Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Corredor Mediterrani

Post by 437.001 »

oriolp13 wrote:En ample UIC o en ample ibèric al final?
UIC... pel què sembla.
Per cert, fa cosa d'un mes vaig anar cap al sud, i el viaducte que ha d'acollir l'estació de Cambrils, a l'alçada de l'AP-7 i l'A-7 el vaig veure moooolt verd encara....
Està verd, però van fent. Tampoc és un viaducte immens...
Last edited by 437.001 on Saturday 05/10/2013 6:28, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Corredor Mediterrani

Post by 437.001 »

wefer wrote:Estem parlant de la línia actual o de la plataforma a mig fer del corredor d'Alta Velocitat?
De la plataforma a mig fer.
Serà exclusiva per Alta Velocitat entre Vila-seca i Camp de Tarragona, i compartida amb la resta del tràfic entre Vila-seca i Valencia.
Els Euromed passaran a ser Alvia segurament (aniran per LAV entre Vandellòs i Sants, i entre València i Alacant).
Perdoneu, però jo al final m'he perdut amb el que volen fer.
Sí, la cosa és una mica confusa...
eolosbcn
N5
N5
Posts: 109
Joined: Monday 26/08/2013 23:50

Re: Corredor Mediterrani

Post by eolosbcn »

gatvell wrote:Claro Alf, pero en los requisitos técnicos de la LAV ya se especifican los radios mínimos, pendientes, tipo de electrificación de la catenaria, tipo de catenaria, etc.
Así que a priori no tendría que haber diferencias entre una linea del AVE en Andalucia o en Catalunya.
La LAV de Sevilla en el seu moment es va disenyar com a línia mixta i te una rampa característica de 12,5mm. La LAV de Barcelona es va dissenyar exclussiva de passatgers i la rampa característica es de 30mm, per tant la LAV de Barcelona no es apta per mercaderies. Per no dir que en el tram Barcelona - CdT s'arriben a superar les 80 circulacions diaries i quan es connecti el corredor mediterrani facilment es superaran les 100, cosa que fa impossible fer passar uns trens de mercaderies que, a més a més, tenen una velocitat molt inferior.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by gatvell »

Jo no em referia a la línia de Madrid-Sevilla, si no al corredor del Mediterrani que es construeixi a Andalusia.
Per altre banda, la LAV de Barcelona (de quin tram parlem?) Si no hi ha espai i a més pendents fortes caldrà doblar la xarxa en aquest tram???? SI és així quina obra més mal feta, oi?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Duplicació

Post by Guigui »

gatvell wrote:Si no hi ha espai i a més pendents fortes caldrà doblar la xarxa en aquest tram???? SI és així quina obra més mal feta, oi?
No cal. Hi ha una línia paral·lela a la LAV que és perfectament apta per a mercaderies i, de fet, és la que passaran a ample mixt. És l'actual línia de Vilafranca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
eolosbcn
N5
N5
Posts: 109
Joined: Monday 26/08/2013 23:50

Re: Corredor Mediterrani

Post by eolosbcn »

Una pregunta...

¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?
¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?
En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by davida »

¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?

Si

¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?

Enlloc

En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?

No hi ha tercer fil. El tercer fil va de Castellbisbal a Vila-Seca i de Castelló a Valencia. De Castelló a Vilaseca nomes ample internacional.
User avatar
vermer3
N6
N6
Posts: 300
Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Corredor Mediterrani

Post by vermer3 »

Una mica off-topic, però, els Talgo de Murcia/Lorca/Cartagena a Barcelona i viceversa, fan inversió de marxa a Sant Gabriel ( estació en cul de sac ) ?
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by davida »

Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Image
Una a l'estació d'Alacant Terminal i un altre a Sant Gabriel.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by gatvell »

Una manera d'oferir el servei.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by ortegote »

davida wrote:¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?

Si

¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?

Enlloc

En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?

No hi ha tercer fil. El tercer fil va de Castellbisbal a Vila-Seca i de Castelló a Valencia. De Castelló a Vilaseca nomes ample internacional.
Si es fa el tram Castellbisbal - Vila-Seca en tercer carril llavors no es necessitara el canviador d'ample per entrar a la LAV a CDT.

Però les travesses que s'estan muntant de Vandellos a CDT ho estant fent amb les subjeccions en ample Iberic i aixó si que esta fomentant el desconcert, El mes normal seria ja tot en ample UIC, tindra que passar el temps per treure conclusions definitives a tot aquest desproposit que esta sent el corredor del Mediterrani.

Salutacions.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by gatvell »

Per montar una via d'AVE cal posar primer una via de servei mitjançant al qual es monta al costat una via d'alta velocitat. En acabar, es retira aquesta i des de la via AVE es monta la segona.
Tot això es degut a les exigències físiques de sistema AVE.

Potser hagis vist aquesta via.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ample UIC

Post by Guigui »

Deus voler dir l'ample UIC. Que l'AVE hi circuli és una qüestió més aviat circumstancial i imposada per la lògica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by gatvell »

Una cosa son les especificacions d'ample UIC (amb categories per a mercaderies i passatgers) i l'altre l'AVE, que tot i ser ambple UIC l'alta velocitat implica unes especificaciones tècniques més exigents.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No és AV

Post by Guigui »

Però el Corredor Mediterrani no està pensat com a LAV, sinó com a línia d'altes prestacions en ample UIC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by gatvell »

Segur que no? Mira que si es fèssin AVE de Barcelona a Màlaga via València s'escurçaria força el viatge...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Corredor Mediterrani

Post by Sagrerenc »

davida wrote:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera :x Menys mal que no entra a Tortosa :)
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by davida »

Sagrerenc wrote:
davida wrote:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera :x Menys mal que no entra a Tortosa :)
No sempre es fa 4 inversions:
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord recula a St Lluis i surt cap a Alacant amb la 252 al davant. Nomes 3 inversions. 2 Inversions a Alacant
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord arriba amb la 252 davant, se li enganxa una 334 darrera. D'Alacant Terminal a St Gabriel es recula per sortir amb la 334 davant cap a Murcia.

Pero el Mare Nostrum sempre utilitza 3 locomotores: Francesa Montpellier- Portbou, 252 Portbou - Valencia/Alacant, 334 Valencia/Alacant - Lorca/Cartagena.

A aquest tren li queden menys d'un mes de vida, en el tram al nord de Barcelona
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Corredor Mediterrani

Post by trensmat »

davida wrote:
Sagrerenc wrote:
davida wrote:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera :x Menys mal que no entra a Tortosa :)
No sempre es fa 4 inversions:
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord recula a St Lluis i surt cap a Alacant amb la 252 al davant. Nomes 3 inversions. 2 Inversions a Alacant
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord arriba amb la 252 davant, se li enganxa una 334 darrera. D'Alacant Terminal a St Gabriel es recula per sortir amb la 334 davant cap a Murcia.

Pero el Mare Nostrum sempre utilitza 3 locomotores: Francesa Montpellier- Portbou, 252 Portbou - Valencia/Alacant, 334 Valencia/Alacant - Lorca/Cartagena.

A aquest tren li queden menys d'un mes de vida, en el tram al nord de Barcelona
Es podria adaptar unes quantes unitats hibrides 730 a la corrent francesa per fer trajecte que fa el Talgo Mare Nostrum i aixi ens estalviarien temps de viatge en els canvis de locomotores.

Canviant de tema penso que no te que ser necessari treure els serveis Euromed de la estació central de Tarragona, mireu la meva idea es instal·lar un intercanviador de amples de via a la zona de Vila-Seca aixi els usuaris del servei Euromed no els faria falta anar a la llunyana estació del Camp de Tarragona i ens estalviarien problemes. ;)
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Corredor Mediterrani

Post by UT440_132M »

Els 130 no estan homologats a França, i encara menys l'aberració dels 730.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”