Page 29 of 32

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 18/02/2015 0:12
by Ecomobisostrans
Exacto. En Alemania hay por ejemplo una línia de regionales que para en casi todas que va de Bad Bentheim a Braunschweig, unos 400 km. y casi nunca hay retrasos, y coexiste con un montón de líneas mas de todo tipo y hacia todas direcciones.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 18/02/2015 0:28
by Sagrerenc
albert28 wrote:En las horas punta, los R4 que acumulen mucho retraso en la zona de BCN no provocarían descuadres de horarios hacia Tarragona y también con la vuelta a hacer los servicios contrarios, provocando también retrasos en los ya Regionales, Regionales Express? Es el peligro de trenes que realizan trayectos tan largos...
Sí, però tallar les línies no és cap solució per al viatger que hagi d'anar de Vilafranca a Tarragona. Si a l'enllaç a Sant Vicenç de Calders li poses un coixí de 20 minuts, el temps total del trajecte mai serà competitiu.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 18/02/2015 0:50
by albert28
Que veo muy bien las propuestas de alargarlarlos pero siendo realistas (toquem de peus a terra) las infraestructuras del núcleo de BCN no dan para más. Y sí es un requisito pero estamos en un país que ya se ven hacia donde tiran las prioridades ...

Ecomobisotrans, las infraestructuras alemanas qué tal estan en comparación con las de BCN (y toda la red de cercanias en general)? Iguales?

I tambè es va comentant(maquinistes per xarxes socials) que els actuals serveis tipus RT1 en els trams de via única (tal com estan posats ara) provoquen majoritariament més ralentiments als ja serveis de regionals i demés serveis, possaran millora a això? Això dn part són per infraestructures.

En qualsevol cas, aquesta resposta va en tó de debatre, no vull que sembli que soni borde o algo.

Estació de Reus.

Posted: Wednesday 18/02/2015 2:01
by 437.001
437.001 wrote:Treballs preminars de la reforma de les andanes l'estació de Reus (ara són baixes).
Han posat tanques a l'andana principal, de moment.

Els treballs inclouran andanes altes i un ascensor a la tercera andana (ara només n'hi ha a les dues primeres andanes).
Maquinària a l'andana principal (la de la via 2), costat Les Borges del Camp/La Selva del Camp (la zona amb tanques).

Han començat a fer una rasa.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 18/02/2015 8:44
by Ecomobisostrans
albert28 wrote:Ecomobisotrans, las infraestructuras alemanas qué tal estan en comparación con las de BCN (y toda la red de cercanias en general)? Iguales?
No soy experto en el tema, a simple vista no les veo nada diferente, aunque probablemente sí que la via y la catenaria estén mejor cuidadas, lo que ya ahorra algunos retrasos. Vias únicas no vi, aunque tampoco lo podria asegurar, y para saber la saturación en los túneles tendría que tener los horarios, pero diria que en los S-bahn de Berlín hay mas que aqui, creo que es 1 cada 2 minutos o 2 y medio (aqui cada 3).

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 18/02/2015 14:23
by Miquel
Ecomobisostrans wrote:
albert28 wrote:Ecomobisotrans, las infraestructuras alemanas qué tal estan en comparación con las de BCN (y toda la red de cercanias en general)? Iguales?
No soy experto en el tema, a simple vista no les veo nada diferente, aunque probablemente sí que la via y la catenaria estén mejor cuidadas, lo que ya ahorra algunos retrasos. Vias únicas no vi, aunque tampoco lo podria asegurar, y para saber la saturación en los túneles tendría que tener los horarios, pero diria que en los S-bahn de Berlín hay mas que aqui, creo que es 1 cada 2 minutos o 2 y medio (aqui cada 3).
No es que sigui diferent i cada xarxa te les seves particularitats, però siguem realistes, això que dieu es inviable actualment. La xarxa avui en dia es propensa a tenir qualsevol tipus d'incidència i per probabilitat si ha de tocar a algun lloc, aquesta serà al nucli de Barcelona.

Que la mobilitat de la xarxa de rodalies de Tarragona (o la de Girona) depengui de la xarxa de rodalies a Barcelona és una temeritat, i sols es disparar-se trets al propi peu. Estalviem fer córrer un tren, però a costa de que si passa res entre Manresa i Terrassa es vegin perjudicats fins a l'Hospitalet de l'Infant (sense comptar tooot l'efecte dominó que sol succeir a la resta de trens).
A més, se suposa que aquestes rodalies neixen també per desfer aquesta "radialitat imposada" cap a Barcelona, per tant, dependre de Barcelona igualment es una tonteria, per a fer això quasi que es més productiu posar més serveis regionals (que també fan falta).

Les dues RT estaria bé (com ja s'ha dit) prolongar-les fins a Vilanova o Vilafranca per tal que als extrems de les dues xarxes hi hagi una zona de convergència (cosa que fa augmentar la freqüència) i per suposat, adaptar els horaris sense que hi hagin trens que vagin al radera d'un regional, que també sembla ser que vulguem fer les coses malament a propòsit. :boig
Després a sobre direm que no els usa ningú, i es que tenim un tren que s'emporta gran part del passatge 10 minuts abans.

El dia en que puguem desplaçar-nos en tren sense que arribar a l'hora sembli un joc d'atzar, ja podrem pensar en fer les unions que es puguin fer, mentrestant hi ha molts llocs on cal millorar el servei ferroviari actual.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Thursday 19/02/2015 0:19
by 437.001
El diari La Vanguardia diu que aquest any es renovarà l'estació de Tarragona.
Sembla que Foment i l'alcalde s'han reunit.

Estació de Reus.

Posted: Friday 20/02/2015 15:18
by 437.001
Adif
Con un presupuesto superior a 2 millones de euros

Adif inicia las obras de modernización de la estación de Reus (Tarragona)

• Se mejorará la accesibilidad mediante la instalación de un nuevo ascensor en el andén tercero y se elevará la altura de los tres andenes para facilitar un acceso más seguro y cómodo a los trenes

• Además se adecuará el paso inferior existente, se acondicionarán las marquesinas y se ejecutarán nuevas instalaciones de iluminación y megafonía


20/02/2015. Adif ha iniciado las obras de modernización de la estación de Reus. Esta actuación, adjudicada por la Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre (SEITT), cuenta con un presupuesto de 2.031.942,6 euros (IVA incluido).

El objetivo de este proyecto es aumentar los estándares de accesibilidad, confort y seguridad para los clientes del ferrocarril de la capital de la comarca tarraconense del Baix Camp.

Los trabajos consistirán en la mejora de los tres andenes mediante la elevación de su altura hasta los 68 cm en una longitud útil de 275 m, con la finalidad de garantizar un acceso más seguro y cómodo a los diferentes tipos de tren que tienen parada comercial en la estación.

Asimismo, se instalará nuevo pavimento que incorporará en el borde de los andenes una banda amarilla y una franja de seguridad y pavimento podotáctil para personas con discapacidad visual.

De forma paralela, se instalará un nuevo ascensor en el andén tercero con el objetivo de facilitar el tránsito de personas de movilidad reducida en el conjunto de las instalaciones.

En los andenes primero y segundo, se llevará a cabo el acondicionamiento de las marquesinas existentes que comprenderá el tratamiento de la estructura mediante operaciones de saneado y pintura, la ejecución de nuevos acabados, así como trabajos de reposición y colocación de nuevas instalaciones.

También se ejecutará una nueva marquesina en el andén tercero que tendrá una longitud de 65 m.

En los tres andenes también se construirán nuevas instalaciones de saneamiento y se colocarán un total de 29 farolas y 42 altavoces del sistema de megafonía, así como dos teleindicadores.

Otras actuaciones comprenderán la adecuación del paso inferior con intervenciones en revestimientos, falsos techos y pavimentos.

Por otro lado, en el edificio de viajeros se instalarán nuevas carpinterías y equipos de climatización, se mejorarán los aseos del vestíbulo mediante la colocación de nuevos aparatos sanitarios y puertas de cabinas, se llevará a cabo el saneado de la cubierta y se ampliará el campo solar existente con la instalación de 12 placas.

Las obras se complementarán con la ejecución de una nueva edificación para el grupo de bombeo, el tratamiento de las zonas ajardinadas mediante la instalación de malla geotextil y el aporte de grava y la colocación de 5 horquillas para el aparcamiento de bicicletas.

Adif ha realizado una cuidadosa planificación para la ejecución de estas obras con el objetivo de compatibilizarlas con la explotación habitual de la estación y garantizar tanto el movimiento de viajeros como el tráfico de trenes. De este modo, los trabajos se han dividido en fases, la primera de los cuales consistirá en el recrecido del andén principal.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 24/02/2015 11:44
by reusenc2
Noticia de l'inici de les obres a Canal Reus TV

http://canalreustv.cat/new/lestacio-de- ... at-dimatge

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Friday 27/02/2015 15:07
by reusenc2
Aquest migdia he estat a l'estació de Reus i ja està crescuda l'andana entre el pas a nivell peatonal de davant l'antiga torre i l'inici de l'edifici de l'estació, just al començar la cafeteria Només és el formigó, falta l'acabat. Destacar que just començar l'edifici, han fet una rampa entre el nivell actual i el nou i he pogut veure que estaven pintant senyals al terra per als trens. Així que sembla que obriran al públic l'andana reformada sense estar acabada, amb el formigó pelat. En l'estona que he estat a l'estació han tret la tanca que tallava el trànsit a la via 2 (l'andana de l'edifici) i he escoltat a una persona d'adif que comentava que estaven esperant per poder tornar a obrir la via i fer passar el trens per aquella via.

Image

Image

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Friday 27/02/2015 23:35
by trensmat
Alguien me puede decir como a quedado el asunto del apeadero de Reus Bellisens.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 28/02/2015 1:00
by reusenc2
Que se sepa, sigue igual. Ayuntamiento y asociaciones pidiendo el apeadero y esperando respuesta.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Sunday 01/03/2015 16:50
by 437.001
trensmat wrote:Alguien me puede decir como a quedado el asunto del apeadero de Reus Bellisens.
No "ha quedado" en nada todavía. Ya se verá, de momento esperemos a que salgan los próximos presupuestos, y tocar madera...

El apeadero atraerá a muchos pasajeros si lo abren, y no sería tan descabellado como eso pensar que con él, Reus (la suma de las dos estaciones, la actual y la reivindicada) superaría a Tarragona en número de pasajeros, y tal vez incluso a Girona.

Si a eso se le añadiera otro de los apeaderos reclamados, el de Roda de Berà-Platja, y la supervivencia de la línea de Salou incluyendo nuevos apeaderos en Miami Platja y Vilafortuny, el número de pasajeros podría aumentar considerablemente.

También hay que tener en cuenta la reordenación de la malla horaria cuando abran, primero, Vila-seca-Vandellòs, y luego Vandellòs-Camp de Tarragona.
Todo ello sujeto a la supervivencia (o no) de la línea de Salou.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 03/03/2015 10:18
by reusenc2
Aquest matí ja està obert a les persones la via 2 al seu tram esquerra, el que ja te les andanes crescudes. Això sí, només hi poden passar les persones, ja que els trens tenen la via tallada al costat dret per les obres que ara es fan en aquella zona.

Si ho haguessin fet a l'inrevés, primer el costat dret i després l'esquerra avui ja estarien parant trens en via crescuda... (els rt1 i alguns dels r15 que començen i acaben a Reus) :roll:

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 03/03/2015 20:27
by reusenc2
Aquesta tarda han obert al trànsit ferroviari la via 2 de Reus. El trens paren a la part central i només l'últim vagó queda a sobre de l'andana crescuda. A l'altra banda de l'andana, ja han acabat la rasa que ja van obrir a l'altra banda i han començat a posar els ferros que faran de motlle del formigó.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 31/03/2015 17:46
by 437.001
Material d'obra (de moment, sacs de ciment) a l'estació de Torredembarra, l'inici de les obres de reforma de l'estació és imminent.

Estació de Reus Sud (Bellisens)

Posted: Tuesday 31/03/2015 17:49
by 437.001
Nota de premsa de la Generalitat
Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Reus presenten l'estudi de la nova estació de tren Reus-Bellissens

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, destaquen que la nova estació ferroviària permet donar cobertura a un àmbit d’equipaments estratègics i de nous creixements urbanístics

Es preveu que la nova instal·lació, situada a uns 4 quilòmetres tant de les estacions de Reus com de Vila-seca, capti 3.000 viatgers diaris

El projecte comporta una inversió estimada en 15 MEUR

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha presentat avui l’estudi d’una segona estació ferroviària al municipi, a l’àmbit de Bellissens, per tal de donar cobertura a la zona sud del municipi, on es concentren diversos equipaments estratègics i una nova àrea de creixement urbanístic. L’estudi, que analitza la viabilitat tècnica i la demanda de la nova infraestructura, serà traslladat ara al Ministeri de Foment perquè l’inclogui en les seves inversions.

L’actual estació de Reus està situada al nord del municipi, allunyada de les zones de creixement previstes al POUM. La nova instal·lació ferroviària s’ubica en un punt equidistant –4,2 quilòmetres-- de les estacions existents de Reus i de Vila-seca, de les línies RT1 (Reus-Tarragona), R14 (Barcelona-Lleida) i R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre).

La futura estació a l’àmbit de Bellissens permet ampliar l’accés al transport públic de la zona sud de Reus, tant a la població que ara queda lluny de l’estació actual com als nous habitatges previstos. A més, se situa en una zona estratègica, d’equipaments i d’activitat econòmica, amb la Universitat Rovira i Virgili (URV), l’hospital de Sant Joan i el polígon logístic Tecnoparc.

L’estudi presentat avui conclou que és viable la construcció d’una nova estació en el corredor ferroviari actual a la zona de Bellissens, a l’altura del campus universitari, tot modificant la rasant de les vies. Així, la proposta tècnica inclou com a principals actuacions:

- Modificació de la rasant de les vies actuals en una longitud de 990 metres, per tal d’encaixar la nova estació
- Construcció de dues andanes, una a cada costat de la via, amb marquesines
- Construcció de l’edifici de l’estació i adequació en l’entorn
- Formació d’un pas inferior per a comunicar les andanes
- Encaminaments amb rampes adaptades a persones amb la mobilitat reduïda
- Millora del pas inferior actual sota les vies del tren.

Es preveu que la nova estació rebi de mitjana uns 3.000 viatgers al dia, de manera que, sumant-hi els passatgers de l’estació actual de Reus, es doblaria la demanda ferroviària al municipi. L’existència de dues estacions permetria donar servei homogèniament a tot el nucli urbà; la de Reus podria cobrir uns 62.000 habitants i Reus-Bellisens, prop de 45.000.

[...]

Image

Image

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Friday 24/04/2015 3:23
by 437.001
437.001 wrote:Material d'obra (de moment, sacs de ciment) a l'estació de Torredembarra, l'inici de les obres de reforma de l'estació és imminent.
Han començat les obres de reforma de l'estació de Torredembarra.

Es treballa de nit. Adif ha posat anuncis a les cases veïnes informant de la situació.

:hola

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Monday 01/08/2016 0:31
by reusenc2
Indignat i cabrejat estic.

Arribo al matí a l'estació de Reus, trec la meva ATM 50/30, valido, quan arriba el tren gairebé 15 minuts tard pujo i sec. Fins aquí tot normal...
Ara arriba el moment que passa el revisor. Li dono la targeta i em diu que m'ha de cobrar un bitllet, que la màquina no li deixa llegir la meva targeta. Jo flipant li dic que està validada, que ho comprovi. Ho torna a mirar i em diu "no, si no digo que no esté validada, que puede estarlo, digo que la máquina no me deja leerla, así que le tengo que hacer un billete" :emprenyat
Jo, flipant encara més li dic que si no té una altra màquina de recanvi si aquesta no funciona, i evidentment la resposta es que no, i que li he de pagar un bitllet. Jo ja que estava que m'enfilava per les parets li dic que no penso pagar un altre bitllet, per que a la ma ja en tinc un de vàlid i validat, amb el corresponent descompte en el saldo de viatges. Torna a mirar-ho un altre cop i... Sorpresa! Ara sí! Em diu que ara si que li surt, i que està tot correcte.
Quins collons! Em volia fer pagar un bitllet, no per que no portés bitllet, o la màquina li digués que no estava validat, o que estava caducat, o que no era vàlid... Em volia fer pagar 2 cops el viatge només per que la seva maquineta no funcionava bé i no era capaç de llegir la targeta ATM!! :emprenyat

Ara, que no acaba aquí, al validar a Reus em quedaven 21 viatges. Al fer transbord al bus de l'EMT Tarragona 45 minuts després, em surt que em queden 20 viatges... A saber que em deu haver fet l'home que m'ha descomptat un viatge de més! :cop

Però tinc una altra història també una mica subrealista de fa just una setmana, diumenge de la setmana passada:

Sóc al tren, passa el revisor i em diu que no he validat la targeta. Jo li dic que sí que la he validat abans de pujar, i ho torna a mirar i em diu que l'última validació era del 16 de juliol... Jo flipant...

Primer, el 16 de juliol no vaig sortir de casa en tot el dia, així que és impossible que la màquina li digués que l'última validació era del 16... El 16 no sería l'any??? Que en segons quines màquines posen primer l'any que la el dia... Es l'única explicació que li trobo a això del 16...

Però segon, es que entre el 16 i el dia de l'"incident" vaig agafar 6 trens, i els revisors van comprovar la validació i em van dir que estava correcte.
Llavors, els 6 revisors mentien? O es que el revisor de diumenge passat no s'entera de com funciona la maquineta?? :pal :roll:

Per cert, se suposa que demà comencen les obres a Tarragona, però avui a les 11 de la nit no es veu cap moviment... A Reus, el cap de setmana abans ja havien tanques i maquinària per allà...

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Monday 01/08/2016 1:09
by Fran-Ikarus
Que et vulguin cobrar un bitllet perquè no els funciona la màquina de comprovar la validació del teu títol és un protocol pervers!, suposant que sigui realment el protocol. :evil: