Page 29 of 104
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 28/07/2009 12:14
by Corail Intercités
Perpinyà - Le Soler tracció elèctrica
Le Soler - Port tracció dièsel
Figueres - Maçanet per via convencional adaptada
Maçanet - Mollet per LGV
Mollet - Papiol per via convencional adaptada
Papiol - Port per via UIC
Re: Un pèl de retard i tracció dièsel.
Posted: Tuesday 28/07/2009 17:10
by BB9200
Moltes gràcies. Per d'altra banda, ja estarà fet el traçat de la LAV fins a Mollet? Des de la Roca del Vallès fins a Mollet ho veig més retrasat que fins a Barcelona
.
M'imaginava que des de Le Soler fins a Perpinyà feien servir tracció dièsel, però amb quines màquines la faran? BB69400, BB61000, BB75000...?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 29/07/2009 9:15
by Corail Intercités
Faran el canvi de tracció a l'estació de mercaderies, a la de viatgers després de les obres és un problema fer-les allà.
També, per molt endarrerit que estigui el tram de Granollers à Mollet Adif no és tan boja com per alterar tan fortament la circulació de rodalies. Ja és molt que gosin a fer-ho a Girona.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 30/07/2009 8:42
by Trenscat
A Maçanet per on hi ha previst fer la connexió de la línia convencional amb la LAV exactament? S'hi està treballant ja? I a Montmeló com està el tema? Perquè diria que encara estava molt verd el túnel urbà...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 30/07/2009 9:46
by Corail Intercités
Montmeló no afecta pel pas de mercaderies, així que es pot retardar tant com vulgui mentre no s'acabin els túnels urbans de Barcelona i Girona.
La connexió amb la LGV es farà al nord de l'estació de Maçanet, desconec el punt exacte.
Connexió a Maçanet
Posted: Thursday 30/07/2009 10:02
by Guigui
Corail Intercités wrote:La connexió amb la LGV es farà al nord de l'estació de Maçanet, desconec el punt exacte.
Doncs suposo que força tela, perquè la LAV passa elevada sobre l'estació per ficar-se després en un túnel, si no recordo malament. I la connexió, quedarà per a la posteritat?
Re: Connexió a Maçanet
Posted: Thursday 30/07/2009 10:07
by Corail Intercités
Guigui wrote:Corail Intercités wrote:La connexió amb la LGV es farà al nord de l'estació de Maçanet, desconec el punt exacte.
Doncs suposo que força tela, perquè la LAV passa elevada sobre l'estació per ficar-se després en un túnel, si no recordo malament. I la connexió, quedarà per a la posteritat?
Després del túnel que dius torna a creuar-la poc després per posar-se altre cop per l'interior, costat que no deixarà en cap moment fins a França, suposo que serà per aquella zona.
Licitada estació provisional de Vilafant
Posted: Thursday 30/07/2009 21:49
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _67317.php
L'estació provisional del TGV a Vilafant, licitada per 5,1 MEUR
ACN
Vilafant
Ult. Act. 30/07/2009 19:07
El Ministeri de Foment ha adjudicat a l'empresa Sacyr la construcció de l'estació provisional del TGV a Vilafant (Alt Empordà), a tocar de la ciutat de Figueres, per 5,1 MEUR. L'estació donarà servei als passatgers del tren fins que es construeixin les instal·lacions definitives que estan projectant els ajuntaments de Figueres, Vilafant i el Govern conjuntament amb Adif. L'estació es construirà sobre una plataforma elevada sobre les vies de tren i servirà per donar servei als passatgers del TGV provinents tant de França com de Barcelona. Tindrà una sola planta amb una superfície de 1.232 m2 i està previst també un aparcament per a 144 vehicles.
L'espai superior allotjarà l'accés a les instal·lacions, el vestíbul i l'accés al pas inferior entre andanes i, a l'exterior, tindrà un voladís que formarà la marquesina d'entrada. A les dues bandes del vestíbul principal se situaran espais de menor alçada que acolliran la zona d'espera, atenció al client, locals comercials i els lavabos. L'estació tindrà una andana central de 660 metres de llarg i deu d'ample. L'accés des de l'edifici de passatgers es farà a través d'un pas inferior que inclourà mitjans d'elevació mecànics per garantir la seva accessibilitat. Aquesta estació és de caràcter provisional fins que es construeixi les instal·lacions definitives. Adif, en coordinació amb els ajuntament de Vilafant, Figueres i el Govern de la Generalitat estan estudiant on s'ubicaran. Les obres també inclouen la creació d'un nou vial d'accés a l'estació i també es construirà un aparcament per a 144 vehicles. Per agilitzar els accessos a la zona, el projecte també preveu segregar el trànsit. Per això, els taxis tindran reservat el carril més pròxim a l'estació i també una zona d'aparcament amb capacitat per a nou vehicles. A continuació, se situarà l'àrea d'autobusos i, posteriorment, l'espai pels vehicles privats.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 07/08/2009 18:40
by awe
Hola,
Ahir vaig veure circular per primer cop un tren per la nova LAV . Hi havia una "porqueta" de l'Adif amb un tren que escampava balast més o menys a l'alçada de la benzinera del Montseny. Com que conduïa no vaig poder a fer una foto en millors condicions, però almenys en tinc una imatge.
Ja sé que com a foto és un nyap, però com que conduïa no vaig poder captar res de millor. Al fons, el Montseny.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 07/08/2009 18:43
by BB9200
Molt bona fotografia, tenia jo ganes de caçar alguna Anglesa pels voltants de Riudellots...
A Riudellots hi havia material d'Acciona, això sí. Batonadores, etc, les obres estan bastant bé fins al pont de Riudellots, ja fet, a partir d'allà i fins Figueres està bastant retrasat.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 13/08/2009 18:35
by metring
http://www.3cat24.cat/noticia/399918/va ... el-Congost
Els treballs del TGV al seu pas per Montmeló avancen amb el desmuntatge del viaducte que passa per sobre el Congost
Actualitzat a les 14:31 h 13/08/2009
Montmeló (ACN).- Les obres del TGV al seu pas pel Vallès Oriental avancen a bon ritme. Així ho han confirmat fonts del gestor d'infraestructures ferroviàries, Adif, que han explicat que aquesta setmana s'han dut a terme els treballs per desmuntar el viaducte de la línia d'ample convencional Barcelona-Portbou al seu pas per Montmeló. La supresió d'aquesta estructura metàl·lica de 140 metres de llargada, permetrà la posterior execució de dos nou viaductes que donaran servei tant a la línia convencional com a la del TGV que permetrà unir Barcelona amb França. Les obres de desmuntatge han comportat talls circulatoris que afecten el pas provisional de vehicles que es troba sota aquest punt.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 14/08/2009 0:30
by Cervià
Aquest és l'aspecte, a mitjans de juny, de la boca sud del Túnel de Sarrià de Ter, a tocar de Girona. Treballen de dilluns a diumenge, dia i nit. Però ja poden còrrer, ja, que l'endarreriment ve d'anys.
Miquel Bodro
- DSC_7182R.jpg (294.09 KiB) Viewed 6086 times
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 14/08/2009 4:44
by sortrens
Tots els trens LAV que anesin a Franç haurien de sortir de l'EDF per això té aquest noms
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 14/08/2009 12:52
by canalcole
sortrens wrote:Tots els trens LAV que anesin a Franç haurien de sortir de l'EDF per això té aquest noms
Però sí EDF no s'adapta a l'ample de LAV no podrà ser així...
El nom
Posted: Monday 17/08/2009 20:32
by Guigui
sortrens wrote:Tots els trens LAV que anesin a Franç haurien de sortir de l'EDF per això té aquest noms
Amb perdó, però hi hauria arguments de molt més pes que aquest.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Monday 17/08/2009 22:02
by metring
I el que va a Roma, des de Sants, donat que abans es deia Roma-Renfe...
En sèrio, estaria molt però que molt bé que a EdF posessin vies d'ample internacional.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 18/08/2009 15:29
by metring
http://www.diaridegirona.cat/girona/200 ... 51185.html
Comencen a fer les pantalles de l´estació del TAV
Els treballs es desenvoluparan al carrer Gironella per fer un mur de 107 metres de longitud
GIRONA | DDG Adif va començar ahir les obres de construcció de les pantalles de la capçalera sud de la futura estació soterrada de Girona. En el sector més pròxim a la plaça d'Europa i al carrer Gironella, s'excavaran 39 pantalles amb una longitud total de 107 metres. Per portar a terme la nova estructura, de la mateixa manera que en la construcció de les pantalles que s'estan realitzant a la zona del parc Central, s'utilitzarà una màquina hidrofresa, un sistema que ofereix les màximes garanties de seguretat i minimitza l'impacte sobre el terreny. Aquesta màquina excavarà el terreny i situarà les pantalles, que tenen un gruix d'1,2 metres, fins a una profunditat de 43 metres i mig. Per a la realització d'aquestes estructures, s'utilitzaran aproximadament 2.000 metres cúbics de formigó i 500.000 quilograms d'acer.
Entre les dues files de pantalles laterals, s'executaran cinc murs de pantalles transversals de morter, amb una longitud de 20 metres cadascun, 27 metres de profunditat i 1,2 metres de gruix. De manera complementària, en la transició entre la capçalera sud i el tram excavat amb tuneladora es cons?truirà un recinte de 110 metres de pantalles de morter, amb profunditats d'entre 35 metres i 25 metres.
Per garantir la seguretat del terreny, es manté el pla de control i auscultació de les obres i dels edificis situats a l'entorn de la traça. Adif instal·larà 150 dispositius que permeten conèixer amb precisió els possibles moviments, tant verticals com horitzontals, als edificis i estructures estudiades. Aquests dispositius, que estaran en funcionament fins a la finalització de les obres, s'instal·laran tant a les façanes dels edificis del carrer ?Gironella com en estructures adjacents, entre les quals figura el viaducte. Les lectures es recullen en un sistema informàtic, en el qual s'introdueix l'estat zero d'aquestes estructures amb l'objectiu de disposar de la seva situació inicial i apreciar qualsevol variació.
Re: AVE catalunya
Posted: Tuesday 29/09/2009 23:17
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=294862
S'inicia el muntatge de 52 quilòmetres de via de l'AVE a Barcelona i Girona
Les obres s'executaran els pròxims vuit mesos
EFE
Adif ha licitat aquest dimarts el muntatge de 52 quilòmetres de via en tres trams de les províncies de Barcelona i Girona en la línia de l'AVE Madrid-Barcelona-frontera francesa, per un cost de 19 milions d'euros. Adif ha informat mitjançant un comunicat que les obres s'executaran en els pròxims 8 mesos, i les actuacions es duran a terme en els trams entre Mollet del Vallès i la Roca del Vallès (Vallès Oriental), entre Riudellots de la Selva (Selva) i Girona, i entre Girona i Figueres (Alt Empordà).
En el tram comprès entre la Roca del Vallès (Vallès Oriental) i Riudellots de la Selva (Selva), de 26 quilòmetres, Adif ja ha realitzat el muntatge de la via i està instal·lant els sistemes d'electrificació i de seguretat.
Enllestit el viaducte de Valldeoriolf
Posted: Friday 02/10/2009 19:23
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_v_0/9788/l_e ... a_presenta
L'estructura del viaducte del TAV de Valldoriolf, a la Roca, ja presenta la forma definitiva
Adif prepara les proves de càrrega de la nova infraestructura
Aspecte del viaducte del Torrent de Valldoriolf
pdf Nota de premsa d'Adif sobre l'actuació
fotogaleria Estat de les obres del viaducte del Tren d'Alta Velocitat a Valldoriolf
última actualització: 30-09-2009 (19:08)
EFE La gestora de la xarxa ferroviària Adif ja prepara les proves de càrrega del viaducte del Torrent de Valldoriolf de la línia d'alta velocitat que ha d'arribar a Barcelona. Amb 774 metres, aquesta és una de les infraestructures destacades del tram Montornès-la Roca.
La firma gestora de la xarxa fèrria, Adif, ha finalitzat la construcció del tauler de l'estructura del viaducte del Torrent de Valldoriolf, a la Roca del Vallès, que s'inscriu en el tram Montornès del Vallès-La Roca de la línia d'alta velocitat que ha d'arribar a Barcelona.
Segons ha informat Adif en un comunicat, l'avanç en els treballs d'aquesta línia ha permès completar la construcció del tauler amb el formigonat de l'últim ull de la base del pont, per la qual cosa es podrà dur a terme la realització de les proves de càrrega.
El viaducte, de 774 metres, és una de les infraestructures més destacades del tram citat, que té una longitud total de 10,3 quilòmetres i discorre pels termes municipals de Montornès del Vallès, Vilanova del Vallès i la Roca del Vallès.
Aquest pont amb secció en calaix de formigó executat in situ, està format per 19 ulls, amb llums d'entre 30 i 42 metres i té una amplada de 14 metres.
La construcció de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa està cofinançada pel Fons de Cohesió i les ajudes financeres a projectes d'interès comú en l'àmbit de les Xarxes Transeuropees d'infraestructures de Transport (RTE-T).
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 14/10/2009 17:42
by lauria1226
Estat de les obres en el punt d'unió de la línia UIC Port-Castellbisbal-Mollet amb LAV, al fons es pot distingir una mica els viaductes de la línia de mercaderies que ja passen pel damunt de l'autopista amb els pals de la catenària posats. La foto és del 30-9-2009