joan89 wrote:es la mania de fer estacions a l'aire lliure, aixo fa que la gent es coli i no soterran-les per malmetre el frau...
Això suposo que és una ironia...
joan89 wrote:En aquestes estacions hi ha molt de frau, hi els vigilant de Rubi nomes s'ocupa dels trens que hi han parats , pero bueno hi ha gent que valida correctament
La veritat és que abans d'ahir a Sant Cugat, em vaig quedar agradablement sorprès...
joan89 wrote:si aquestes estacions estiguessin nomes una mica mes al centre de la ciutat o millor promocionades y amb mes conexions tipo que passi la R7 R8 y R1 aniria molt millor.
Crec que no és un problema de la situació de les estacions.
Sí que ho és de promoció, i sobretot dels horaris que té la línia, molt dolents per ser primera corona metropolitana, i sobretot, pel fet de no haver-hi serveis directes a Barcelona per Montcada actualment, tot i haver-n'hi hagut, i de que tampoc hi hagi hagut mai serveis directes a Barcelona via Molins, que és una cosa que no s'entén.
joan89 wrote:la linea R1 podria finalitzar a Rubi que en total hi han 4 vies.
Però si la portes a Rubí, per què no dur-la fins a Sant Andreu Arenal, absorbint els R7 i fent trens R1 Arenys/Mataró-Clot-Plaça Catalunya-Sants-Molins-Rubí-Sant Cugat-Cerdanyola-Montcada-Sant Andreu Arenal? El temps d'estacionament dels R7 a Cerdanyola Universitat en l'actualitat és suficient com per que tinguin temps d'arribar a Molins i continuar amb el recorregut d'un R1... potser s'hauria de fer algun petit retoc a la malla horària, però crec que la cosa compensaria amb escreix...
... i no caldria tocar la R8, que fa el seu servei i té els seus passatgers propis.
trensmat wrote:Clar que la R1 tindria que que acabar a Rubí o Cerdanyola Universitat, pero el problema son les ganes que tinguin de portar la R1 fins aquesta zona.
No sé si són les ganes, o hi ha altres motius (falta de personal de conducció, potser, pels torns dels maquinistes).
Recordo que quan va entrar en servei la C7 original els maquinistes no estaven gaire contents.
Però vaja, que no són problemes greus. Tant de bo totes les línies tinguéssin problemes així.
Guigui wrote:Si cal fer obres a Sant Cugat, valdria molt la pena que miressin si no costa gaire acostar l'estació a Volpelleres. A més del potencial que ja dius que té l'estació per l'afluència relativament bona, considerant el pobre servei que s'hi presta, es crearia un potentíssim enllaç que ara poca gent té en compte, entre la distància entre les dues estacions i la freqüència irrisòria de la R8.
Aquesta és una qüestió més punyetera del què sembla, Guigui.
Ja fa temps que se sent això que dius, i ja fa temps que volto per la R8/R7/ex-C7... i no estic segur que sigui la primera prioritat... tot i que sigui la més aparentment simple, per la obvietat de la cosa: tant des de Volpelleres es veu perfectament Sant Cugat-Renfe, com a l'inrevés. I això pot enganyar.
Però mirat amb una lupa més gran...
Quins serveis milloraria aquest intercanviador, realment serien tants com això? S'hauria de prioritzar Volpelleres per davant d'Hospital General? Tinc els meus dubtes.
Mirant-ho bé, l'intercanviador de Volpelleres només donaria servei per als qui anéssin cap a Sant Quirze del Vallès, ja que si es perllongués la R1 fins a Sant Andreu Arenal, es podria arribar a Sabadell tant via Hospital General-Terrassa, com via Cerdanyola del Vallès-Barberà. Entenc que només es perjudicaria als passatgers destinació Sabadell-Estació, que no serien tants com això, ja que la resta d'estacions de FGC a Sabadell es trobarien a una distancia acceptable d'una estació de Renfe.
En canvi, els passatgers que anéssin direcció Mira-sol, Sant Cugat-FGC, Valldoreix, La Floresta o Les Planes, que tampoc serien tants com això, no se'n beneficiarien tant com això (i es beneficiarien més de l'obertura de l'intercanviador d'Hospital General, els provinents de Martorell o Molins o més enllà de les dues, o de Sant Cugat-Renfe els provinents de Granollers, ja que Sant Cugat-Renfe no cau tant allunyada com això del centre de Sant Cugat, i la caminada fins a Volpelleres és d'uns deu minuts només, sempre per una vorera ben correcta, i en cap cas hi ha una barrera física com és l'AP-7 entre Rubí-Renfe i Hospital General). Els passatgers destinació l'Autònoma ja tenen Cerdanyola-Universitat.
Amb la qual cosa, apropar l'intercanviador de Volpelleres no ho veig tant necessari com això, ja que els passatgers provinents del Vallès Oriental destinació Sabadell poden canviar a Montcada Bifurcació R3/R4, Montcada i Reixac R2 + a peu fins a Montcada-Manresa R4 (transbord oficial i totalment desconegut!!!), Mollet Sant Fost R2 + Cerdanyola Universitat R8 + Cerdanyola del Vallès R4, o Mollet R2 + Sant Cugat R8 + a peu fins a Volpelleres S2...
En canvi, l'intercanviador d'Hospital General sí que el veig més prioritari, i sense perjudici del manteniment de l'actual estació de Rubí-Renfe, ja que Rubí-Renfe i Hospital General serveixen dues zones properes, però molt mal comunicades entre sí pel carrer, en haver-hi la AP-7 pel mig que fa un efecte barrera molt gran, i l'una està prou allunyada de l'altra (poc, però poc com entre El Masnou i Ocata, amb la diferència que aquí hi ha un transbordament pel mig).
A més de l'Hospital General en sí, l'estació serveix una part de Mira-sol, i també la Universitat Internacional de Catalunya, donant un accés més ràpid al passatgers provinents del Vallès Oriental destinació Rubí-FGC, Terrassa, Viladecavalls o Vacarisses (Manresa no, al ser millor canviar a Martorell), i als passatgers provinents de Molins, Martorell o més enllà i destinació Rubí-FGC, Terrassa, Sant Cugat-FGC i les estacions més enllà de Valldoreix fins a Les Planes (que tampoc en serien tants com això).
Per això crec que s'hauria de prioritzar Hospital General per davant de Volpelleres.
Ara, per mi, la primera prioritat, és que les estacions de Cerdanyola-Universitat, i molt en particular Sant Cugat-Renfe i Rubí-Renfe, tinguin unes andanes altes.
Després, construir l'estació de Santa Perpètua de Mogoda de la R8, que sembla que està en camí, però només me'n refiaré quan vegi obres en curs.
Un cop assolit això, o abans, o quan abans millor, perllongar (com a mínim els dies feiners) tots els R1 Arenys/Mataró-Molins de Rei fins a Sant Andreu Arenal via Sant Cugat, per tal que Sant Cugat i Rubí recuperin l'accés directe a Barcelona per Montcada, i se'n crei un de nou directe amb la riba esquerra del Baix Llobregat i Barcelona-Sants (i marginalment, el Maresme, amb trens directes Mataró-Cerdanyola Universitat), i sobretot, que per fi tinguin unes freqüències de pas mínimament decents.
Després ja es podria parlar d'altres actuacions. Una de les quals podria ser efectivament, canviar la ubicació de Sant Cugat-Renfe i traslladar-la a Volpelleres.
És una opinió bastant personal, no sé si tothom hi estarà d'acord, però és com ho veig.