenir el personal.
- Quart, fes-te mirar la obsessió malaltíssa enfront la Generalitat per un psicòleg, perquè els teus nivells d'obsessió són alarmants.
El ahorro que conlleva suprimir al vendedor de billetes en su totalidad no compensa por el gasto en las máquinas autoventa y su mantenimiento, y la pérdida de pasajeros que conllevará la automatización.