Page 29 of 62
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 20:06
by Mako448
AIxó ja passa de taca d'oli,com que anaven a duplicar places a l'R4 Sud?
Missatge de Rodalia.info(missatge de fa 26 minuts):
Algú pot explicar als @quimnadal i cia. que si posen trens petits cap a st.vicenç #rod4 anem com a sardines,es perillos i indigne xl preu? via
Una autèntica vergonya
,algú de l'R4 ha notat augment de 447 en simple per aquesta línia?,per qué per posar 447 en simple a l'R4,doncs m'estimava més que haguessin continuat les 465 en simple a l'R4.Espero que sigui un fet puntual.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 20:16
by metring
Mako448 wrote:AIxó ja passa de taca d'oli,com que anaven a duplicar places a l'R4 Sud?
Missatge de Rodalia.info(missatge de fa 26 minuts):
Algú pot explicar als @quimnadal i cia. que si posen trens petits cap a st.vicenç #rod4 anem com a sardines,es perillos i indigne xl preu? via
Una autèntica vergonya
,algú de l'R4 ha notat augment de 447 en simple per aquesta línia?,per qué per posar 447 en simple a l'R4,doncs m'estimava més que haguessin continuat les 465 en simple a l'R4.Espero que sigui un fet puntual.
I no només a la R4, a la R2 Sud, també, una 451 en simple, i tots enllaunats, per a que diguin després que incrementaven places!!!!!
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 21:58
by Mako448
Dades de notícies anteriors on parlava de l'increment de places a l'R2 i R4 Sud.
Igualment, a partir del 6 de setembre, es posaran en servei trens Civia de 5 cotxes en doble composició a la línia R2 sud (Sant Vicenç de Calders - Estació de França per Vilanova). Aquesta mesura permet oferir més de 45.000 places en hora punta amb un increment del 15,5%. Durant tot el dia, els viatgers disposaran de 212.000 places amb un augment del 13% respecte l’oferta actual.
La circulació dels trens Civia de 5 cotxes en doble composició en aquesta línia ha estat possible una vegada Adif ha dut a terme obres d’ampliació d’andanes a diferents estacions de la R2 sud.
D’altra banda, tornaran a circular més trens 447 en doble composició al tram sud de la línia R4 (Sant Vicenç de Calders - Vilafranca - Barcelona), el que significa incrementar en un 26,5% l’oferta habitual en hora punta, amb un total de 42.000 places. En conjunt, durant tot el dia, els viatgers d’aquesta línia disposaran de 155.000 places, el que suposa un augment del 15%.
La realitat,i pel que estic veient,aquest increment de places d'un 13% a l'R2 Sud i d'un 15% a l'R4 Sud no el veig per enlloc,o sigui,que és totalment fals.A l'R2 Sud l'únic que han fet és que els 465 que abans circulaven en simple anessin en doble(i tot i aixó sembla que és cola alguna 465 en simple),i tota la resta de trens segueix igual,amb colacions de 451 en simple incloses,i a l'R4 Sud pel que sembla és colen 447 en simple.Per tant,engany total.L'increment de places,si realment hi ha hagut,per qué en algunes franges ho dubto pas,el considero al voltant del 5% totalment insuficients per la demanda de l'R2 Sud i l'R4 Sud. Fins i tot considero que la ínia de Rodalies on ha augmentat més les places ha sigut l'R7(la que té menys demanda),i on no han dit res.Rodalies ho fa tot al revès
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 22:45
by Pere
Una altre cosa que no entenc del traspàs és que en comptes d'anar posant cartells a totes les estacions anunciant "controls anti-frau", seria bo recordar al Marc Garcia i al Joaquim Nadal que tenen, encara, estacions sense venda de bitllets.
També els aplicaran la multa de 50€ als que han pujat a una estació sense venda ?
Després el que resulta que tot el tren s'ha pujat a la mateixa estació .... que no tenia venda.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 22:50
by metring
I una altre cosa que no tenen en compte: la gran injustícia de que quan pagues amb bitllet de Rodalies, l'aeroport és a la zona 4, i amb títol d'ATM, només 1. No hauria estat bé començar amb una cosa així?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 22:56
by Mako448
Pere wrote:Una altre cosa que no entenc del traspàs és que en comptes d'anar posant cartells a totes les estacions anunciant "controls anti-frau", seria bo recordar al Marc Garcia i al Joaquim Nadal que tenen, encara, estacions sense venda de bitllets.
També els aplicaran la multa de 50€ als que han pujat a una estació sense venda ?
Després el que resulta que tot el tren s'ha pujat a la mateixa estació .... que no tenia venda.
De fet,Rodalies hauria de garantir sempre la presència d'interventors en els trajectes on hi ha estacions on no hi han venda de bitllets.Si no m'equivoco i no ha canviat res,a l'R3 és habitual trobar-se interventor.Peró no és suficient amb l'R3,per exemple els Vilanova-EDF de l'R2 haurien de portar interventor,ja que a Garraf si res no ha canviat no és pot comprar el bitllet de cap de les maneres,l'edifici de l'estació és tancat i crec que no n'hi han no validadores,resultat,vaig anar de Garraf a EDF gratis no per qué jo volguès,sinó per qué no podia comprar bitllet,i óbiament l'interventor no va passar.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 23:00
by victorcasta
Pere wrote:Una altre cosa que no entenc del traspàs és que en comptes d'anar posant cartells a totes les estacions anunciant "controls anti-frau", seria bo recordar al Marc Garcia i al Joaquim Nadal que tenen, encara, estacions sense venda de bitllets.
També els aplicaran la multa de 50€ als que han pujat a una estació sense venda ?
Després el que resulta que tot el tren s'ha pujat a la mateixa estació .... que no tenia venda.
Anava a dir que per quan una autovenda a la via 1 de Montcada i Reixac - Manresa, però, per quan venda de bitllets a Castellbell i el Vilar?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 23:07
by UT596001
victorcasta wrote:Anava a dir que per quan una autovenda a la via 1 de Montcada i Reixac - Manresa
Mai, ja que no duraria ni cinc minuts. Ja és el que passava amb les antigues validadores amb portes de vidre...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 23:18
by victorcasta
UT596001 wrote:victorcasta wrote:Anava a dir que per quan una autovenda a la via 1 de Montcada i Reixac - Manresa
Mai, ja que no duraria ni cinc minuts. Ja és el que passava amb les antigues validadores amb portes de vidre...
Doncs fastigueja bastant haver d'anar a l'edifici de l'estació quan em cal un senzill. Tampoc demano posar validadores amb portes de vidre, però una autovenda protegida per una persiana (com a Baixador de Vallvidrera o Valldoreix) que baixés a l'hora de finalitzar el servei, seria necessari.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 21/09/2010 23:24
by josep_serre
Tal i com ja vaig dir tenint en compte com tracten els veïns d'aquest municipi les seves estacions, el servei i que van quasi tots sense bitllet jo directament seria partidari de surpimir la parada dels trens a totes les estacions del municipi.
victorcasta wrote:UT596001 wrote:victorcasta wrote:Anava a dir que per quan una autovenda a la via 1 de Montcada i Reixac - Manresa
Mai, ja que no duraria ni cinc minuts. Ja és el que passava amb les antigues validadores amb portes de vidre...
Doncs fastigueja bastant haver d'anar a l'edifici de l'estació quan em cal un senzill. Tampoc demano posar validadores amb portes de vidre, però una autovenda protegida per una persiana (com a Baixador de Vallvidrera o Valldoreix) que baixés a l'hora de finalitzar el servei, seria necessari.
Marcar paquet
Posted: Tuesday 21/09/2010 23:28
by Guigui
josep_serre wrote:Tal i com ja vaig dir tenint en compte com tracten els veïns d'aquest municipi les seves estacions, el servei i que van quasi tots sense bitllet jo directament seria partidari de surpimir la parada dels trens a totes les estacions del municipi.
Però es veu que l'amo de la taifa s'oposa al Túnel de Montcada.
La sopa d'all
Posted: Wednesday 22/09/2010 0:07
by metring
http://www.btvnoticies.cat/2010/09/21/r ... aria/#None
Rodalies pateix les conseqüències de la manca d’inversió en la xarxa ferroviària
Actualitzat el 21.09.2010 a les 20:57
X. Riesol / J. Bover
La primera tornada a l'activitat després de les vacances amb els trens de Rodalies a mans de la Generalitat no ha estat exempta d'incidències en la xarxa ferroviària. El govern subratlla que n'ha millorat la gestió i l'atenció al client, però sembla que seguim arrrossegant els problemes de la manca d'inversió durant anys en la infraestructura que suporta el servei.
Setembre negre pel que fa a la xarxa de Rodalies. L'actual responsable, la Generalitat, assegura que aquests problemes es deuen a la manca d'inversió històrica en infraestructures des dels anys 90.
MARC GARCIA, coordinador tècnic de Rodalies de Catalunya
"Quan això passa en una xarxa ferroviària, les xarxes ferroviàries pateixen i els primers elements que comencen a donar problemes són els més tous de la infraestrucutra, com pot ser la senyalització i l'electrificació".
Però el problema no només és la falta d'inversions en la xarxa ferroviària, sinó en les infraestructures del subministrament elèctric, moltes d'obsoletes.
MARC GARCIA, coordinador tècnic de Rodalies de Catalunya
"El sistema d'electrificació és un sistema molt ampli, en el qual no només hi intervé la catenària, sinó que també hi intervenen les línies de distribució que alimenten les subestacions, les subestacions, els faders que alimenten la catenària, els pantògrafs dels trens... i cadascún d'ells pot tenir en algun moment determinat un problema que motivi aquesta avaria...".
I mentre la Generalitat és optimista pel futur proper, els experts creuen que els efectes dels plans d'inversió iniciats el 2008 encara trigaran una mica a millorar substancialment el servei. Sobretot perquè, en els últims anys, els recursos s'han destinat a coses no prioritàries, com ara el tren d'alta velocitat.
El que sembla clar és qui continuarà patint futures incidències, com sempre, els usuaris de Renfe.
Més val tard que mai???
Posted: Wednesday 22/09/2010 0:27
by Guigui
Sobretot perquè, en els últims anys, els recursos s'han destinat a coses no prioritàries, com ara el tren d'alta velocitat.
Ah! Ara se n'adonen...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 22/09/2010 10:36
by Pere
victorcasta wrote:Pere wrote:Una altre cosa que no entenc del traspàs és que en comptes d'anar posant cartells a totes les estacions anunciant "controls anti-frau", seria bo recordar al Marc Garcia i al Joaquim Nadal que tenen, encara, estacions sense venda de bitllets.
També els aplicaran la multa de 50€ als que han pujat a una estació sense venda ?
Després el que resulta que tot el tren s'ha pujat a la mateixa estació .... que no tenia venda.
Anava a dir que per quan una autovenda a la via 1 de Montcada i Reixac - Manresa, però, per quan venda de bitllets a Castellbell i el Vilar?
I a Palautordera, i al Garraf...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 22/09/2010 19:02
by oriolp13
No sé si tré a veure amb el restabliment del tall o que, però avui, al tren que he agafat (SAA 7:14 - Vic 8:20 ->fins La Tor de C.) hi havia, a cada seient, dos "La Vanguardia", i en un costat hi sortia imprès Cortesia de Rodalies de Catalunya. No sé si era un fet habitual o no, però almenys han fet el viatge més entretingut i no està de menys aquest detall.
PD: es noten les noves velocitats a la línia
Diari de cortesia
Posted: Wednesday 22/09/2010 22:37
by Guigui
Això del diari ja s'ha comentat
més amunt. Deu ser que el Grup Godó ha fet un preu d'amic al DPTOP, altrament no m'explico que no hi posin el diari més
afecte al règim.
Re: Diari de cortesia
Posted: Wednesday 22/09/2010 23:00
by Vilarrubla
Guigui wrote:Això del diari ja s'ha comentat
més amunt. Deu ser que el Grup Godó ha fet un preu d'amic al DPTOP, altrament no m'explico que no hi posin el diari més
afecte al règim.
És evident... com que el propi PSC veu que el pròxim govern serà de CiU, perquè aquests no ho hagin de canviar tot quan arribin, ja els hi han fet la feina i han agafat el diari a fi a CiU i no al PSC -PdC- o a ERC -EP/L'A-, el d'ICV no el conec XD suposo que algun digital, per això de reciclar XD
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 22/09/2010 23:19
by Mako448
L'estació de Badalona podria ser la següent amb tenir cartelleria de Rodalies Catalunya.De fet els cartells de les andanes on s'indiquen la direcció de trens ja són dels de Rodalies Catalunya,aixó com algun cartell de sortida també de l'estil de Rodalies.En canvi,els cartells on s'indica el nom de l'estació segueixen sent els de sempre,els vermell amb lletra blanca.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 24/09/2010 11:32
by metring
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... varia.html
El govern insta Adif i Renfe a evitar situacions de caos per avaria
La descoordinació entre les dues empreses de Foment preocupa els nous responsables de Rodalies
Manel Nadal demana que els trens sense megafonia no circulin
24/09/10 02:00 - Barcelona - Quim Torrent
Primera estirada d'orelles a Adif i Renfe des que es va concretar el traspàs de Rodalies. Els responsables del Departament de Política Territorial van mantenir ahir una reunió amb les cúpules d'Adif i Renfe a Catalunya. La trobada, ja prevista abans de les avaries de la setmana passada, va servir per demanar explicacions a les dues empreses públiques del Ministeri de Foment per les avaries de les últimes dues setmanes i per la falta de coordinació entre elles.
Un responsable del departament ho resumia així: “Cal un cop de puny sobre la taula”. A banda de la proximitat electoral, que obliga a extremar les precaucions per evitar més col·lapses, des d'Obres Públiques hi ha una certa preocupació per l'actitud de les dues companyies, que s'intenten carregar el mort mútuament. El problema no és nou. De fet, durant els caos del 2007 i el 2008 les dues empreses mantenien un enfrontament per evitar responsabilitzar-se de les avaries.
Per tot plegat, el govern va demanar ahir que es redoblin els esforços de coordinació per evitar que l'avaria d'un o dos trens acabi comportant una paràlisi gairebé absoluta de la xarxa. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va explicar que s'està treballant en aquesta direcció, però va reconèixer que un dels problemes és que “la inversió en la infraestructura avança més lentament” del que es voldria.
Darrere dels problemes de fiabilitat de la xarxa durant les darreres setmanes hi ha la falta de subministrament elèctric. En aquest sentit, el Pla de Rodalies 2008-2015, per exemple, no incloïa cap previsió de pressupost per a la millora de les subestacions de la xarxa.
Tot i que Adif està duent a terme algunes millores, com ara la de Sant Adrià, l'alimentació d'alguns punts de la xarxa no és prou redundant. És per aquest motiu que quan falla alguna estació es produeixen pujades i baixades de tensió en diferents punts de la xarxa.
Nadal, però, també va fer un toc d'atenció a Renfe. El secretari de Mobilitat considera que els dos trens que van quedar aturats divendres passat als túnels de Barcelona, “no haurien d'haver circulat si no tenien bé el sistema de megafonia”. Tot plegat, doncs, va ser objecte de revisió en la trobada a tres bandes d'ahir.
LA XIFRA
2
trens de rodalies sense megafonia van quedar encallats divendres passat als túnels de Barcelona.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 24/09/2010 11:45
by Vilarrubla
metring wrote:
LA XIFRA
2
trens de rodalies sense megafonia van quedar encallats divendres passat als túnels de Barcelona.
Bé i la seguretat? O un revisor? O el mateix conductor no tenen boca? Perquè van dir veure passar el conductor amb una llanterna, no?