Page 30 of 62
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 05/10/2013 6:24
by 437.001
oriolp13 wrote:En ample UIC o en ample ibèric al final?
UIC... pel què sembla.
Per cert, fa cosa d'un mes vaig anar cap al sud, i el viaducte que ha d'acollir l'estació de Cambrils, a l'alçada de l'AP-7 i l'A-7 el vaig veure moooolt verd encara....
Està verd, però van fent. Tampoc és un viaducte immens...
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 05/10/2013 6:27
by 437.001
wefer wrote:Estem parlant de la línia actual o de la plataforma a mig fer del corredor d'Alta Velocitat?
De la plataforma a mig fer.
Serà exclusiva per Alta Velocitat entre Vila-seca i Camp de Tarragona, i compartida amb la resta del tràfic entre Vila-seca i Valencia.
Els Euromed passaran a ser Alvia segurament (aniran per LAV entre Vandellòs i Sants, i entre València i Alacant).
Perdoneu, però jo al final m'he perdut amb el que volen fer.
Sí, la cosa és una mica confusa...
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 07/10/2013 11:26
by eolosbcn
gatvell wrote:Claro Alf, pero en los requisitos técnicos de la LAV ya se especifican los radios mínimos, pendientes, tipo de electrificación de la catenaria, tipo de catenaria, etc.
Así que a priori no tendría que haber diferencias entre una linea del AVE en Andalucia o en Catalunya.
La LAV de Sevilla en el seu moment es va disenyar com a línia mixta i te una rampa característica de 12,5mm. La LAV de Barcelona es va dissenyar exclussiva de passatgers i la rampa característica es de 30mm, per tant la LAV de Barcelona no es apta per mercaderies. Per no dir que en el tram Barcelona - CdT s'arriben a superar les 80 circulacions diaries i quan es connecti el corredor mediterrani facilment es superaran les 100, cosa que fa impossible fer passar uns trens de mercaderies que, a més a més, tenen una velocitat molt inferior.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 07/10/2013 14:54
by gatvell
Jo no em referia a la línia de Madrid-Sevilla, si no al corredor del Mediterrani que es construeixi a Andalusia.
Per altre banda, la LAV de Barcelona (de quin tram parlem?) Si no hi ha espai i a més pendents fortes caldrà doblar la xarxa en aquest tram???? SI és així quina obra més mal feta, oi?
Duplicació
Posted: Monday 07/10/2013 14:57
by Guigui
gatvell wrote:Si no hi ha espai i a més pendents fortes caldrà doblar la xarxa en aquest tram???? SI és així quina obra més mal feta, oi?
No cal. Hi ha una línia paral·lela a la LAV que és perfectament apta per a mercaderies i, de fet, és la que passaran a ample mixt. És l'actual línia de Vilafranca.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 07/10/2013 15:26
by eolosbcn
Una pregunta...
¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?
¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?
En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 07/10/2013 15:45
by davida
¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?
Si
¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?
Enlloc
En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?
No hi ha tercer fil. El tercer fil va de Castellbisbal a Vila-Seca i de Castelló a Valencia. De Castelló a Vilaseca nomes ample internacional.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Saturday 16/11/2013 21:30
by vermer3
Una mica off-topic, però, els Talgo de Murcia/Lorca/Cartagena a Barcelona i viceversa, fan inversió de marxa a Sant Gabriel ( estació en cul de sac ) ?
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 17/11/2013 8:47
by davida
Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Una a l'estació d'Alacant Terminal i un altre a Sant Gabriel.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 17/11/2013 9:18
by gatvell
Una manera d'oferir el servei.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 17/11/2013 16:06
by ortegote
davida wrote:¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?
Si
¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?
Enlloc
En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?
No hi ha tercer fil. El tercer fil va de Castellbisbal a Vila-Seca i de Castelló a Valencia. De Castelló a Vilaseca nomes ample internacional.
Si es fa el tram Castellbisbal - Vila-Seca en tercer carril llavors no es necessitara el canviador d'ample per entrar a la LAV a CDT.
Però les travesses que s'estan muntant de Vandellos a CDT ho estant fent amb les subjeccions en ample Iberic i aixó si que esta fomentant el desconcert, El mes normal seria ja tot en ample UIC, tindra que passar el temps per treure conclusions definitives a tot aquest desproposit que esta sent el corredor del Mediterrani.
Salutacions.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 17/11/2013 16:47
by gatvell
Per montar una via d'AVE cal posar primer una via de servei mitjançant al qual es monta al costat una via d'alta velocitat. En acabar, es retira aquesta i des de la via AVE es monta la segona.
Tot això es degut a les exigències físiques de sistema AVE.
Potser hagis vist aquesta via.
Ample UIC
Posted: Sunday 17/11/2013 17:15
by Guigui
Deus voler dir l'ample UIC. Que l'AVE hi circuli és una qüestió més aviat circumstancial i imposada per la lògica.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 17/11/2013 20:26
by gatvell
Una cosa son les especificacions d'ample UIC (amb categories per a mercaderies i passatgers) i l'altre l'AVE, que tot i ser ambple UIC l'alta velocitat implica unes especificaciones tècniques més exigents.
No és AV
Posted: Sunday 17/11/2013 22:56
by Guigui
Però el Corredor Mediterrani no està pensat com a LAV, sinó com a línia d'altes prestacions en ample UIC.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 18/11/2013 15:55
by gatvell
Segur que no? Mira que si es fèssin AVE de Barcelona a Màlaga via València s'escurçaria força el viatge...
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 18/11/2013 16:02
by Sagrerenc
davida wrote:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera
Menys mal que no entra a Tortosa
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 18/11/2013 17:07
by davida
Sagrerenc wrote:davida wrote:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera
Menys mal que no entra a Tortosa
No sempre es fa 4 inversions:
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord recula a St Lluis i surt cap a Alacant amb la 252 al davant. Nomes 3 inversions. 2 Inversions a Alacant
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord arriba amb la 252 davant, se li enganxa una 334 darrera. D'Alacant Terminal a St Gabriel es recula per sortir amb la 334 davant cap a Murcia.
Pero el Mare Nostrum sempre utilitza 3 locomotores: Francesa Montpellier- Portbou, 252 Portbou - Valencia/Alacant, 334 Valencia/Alacant - Lorca/Cartagena.
A aquest tren li queden menys d'un mes de vida, en el tram al nord de Barcelona
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 18/11/2013 17:37
by trensmat
davida wrote:Sagrerenc wrote:davida wrote:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera
Menys mal que no entra a Tortosa
No sempre es fa 4 inversions:
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord recula a St Lluis i surt cap a Alacant amb la 252 al davant. Nomes 3 inversions. 2 Inversions a Alacant
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord arriba amb la 252 davant, se li enganxa una 334 darrera. D'Alacant Terminal a St Gabriel es recula per sortir amb la 334 davant cap a Murcia.
Pero el Mare Nostrum sempre utilitza 3 locomotores: Francesa Montpellier- Portbou, 252 Portbou - Valencia/Alacant, 334 Valencia/Alacant - Lorca/Cartagena.
A aquest tren li queden menys d'un mes de vida, en el tram al nord de Barcelona
Es podria adaptar unes quantes unitats hibrides 730 a la corrent francesa per fer trajecte que fa el Talgo Mare Nostrum i aixi ens estalviarien temps de viatge en els canvis de locomotores.
Canviant de tema penso que no te que ser necessari treure els serveis Euromed de la estació central de Tarragona, mireu la meva idea es instal·lar un intercanviador de amples de via a la zona de Vila-Seca aixi els usuaris del servei Euromed no els faria falta anar a la llunyana estació del Camp de Tarragona i ens estalviarien problemes.
Re: Corredor Mediterrani
Posted: Monday 18/11/2013 18:37
by UT440_132M
Els 130 no estan homologats a França, i encara menys l'aberració dels 730.