No, de la mateixa manera que el que passa per sota Aragó o la Meridiana (no l'L1) és rodalia. Senzillament, es tracta de tenir les idees clares i de no voler fer una meravella xupiguai aparentment capaç de combinar-ho tot.gatvell wrote:Si fem un tram nou, com el que es diu per DIagonal, al final serà un metro. Pense-m'hi.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sota la Diagonal
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Amb aquest tema de FGC i els semidirectes, proposo una via directe fins al centre de Barcelona, low-cost.gatvell wrote:Lluita1714, doblar les vies d'FGC tal com es ara es tot un repte i si, el més lògic. Tot i que tal com ho tenim no es pot fer res, com a molt un projecte "genèric" per veure per on podria anar i fer una estimació aproximada, i res més.
- Tercer carril per a ample mètric a la infrautilitzada nova línia de mercaderies del port. D'aquí un temps, seria bo canviar l'ample de FGC-Llobregat com a mínim de Martorell a Igualada i Manresa, que encara faria la cosa més senzilla.
- Trens bitensió.
- Enllaç entre la via de Renfe i la de FGC a Martorell, i tercer carril per la via convencional de Renfe fins l'enllaç de Castellbisbal.
- Intercanviador entre Cornellà i Sant-Boi amb l'actual línia de FGC-Llobregat, que quedaria únicament per a la L8 fins a Martorell.
Resumint: amb una inversió molt baixa (només 3 Km de nou traçat), els FGC Llobregat podrien passar tot el Baix Llobregat sense parar i arribar pràcticament a Sagrera-Alta Velocitat sense massa problemes, enllaçant amb:
- L8 a Sant Boi/Cornellà (a part de Martorell).
- L3 a Drassanes
- L4 a Estació de França
- Trambesòs a Meridiana
- L1 a Glòries
- L2 a Clot
- L9/L10, Renfe Rodalies i Alta Velocitat a Sagrera-LAV.
A més, en una tercera fase es podrien allargar als FGC-Vallès també fins a estació de França, per fer-hi una vertadera terminal i un final més decent per aquesta línia. Així, Els FGC-Llobregat també enllaçarien amb les L6 i L7 i rodalies FGC-Vallès
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
He replantejat una mica la meva idea inicial i el resultat és el següent. A Sant Vincenç dels Horts, caldria fer una nova estació soterrada (aprofitant les demanes veïnals de fa anys), amb una configuració de vies igual o semblant a la de l'Hospitalet. A les dues vies centrals hi hauria els serveis d'L8 (St. Vicenç dels Horts - Plaça Espanya), i a les dues laterals, els serveis R5 i R6 (Igualada/Manresa - Sagrera|TAV), així com els S8 (Martorell - Plaça Espanya). Sortint d'aquesta població, un nou viaducte (que suposaria l'expropiació i trasllat d'algunes naus de la zona) connectaria amb l'altra riba del Llobregat, aterrant a Sant Feliu abans del Carrer de l'Indústria, on el tren entraria, de forma similar a Cornellà Riera, en un túnel de calaix sota aquest carrer fins arribar fins les vies de Renfe. D'aquí, anirien en paral·lel a aquestes dins el mateix calaix (aprofitant el soterrament de la línia en aquesta població) i la nova estació soterrada de Sant Feliu disposaria de quatre vies (dues per a Renfe i dues per a FGC).
En sortir d'aquesta estació Ferrocarrils hauria de prendre un camí diferent en trobar-se amb la B-23 a l'alçada de Torreblanca. Aquesta maniobra es pot construir aprofitant les obres del tramvia per arribar a Sant Feliu. Ferrocarrils, abandonaria el túnel un altre cop per sortir en un viaducte molt més econòmic que el porti fins a l'encreuament amb la Ronda de Dalt, sota el qual és precís que torni a ser soterrat, en un calaix, per arribar a Zona Universitària amb un impacte mínim sobre el paisatge d'una zona que properament cobrarà una gran rellevància urbanística. Zona Universitària constaria amb una estació senzilla i econòmica de dues vies del costat nord de l'Avinguda, per on passaria el nou túnel. L'impacte de les obres a l'avinguda hauria de ser mínim, i és possible fer-ho tallant només els carrils laterals costat muntanya i la vorera central corresponent. No tindria altra estació fins arribats a Provença. Aquesta estació també hauria de ser senzilla i econòmica, però en aquesta, hauria d'haver dues vies que connectin amb la línia del Vallès, per fer trens directes, des del Baix Llobregat fins a Plaça Catalunya, i des del Vallès fins a Sagrera.
El traçat continuaria fins a Glòries. Els túnels de la part central de la Diagonal, han d'aprofitar també les obres de reforma d'aquesta avinguda, per assolir una despesa menor al final de la construcció. Glòries hauria de tenir una configuració diferent a la resta d'estacions: aprofitant les obres de reforma de la plaça, caldria que consti de quatre vies i dues andanes, les del costat muntanya, per connectar amb Sagrera, i les del costat mar, per fer trens que acabin en aquesta estació, per guardar els mateixos durant la nit, i en previsió d'una ampliació per la Diagonal al Maresme.
El traçat fins a Sagrera-TAV és convenient que sigui rectilini, també sota calaix, és probable que siguin més difícil pel fet de compartir espai amb les vies de Renfe. Seria objecte d'estudi interessant, aquesta possibilitat.
En sortir d'aquesta estació Ferrocarrils hauria de prendre un camí diferent en trobar-se amb la B-23 a l'alçada de Torreblanca. Aquesta maniobra es pot construir aprofitant les obres del tramvia per arribar a Sant Feliu. Ferrocarrils, abandonaria el túnel un altre cop per sortir en un viaducte molt més econòmic que el porti fins a l'encreuament amb la Ronda de Dalt, sota el qual és precís que torni a ser soterrat, en un calaix, per arribar a Zona Universitària amb un impacte mínim sobre el paisatge d'una zona que properament cobrarà una gran rellevància urbanística. Zona Universitària constaria amb una estació senzilla i econòmica de dues vies del costat nord de l'Avinguda, per on passaria el nou túnel. L'impacte de les obres a l'avinguda hauria de ser mínim, i és possible fer-ho tallant només els carrils laterals costat muntanya i la vorera central corresponent. No tindria altra estació fins arribats a Provença. Aquesta estació també hauria de ser senzilla i econòmica, però en aquesta, hauria d'haver dues vies que connectin amb la línia del Vallès, per fer trens directes, des del Baix Llobregat fins a Plaça Catalunya, i des del Vallès fins a Sagrera.
El traçat continuaria fins a Glòries. Els túnels de la part central de la Diagonal, han d'aprofitar també les obres de reforma d'aquesta avinguda, per assolir una despesa menor al final de la construcció. Glòries hauria de tenir una configuració diferent a la resta d'estacions: aprofitant les obres de reforma de la plaça, caldria que consti de quatre vies i dues andanes, les del costat muntanya, per connectar amb Sagrera, i les del costat mar, per fer trens que acabin en aquesta estació, per guardar els mateixos durant la nit, i en previsió d'una ampliació per la Diagonal al Maresme.
El traçat fins a Sagrera-TAV és convenient que sigui rectilini, també sota calaix, és probable que siguin més difícil pel fet de compartir espai amb les vies de Renfe. Seria objecte d'estudi interessant, aquesta possibilitat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Estratègicament, no veig què aporta portar els FGC per la Diagonal. Aquest corredor és el més senzill per que sigui aprofitat per rodalies, que és qui té un greu problema de falta de vies a Barcelona (i no FGC). El que sembla lògic és canviar l´ample de la línia del Llobregat de FGC i juntar-la amb la línia del Vallès, unificant la xarxa (i amb un túnel molt més curt que el de la Diagonal). No veig què aporta portar els FGC a Sagrera (aquesta estació mai es dirà Sagrera - TAV)... per anar de Sagrera a Martorell? molt millor amb la R4 sense gastar un duro. Sí em sembla molt interessant explorar fer un intercanviador potent a Glòries (punt central de la ciutat tal i com va dir Cerdà) que donaria possibilitats interessants a rodalies i Metro (no crec que encaixi per res FGC allà). Sí crec que és interessant estudiar possibilitats d´integar xarxes (FGC, Metro, ADIF) canviant a l´ample UIC i unificant tensions i senyalitzacions, per mallar la xarxa i aprofitar-la el màxim possible..... amb criteris tècnics si us plau, res de prolongacions caríssimes (que no crec que ens sobrin els diners....) de les xarxes que ens agraden més...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Estem parlant de la problemàtica dels serveis directes d'FGC. I precisament de fer alternatives amb un cost mínim. És tan car com canviar l'ample de via a tota la línia Llobregat-Anoia, però més útil. I sí, trobo que Renfe necessita alternatives però no era el tema del que parlàvem. Ah! i Sagrera - TAV mai serà Sagrera, perquè ja tenim "La Sagrera", posa-li un altre nom si vols.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Això del nom de l´estació donaria per un fil independent.... és un tema molt interessant.... l´estació de "Sagrera" ha existit tota la vida (era de mercaderies) així que el que va posar "La Sagrera" a una estació de Metro no va estar gaire afortunat.... Comentari a part mereix l´article "La" que es va possar fa uns anys.... segurament és més acurat però..... quants diners (molts milers...) ha costat canviar TOTS els rètols de la xarxa de Metro per ficar el "La"?. Realment mereixia la pena?. De totes formes si es rifa el nom de "La Sagrera" i opten una estació de Metro i l´estació central jo ho tindria bastant clar.... per cert, l´estació de rodalia es diu "La Sagrera - Meridiana", nom més acurat (està a la Meridiana) que "La Sagrera" de Metro amb la que té correspondència...Lluita1714 wrote:Estem parlant de la problemàtica dels serveis directes d'FGC. I precisament de fer alternatives amb un cost mínim. És tan car com canviar l'ample de via a tota la línia Llobregat-Anoia, però més útil. I sí, trobo que Renfe necessita alternatives però no era el tema del que parlàvem. Ah! i Sagrera - TAV mai serà Sagrera, perquè ja tenim "La Sagrera", posa-li un altre nom si vols.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Si ho fessis al revés, per la variant nova l'L8 i a Pl. Espanya els R5 i R6, ja hauries fet el somni d'FGC de connectar L8 amb la xarxa d'FGC de Pl. Catalunya i d'allí a les Glòries.
Amb tot es una bona pensada.
Amb tot es una bona pensada.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Ayer haciendo un plano de una vieja idea, vi clara una cosa en la red, aunque parece que no acaba de quedar muy clara. La idea principalmente hace una simplificación de destinos en los trenes y aumenta notablemente el servicio en la R4 Sud y R2 Nord, así como en el tramo Castellbisbal-Mollet. Lo primero de todo es que la propuesta incluye la estación de Barcelona-Estaciò de La Sagrera.
La propuesta es la siguiente:
R1: Estaciò de frança-Matarò-Maçanet. Todos sus servicios. Como estaba en agosto del año pasado.
Consecuencia: despejar el túnel de Plaça Catalunya para aumentar frecuencias en las otras líneas.
R2 Nord: Estació de França-Granollers Centre-Maçanet-Massanes
Consecuencia: agilizar la R2 Nord, ampliar sus servicios a Maçanet y vertebrar Barcelona Término con una de las grandes: Estaciò de La Sagrera.
R2 Sud: Sant Vicenç de Calders-Vilanova-Barcelona-Granollers Centre.
Consecuencia: Meter un tren cada 10 minutos, uno a Castelldefels, otro a Vilanova y un tercero a Sant Vicenç. Simplificación de la R2, absorbiendo la R2 pasante bajo nomenclatura de R2 sud, conectando la R2 Sud con el centro de Barcelona y vertebrando la Estaciò de La Sagrera con Sants.
R3. Martorell-Barcelona-Vic-Ripoll-La Tor de Querol.
Consecuencia: aumento de servicios y frecuencias entre Martorell y Hospitalet.
R4: Sant Vicenç-Vilafranca-Barcelona-Terrassa-Manresa.
Simplificación de los destinos: Por el Sur todos los servicios iniciarán en Sant Vicenç de Calders, y tendrán únicamente dos destinos: Terrassa y Manresa. Posibilidad de reforzar la línea con varios Hospitalet-Terrassa, gracias a que el túnel de Plaça Catalunya ha sido descongestionado de todos los servicios de la R1.
R7: Molins de Rei-Hospitalet-Barcelona-Cerdanyola UAB-Martorell.
Consecuencia: Aumento de frecuencias en el tramo Molins-Hospitalet que refuerza a la R3 y R4 y vertebración del corredor Llobregat con el corredor Rubì-Sant Cugat.
Desplazamiento de las estaciones de Rubì y Sant Cugat para hacer CORRESPONDENCIA DIRECTA con la S1 en Hospital General y con la S2 en Vollpellères.
R8: Vilafranca del Penedès-Cerdanyola UAB-Mollet-Granollers-Maçanet. En horas punta, prolongación con Regionales cadenciados hasta Girona desde Maçanet.
Consecuencia:
1. Reforzar la R4 en el corredor Sur entre Vilafranca y Martorell
2. Dar más servicio al corredor Castellbisbal-UAB, ya servido por la R7
3. Parada en Baricentro y Santa Perpètua Can Folguera.
4. Reforzar la frecuencia en la R2 Nord entre Granollers y Maçanet, con parada en todas las estaciones.
5. Los servicios regionales cadenciados Vilafranca-Girona, permitirán una conexión directa entre Girona y la UAB sin trasbordos. Estos trenes efectuarán parada en todas las estaciones de su recorrido y funcionarán como Rodalies hasta Maçanet. Asímismo, refuerzan a la línea Regional R11 entre Maçanet y Girona.
R10: Estaciò de França-Aeroport del Prat.
Consecuencia: vertebra la Estaciò de França con la Estaciò de Sants y el Aeroport.
Permite simplificar y unificar la R2. Elimina la R2 Sud a Estaciò de França, permitiendo ir hasta Granollers.
la Estaciò de França rinde a pleno funcionamiento a nievl de Rodalies sus dos corredores, el de Gràcia y el de Clot, conectando con Estaciò de La Sagrera por el norte y con Sants por el Sur.
Esta propuesta deja un claro abierto en la red: desconecta el tramo Arc de Triomf-Clot Aragò y provoca que la R1 quede aislada del centro de Barcelona. Pero a esto encontré fácil solución.
Creación de nueva línea R0: Badalona-Barcelona-Hospitalet, con frecuencias de 30 o 60 minutos. Permite a la línea del Maresme conectar con el túnel de Plaça Catalunya y la estación de Sants. El único inconveniente: obliga a usuarios de la R1 a hacer trasbordo en Badalona y su poca frecuencia. Pero no se puede subir más, debido a los cizallamientos de Clot provocados por la R1 y R2 Nord, con todos sus trayectos a Estaciò de França como cabecera obligada.
En tema Regionales, también introduzco reformas:
R11: Estaciò de França-Granollers-Maçanet-Girona-Portbou
R12: Estaciò de França-Sant Andreu Comtal-Montcada Bifurcaciò-Manresa-Lleida
R13, R14, R15 y R16: Como están en la actualidad.
Consecuencias: A nivel de regionales convierto la Estaciò de França en lo que es y para lo que se creó: UNA ESTACIÓN TERMINAL y que VERTEBRE las principales estaciones PASANTES. Sants con la R13, R14, R15 y R16 y La Sagrera TAV con la R11 y R12.
La Sagrera y Sants pasan a ser estaciones pasantes, que es lo que realmente son. Dada la alta frecuencia de Rodalies en la R2, estas estaciones están suficientemente conectadas entre sí, aunque los Regionales no puedan conectar directamente ambas estaciones. Para ello precisamente, actúa Barcelona Término de EJE VERTEBRADOR entre Norte y Sur, y la R2 como vertebración directa entre Sants y La Sagrera TAV.
A nivel de Rodalies, esta nueva configuración daría muchos más servicios a La Sagrera TAV, que en su conjunto estaría servida por seis líneas. Asímismo, supondría un aumento notable de servicios en la estación de Clot, centro ferroviario del Distrito de Sant Martì y única estación del distrito.
Pero los puntos más importantes serían:
Aumento de frecuencias y líneas en la línea Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç, aumento de frecuencias y líneas en la línea Barcelona-Sant Celoni-Maçanet, aumento de frecuencias y líneas en el corredor Castellbisbal-Cerdanyola Universitat y con los regionales cadenciados de la R8, conexión directa entre Girona y la UAB y duplicidad de opciones en el tramo Girona-Maçanet: a Barcelona por Sant Andreu Comtal, o a Vilafranca por vía UAB-Rubì-Martorell.
Mejora de los R12, circulando por la Sagrera TAV y utilización del Ramal de las Aguas.
Las frecuencias de la R1 serían las de siempre, las de la R2 Nord, cada 30 minutos, la R3, las de siempre. Aumento en las de R4, R7 cada 30 minutos, R8 cada 30 minutos (más los servicios Regionales, uno cada 30 minutos, que reducirían la frecuencia Maçanet-UAB-Vilafranca a 15), R2 Sud cada 10 en el tramo Granollers-Castelldefels, y R10 cada 30 minutos.
Todo esto supone una urgente mejora de las conexiones en la Estaciò de França, haciendo llegar la T4 y la T6, mejorando el acceso al Metro y estudiando la posibilidad de que alguna línea de metro más pasara por Barceloneta y Maremágnum. Asímismo, en Estació de França se habilitarían las vías 1 y 2, y se crearían andenes entre las vías 15 y 16, pudiendo dar servicio a alguna vía más, dado que esta estación absorbería la mayor parte de tráfico ferroviario y vertebraría y potenciaría la Estación de La Sagrera-TAV descongestionando y vertebrando asímismo la estación de Sants.
Qué os parece?
La propuesta es la siguiente:
R1: Estaciò de frança-Matarò-Maçanet. Todos sus servicios. Como estaba en agosto del año pasado.
Consecuencia: despejar el túnel de Plaça Catalunya para aumentar frecuencias en las otras líneas.
R2 Nord: Estació de França-Granollers Centre-Maçanet-Massanes
Consecuencia: agilizar la R2 Nord, ampliar sus servicios a Maçanet y vertebrar Barcelona Término con una de las grandes: Estaciò de La Sagrera.
R2 Sud: Sant Vicenç de Calders-Vilanova-Barcelona-Granollers Centre.
Consecuencia: Meter un tren cada 10 minutos, uno a Castelldefels, otro a Vilanova y un tercero a Sant Vicenç. Simplificación de la R2, absorbiendo la R2 pasante bajo nomenclatura de R2 sud, conectando la R2 Sud con el centro de Barcelona y vertebrando la Estaciò de La Sagrera con Sants.
R3. Martorell-Barcelona-Vic-Ripoll-La Tor de Querol.
Consecuencia: aumento de servicios y frecuencias entre Martorell y Hospitalet.
R4: Sant Vicenç-Vilafranca-Barcelona-Terrassa-Manresa.
Simplificación de los destinos: Por el Sur todos los servicios iniciarán en Sant Vicenç de Calders, y tendrán únicamente dos destinos: Terrassa y Manresa. Posibilidad de reforzar la línea con varios Hospitalet-Terrassa, gracias a que el túnel de Plaça Catalunya ha sido descongestionado de todos los servicios de la R1.
R7: Molins de Rei-Hospitalet-Barcelona-Cerdanyola UAB-Martorell.
Consecuencia: Aumento de frecuencias en el tramo Molins-Hospitalet que refuerza a la R3 y R4 y vertebración del corredor Llobregat con el corredor Rubì-Sant Cugat.
Desplazamiento de las estaciones de Rubì y Sant Cugat para hacer CORRESPONDENCIA DIRECTA con la S1 en Hospital General y con la S2 en Vollpellères.
R8: Vilafranca del Penedès-Cerdanyola UAB-Mollet-Granollers-Maçanet. En horas punta, prolongación con Regionales cadenciados hasta Girona desde Maçanet.
Consecuencia:
1. Reforzar la R4 en el corredor Sur entre Vilafranca y Martorell
2. Dar más servicio al corredor Castellbisbal-UAB, ya servido por la R7
3. Parada en Baricentro y Santa Perpètua Can Folguera.
4. Reforzar la frecuencia en la R2 Nord entre Granollers y Maçanet, con parada en todas las estaciones.
5. Los servicios regionales cadenciados Vilafranca-Girona, permitirán una conexión directa entre Girona y la UAB sin trasbordos. Estos trenes efectuarán parada en todas las estaciones de su recorrido y funcionarán como Rodalies hasta Maçanet. Asímismo, refuerzan a la línea Regional R11 entre Maçanet y Girona.
R10: Estaciò de França-Aeroport del Prat.
Consecuencia: vertebra la Estaciò de França con la Estaciò de Sants y el Aeroport.
Permite simplificar y unificar la R2. Elimina la R2 Sud a Estaciò de França, permitiendo ir hasta Granollers.
la Estaciò de França rinde a pleno funcionamiento a nievl de Rodalies sus dos corredores, el de Gràcia y el de Clot, conectando con Estaciò de La Sagrera por el norte y con Sants por el Sur.
Esta propuesta deja un claro abierto en la red: desconecta el tramo Arc de Triomf-Clot Aragò y provoca que la R1 quede aislada del centro de Barcelona. Pero a esto encontré fácil solución.
Creación de nueva línea R0: Badalona-Barcelona-Hospitalet, con frecuencias de 30 o 60 minutos. Permite a la línea del Maresme conectar con el túnel de Plaça Catalunya y la estación de Sants. El único inconveniente: obliga a usuarios de la R1 a hacer trasbordo en Badalona y su poca frecuencia. Pero no se puede subir más, debido a los cizallamientos de Clot provocados por la R1 y R2 Nord, con todos sus trayectos a Estaciò de França como cabecera obligada.
En tema Regionales, también introduzco reformas:
R11: Estaciò de França-Granollers-Maçanet-Girona-Portbou
R12: Estaciò de França-Sant Andreu Comtal-Montcada Bifurcaciò-Manresa-Lleida
R13, R14, R15 y R16: Como están en la actualidad.
Consecuencias: A nivel de regionales convierto la Estaciò de França en lo que es y para lo que se creó: UNA ESTACIÓN TERMINAL y que VERTEBRE las principales estaciones PASANTES. Sants con la R13, R14, R15 y R16 y La Sagrera TAV con la R11 y R12.
La Sagrera y Sants pasan a ser estaciones pasantes, que es lo que realmente son. Dada la alta frecuencia de Rodalies en la R2, estas estaciones están suficientemente conectadas entre sí, aunque los Regionales no puedan conectar directamente ambas estaciones. Para ello precisamente, actúa Barcelona Término de EJE VERTEBRADOR entre Norte y Sur, y la R2 como vertebración directa entre Sants y La Sagrera TAV.
A nivel de Rodalies, esta nueva configuración daría muchos más servicios a La Sagrera TAV, que en su conjunto estaría servida por seis líneas. Asímismo, supondría un aumento notable de servicios en la estación de Clot, centro ferroviario del Distrito de Sant Martì y única estación del distrito.
Pero los puntos más importantes serían:
Aumento de frecuencias y líneas en la línea Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç, aumento de frecuencias y líneas en la línea Barcelona-Sant Celoni-Maçanet, aumento de frecuencias y líneas en el corredor Castellbisbal-Cerdanyola Universitat y con los regionales cadenciados de la R8, conexión directa entre Girona y la UAB y duplicidad de opciones en el tramo Girona-Maçanet: a Barcelona por Sant Andreu Comtal, o a Vilafranca por vía UAB-Rubì-Martorell.
Mejora de los R12, circulando por la Sagrera TAV y utilización del Ramal de las Aguas.
Las frecuencias de la R1 serían las de siempre, las de la R2 Nord, cada 30 minutos, la R3, las de siempre. Aumento en las de R4, R7 cada 30 minutos, R8 cada 30 minutos (más los servicios Regionales, uno cada 30 minutos, que reducirían la frecuencia Maçanet-UAB-Vilafranca a 15), R2 Sud cada 10 en el tramo Granollers-Castelldefels, y R10 cada 30 minutos.
Todo esto supone una urgente mejora de las conexiones en la Estaciò de França, haciendo llegar la T4 y la T6, mejorando el acceso al Metro y estudiando la posibilidad de que alguna línea de metro más pasara por Barceloneta y Maremágnum. Asímismo, en Estació de França se habilitarían las vías 1 y 2, y se crearían andenes entre las vías 15 y 16, pudiendo dar servicio a alguna vía más, dado que esta estación absorbería la mayor parte de tráfico ferroviario y vertebraría y potenciaría la Estación de La Sagrera-TAV descongestionando y vertebrando asímismo la estación de Sants.
Qué os parece?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Sona prou bé. Però veig que la línia R1 només tindria connexions a l'estació de El Clot, que no es res greu, però limita força tenint en compte la quantitat de turistes que l'agafen per anar a la platja.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dos factors més o menys realistes a tenir en compte
Ja que es tracta de propostes ferroviàries que inclouen línies noves, sempre es podria elucubrar en funció dels projectes que es pensen fer a mig termini: LOF i nou accés (bucle) a l'aeroport. Dóna més joc per a la fantasia.
Faites le jeu!
Faites le jeu!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Para eso precisamente lo de hacer la R0: el problema de los de la playa es que hasta Badalona no podrían hacer el cambio de tren, pero ir en R1 y trasbordar a tren de la R0 supondría el acercamiento a la capital por Arc de Triomf, Plaça Cataunya y Sants, el problema de la r0 sería su escasa frecuencia. Y en cuanto a conexiones directas de la R1 aparte de Clot, estaría La Sagrera TAV, pues dije al principio que esa idea sería efectiva con la Sagrera Terminal LAV ya hecha y en servicio. Y La Sagrera, aparte de conexión con la r2 tiene L9, L10 y L4.gatvell wrote:Sona prou bé. Però veig que la línia R1 només tindria connexions a l'estació de El Clot, que no es res greu, però limita força tenint en compte la quantitat de turistes que l'agafen per anar a la platja.
Por otro lado, tampoco estaría mal aparte de todo eso, con una buena publi e indicaciones, acercar a los viajeros más al centro por el Tram en Sant Adrià como alternativa también: suponiendo que la T6 llegase a Urquinaona, claro está, y que el tramo Can Jaumandreu-Glòries fuera subterráneo permitiendo tener un T6 cada 5 o 6 minutos. Pero aparte de T4, T6, La Sagrera y Clot, trasbordar a la T0 en Badalona o Sant Adrià sería la solución. Había pensado lógicamente que la T0 saliera de Badalona pocos minutos después del paso de R1 procedentes de Blanes y Maçanet, que son los de más largo trayecto para permitir a los viajeros de toda la R1 la conexión directa al centro de Barcelona, Sants y Hospitalet.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Badalona tiene cuatro vías, las generales y dos desviadas... este R0 podría salir des de la vía muerta, que es la que hay entrando a la estación y a mano derecha, dirección Bcn. (mirad http://www.trenscat.com/renfe/badalona_ct.html para más info)
Y en bus la estación de Badalona está bien comunicada, con 10 líneas o algo así que pasan cerca de la estación, así que con esta R0 se favorece además a los badaloneses.
Y en bus la estación de Badalona está bien comunicada, con 10 líneas o algo así que pasan cerca de la estación, así que con esta R0 se favorece además a los badaloneses.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Porque no hacer que la R0 vaya hasta Sant Celoni por la desviación de Sant Andreu comtal asi habría una conexión con el Valles Oriental desde el Maresme.Adolescent barceloní wrote:Badalona tiene cuatro vías, las generales y dos desviadas... este R0 podría salir des de la vía muerta, que es la que hay entrando a la estación y a mano derecha, dirección Bcn. (mirad http://www.trenscat.com/renfe/badalona_ct.html para más info)
Y en bus la estación de Badalona está bien comunicada, con 10 líneas o algo así que pasan cerca de la estación, así que con esta R0 se favorece además a los badaloneses.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
De fet, algú va comentar un dia de reobrir l'Estació del Nord per ser l'origen/final de la R3 i R7. D'aquesta manera descongestionariem els túnels de BCN i Sants. Aquestes línies estan molt ben connectades amb la xarxa de Metro, en part, gràcies a l'estació de Sagrera Meridiana.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Imposible. El ramal que comunicaba el Maresme con la línea de Granollers hacia el norte ya no existe, está cortado por la línea de alta velocidad.trensmat wrote:Porque no hacer que la R0 vaya hasta Sant Celoni por la desviación de Sant Andreu comtal asi habría una conexión con el Valles Oriental desde el Maresme.Adolescent barceloní wrote:Badalona tiene cuatro vías, las generales y dos desviadas... este R0 podría salir des de la vía muerta, que es la que hay entrando a la estación y a mano derecha, dirección Bcn. (mirad http://www.trenscat.com/renfe/badalona_ct.html para más info)
Y en bus la estación de Badalona está bien comunicada, con 10 líneas o algo así que pasan cerca de la estación, así que con esta R0 se favorece además a los badaloneses.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Per reobrir l´estació del Nord segur que es comptaria amb una gran ajuda de l´Ajuntament, sempre desitjós de cedir espais al ferrocarril com tothom sap. A l´estació del Nord anava el tramvia i ni això es va fer finalment.xevi wrote:De fet, algú va comentar un dia de reobrir l'Estació del Nord per ser l'origen/final de la R3 i R7. D'aquesta manera descongestionariem els túnels de BCN i Sants. Aquestes línies estan molt ben connectades amb la xarxa de Metro, en part, gràcies a l'estació de Sagrera Meridiana.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'hiperrealisme no ha de limitar un fil de propostes
Toni: et recordo que aquest fil va de propostes; si vols, més o menys viables, però propostes. I això inclou la creació de noves línies o la recuperació de línies antigues.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Si és arribant a l'estació de Marina llavors és el pas entre els dos túnels de vía única on hi havia l'agulla que les connectava quan aquesta estació era el final de línia. No sé quan es va desmontar però a l'allargarse el metro fins a Glòries ja no tenia sentint. A banda, entre Marina i Glòries, on ja les dues vies van en un sol túnel de via doble s'hi va fer un escapament, aprop d'on hi ha un telescopi per fer-hi un enllaç mai fet, sembla que cap el Poble Nou.
Idea R1
M'he assabentat, i crec que molts de vosaltres també , que volen fer una R1 així:
En el Pla de Transports de Viatgers (PTV) 2008-2012 es preveu que la línia incorpori el tram sud de la R2, des de Sant Vicenç de Calders fins Bellvitge. La línia Sant Vicenç de Calders - Maçanet-Massanes (Línia de la costa) englobaria dos tipus de serveis: Un primer Sant Vicenç de Calders - Mataró i un segon des de l'Aeroport fins a Maçanet-Massanes.
Aquest segon servei de la R1 fins a l'Aeroport substituiria, juntament amb el nou servei de la R4 (Aeroport-Manresa), l'actual R10 que tan sols dóna servei entre Barcelona i l'aeroport del Prat. Ambdós a Barcelona passaran per l'estació de Catalunya.
Text extret de la wikipedia.
En el Pla de Transports de Viatgers (PTV) 2008-2012 es preveu que la línia incorpori el tram sud de la R2, des de Sant Vicenç de Calders fins Bellvitge. La línia Sant Vicenç de Calders - Maçanet-Massanes (Línia de la costa) englobaria dos tipus de serveis: Un primer Sant Vicenç de Calders - Mataró i un segon des de l'Aeroport fins a Maçanet-Massanes.
Aquest segon servei de la R1 fins a l'Aeroport substituiria, juntament amb el nou servei de la R4 (Aeroport-Manresa), l'actual R10 que tan sols dóna servei entre Barcelona i l'aeroport del Prat. Ambdós a Barcelona passaran per l'estació de Catalunya.
Text extret de la wikipedia.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Idea R1
És el que está planejat: dues linies Sant Vicenç - Maçanet, la R1 costa-costa i la R2 interior-interior. Però mentres no fagin el salt de moltó amb l'estació de la Torrassa no es podrà fer, i tal com van les coses sembla que va per a llarg.Renfe445 wrote:M'he assabentat, i crec que molts de vosaltres també , que volen fer una R1 així:
En el Pla de Transports de Viatgers (PTV) 2008-2012 es preveu que la línia incorpori el tram sud de la R2, des de Sant Vicenç de Calders fins Bellvitge. La línia Sant Vicenç de Calders - Maçanet-Massanes (Línia de la costa) englobaria dos tipus de serveis: Un primer Sant Vicenç de Calders - Mataró i un segon des de l'Aeroport fins a Maçanet-Massanes.
Aquest segon servei de la R1 fins a l'Aeroport substituiria, juntament amb el nou servei de la R4 (Aeroport-Manresa), l'actual R10 que tan sols dóna servei entre Barcelona i l'aeroport del Prat. Ambdós a Barcelona passaran per l'estació de Catalunya.
Text extret de la wikipedia.