Page 282 of 411
Per a uns, garrotades; per als altres, benevolència
Posted: Thursday 23/02/2012 1:16
by Guigui
Ah, "al Ministeri li dóna igual fer això que qualsevol altra obra i a més ningú els podrà dir que han invertit malament" i ens quedem tan amples, però "gràcies" a la Generalitat, "em tocarà pagar tots aquests errors (pagar literalment, amb diners)".
Noi, el teu argumentari et delata!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 23/02/2012 14:16
by victorcasta
Sí. Deu ser que el ministeri no paga mai amb els meus diners.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 23/02/2012 16:55
by albe6
A veure, una mica de llum:
Fa falta ERTMS, almenys en nivell 1, per a millorar la seguretat, ja que en comptades ocasions s'usa la permissivitat (roig + blanc a marxa de maniobres màxim). S'ha d'estar atent a que no ens el venguin per millorar temps de pas; cosa que podria passar si es posés el nivell 2, però que no passarà perquè és molt car. No sé on vaig llegir que la BCN-MAD en AVE seria la única amb ERTMS 2.
El que fa falta de veritat es MAN -TE- NI- MENT. Per posar un exemple: d'aquestes 447 que suposadament van a Regionals, a part de seients, m'agradarà veure si les adapten a PMR (la qual cosa els hi allargaria bastant la vida útil). A Bilbao, sense anar més lluny, en el seu dia es van repujar andanes i es van modificar les 446 perquè no obrissin l'escaleta d'accès. Aquí es pot fer exactament igual, i és barat.
No cal gastar gaire en cartelleria, més quan poca gent se la mira. Posant-hi més megafonia i que aquesta indiqui incidències concretes (en manual; ja que una persona inspira molta més confiança que Madame Loquendo) ja passem. Baratet també.
Per mitja termini: assegurar amb xarxes alternatives el subministrament d'electricitat. Que això sembla tercermundista: quatre gotes massa ràpid i ja surt la RENFE (i no pas per bé) a les notícies.
I una última cosa: s'ha de vigilar el que colen per "inversió a la xarxa". Un civia nou de trinca no és "inversió en xarxa". L'ERTMS si
salutacions
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 23/02/2012 18:53
by lithops
albe6 wrote:Fa falta ERTMS, almenys en nivell 1, per a millorar la seguretat, ja que en comptades ocasions s'usa la permissivitat (roig + blanc a marxa de maniobres màxim). S'ha d'estar atent a que no ens el venguin per millorar temps de pas; cosa que podria passar si es posés el nivell 2, però que no passarà perquè és molt car. No sé on vaig llegir que la BCN-MAD en AVE seria la única amb ERTMS 2.
Segons sembla la ministra Ana Pastor ha assegurat que s'instalarà el nivell 2:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/02/ ... um=twitter
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat que el ministeri que dirigeix aplicarà el nivell 2 del sistema ERTMS ("european rail traffic management system") a Rodalies de Catalunya. Es tracta d'un sistema de senyalització europeu unificat, que ja funciona amb èxit als Rodalies de Madrid, i ha comportat una millora de la seguretat.
La ministra de Foment ha fet aquest anunci al Congrés dels Diputats, responent una pregunta del diputat de CiU, Pere Macias. Tot i que no ha concretat quan començarà a aplicar-se, ha quantificat la inversió que caldrà fer, que és de mig milió d’euros per quilòmetre construït. La ministra ha justificat la necessitat de fer la inversió a Catalunya, “perquè estem segurs que si hi ha un lloc on s’ha de millorar la seguretat és en les Rodalies de Catalunya”.
L’anunci de Pastor arriba només dos dies despres que el Ministeri de Foment anunciés un pla de millora de la xarxa de Rodalies, especialment pel que fa a l’àmbit de la seguretat. La ministra va visitar Catalunya i va assegurar que calia actuar de forma preventiva davant els darrers accidents a la xarxa de Rodalies.
La ministra va reconèixer que el Ministeri de Foment té més de 5.748,5 milions d’euros pendents de pagar a Catalunya, destinats a grans infraestructures. 3.648 d’aquests milions correspondrien a inversions en Rodalies.
A l'enllaç hi ha un vídeo de la sessió parlamentària on ho diu però no parla del nivell.
Salutacions
Josep Maria
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 23/02/2012 23:40
by UT596001
albe6 wrote:A Bilbao, sense anar més lluny, en el seu dia es van repujar andanes i es van modificar les 446 perquè no obrissin l'escaleta d'accès. Aquí es pot fer exactament igual, i és barat.
No és exactament així. Les andanes del BPT sempre han sigut altes, d'aquí que haguessin d'adaptar les 446. A la línia C-3 continuen sent andanes baixes i les 446 continuen fent servir l'estrep rectàtil com a la resta de la xarxa de RENFE.
Back to topic!
Posted: Thursday 23/02/2012 23:48
by Guigui
Al tema, si us plau.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Saturday 25/02/2012 16:13
by metring
Els missatges sobre per què van tants trens a L'Hospitalet (o si voleu un altre títol, s'accepten propostes), han estat moguts al fil
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 72#p203872
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Saturday 25/02/2012 16:19
by metring
De Twitter:
R2: Tren E. França (14:51)-S.V. Calders (16:03) circula amb demora de 10 minuts derivat d'assistència sanitària a un viatger. (gencat): 14 minutes.
I jo pregunto, com és que cada cop són més freqüents les demores degudes a assistències sanitàries? O és que ara es publiciten més?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Sunday 26/02/2012 12:39
by Ecomobisostrans
Deuen publicitar-ho perque no sembli que es culpa de l'empresa!
Per l'agilitat del transport públic
Posted: Sunday 26/02/2012 17:26
by Guigui
I l'altra pregunta és: quin impediment hi ha per traslladar el viatger indisposat fora del tren i atendre'l a l'estació?
Re: Per l'agilitat del transport públic
Posted: Sunday 26/02/2012 22:59
by Toni
Guigui wrote:I l'altra pregunta és: quin impediment hi ha per traslladar el viatger indisposat fora del tren i atendre'l a l'estació?
Evidentment quan algú té una afecció greu, cal atendre´l on sigui, si és a un tren, a un tren. Si ha de venir una ambulància, cal esperar a que vingui per tal de traslladar a la persona. Hi pot haver casos de tot tipus, però en algunes ocasions no sembla que deixar la persona a l´andana i marxar sigui el més adient....
Servei molt humà
Posted: Sunday 26/02/2012 23:02
by Guigui
Motiu de més per tenir totes les estacions amb personal, format per aquestes emergències. Però deu sortir més barat tenir la xarxa empantanegada i estalviar-se alguns sous...
Re: Servei molt humà
Posted: Sunday 26/02/2012 23:34
by Toni
Guigui wrote:Motiu de més per tenir totes les estacions amb personal, format per aquestes emergències. Però deu sortir més barat tenir la xarxa empantanegada i estalviar-se alguns sous...
Això seria ideal, tenir personal a totes les estacions i formats per primers auxilis. Seria ideal. Però no sembla que aquest sigui el model pel futur, no sembla que hi hagin diners per poder-ho fer. Ni a la xarxa de l´ADIF ni a cap altre xarxa sembla que el futur sigui augmentar el número de treballadors, més aviat tot el contrari... potser no és el millor però aquesta és la tendència. Quantes benzineres queden amb gent posant carburant? Quantes màquines de venda de billets hi ha a les estacions de Metro? Quants tràmits es fan per internet o parlant amb un ordinador?... no sembla que augmentar la plantilla sigui el futur de cap tipus d´empresa...
Re: Per l'agilitat del transport públic
Posted: Monday 27/02/2012 0:04
by UT596001
Guigui wrote:I l'altra pregunta és: quin impediment hi ha per traslladar el viatger indisposat fora del tren i atendre'l a l'estació?
Trobo que és molt perillós, depèn del que tingui qualsevol moviment pot ser fatal i desembocar en consequències tràgiques. Deixem que qui entén, és a dir, el personal sanitari sigui el que mogui la persona indisposada per tal que se li faci el mínim perjudici possible.
Tan greus són tots?
Posted: Monday 27/02/2012 0:24
by Guigui
I tots els casos que apareixen com a motiu de retard, són realment tan greus que impedeixin la marxa del tren perquè el viatger no pot ser-ne evacuat abans no arribi l'assistència sanitària?
No poso en dubte les necessitats mèdiques i les precaucions que calgui prendre, però sí que em sorprèn que s'esdevinguin tants casos d'aquesta gravetat.
Re: Per l'agilitat del transport públic
Posted: Monday 27/02/2012 10:43
by metring
UT596001 wrote:Guigui wrote:I l'altra pregunta és: quin impediment hi ha per traslladar el viatger indisposat fora del tren i atendre'l a l'estació?
Trobo que és molt perillós, depèn del que tingui qualsevol moviment pot ser fatal i desembocar en consequències tràgiques. Deixem que qui entén, és a dir, el personal sanitari sigui el que mogui la persona indisposada per tal que se li faci el mínim perjudici possible.
Tens tota la raó, pot ser perillós segons el cas, però és que sobten tants i tants!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 28/02/2012 0:22
by Toni
Segurament no son tants.... deu ser un petit percentatge de la gran quantitat de gent que es mou en trens de rodalia. El que deu succeïr és que com qualsevol cosa que pasa a les Rodalies surt al diari o es comenta a mil llocs d´internet, semblen molts casos... i això podria ser un nou tema de debat, perquè hi ha una pressió mediàtica tant i tant forta sobre les Rodalies de Barcelona?.
Són uns pobrets!
Posted: Tuesday 28/02/2012 9:16
by Guigui
FGC notifica una incidència quan hi ha 5 minuts de retard. A Renfe, menys de 15 no és res. Però resulta que aquests pateixen persecució mediàtica...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 28/02/2012 10:41
by metring
Toni wrote:perquè hi ha una pressió mediàtica tant i tant forta sobre les Rodalies de Barcelona?.
Mmm, que no sigui perquè el servei és una birria...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 28/02/2012 11:01
by wefer
metring wrote:Toni wrote:perquè hi ha una pressió mediàtica tant i tant forta sobre les Rodalies de Barcelona?.
Mmm, que no sigui perquè el servei és una birria...
Evidentment.
Una prova sense sortir d'aquest fòrum: el fil d'incidències a TMB té 100 planes. El de Renfe Rodalies 280. I metro porta molta més gent.