Page 28 of 104

Re: Trenhotel a Berlín

Posted: Thursday 23/07/2009 18:31
by 437.001
Guigui wrote: Jo ho dic perquè, sortint al vespre de Barcelona i tirant milles durant la nit per LAV (250-300 km/h) i trams convencionals aptes per a 200 o més, un tren pot plantar-se tranquil·lament a Berlín al cap de 10-12 hores.
No ho crec en l´estat actual de coses. alemanya no té una xarxa d´alta velocitat (250/300 km/h) tan desenvolupada com la francesa o l´espanyola.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 23/07/2009 19:12
by BB9200
437.001 wrote:I si la Talgo es supera i crea locomotores politensió (1500 V, 3 kV, 15 kV, 25 kV) i d´ample variable (UIC/ibèric).
No necessàriament la Talgo. Si Thalys està interessada en la línia, i instal·la als seus trens el ERTMS, no hi hauria d'haver cap problema perquè algun Thalys diurn circulés.
En la qüestió nocturna... Doncs el mateix dic. La mateixa Bombardier, com Alstom, són les expertes en aquests temes, al quedar-se Siements relegada, i poden construïr trens adaptats a diferents tensions. Com si es necessités que en alguns trams sigui dièsel.
Circulen trens de mercaderies per LAV's de nit. Si bé és cert que RFF no permet la circulació de trens nocturs per LAV, sí ho permet amb vagons Sermat, abans de color vert, capaços de circular a velocitats més altes que 250 km/h, remolcats per locomotores 22200 de l'InfraStructures, de l'SNCF. És una excepció.
437.001 wrote:Berlín ja no sé si seria competitiu davant de l´avió... en tot cas ho seria menys que un Eurostar a Londres.
Més que la opció Berlín, la opció Berna, la veritat, o Milà, quan es facin les connexions de gran velocitat.

Escurçar temps, eixamplar l'abast

Posted: Thursday 23/07/2009 19:20
by Guigui
BB9200 wrote:Més que la opció Berlín, la opció Berna, la veritat, o Milà, quan es facin les connexions de gran velocitat.
París, Zúric i Milà ja existeixen. En qualsevol cas, podrien escurçar els temps de viatge, cosa que no tindria massa sentit en el cas de París, ja que actualment el Trenhotel ja hi arriba pels volts de quarts de nou. Però seria interessant l'opció Benelux i Alemanya, aprofitant que els trens no trigarien unes vuit hores a Lió com fins ara, sinó unes tres. Per tant, imagineu on podrien ser a les deu del matí, que és l'hora en què arriba el Pau Casals a Zúric.

Però això és somiar molt, ja que, com s'ha dit, RFF no permet circulacions nocturnes per LAV. Per cert, és per qüestió de manteniment o per un altre motiu?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 23/07/2009 19:25
by BB9200
Aprofita l'apartament InfraStructure SNCF per fer manteniments a la LAV, però...
Com he dit, és possible, hi ha una excepció a la pròpia França, doncs les 22200 InfraStructure estan capacitades per circular sobre LAV.
Suïssa, amb circulacions diürnes, estaria mooolt més a prop que ara. I Alemanya és bona opció: Nuremberg, Stuttgart... però Berlín és, com no utilitzem material nocturn, impossible.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 24/07/2009 8:29
by Trenscat
Quina bona pinta té tot plegat. L'obertura de la LAV permetrà molts més moviments que en l'actualitat i poder-se plantar en tren (diurnn o nocturn) a mitja Europa com qui diu. Ara faltarà veure la política tarifària que imagino que no serà de preus barats precisament... :roll:

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 24/07/2009 17:13
by 437.001
Trenscat wrote:Quina bona pinta té tot plegat. L'obertura de la LAV permetrà molts més moviments que en l'actualitat i poder-se plantar en tren (diurnn o nocturn) a mitja Europa com qui diu. Ara faltarà veure la política tarifària que imagino que no serà de preus barats precisament... :roll:
Doncs Bernat, d´això no sé si estar-ne tant segur...
Em refereixo al fet que la majoria de trens que vagin per la LAV seran segurament TGV de la Sncf...
I a la llarga Sncf i Renfe seran competidores... o sigui que...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 27/07/2009 17:18
by BB9200
Potser diré una tonteria, però hi ha trens TGV SNCF que surten de Lille. Amb aquests TGV, sortint de Barcelona a Lille, passaria per zones poblades com la Picardie i Nord-Pas-de-Calais. Enlloc de crear un TGV Londres-Barcelona, potser seria més senzill examplar aquests TGV de Lille que ara terminen a Perpinyà fins a Barcelona i enllaçar amb Eurostar cap a Londres.

Passatgers pel tercer rail: ara sí, ara no

Posted: Monday 27/07/2009 17:56
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _66954.php

El tercer rail entre Girona i Figueres permetrà el pas de trens tant de passatgers com de mercaderies

ACN
Girona
Ult. Act. 27/07/2009 17:07


El tercer rail ferroviari que el Ministeri de Foment està construint entre Girona i Figueres permetrà tant el pas de trens de passatgers com de mercaderies. Així ho ha comunicat aquest dilluns l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), després que la setmana passada el director d'Infraestructures de l'ens, Rafael Rodríguez, supedités l'arribada dels primers combois del TGV a la finalització de les obres dels túnels urbans de Girona, prevista per a l'any 2012. Tot i reiterar que el tercer rail s'acabarà el 2010, Adif no ha precisat però si d'entrada els combois de passatgers conviuran amb els de mercaderies que hi circulin.

El tercer rail ferroviari entre Girona i Figueres ha de permetre començar a rendibilitzar el tram transfronterer de l'alta velocitat, construït per la concessionària TP Ferro, i que s'estén entre Llers (Alt Empordà) i Perpinyà. La infraestructura es va entregar el passat febrer però de moment no hi poden circular-hi trens, i l'estat espanyol s'enfronta a pagar compensacions milionàries a la concessionària.Com que tota la via del TGV entre Barcelona i la frontera francesa -que inclou els túnels urbans de Girona- no es preveu acabar fins al 2012, el Ministeri de Foment va decidir construir un tercer carril entre Riudellots de la Selva i Figueres. Les obres, que s'estan executant en aquests moments, es preveuen acabar a finals del 2010.El tercer carril adapta l'ample de via ibèric al convencional i permetrà cobrir el trajecte entre Barcelona i la frontera un any i mig abans que s'acabin les obres del TGV. La setmana passada, però, durant una visita d'obres, el director d'Infraestructures d'Adif va anunciar que el tercer carril s'havia concebut per al pas de mercaderies, i va descartar que hi passessin els combois de passatgers.Tot i això, en un comunicat fet públic aquest dilluns, Adif ha volgut precisar que, 'com estava previst', el tercer rail estarà 'capacitat' perquè hi circulin els dos tipus de trens. L'Administrador, però, no ha precisat si aquesta polivalència ja es farà efectiva a finals del 2010.El comunicat d'Adif també ressalta que, amb la construcció del rail entre Girona i Figueres, 'el túnel internacional Figueres-Perpinyà entrarà en servei l'any 2010'.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 27/07/2009 18:07
by BB9200
I com circularan els trens des de Le Soler fins a Perpinyà? En tracció dièsel? Es ficarà una estació provisional a Le Soler, com crec haver vist comentat? O bé prepararan els 130 per circular amb 1500 V?
D'altra banda, només s'instal·larà el tercer carril fins a Girona. Retallarà els temps de recorregut, però ja em diran la utilitat d'aquest tercer carril. Fer un intercanviador d'ample a Riudellots?

Tercer rail

Posted: Monday 27/07/2009 18:13
by Guigui
BB9200 wrote:D'altra banda, només s'instal·larà el tercer carril fins a Girona.
Pel que tinc entès, s'instal·larà fins al Port de Barcelona per a poder-hi fer circular mercaderies. Possiblement, també facin algun invent tipus sortida de Sants pel Baix Llobregat i Papiol-Mollet per a fer-hi circular trens de passatgers mentre no estigui llest el túnel urbà de Barcelona.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 27/07/2009 18:16
by BB9200
Però des de Riudellots fins a Mollet no hi ha per cap lloc ample UIC, excepte les obres de la LAV avançades.

Tercer rail

Posted: Monday 27/07/2009 18:19
by Guigui
És clar que no. També col·locarien tercer rail a la via existent. Altrament, no tindria cap sentit tenir ample UIC només de Girona amunt, ja que el problema de la inconnexió de Barcelona cap al nord persistiria.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 27/07/2009 18:22
by BB9200
Clar, és que molt informat sobre el tema del tercer carril no hi vaig, i veure que surt des de Riudellots cap amunt només m'ha semblat una mica extrany :x .
D'altra banda, tampoc han dit quin material circularia de passatgers (sembla clar que les mercaderies seria d'alguna companyia privada espanyola i també amb la SNCF). Doncs mirat el tràfic CEX fins a Figueres, regionals... Si fan més serveis, no col·lapsaran la via fins a Figueres?

Possible col·lapse

Posted: Monday 27/07/2009 18:25
by Guigui
BB9200 wrote:Si fan més serveis, no col·lapsaran la via fins a Figueres?
Això ja és un altre tema, i més considerant que, pel que sembla, només volen col·locar tercer rail a una sola via, no a les dues.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 27/07/2009 18:29
by BB9200
Llavors és una absurditat: No deixaran potenciar cap tràfic des de Catalunya cap al Roselló amb tren, si només volen ficar una via amb tercer carril. Tampoc sol·lucionen el tema del col·lapse, es col·lapsa una sola via. A veure com segueix tot.

Absurditats

Posted: Monday 27/07/2009 18:34
by Guigui
BB9200 wrote:Llavors és una absurditat:
Amb la mà al cor: no és, ni de bon tros, l'única a can Renfomentadif. :(

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 27/07/2009 18:39
by BB9200
Exactament, lo lluny que estem d'Europa...
No crec que hagin ni pensat com administraran els serveis, i si les obres de l'enllaç de FIgueres estaran terminades a l'any 2010, que està al caure. Quant serrell tenen al cap les administracions en aquests temes, tanmateix en decep que no hi hagi previst en la mateixa línia cap enllaç amb la terminal Modalohr de le Boulou amb la línia d'Alta Velocitat, amb lo útil que seria :| .

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 27/07/2009 20:04
by victorcasta
El tercer carril es contempla fins a Maçanet.

Maçanet

Posted: Monday 27/07/2009 20:35
by Guigui
victorcasta wrote:El tercer carril es contempla fins a Maçanet.
Ooooh!!! Genial!!! I a Maçanet, muntem terminal de mercaderies provisional?

O potser es creuen que la LAV fins allí estarà feta l'any que ve?

Re: Maçanet

Posted: Monday 27/07/2009 22:01
by UT596001
Guigui wrote:
victorcasta wrote:El tercer carril es contempla fins a Maçanet.
Ooooh!!! Genial!!! I a Maçanet, muntem terminal de mercaderies provisional?

O potser es creuen que la LAV fins allí estarà feta l'any que ve?
Ja s'està instal·lant via i carrils per la traça de la LAV entre Llinars i Maçanet.