Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
No, jo sé que no era aquest el tema, però només volia que no es parlés sobre aquest tema. Sento si he pogut ofendre
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No ha passat res
De cap manera, tranquil.orig440 wrote:Sento si he pogut ofendre
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
La L-9 arribarà elevada al Llobregat i amb 20.000 usuaris potencials
• El viaducte d'1,3 quilòmetres entre la vella i la nova llera anirà pel lateral del carrer 114 del Prat
• Unes cotxeres al costat de l'antic riu pal.liaran la falta d'aparcament per a trens que registra la línia
RAMON COMORERA
BARCELONA
La futura L-9 ja era la línia de metro més llarga amb 45,3 quilòmetres, des de Badalona i Santa Coloma fins a la Zona Franca i l'aeroport. Però ho serà encara més amb la prolongació d'1,3 quilòmetres projectada als terrenys d'ús industrial que es van guanyar amb el desviament del Llobregat al Prat. L'estudi informatiu ja ultimat, que ara inicia l'avaluació ambiental, opta per construir el ramal amb un viaducte. És un pas elevat que no talla vials, com s'ha fet en el llarg trajecte, amb les obres ja molt avançades, que va pel carrer A de la Zona Franca. Aquest nou final de la línia cobrirà un sector en ple desenvolupament per l'ampliació del port. Es preveu la implantació de més de 150 empreses amb una mobilitat de fins a 20.000 treballadors.
El pas elevat transcorrerà, segons l'alternativa escollida, pel lateral del carrer 114 del Prat, que divideix els polígons Pratenc i Zona d'Activitats Logístiques II. Ho farà a la part de l'ampli vial reservada a zona verda, de manera que s'haurà de requalificar la zona i buscar compensacions per recuperar el sòl perdut.
Serà la continuació del viaducte que ara s'acaba al carrer 6, l'artèria paral.lela a l'antic llit del Llobregat. Després de travessar la gran estació de mercaderies que el Ministeri de Foment ha de construir algun dia en el que en un altre moment va ser el curs fluvial com a part dels molt endarrerits accessos ferroviaris al port ampliat, el metro seguirà fins al carrer 100, on hi ha la depuradora del Baix Llobregat i, una mica més enllà, també el riu. En aquest sector final s'hi construirà l'estació i la cua de maniobres.
VEHICLES PRIVATS
La nova parada se situarà en un punt amb un volum potencial d'usuaris molt important. La ZAL II té 143 hectàrees, una enorme superfície que es comença a ocupar i en què es preveu que s'instal.laran 120 empreses amb 500.000 metres quadrats de naus logístiques i 65.000 d'oficines i un cens laboral, amb l'estació de mercaderies inclosa, de fins a 15.000 persones. El polígon Pratenc disposa de 46 hectàrees i ja està ocupat en un 71%, amb 32 empreses que sumen 4.000 llocs de treball.
Un estudi de mobilitat de la Conselleria d'Obres Públiques revela que el 80% dels enquestats que utilitzen el vehicle privat diuen que estan disposats a anar a treballar en transport públic. La seva demanda principal és la creació de parades de metro. Després sol.liciten el pas més freqüent de busos i l'existència de vehicles llançadora entre estacions i empreses.
La prolongació de la L-9 fins al Llobregat es basa, a més, en una segona necessitat: la falta d'espai a tota la línia per a l'estacionament de trens. L'estudi elaborat per l'empresa pública d'infraestructures GISA revela així un altre dels dèficits importants d'aquest macroprojecte adjudicat el 2002 amb presses, d'una sola vegada i amb estudis insuficients per part de l'últim govern de la Generalitat de CiU, segons repeteixen els responsables de l'actual tripartit.
El projecte del tram afegit considera que l'extensa zona guanyada amb el desviament del Llobregat és idònia per ubicar-hi una gran cotxera i uns tallers de manteniment de vies. L'estudi informatiu proposa ubicar les instal.lacions en un espai triangular situat al nord del carrer 114 i limítrof amb l'antic llit del Llobregat i el futur vial de connexió entre el port i l'aeroport.
El periodico
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
• El viaducte d'1,3 quilòmetres entre la vella i la nova llera anirà pel lateral del carrer 114 del Prat
• Unes cotxeres al costat de l'antic riu pal.liaran la falta d'aparcament per a trens que registra la línia
RAMON COMORERA
BARCELONA
La futura L-9 ja era la línia de metro més llarga amb 45,3 quilòmetres, des de Badalona i Santa Coloma fins a la Zona Franca i l'aeroport. Però ho serà encara més amb la prolongació d'1,3 quilòmetres projectada als terrenys d'ús industrial que es van guanyar amb el desviament del Llobregat al Prat. L'estudi informatiu ja ultimat, que ara inicia l'avaluació ambiental, opta per construir el ramal amb un viaducte. És un pas elevat que no talla vials, com s'ha fet en el llarg trajecte, amb les obres ja molt avançades, que va pel carrer A de la Zona Franca. Aquest nou final de la línia cobrirà un sector en ple desenvolupament per l'ampliació del port. Es preveu la implantació de més de 150 empreses amb una mobilitat de fins a 20.000 treballadors.
El pas elevat transcorrerà, segons l'alternativa escollida, pel lateral del carrer 114 del Prat, que divideix els polígons Pratenc i Zona d'Activitats Logístiques II. Ho farà a la part de l'ampli vial reservada a zona verda, de manera que s'haurà de requalificar la zona i buscar compensacions per recuperar el sòl perdut.
Serà la continuació del viaducte que ara s'acaba al carrer 6, l'artèria paral.lela a l'antic llit del Llobregat. Després de travessar la gran estació de mercaderies que el Ministeri de Foment ha de construir algun dia en el que en un altre moment va ser el curs fluvial com a part dels molt endarrerits accessos ferroviaris al port ampliat, el metro seguirà fins al carrer 100, on hi ha la depuradora del Baix Llobregat i, una mica més enllà, també el riu. En aquest sector final s'hi construirà l'estació i la cua de maniobres.
VEHICLES PRIVATS
La nova parada se situarà en un punt amb un volum potencial d'usuaris molt important. La ZAL II té 143 hectàrees, una enorme superfície que es comença a ocupar i en què es preveu que s'instal.laran 120 empreses amb 500.000 metres quadrats de naus logístiques i 65.000 d'oficines i un cens laboral, amb l'estació de mercaderies inclosa, de fins a 15.000 persones. El polígon Pratenc disposa de 46 hectàrees i ja està ocupat en un 71%, amb 32 empreses que sumen 4.000 llocs de treball.
Un estudi de mobilitat de la Conselleria d'Obres Públiques revela que el 80% dels enquestats que utilitzen el vehicle privat diuen que estan disposats a anar a treballar en transport públic. La seva demanda principal és la creació de parades de metro. Després sol.liciten el pas més freqüent de busos i l'existència de vehicles llançadora entre estacions i empreses.
La prolongació de la L-9 fins al Llobregat es basa, a més, en una segona necessitat: la falta d'espai a tota la línia per a l'estacionament de trens. L'estudi elaborat per l'empresa pública d'infraestructures GISA revela així un altre dels dèficits importants d'aquest macroprojecte adjudicat el 2002 amb presses, d'una sola vegada i amb estudis insuficients per part de l'últim govern de la Generalitat de CiU, segons repeteixen els responsables de l'actual tripartit.
El projecte del tram afegit considera que l'extensa zona guanyada amb el desviament del Llobregat és idònia per ubicar-hi una gran cotxera i uns tallers de manteniment de vies. L'estudi informatiu proposa ubicar les instal.lacions en un espai triangular situat al nord del carrer 114 i limítrof amb l'antic llit del Llobregat i el futur vial de connexió entre el port i l'aeroport.
El periodico
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
De http://www.20minutos.es/noticia/396675/ ... res/metro/
20 minutos wrote:La L9 del metro de Barcelona costarà el doble i les tuneladores van amb retard
-El tram Gorg-Sant Andreu ja està acabat.
-Falta de projecte, avaries, manteniment i aturades per evitar sorolls als veïns han acumulat demores d'any i mig
El cost econòmic que tindrà l'obra de la L9 del metro a Barcelona i l'àrea metropolitana es doblarà. El pressupost del 2004 era de 3.745 milions d'euros i el 2008 n'és de 6.500 milions. Les màquines perforadores dels túnels han anat amb retard, amb demores que han superat l'any i mig.
Per al departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat, el problema és haver iniciat els túnels el 2003 sense un projecte redactat «que s'ha hagut de fer el 2004». CiU va denunciar ahir que la tuneladora del tram Sagrera-Macropou va estar aturada 132 dies de 263; la de Macropou-Havaneres, 155 dies; i la de Mas Blau-Variant del Prat, 89 dies. Tot, per revisions i avaries, per evitar sorolls nocturns als veïns o per vacances dels operaris.
Ahir va finalitzar la perforació de les dues tuneladores que han coincidit a la plaça Havaneres després d'haver foradat 5,4 Km en sis mesos, entre Gorg i Sant Andreu. Hi ha foradats 19,4 Km, 16 dels quals són túnels (servirà més endevant per a la L4).
El Govern admet retards i ho justifiquen amb exemples com el de la tuneladora de Sant Adrià, que va estar aturada 19 mesos per no «afectar els fonaments d'uns edificis que ningú havia previst» en l'adjudicació del 2003. Entre el 2009 i el 2010, es preveu la perforació dels 12 Km del tram Sagrera-Meridiana i Gorg-Santa Coloma. S'hi construiran 13 estacions, sis més de les previstes.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sis estacions més?
Alguna cosa no quadra. Que jo sàpiga, ningú no s'ha tret sis estacions de la màniga per la patilla. Em fa tot l'efecte de ser una altra mostra de brillant sintaxi periodística. En qualsevol cas, algú té idea de què pot voler dir aquesta frase?20 minutos wrote:Entre el 2009 i el 2010, es preveu la perforació dels 12 Km del tram Sagrera-Meridiana i Gorg-Santa Coloma. S'hi construiran 13 estacions, sis més de les previstes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Realment aquesta notícia del 20 minutos no s'acaba d'entendre. Tampoc té sentit la següent frase: "Entre el 2009 i el 2010, es preveu la perforació dels 12 Km del tram Sagrera-Meridiana i Gorg-Santa Coloma". Bàsicament perquè que jo sàpiga, de Sagrera a Gorg i Santa Coloma ja està tot perforat...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de la L9
FONT: Generalitat de Catalunya
Obres del túnel de l'L9
Tram del túnel executat
Enllestit la perforació del tram de 5,4 km de túnel des de Badalona (Gorg) fins a la plaça d'Havaneres (Sant Andreu)
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit aquests dies la perforació del tram de l'L9 de 5,4 km de túnel des de Badalona (Gorg) fins a la plaça d'Havaneres (Sant Andreu).
Ara s'executaran els treballs necessaris al pou de sortida d'Havaneres per tal d'extreure les peces de la tuneladora i traslladar-les fins al pou d'atac de la Ronda Litoral, a Can Tunis. Un cop aquí, es tornarà a muntar la màquina per tal que a finals d'any s'iniciï la perforació del túnel fins a Provençana.
La segona tuneladora d'aquest tram també està finalitzant els 5,5 km de túnel des de Santa Coloma fins el pou d' Havaneres.
En aquests moments la línia nou del metro es troba en plena execució. Així, del total de 49 km previstos ja s'han executat 19,4 km de túnel i viaducte i estan en construcció el 80% de les 53 estacions de la línia.
En aquest sentit, els treballs avancen a molt bon ritme. Només en els sis primers mesos d'aquest any s'han construït uns 5 km de túnel, 2,5 km des de Mas Blau cap al Prat i cap a l'Aeroport i des 2,5 més des del macropou d'11 de Setembre cap a Sagrera meridiana i la Plaça Havaneres.
-----------------------------------------
Sembla que ja hi ha via lliure per a posar en marxa el servei. El túnel entre Sagrera i Barcelonès Nord ja està lliure de tuneladores (en el tram Onze de Setembre - Sagrera s'ha d'utilitzar el túnel de la L4).
Ara només cal que hi hagi eleccions per a que acabin les obres. Quan són les següents municipals i autonòmica?
Obres del túnel de l'L9
Tram del túnel executat
Enllestit la perforació del tram de 5,4 km de túnel des de Badalona (Gorg) fins a la plaça d'Havaneres (Sant Andreu)
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit aquests dies la perforació del tram de l'L9 de 5,4 km de túnel des de Badalona (Gorg) fins a la plaça d'Havaneres (Sant Andreu).
Ara s'executaran els treballs necessaris al pou de sortida d'Havaneres per tal d'extreure les peces de la tuneladora i traslladar-les fins al pou d'atac de la Ronda Litoral, a Can Tunis. Un cop aquí, es tornarà a muntar la màquina per tal que a finals d'any s'iniciï la perforació del túnel fins a Provençana.
La segona tuneladora d'aquest tram també està finalitzant els 5,5 km de túnel des de Santa Coloma fins el pou d' Havaneres.
En aquests moments la línia nou del metro es troba en plena execució. Així, del total de 49 km previstos ja s'han executat 19,4 km de túnel i viaducte i estan en construcció el 80% de les 53 estacions de la línia.
En aquest sentit, els treballs avancen a molt bon ritme. Només en els sis primers mesos d'aquest any s'han construït uns 5 km de túnel, 2,5 km des de Mas Blau cap al Prat i cap a l'Aeroport i des 2,5 més des del macropou d'11 de Setembre cap a Sagrera meridiana i la Plaça Havaneres.
-----------------------------------------
Sembla que ja hi ha via lliure per a posar en marxa el servei. El túnel entre Sagrera i Barcelonès Nord ja està lliure de tuneladores (en el tram Onze de Setembre - Sagrera s'ha d'utilitzar el túnel de la L4).
Ara només cal que hi hagi eleccions per a que acabin les obres. Quan són les següents municipals i autonòmica?
Last edited by EUKibo on Wednesday 09/07/2008 10:13, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les tuneladores no són "prêt-à-porter"
El fet de que les tuneladores hagin acabat de foradar no és sinònim de posada en servei imminent. Primer cal col·locar les vies i habilitar les estacions, i em fa l'efecte que algunes encara en tenen per temps.EUKibo wrote:Sembla que ja hi ha via lliure per a posar en marxa el servei. El túnel entre Sagrera i Barcelonès Nord ja està lliure de tuneladores (en el tram Onze de Setembre - Sagrera s'ha d'utilitzar el túnel de la L4).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Manca l'autoria de l'article.EUKibo wrote:Obres del túnel de l'L9
Les properes municipals seran exactament quatre anys després de les darreres. Les properes autonòmiques catalanes seran com a molt quatre anys després de les darreres catalanes.EUKibo wrote:Ara només cal que hi hagi eleccions per a que acabin les obres. Quan són les següents municipals i autonòmica?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Seguiment de les obres de la L9
De vegades, avancen les eleccions...
això si, EUKibo, has de posar l'autoria de l'article.
això si, EUKibo, has de posar l'autoria de l'article.
Re: Seguiment de les obres de la L9
metring wrote:De vegades, avancen les eleccions...
S'avancen les generals i les autonòmiques de les Comunitats Autònomes "històriques" (Catalunya, Pais Basc, Galícia i Andalusia), però no s'avancen mai les municipals, les autonòmiques "no històriques", ni les europees.
Per tant, les properes municipals seran cap al maig del 2011, i les properes catalanes, com a molt, el novembre del 2010.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Detallet de l'actualització
Tot i ser només un detall al marge, no deixa de ser significatiu: en el plànol adjunt a la nota, el tram La Pau-Pep Ventura figura com a "en procés de conversió de L4 a L2".victorcasta wrote:Font: Generalitat de Catalunya
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de la L9
M'he passat un any i mig veient les obres de la línia d'Alta Velocitat de El Prat a Sants i us asseguro que no té res a veure posar les vies amb foradar el túnel.
De fet posar les vies es poden trigar setmanes, però foradar el túnel es triguen anys.
Mentre no hi ha el túnel i els forats de les estacions fets no es pot fer res, no que amb els "forats" fets si hi ha eleccions poder instal·lar vies, ascensors, paviments, il·luminació... alhora
¬¬ ja sé que a Espanya les eleccions són cada 4 anys Platanito, gràcies per l'últim post que m'indiques que son al 2010 i al 2011. Efectivament sembla que faran coincidir la inauguració del primer tram de la L9 am les eleccions autonòmiques. I és també molt problable que facin coincidir la inauguració del minitram ridícul (en quant a llargària) de Pep Ventura - Badalona Centre per les eleccions municipals del 2011. De fet a Badalona està la gent fins als nassos ja del govern actual que per a mantenir-se ha de fer pactes tant estranys com PSC-CiU entre d'altres socis de govern en un pluripartit.
De fet posar les vies es poden trigar setmanes, però foradar el túnel es triguen anys.
Mentre no hi ha el túnel i els forats de les estacions fets no es pot fer res, no que amb els "forats" fets si hi ha eleccions poder instal·lar vies, ascensors, paviments, il·luminació... alhora
¬¬ ja sé que a Espanya les eleccions són cada 4 anys Platanito, gràcies per l'últim post que m'indiques que son al 2010 i al 2011. Efectivament sembla que faran coincidir la inauguració del primer tram de la L9 am les eleccions autonòmiques. I és també molt problable que facin coincidir la inauguració del minitram ridícul (en quant a llargària) de Pep Ventura - Badalona Centre per les eleccions municipals del 2011. De fet a Badalona està la gent fins als nassos ja del govern actual que per a mantenir-se ha de fer pactes tant estranys com PSC-CiU entre d'altres socis de govern en un pluripartit.
Re: Seguiment de les obres de la L9
El que volia deixar clar és que les municipals són a data fixa, mentre que les autonòmiques catalanes i les generals poden ser escurçades, però les legistatures corresponents no poden excedir dels quatre anys. La data de les municipals la recordava, però les del Parlament de Catalunya les he hagut de consultar a la wikipedia. El Govern Maragall nomès va durar tres anys, dada a tenir en compte si a l'actual tripartit se li giren les coses.EUKibo wrote:ja sé que a Espanya les eleccions són cada 4 anys Platanito, gràcies per l'últim post que m'indiques que son al 2010 i al 2011.
Per contra, les eleccions al Parlament Europeu són cada cinc anys.
I efectivament, sabent com funciona la política en aquest pais, és molt probable que el govern mantingui la infraestructura gairebé acabada i no li doni l'empenta final fins que s'acostin els comicis. Creuen que el ciutadà mig és un nen al que se'l compra donant-li just abans de les eleccions un caramel que li han estat amagant durant quatre anys, i el pitjor és que bona part de la gent es comporta així.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Contra l'electoralisme fastigós
Tant de bo poguéssim combinar el millor de Suïssa (ferrocarril i funcionament democràtic) i de Catalunya! (sospir)Platanito wrote:I efectivament, sabent com funciona la política en aquest pais, és molt probable que el govern mantingui la infraestructura gairebé acabada i no li doni l'empenta final fins que s'acostin els comicis. Creuen que el ciutadà mig és un nen al que se'l compra donant-li just abans de les eleccions un caramel que li han estat amagant durant quatre anys, i el pitjor és que bona part de la gent es comporta així.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
una cosa que no entiendo
"La segona tuneladora d'aquest tram també està finalitzant els 5,5 km de túnel des de Santa Coloma fins al pou d'Havaneres"
Si la primera tuneladora está en la plaça de les Havaneres ,¿ dónde y qué está haciendo la otra?
Porque yo daba por sentado que el tramo Can Zam-Onze de Setembre ya estaba totalmente perforado,y que la tuneladora que lo hizo se desmontó y se utilizó para el tramo Parc Logistic-Fira 2.
La verdad es que con tanta tuneladora y tantos "sub-tramos" yo es que me pierdo !
Saludos,
Si la primera tuneladora está en la plaça de les Havaneres ,¿ dónde y qué está haciendo la otra?
Porque yo daba por sentado que el tramo Can Zam-Onze de Setembre ya estaba totalmente perforado,y que la tuneladora que lo hizo se desmontó y se utilizó para el tramo Parc Logistic-Fira 2.
La verdad es que con tanta tuneladora y tantos "sub-tramos" yo es que me pierdo !
Saludos,
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ahir, en aquest mateix diari, 20 minutos, vaig llegir que al 2010 es ficava en servei el tram de Santa Coloma fins a Badalona. No havíem quedat que s'inauguraria fins a Sagrera?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Autobombo
En aquesta nota, la Generalitat s'està tapant les vergonyes per no dir que, en pocs anys, amb prou feines hi han fet res. Així, sembla que tot el que han fet en els darrers deu anys ho hagin fet en els últims mesos, i queden més bé.
Per cert: nou tema ≠ respon. Si algun administrador pot retornar aquests missatges al fil de la L9, si us plau...
Per cert: nou tema ≠ respon. Si algun administrador pot retornar aquests missatges al fil de la L9, si us plau...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desinformació periodística
Ja sabem tots que els diaris van informadíssims, especialment en temes relacionats amb el transport públic.orig440 wrote:Ahir, en aquest mateix diari, 20 minutos, vaig llegir que al 2010 es ficava en servei el tram de Santa Coloma fins a Badalona. No havíem quedat que s'inauguraria fins a Sagrera?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.