Page 28 of 39
Re: Imatges per a la història
Posted: Friday 15/02/2013 19:59
by El LLOP
la primera foto correspon a l'estació de Lesseps del GMB.
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 27/02/2013 19:00
by metring
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 27/02/2013 19:02
by metring
Fotos de Bordeta-Formació (curiós nom) del carrilet, a
http://lhospitaletdellobregat.wordpress ... /#comments
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 27/02/2013 21:12
by Euromed
Hola a todos:
Si te refieres a la foto con tres vias, crei identificar que el lugar es Cornellá (Lado Sant Boi). Lo de tres vias es por tratarse de cuando las obras del actual tunel. Como en muchos tramos el tunel coincidia con la linea en servicio, se montaba una via provisional.En el caso de la foto en cuestión, si la ampliamos podemos ver que en una de las vias los postes de la catenaria son tipo "Renfe", cuando en aquella zona eran los originales de cemento.
Saludos
Re: Imatges per a la història
Posted: Friday 01/03/2013 22:40
by 122-042-132
L'estació de Les Tres Torres, denominada anteriorment Enllaç (pel tramvia d'Angli), any de la foto entre 1948-1952, composició 401-801-508(posteriorment 504). Circulant per via desviada degut a les obres de soterrament a la Via Augusta i que van obligar a la construcció d'una tercera via. Fotograf desconegut. Col·lecció particular. Salut!
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 02/03/2013 13:27
by Euromed
sagrering wrote:Alguien tiene fotografias de los antiguos ascensores de pasaje en Lesseps y Fontana ??
He oido hablar de su existencia, pero no he conseguido ver ningun recuerdo grafico de ellos.
Un saludo
Hola a tothom:
Donan tombs per la xarxa he trobat aixo:
http://barcelofilia.blogspot.com.es/201 ... sseps.html on veureu unes fotos del templet de l´ascensor de Lesseps.
Salutacions.
Euromed
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 02/03/2013 14:44
by sagrering
Gracias.Me gustaria saber si alguien conoce alguna a web que trate de los ascensores antiguos en Barcelona. Segun tengo entendido el mas antiguo en funcionamiento es el de la casa calvet. Por el google no he podido localizar nada
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 02/03/2013 19:00
by U-bahn de BCN
Respecte de la penúltima foto (de color) que es veu a aqueste enllaç, crec que hi ha una colada. Diria que la màquina de vapor que evoluciona és a Martorell-Enllaç i el pont que es veu al fons és per on passa la línia de Manresa, en doble via per cert.
El pont de l'estació de la Bordeta (Formació?) era així. Per pels no vaig pescar el Naval i la 440 junts!
La foto va ser feta al gener de 1982.
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 02/03/2013 19:11
by 122-042-132
U-bahn de BCN wrote:
Respecte de la penúltima foto (de color) que es veu a aqueste enllaç, crec que hi ha una colada. Diria que la màquina de vapor que evoluciona és a Martorell-Enllaç i el pont que es veu al fons és per on passa la línia de Manresa, en doble via per cert.
Tens tota la raó U-bahn de BCN, i la locomotora de vapor és la OLOT!
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 05/03/2013 15:00
by metring
A l'entrada del bloc del Museu de Vilanova
http://museuferrocarrilblog.com/2013/03 ... del-museu/ trobareu fotos antigues.
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 05/03/2013 19:24
by metring
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 05/03/2013 20:20
by metring
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 13/03/2013 11:27
by metring
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 13/03/2013 11:51
by alf_
Me ha encantado tu última foto. En una de las películas que hay en youtube sobre la exposición del 29 hay pracisamente el contraplano de esa obra. Siempre me pareció curioso que la estación de Avenida Tibidabo fuera tan profunda, considerando que el tunel transcurre al ras de la calle desde Pl. Molina hasta El Putxet, pero las imágenes hablan por si solas. He hecho un pequeño pastiche de ese plano para la comparativa.
Una de les Bordeta desaparegudes
Posted: Wednesday 27/03/2013 12:38
by metring
Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:
https://www.facebook.com/fgcferrocarrils
Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?
En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 27/03/2013 13:38
by genissimon
La patxanga arrossegant un comboi de cotxes de fusta (i el 2CV a Guardiola *) i un automotor naval original (color plata). Quina estampa més bonica !!
* El 2CV era el furgó de correus que s'acoblava als trens Barcelona-Guardiola. Rebia aquest nom perquè estava metal·litzat amb planxa ondulada, com els 2CV furgoneta de l'època:
Salut !!
Re: Una de les Bordeta desaparegudes
Posted: Wednesday 27/03/2013 18:40
by Euromed
metring wrote:Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:
https://www.facebook.com/fgcferrocarrils
Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?
En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.
Hola a Tothom:
He leido los comentarios en el "Facebook" y como no tengo cuenta en "Facebook" (si....quizás soy un poco raro, pero mis razones tengo)voy a responder aqui:
Si nos fijamos en los detalles de la foto,me inclino en que ninguno de los dos estaba efectuando un Barcelona-Sant Boi,(unicamente). El naval se encuentra apartado en la estación de "La Bordeta mercaderies o formació" ya que si nos fijamos en la foto no está circulando por la via general, y a esto le sumamos que en el lado que se encuentra, lo logico seria que fuera sentido Barcelona, pero el pantografo habitual que deberia llevar levantado, en este caso seria el que se ve y este está bajado. Referente a la "Patxanga" (sobrenombre muy reciente,puesto que la canción es de 1959)se la ve con coches de bogies, cuando en la mayoria de servicios Barcelona-Sant Boi, siempre se le a visto en fotos con coches de dos ejes (ex N.E.E.) por lo cual antes he puesto "Barcelona-Sant Boi (unicamente)" para diferenciar de un servicio más allá de Sant Boi. Lo que si es evidente que la "Patxanga" no pasaba de Sant Boi.
Saludos.
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 27/03/2013 18:47
by Euromed
Hola a todos:
Perdonad, pero me he dejado el final.
Antes he hecho un analisis de la foto, pero si tengo que ceñirme a la pregunta, la respuesta seria el "Automotor naval", el que haria los servicios regulares Barcelona-Sant Boi.
re-saludos
Re: Una de les Bordeta desaparegudes
Posted: Wednesday 27/03/2013 21:59
by faristol
metring wrote:Al Facebook de FGC han penjat una foto interessant:
https://www.facebook.com/fgcferrocarrils
Sabeu quin d’aquests dos trens feia habitualment el trajecte Pl. Espanya - Sant Boi?
En aquesta fotografia de principis dels anys 60 podeu veure dos trens. La foto està feta en una estació que segurament és desconeguda per molts de vosaltres. Es tracta de l’estació de mercaderies de Bordeta-Formació a l’Hospitalet de Llobregat. Dels dos trens que apareixen, un era de llarga distancia unint Barcelona amb Manresa o Igualada i l’altra de rodalies de Barcelona fins a Sant Boi.
Es una intuicio pero jo díria que la fotografia esta feta amb motiu de les proves dels "NAVAL" i que aquestes es feien desde aquesta estacio de Bordeta i fins Sant Boi o Palleja.
Re: Imatges per a la història
Posted: Friday 29/03/2013 20:55
by Mortadel·lo
el que està clar és que a Igualada no anava cap dels dos!