Page 29 of 130

Posted: Wednesday 17/01/2007 20:06
by Jordi Freixas
Home neeron. Imaginació, sí, però... realment podria passar això que tu dius. Encara que, d'altra banda, i pensant-ho des del punt de vista més racional del cas (que vindria a ser el d'unes desenes de milers d'habitants que viuen als voltants del "Directo", i que porten anys reclamant millores i serveis coherents), penso que potser, i només potser... aquesta vegada, als paràsits de sempre, s'els hi giraria en contra la jugada de relacionar Euskotren, l'Estatut de Catalunya, El Zoo d'en Pitus, i el Monstre de Banyoles amb ETA.

I et diré perquè:

D'entrada, perquè passarien de tenir només un TALGO al dia per sentit amb parada a Aranda de Duero (i segons la temporada, ni això) a tenir un servei ferroviari òptim que a part d'oferir serveis complementaris al TALGO ja existent, podria oferir servei a pobles que porten anys sense ferrocarril, i que el segueixen reivindicant.

Després, a alguns sectors relativament escèptics per el que suposa que es tracti d'un servei gestionat ni més ni menys que per el govern basc, potser (i només potser) els ajudaria a obrir els ulls, el fet que sigui precísament la comunitat "més insolidària" d'Espanya (ja que ténen el concert econòmic), la que els soluciona aquest problema. Clar que després d'això, un sector (potser fins i tot encara, per moments, majoritari) seguiria amb la vella història de sempre, però com a mínim a aquesta gent els hi començarien a trontollar molt seriosament els fonaments de la seva España profunda i eterna.

Potser aquesta hipòtesi que estic plantejant pugui arribar a resultar certament ingènua. Segurament, però... curiosament, fa uns dies, un amic que es relaciona de manera bastant freqüent amb andalusos, m'explicava que amb la conya de l'Estatut de Catalunya, de nacionalistes andalusos, n'hi comencen a haver més dels que en un principi es pensava. Que una opinió (ni molt menys majoritaria, tot s'ha dir) força concorreguda per aquelles terres, vindria a ser una cosa així com... "a Madrid diuen molt de que els catalans són insolidaris, i els que en realitat no fan res per nosaltres són ells".

D'altra banda, i per posar un exemple, un cop la línia d'Alta Velocitat estigui connectada amb França, a Barcelona i a Madrid, ens afartarem de veure-hi TGV's de la SNCF (i segurament, TGV's d'altres països) i ningú dirà res. Com que legalment srà així, i legalment RENFE és una operadora més, legalment ha de ser així també per Euskotren, per FGC, i per la Cargol Treu Banya Ferrocarrils de la Montanya S.L. (quina xispa que tinc, Déu meu... :roll: )

Posted: Wednesday 17/01/2007 20:12
by orique
Si no m'equivoco, Euskokargo (Mercaderies d'EuskoTren) ja té llicència d'operadora per a la xarxa d'Adif.

Posted: Wednesday 17/01/2007 20:33
by Jordi Freixas
orique wrote:Si no m'equivoco, Euskokargo (Mercaderies d'EuskoTren) ja té llicència d'operadora per a la xarxa d'Adif.
Vols dir que la intenció de Euskotren d'engegar un tren entre Madrid i Bilbao, és certa?

Sigui certa o no, estic veient que Euskotren està força avançada estructuralment que FGC; coses que aquí s'estan començant a plantejar com a possible aspiració, a Euskadi fot anys que és una realitat.

Posted: Wednesday 17/01/2007 20:44
by George85
Tenint en compte que fins al 2010 com a mínim no es lliberalitzarà el transport de passatgers, FGC no te perque donar-se pressa per adquirir la llicència.

A més, a mi que FGC te intenció de quedar-se com a un organisme oficial més que com a una operadora. I tansols es quedarà amb les línies que ja te.
Funcionarà com la línia de la pobla.

Fixeu-vos que és RENFE qui esta comprant trens d'AV MD i no FGC...

Posted: Wednesday 17/01/2007 21:02
by Jordi Freixas
És el que més envejo dels vascos; que tenen més visió de país que Catalunya.

Posted: Wednesday 17/01/2007 23:36
by Albert
Veig que en neroon ha captat a la perfecció el que volia dir amb "bronca política"! :) Jo no ho hagués explicat millor! Per això deia jo que el fet que els FGC ofereixin algun servei que trepitgi un pam de terreny fora de Catalunya és massa arrsicat...

Posted: Thursday 18/01/2007 0:02
by Jordi Freixas
La bronca política, hi ha estat, hi és, i hi continuarà estant. O sigui que tant per tant... que els dónguin pel cul (i de passada, a veure si alguns d'ells reventen d'un atac de ràbia).

Posted: Thursday 18/01/2007 18:51
by neroon
Amb una empenta mès moderada, però bàsicament d’acord amb tú.

El principal interés de FGC és o hauria de ser potenciar els serveis interns i adquirir drets d’explotació sobre aquelles línies mès desateses per part de RENFE dins del territori català (Lleida – Manresa, etc.). Una vegada assolit i rentabilitzat aquest objectiu hi entraria l’opció de operar fora del territori català però sempre a base d’establir enllaços entre ciutats catalanes i ciutats de comunitats veïnes (Comunitat valenciana i Aragó). Mès endavant, i si les infraestructures UIC ho permeten, establir enllaços Catalunya – França. I ja com a objectiu final plantejar fer serveis completament fora de Catalunya (Un Madrid – Aranda – Bilbao fet amb Supermans amb logos FGC seria la “reostia” nomès per veure les cares d’Acebes i Zaplana :D ). Tot i que en aquest últim cas fora convenient per FGC crear una mena d’empresa filial, nomès per aquest tipus de serveis i fins que l’Espanya profunda madurès prou per assimilar fets com els aquí detallats.

No se si haurem d’obrir un altre fil per debatre aquest tema...

Posted: Thursday 18/01/2007 20:38
by orique
neroon wrote:Tot i que en aquest últim cas fora convenient per FGC crear una mena d’empresa filial, nomès per aquest tipus de serveis i fins que l’Espanya profunda madurès prou per assimilar fets com els aquí detallats.
Sempre els podem fer entendre que FGC vol dir quelcom més caspós.

Posted: Thursday 18/01/2007 21:37
by Jordi Freixas
A mi em sembla que (deixant a part temes polítics per una banda, i interessos empresarials per l'altra) en cas de prestar FGC serveis internacionals, haurien de plantejar-se amb la necessitat de connectar Catalunya amb altres països.

Posted: Wednesday 21/02/2007 0:43
by Brill_13
http://www.fgc.net/notes_premsa/descarg ... %20FFE.pdf

FGC i FFE signen un conveni per l’explotació de material històric a la línia
Lleida-La Pobla de Segur
Barcelona, 13 de febrer de 2007

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, i el gerent de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles (FFE), Carlos Zapatero, han signat avui dimarts un acord que permetrà a la FFE l’explotació del seu material històric a la línia Lleida-La Pobla de Segur, que gestiona FGC.
Amb la signatura d’aquest conveni, es fa novament possible la circulació de Trens Històrics per la darrera línia d’ample ibèric sense electrificar que resta a Catalunya. El material que circularà serà una locomotora de vapor del tipus Garrat conegut popularment com “La Garrafeta”, únic exemplar que es conserva d’aquesta sèrie, i també dues locomotores dièsel històriques, a més d’una composició de cotxes de la sèrie 5/6000 construïts a la dècada dels anys 50.
El conveni, que serà vigent fins el 31 de desembre del 2007, pretén contribuir a la preservació del Patrimoni Històric Ferroviari i donar un nou impuls turístic a la zona, un entorn amb un gran valor paisatgístic. El nou servei no afectarà, en cap cas, el desenvolupament normal del transport de viatgers a la línia Lleida-La Pobla de Segur.
Cal recordar que actualment FGC ofereix la possibilitat de viatjar en trens de
vapor per la ruta de Martorell fins a Monistrol de Montserrat i també realitzar un recorregut per la històrica línia del Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat, conegut com el Tren del Ciment, que uneix La Pobla de Lillet i l’antiga fàbrica de ciment Asland a Castellar de N’Hug.


:x i fins ara anaven il·legalment o què? :S

Posted: Wednesday 21/02/2007 9:55
by genissimon
Me n'alegro, sobretot, pels de la ARMF de Lleida, que ara podran tornar a pujar fins a La Pobla amb la garrafeta (renfe 282f-0421). A veure què passa quan tinguin la garrat grossa restaurada (renfe 462f-0401).

Suposo que fins ara anaven amb una consigna provisional que, a més, impedia a la garrafeta pujar més amunt de Balaguer i arribaven a La Pobla amb les dièsel yeyés (renfe 10817 i 10820, respectivament UIC 308-017 i 308-020).

Salut !!

Posted: Wednesday 21/02/2007 11:19
by express
Que divertit!!! Llastima que a la linia que passa per Mora la Nova no hi podran circular...

Posted: Wednesday 21/02/2007 14:15
by Jordi Freixas
I per què no podran?

I sobre la línia Lleida - La Pobla... s'està dient molt, però al final no s'hi està fent res. Ah! Ahir en Nadal, em sembla recordar que va dir que la línia de La Pobla, no anirà a la Val d'Aran. Així m'agrada... visca la intel·ligència, i la mare que la va parir...

Posted: Wednesday 21/02/2007 14:31
by genissimon
Després del que ha passat aquesta setmana passada amb el túnel de Viella, s'hauria de reflexionar seriosament sobre la prolongació de la línia de La Pobla de Segur, per Sort i Esterri, cap a la Vall d'Aran i França per enllaçar amb la línia transversal Narbona-Baiona, per Tolosa. Naturalment s'hauria de fer en ample internacional o amb via de tres carrils.

Salut !!

Posted: Wednesday 21/02/2007 15:25
by Jordi Freixas
A veure... això que ha passat al Túnel de Vielha ha estat una qüestió de falta de manteniment més que una altra cosa. Tampoc s'ha de dir que per allà ja no s'hi pot circular.

Però d'altra banda, i anant més o menys en línia recta, fer entrar la línia a la Val d'Aran per Esterri d'Àneu, és paradoxalment el camí més curt.

Posted: Wednesday 21/02/2007 15:50
by Guigui
genissimon wrote:Després del que ha passat aquesta setmana passada amb el túnel de Viella, s'hauria de reflexionar seriosament sobre la prolongació de la línia de La Pobla de Segur, per Sort i Esterri, cap a la Vall d'Aran i França per enllaçar amb la línia transversal Narbona-Baiona, per Tolosa. Naturalment s'hauria de fer en ample internacional o amb via de tres carrils.
La qüestió viària hauria de quedar solucionada quan estigui enllestit el nou túnel de Vielha. I pel que fa a connexions ferroviàries directes amb la línia Narbona-Baiona, crec que tindria més utilitat millorar el traçat de la línia de Puigcerdà, ja que serviria una població més nombrosa. Si es perllonga la línia de la Pobla cap a la Vall d'Aran, és més per qüestions de mobilitat que afecten exclusivament Catalunya. Ara, un cop arribada a la vessant atlàntica, seria una estupidesa no continuar el traçat fins a Marinhac, que no presenta dificultats serioses.

Posted: Wednesday 21/02/2007 16:04
by Jordi Freixas
Escolteu, i una línia pirinaica transversal?

Posted: Wednesday 21/02/2007 16:09
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Escolteu, i una línia pirinaica transversal?
Ja has pensat si val la pena foradar tants túnels per servir tant poca població? Només té sentit de Puigcerdà a La Seu i com a connexió amb Andorra i la línia ja existent.

Posted: Wednesday 21/02/2007 16:55
by Jordi Freixas
Bé, es tractaria de comunicar zones per les quals hi circula el tren (o per on hi podria circular) i que no estan tan allunyades l'una de l'altra.

Sobre el tema de la gent. Potser la qüestió és que aquesta gent també (encara que en sigui poca) també té dret a comunicar-se de manera òptima.