Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 17/01/2010 11:43
Aquí es parla de diferents temes, però principalment de la reforma de la Diagonal, per això penjo la notícia aquí:
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Hereu ajorna quatre anys l’inici de les obres de la nova Diagonal
1. • La L-9 i el pla Rodalies 2015 estaran a punt com a molt aviat al final del pròxim mandat
2. • L’alcalde afirma que els treballs no començaran fins que s’acabin les ampliacions de tren i metro
XABIER BARRENA
BARCELONA
les obres de reforma de l’avinguda Diagonal no es realitzaran en el pròxim mandat, entre el 2011 i 2015, sinó, com a mínim, en el següent. L’augment de veus discordants sobre el principal motiu que indueix a la reforma, la interconnexió dels tramvies cap al Besòs i el Llobregat, i la consegüent reducció d’espai per al vehicle privat aconsellen a l’alcalde Jordi Hereu ajornar les obres uns quatre anys, com a mínim, per donar temps que es completin les ampliacions de la xarxa de metro i de Rodalies. Els plans originals preveien que en aquest mandat es decidiria quin projecte es realitzaria i que en el següent s’executarien en la seva totalitat.
Segons va assenyalar Hereu divendres passat a El matí de Catalunya Ràdio, el projecte que surti elegit el maig vinent, en el referèndum, es guardarà fins que es donin les condicions per portar-lo a terme. Les ampliacions de diverses línies de metro i, sobretot, la finalització de la L-9 al complet es preveu que estiguin en marxa el 2014. La L-9, pel seu disseny semicircular que tallarà totes les línies de la xarxa, excepte la L-11, permetrà doblar la quantitat de correspondències de la xarxa.
Més enllà de l’aquesta línia, el metro creixerà per la L-2, per Badalona i presumptament per sota Montjuic; per la L-5, fins a Vall d’Hebron i la L-4, fins a Sagrera-Meridiana. Totes aquestes ampliacions estaran a punt abans del 2014,
A més a més, el pla de millora de la xarxa de Rodalies –en què el Govern de José Luis Rodríguez Zapatero es gastarà, a Barcelona, 4.000 milions d’euros– es completarà el 2015. El pla inclou la construcció, per exemple, de la línia entre Castelldefels i Cornellà. La seva entrada al municipi de Barcelona es preveu, en una segona fase, que es realitzi per la Diagonal. Precisament l’existència d’aquest projecte és un altre dels diversos factors que influeixen en el retard.
XARXA POTENT / Dit d’una altra manera, tenint en compte que es limitarà la circulació en cotxe privat, l’alcalde no vol començar ara les obres fins que estigui en servei la xarxa de transport que ha de seduir i convèncer els ciutadans de deixar el vehicle a casa.
La perspectiva que hi hagi un nou sistema de transport d’alta capacitat subterrani, com el túnel de la Diagonal, i la conjuntura econòmica han portat els partits de l’oposició a imposar certa distància amb el discurs d’«una reforma, un tramvia» que fins ara imperava i que, si s’ha de fer cas als socis de govern del PSC, ICV-EUiA, segueix imperant.
Justament, divendres es va produir una inèdita picabaralla entre els dos socis. La perenne intenció formal del quart tinent d’alcalde, Ramon García Bragado, de separar el que és objecte d’un projecte i el que és una decisió política el va portar, una altra vegada, a assegurar que en els projectes es contemplarà l’existència d’una plataforma segregada per al transport. La segona part del raonament de García Bragado, no expressada divendres passat, és la voluntat del govern que per aquella plataforma hi circuli el tramvia. El líder municipal d’Iniciativa, Ricard Gomà, va entendre, com ja va passar fa un mes, que el socialista estava fent un pas enrere i en un to fins ara desconegut el va acusar de tenir un «desdoblament de personalitat».
UNA ALTRA OPCIÓ / S’ha de dessacralitzar el tramvia, i un dels dos projectes que s’ofereixin en el referèndum ha de presentar una altra opció de transport públic. És el pensament, per exemple, de Jordi Portabella, per qui una plataforma única «infranquejable» de 10 metres d’ample, que és el que requereix el tramvia, és una solució poc flexible, ja que suma quatre metres més que dos carrils bus i limita la possibilitat que els autobusos entrin i surtin.
Segons la seva opinió, els quatre metres de més són «decisius» per ampliar les voreres i segregar el carril bici. Xavier Trias, de CiU, per una altra part, carrega contra la idoneïtat d’encarar projectes com aquest en l’actual conjuntura econòmica. Finalment, Alberto Fernández Diaz exigeix que en el referèndum del mes de maig es donin múltiples opcions de vot, no només dues i totes dues «gairebé iguals».
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Hereu ajorna quatre anys l’inici de les obres de la nova Diagonal
1. • La L-9 i el pla Rodalies 2015 estaran a punt com a molt aviat al final del pròxim mandat
2. • L’alcalde afirma que els treballs no començaran fins que s’acabin les ampliacions de tren i metro
XABIER BARRENA
BARCELONA
les obres de reforma de l’avinguda Diagonal no es realitzaran en el pròxim mandat, entre el 2011 i 2015, sinó, com a mínim, en el següent. L’augment de veus discordants sobre el principal motiu que indueix a la reforma, la interconnexió dels tramvies cap al Besòs i el Llobregat, i la consegüent reducció d’espai per al vehicle privat aconsellen a l’alcalde Jordi Hereu ajornar les obres uns quatre anys, com a mínim, per donar temps que es completin les ampliacions de la xarxa de metro i de Rodalies. Els plans originals preveien que en aquest mandat es decidiria quin projecte es realitzaria i que en el següent s’executarien en la seva totalitat.
Segons va assenyalar Hereu divendres passat a El matí de Catalunya Ràdio, el projecte que surti elegit el maig vinent, en el referèndum, es guardarà fins que es donin les condicions per portar-lo a terme. Les ampliacions de diverses línies de metro i, sobretot, la finalització de la L-9 al complet es preveu que estiguin en marxa el 2014. La L-9, pel seu disseny semicircular que tallarà totes les línies de la xarxa, excepte la L-11, permetrà doblar la quantitat de correspondències de la xarxa.
Més enllà de l’aquesta línia, el metro creixerà per la L-2, per Badalona i presumptament per sota Montjuic; per la L-5, fins a Vall d’Hebron i la L-4, fins a Sagrera-Meridiana. Totes aquestes ampliacions estaran a punt abans del 2014,
A més a més, el pla de millora de la xarxa de Rodalies –en què el Govern de José Luis Rodríguez Zapatero es gastarà, a Barcelona, 4.000 milions d’euros– es completarà el 2015. El pla inclou la construcció, per exemple, de la línia entre Castelldefels i Cornellà. La seva entrada al municipi de Barcelona es preveu, en una segona fase, que es realitzi per la Diagonal. Precisament l’existència d’aquest projecte és un altre dels diversos factors que influeixen en el retard.
XARXA POTENT / Dit d’una altra manera, tenint en compte que es limitarà la circulació en cotxe privat, l’alcalde no vol començar ara les obres fins que estigui en servei la xarxa de transport que ha de seduir i convèncer els ciutadans de deixar el vehicle a casa.
La perspectiva que hi hagi un nou sistema de transport d’alta capacitat subterrani, com el túnel de la Diagonal, i la conjuntura econòmica han portat els partits de l’oposició a imposar certa distància amb el discurs d’«una reforma, un tramvia» que fins ara imperava i que, si s’ha de fer cas als socis de govern del PSC, ICV-EUiA, segueix imperant.
Justament, divendres es va produir una inèdita picabaralla entre els dos socis. La perenne intenció formal del quart tinent d’alcalde, Ramon García Bragado, de separar el que és objecte d’un projecte i el que és una decisió política el va portar, una altra vegada, a assegurar que en els projectes es contemplarà l’existència d’una plataforma segregada per al transport. La segona part del raonament de García Bragado, no expressada divendres passat, és la voluntat del govern que per aquella plataforma hi circuli el tramvia. El líder municipal d’Iniciativa, Ricard Gomà, va entendre, com ja va passar fa un mes, que el socialista estava fent un pas enrere i en un to fins ara desconegut el va acusar de tenir un «desdoblament de personalitat».
UNA ALTRA OPCIÓ / S’ha de dessacralitzar el tramvia, i un dels dos projectes que s’ofereixin en el referèndum ha de presentar una altra opció de transport públic. És el pensament, per exemple, de Jordi Portabella, per qui una plataforma única «infranquejable» de 10 metres d’ample, que és el que requereix el tramvia, és una solució poc flexible, ja que suma quatre metres més que dos carrils bus i limita la possibilitat que els autobusos entrin i surtin.
Segons la seva opinió, els quatre metres de més són «decisius» per ampliar les voreres i segregar el carril bici. Xavier Trias, de CiU, per una altra part, carrega contra la idoneïtat d’encarar projectes com aquest en l’actual conjuntura econòmica. Finalment, Alberto Fernández Diaz exigeix que en el referèndum del mes de maig es donin múltiples opcions de vot, no només dues i totes dues «gairebé iguals».