Nois, jo soc molt pesimista en quant a la preservació-conservació d'una unitat de la serie 1.000 i cad cop mes.
Tinc varies raons per pensar aixi.
-Sempre que s'ha preservat algo s'intenta guardar les primeres unitats i si no es posible pel seu estat alguna altre pero no es el normal.
-He llegit aquest fil sencer i ja vec que la destrucció sembla planificada van "caient" quasi per ordre, nomes queden els numeros mes alts.
-Segons EL LLOP nomes queden 6 trens sencers, D'aqui sortira el presuntament prevervat?
-Si es volgues haber preservat algo ja estaria planificat i guardat que temps n'hi ha hagut.
-Les coses velles s'han de "masacrar" per no recordar temps anteriors (Sentencia molt practicada en aquest pais) ja va passar als inicis dels 80 amb molts automobils que habien corregut en temps del regim van ser desguasats, per que tot allo era passat i havia que esborrar-ho tot ( i quina culpa en tenien els cotxes?)
-Les unitats 1.000 han portat molts problemes als qui manen en els darrers temps i s'han d'esborrar del mapa, sembla com una venjanÇa, aixi mort el gos morta la rabia.
-Les unitats 1110 s'assemblen molt esteticament, vaja que son iguals als ulls de la majoria, pero no son 1000's.
-Vaig llegir que si es preservaria algo pero nomes una unitat M-M. quan quasi ningu ho ha vist o recorda circular aixi i a mes es predria el remolc 1300 que es la gracia d'questes unitats. (val adir que els 1400 acoplats als 1100 sempre m'han semblat un "nyapo".
-Si finalment es preserva algo estara alla deixat a Can Boixeres fins que es pudreixi, o s'enviara a les valls d'Andorra perque algun empresari hi monti un frankfurt.
-Per preservar algo aixi que presuntament no podra tornar a circular per questions de voltatges i per ser una ridicula unitat M-M fa falta lloc i diners per mantenir-ho, malauradament els diners no arriben per tot en aquesta carisima ciutat.
-Si es volgues preervar en estat funcional farien falta recambis i personal de manteniment, mes gasto i com que les unitats 5000 hauran costat el seu, doncs fora gastos i problemes.
Desenganyem-nos els 1000 estaven sentenciats desde que els van pintar de blanc, pobres, semblaven presidiaris abans de aplicar-los la sentencia, com si anesin amb bata treient-los tota al seva personalitat.
Els 1000 pintats de blanc o blanc-blau, sense els seients morats, sense els interiors verds, sense els plafons pels "obreportes"ABRIR-CERRAR-CLAXON, sense el seu claxon original per les portes tan caracteristic substituit per l'insuls i estresant BIP BIP BIP amb el nou interiorisme amb seients quasi ortopedics i amb el sostre baixat per l'ineficaÇ aire condicionat, van deixar de ser fa molt temps el que eren, si ve les sensacions i els sorrols eren iguals, els trens van perdre molt d'encant, i per l'usuari que no es tonto, semblava allo de "AUNQUE LA MONA SE VISTA DE SEDA MONA SE QUEDA".
No cal oblidar com van tractar el tranvia el seu ultim dia de circulació perque ens em d'estranyar ara de la desparició i masacrament dels 1000.
Sincerament espero equivocar-me de totes-totes i m'alegrare si aixi es, pero....
Com a consol em queda que veig la mateixa passió pels 1000 com pels 5000 quan anaven arribant, en principi sembla una contradicció, ho vec molt sa i es un senyal molt bo.
Despres de tot nomes uns quants ens fa gracia el vell i que no despareguin certes coses, pero la majoria de gent es mes "practica", pero l'historia no pot ser "practica" i respetar l'historia i no oblidar-la es part nostra pero els qui manen, dirigeixen tenen l'ultima paraula, despres de tot tant ells com nosaltres estem de pas (tant en la vida com en seu carrec electe) i l'important en l'aspecte historic es que deixarem i en quines condicions.