Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
El viaducte del ramal, de més a prop:
es poden veure els pilots pel viaducte que anirà a l'estació de La Llagosta i els pals de la catenària
es poden veure els pilots pel viaducte que anirà a l'estació de La Llagosta i els pals de la catenària
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfomentadif comença a construir l'estació de Vilafant
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _76231.php
Foment inicia les obres de construcció de l'estació de l'Alt Empordà a Vilafant
ACN
Figueres
Ult. Act. 28/10/2009 17:10
El Ministeri de Foment, a través d'Adif, ha iniciat les obres de construcció de l'estació ferroviària de l'Alt Empordà, en el terme municipal de Vilafant. El pressupost d'aquesta actuació puja a 5,1 milions d'euros. Les noves instal·lacions permetran la circulació d'alta velocitat i d'ample convencional. Està previst construir una plataforma elevada sobre les vies d'ample convencional de la línia Barcelona-Portbou i de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, la missió de la qual serà prestar servei en una primera fase a les circulacions procedents tant de França pel seu costat nord, com de Barcelona i Girona pel costat sud, dintre de la Línia d'Alta Velocitat.
L'estació tindrà una superfície total de 12.598 m2, distribuïts entre l'edifici de viatgers, l'aparcament i els vials d'accés que connectaran amb la trama urbana de Figueres. L'edifici de viatgers disposarà de 1.232 m2 de superfície en una única planta de 70 metres de llarg per 28,3 metres d'ample, i constarà de dos espais situats a diferents altures i connectats entre si, establint una jerarquia visual de volums per a facilitar l'orientació dels clients. Els accessos s'estructuraran en dues zones principals, una d'elles serà el vial d'accés de vehicles, estacionament d'altres maneres de transport públic (autobusos i taxi), i la segona per a la creació d'un aparcament amb capacitat per a 144 places, 4 de les quals estaran reservades per a vehicles de persones amb discapacitat. L'estació ferroviària de l'Alt Empordà té caràcter provisional fins a la construcció de les instal·lacions definitives, projectades per Adif en coordinació amb els ajuntaments de Vilafant i Figueres i la Generalitat de Catalunya.
Foment inicia les obres de construcció de l'estació de l'Alt Empordà a Vilafant
ACN
Figueres
Ult. Act. 28/10/2009 17:10
El Ministeri de Foment, a través d'Adif, ha iniciat les obres de construcció de l'estació ferroviària de l'Alt Empordà, en el terme municipal de Vilafant. El pressupost d'aquesta actuació puja a 5,1 milions d'euros. Les noves instal·lacions permetran la circulació d'alta velocitat i d'ample convencional. Està previst construir una plataforma elevada sobre les vies d'ample convencional de la línia Barcelona-Portbou i de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, la missió de la qual serà prestar servei en una primera fase a les circulacions procedents tant de França pel seu costat nord, com de Barcelona i Girona pel costat sud, dintre de la Línia d'Alta Velocitat.
L'estació tindrà una superfície total de 12.598 m2, distribuïts entre l'edifici de viatgers, l'aparcament i els vials d'accés que connectaran amb la trama urbana de Figueres. L'edifici de viatgers disposarà de 1.232 m2 de superfície en una única planta de 70 metres de llarg per 28,3 metres d'ample, i constarà de dos espais situats a diferents altures i connectats entre si, establint una jerarquia visual de volums per a facilitar l'orientació dels clients. Els accessos s'estructuraran en dues zones principals, una d'elles serà el vial d'accés de vehicles, estacionament d'altres maneres de transport públic (autobusos i taxi), i la segona per a la creació d'un aparcament amb capacitat per a 144 places, 4 de les quals estaran reservades per a vehicles de persones amb discapacitat. L'estació ferroviària de l'Alt Empordà té caràcter provisional fins a la construcció de les instal·lacions definitives, projectades per Adif en coordinació amb els ajuntaments de Vilafant i Figueres i la Generalitat de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: LAV Barcelona-França
Dijous a les cinc de la matinada un comboi especial portava una peça immensa cap al pou de la tuneladora. Avui he vist que al pou estan muntat i baixant peces. Deu ser la tuneladora no?
Edito: Sóc un noi amb sort, he tingut el privilegi de veure aquesta gran peça!
Edito: Sóc un noi amb sort, he tingut el privilegi de veure aquesta gran peça!
Last edited by viscaelcat on Sunday 15/11/2009 0:12, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La tuneladora arriba a Girona
http://www.3cat24.cat/noticia/419170/gi ... ra-del-TGV
Girona començarà a rebre aquesta matinada les peces més grans de la tuneladora del TGV
Actualitzat a les 20:01 h 12/11/2009
Girona (ACN).- Les peces més gran de la tuneladora 'Gerunda' del TGV comencen a arribar aquesta nit a Girona. Procedents del port de Barcelona, les 18 peces de grans dimensions de la tuneladora es transportaran fins a Girona mitjançant combois especials i es descarregaran al pou d'atac ¿ja construït- a la zona de Mas Xirgu. Aquestes peces s'han elaborat a la fàbrica de l'empresa Herrenknecht, a Alemanya, i serviran per perforar el tram de túnels que discorreran subterranis per Girona i també la caixa de la futura estació del TGV. La tuneladora 'Gerunda' té una longitud de 125 metres i un pes de 2.700 tones.
http://www.3cat24.cat/noticia/419368/gi ... a-a-15-kmh
La peça més gran de la tuneladora trigarà quatre nits en arribar a Girona perquè el tràiler que la du va a 15 km/h
Actualitzat a les 16:00 h 13/11/2009
Girona (ACN).- La peça més gran de la tuneladora que ha de fer els túnels urbans del TGV al seu pas per Girona ¿l'accionament de la roda de tall- trigarà quatre nits en arribar a Girona procedent del port de Barcelona. El tràiler que la porta mesura quinze metres i això obliga als Mossos d'Esquadra a determinar un itinerari molt específic i a viatjar de nit. Aquest gran tràiler circula a 15 km/h i, per tant, trigarà fins a quatre nits a arribar al pou d'atac de la tuneladora. Sortirà el diumenge i la previsió és que arribi el dijous. L'accionament pesa 290 tones i té un diàmetre de 6,6 metres i conté els motors que serveixen per accionar la roda de tall, que és la peça frontal de la tuneladora.
Girona començarà a rebre aquesta matinada les peces més grans de la tuneladora del TGV
Actualitzat a les 20:01 h 12/11/2009
Girona (ACN).- Les peces més gran de la tuneladora 'Gerunda' del TGV comencen a arribar aquesta nit a Girona. Procedents del port de Barcelona, les 18 peces de grans dimensions de la tuneladora es transportaran fins a Girona mitjançant combois especials i es descarregaran al pou d'atac ¿ja construït- a la zona de Mas Xirgu. Aquestes peces s'han elaborat a la fàbrica de l'empresa Herrenknecht, a Alemanya, i serviran per perforar el tram de túnels que discorreran subterranis per Girona i també la caixa de la futura estació del TGV. La tuneladora 'Gerunda' té una longitud de 125 metres i un pes de 2.700 tones.
http://www.3cat24.cat/noticia/419368/gi ... a-a-15-kmh
La peça més gran de la tuneladora trigarà quatre nits en arribar a Girona perquè el tràiler que la du va a 15 km/h
Actualitzat a les 16:00 h 13/11/2009
Girona (ACN).- La peça més gran de la tuneladora que ha de fer els túnels urbans del TGV al seu pas per Girona ¿l'accionament de la roda de tall- trigarà quatre nits en arribar a Girona procedent del port de Barcelona. El tràiler que la porta mesura quinze metres i això obliga als Mossos d'Esquadra a determinar un itinerari molt específic i a viatjar de nit. Aquest gran tràiler circula a 15 km/h i, per tant, trigarà fins a quatre nits a arribar al pou d'atac de la tuneladora. Sortirà el diumenge i la previsió és que arribi el dijous. L'accionament pesa 290 tones i té un diàmetre de 6,6 metres i conté els motors que serveixen per accionar la roda de tall, que és la peça frontal de la tuneladora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021
PRESIDENTE DE LA SOCIEDAD DE FERROCARRILES FRANCESES|ENTREVISTA
Guillaume Pepy: «Pondremos un TGV en Figueres antes de que acabe este año»
CRISTINA BUESA
BARCELONA
Desde que preside la SNCF, Guillaume Pepy viaja a España cada tres meses. Su objetivo es trabar una fuerte alianza con Renfe, trabajar juntos. Enérgico al tiempo que entusiasta, pide paciencia porque, asegura, la alta velocidad está a punto de llegar. Ayer vio al president José Montilla y hoy visitará las obras de Sagrera con el alcalde Jordi Hereu.
–Uno de los asuntos que más preocupa en este lado de los Pirineos es saber cuándo completarán el tramo entre Perpinyà y Montpellier para que puedan circular los trenes de alta velocidad.
–Se trata de una impaciencia compartida pero positiva porque significa que hay ganas por ambas partes. Los catalanes hablan mucho de lo que falta por hacer entre Perpinyà y Montpellier y, los franceses, de lo que queda entre Figueres y Barcelona. Lo más importante es que las decisiones están tomadas y que tendremos una línea de alta velocidad completa.
–Pero quedan unos años para que se materialice.
–En España será en el 2012 y en Francia se cubrirá en dos etapas: la primera en el tramo entre Nimes y Montpellier en 2014 y, la segunda, entre Montpellier y Perpinyà, que se culminará en el 2020.
–¿Y los trenes circularán entonces a 300 kilómetros por hora?
–Sí, será una alta velocidad a la francesa en la que se va entre 300 y 320 kilómetros por hora. La pregunta que tenemos que resolver es el papel que juega el ferrocarril en el transporte de mercancías.
–En Francia se plantean que haya una tercera vía segregada que sirva solo para este fin entre Montpellier y Perpinyà.
–Se está estudiando, pero todavía no hemos tomado una decisión.
–¿Qué pasará entre 2012 y 2020? ¿A qué velocidad circularán las unidades por los tramos sin adaptar?
–El enlace de alta velocidad será toda una revolución que esperamos hace un siglo. España y Francia son los líderes de Europa en lo que al ferrocarril se refiere. Hasta ahora había un obstáculo, que eran los Pirineos, y ahora nos conectaremos. Con esto abriremos unas posibilidades infinitas de acercamiento cultural, económico, turístico y de investigación. El mensaje que quiero trasladar es el compromiso de SNCF para concretar este enlace. Será una integración por partes pero hay que ser paciente porque ya estamos seguros de que será una realidad.
–¿No considera que es una lástima que el tramo internacional entre Figueres y Perpinyà esté listo desde hace un año y no circulen los AVE?
–Llevamos 30 o 40 años esperando este momento y ahora solo quedan unos pocos semestres para que el sistema esté operativo. Además pondremos en marcha un sistema de transición con el que los TGV llegarán hasta Figueres en menos de un año y allí harán correspondencia directa con los trenes de Renfe en esa ciudad. Ya está.
–Eso es una novedad. ¿Lo han hablado con Renfe?
–Es una proposición que les hemos hecho pero la decisión final está muy próxima porque en febrero he invitado a París a mi colega, el presidente de Renfe [Teófilo Serrano], y creo que entonces podremos tomar una determinación.
–¿En menos de un año un TGV en Figueres?
–Sí, a finales del 2010. La infraestructura está lista hasta allí.
–Renfe ha explicado esta semana que comprará trenes más grandes para esta línea y que así los billetes de AVE serán más económicos. ¿Ustedes se sumarán?
–Un material común para las dos empresas facilitaría las cosas. Además también está el proyecto de hacer una especie de Eurostar franco-español de alta velocidad. Hay que borrar la frontera geográfica.
–¿Y ganar la batalla al avión?
–Ambos sistemas de transporte deberían ser complementarios, no competidores.
PRESIDENTE DE LA SOCIEDAD DE FERROCARRILES FRANCESES|ENTREVISTA
Guillaume Pepy: «Pondremos un TGV en Figueres antes de que acabe este año»
CRISTINA BUESA
BARCELONA
Desde que preside la SNCF, Guillaume Pepy viaja a España cada tres meses. Su objetivo es trabar una fuerte alianza con Renfe, trabajar juntos. Enérgico al tiempo que entusiasta, pide paciencia porque, asegura, la alta velocidad está a punto de llegar. Ayer vio al president José Montilla y hoy visitará las obras de Sagrera con el alcalde Jordi Hereu.
–Uno de los asuntos que más preocupa en este lado de los Pirineos es saber cuándo completarán el tramo entre Perpinyà y Montpellier para que puedan circular los trenes de alta velocidad.
–Se trata de una impaciencia compartida pero positiva porque significa que hay ganas por ambas partes. Los catalanes hablan mucho de lo que falta por hacer entre Perpinyà y Montpellier y, los franceses, de lo que queda entre Figueres y Barcelona. Lo más importante es que las decisiones están tomadas y que tendremos una línea de alta velocidad completa.
–Pero quedan unos años para que se materialice.
–En España será en el 2012 y en Francia se cubrirá en dos etapas: la primera en el tramo entre Nimes y Montpellier en 2014 y, la segunda, entre Montpellier y Perpinyà, que se culminará en el 2020.
–¿Y los trenes circularán entonces a 300 kilómetros por hora?
–Sí, será una alta velocidad a la francesa en la que se va entre 300 y 320 kilómetros por hora. La pregunta que tenemos que resolver es el papel que juega el ferrocarril en el transporte de mercancías.
–En Francia se plantean que haya una tercera vía segregada que sirva solo para este fin entre Montpellier y Perpinyà.
–Se está estudiando, pero todavía no hemos tomado una decisión.
–¿Qué pasará entre 2012 y 2020? ¿A qué velocidad circularán las unidades por los tramos sin adaptar?
–El enlace de alta velocidad será toda una revolución que esperamos hace un siglo. España y Francia son los líderes de Europa en lo que al ferrocarril se refiere. Hasta ahora había un obstáculo, que eran los Pirineos, y ahora nos conectaremos. Con esto abriremos unas posibilidades infinitas de acercamiento cultural, económico, turístico y de investigación. El mensaje que quiero trasladar es el compromiso de SNCF para concretar este enlace. Será una integración por partes pero hay que ser paciente porque ya estamos seguros de que será una realidad.
–¿No considera que es una lástima que el tramo internacional entre Figueres y Perpinyà esté listo desde hace un año y no circulen los AVE?
–Llevamos 30 o 40 años esperando este momento y ahora solo quedan unos pocos semestres para que el sistema esté operativo. Además pondremos en marcha un sistema de transición con el que los TGV llegarán hasta Figueres en menos de un año y allí harán correspondencia directa con los trenes de Renfe en esa ciudad. Ya está.
–Eso es una novedad. ¿Lo han hablado con Renfe?
–Es una proposición que les hemos hecho pero la decisión final está muy próxima porque en febrero he invitado a París a mi colega, el presidente de Renfe [Teófilo Serrano], y creo que entonces podremos tomar una determinación.
–¿En menos de un año un TGV en Figueres?
–Sí, a finales del 2010. La infraestructura está lista hasta allí.
–Renfe ha explicado esta semana que comprará trenes más grandes para esta línea y que así los billetes de AVE serán más económicos. ¿Ustedes se sumarán?
–Un material común para las dos empresas facilitaría las cosas. Además también está el proyecto de hacer una especie de Eurostar franco-español de alta velocidad. Hay que borrar la frontera geográfica.
–¿Y ganar la batalla al avión?
–Ambos sistemas de transporte deberían ser complementarios, no competidores.
Re: LAV Barcelona-França
No sé perquè, però em dona més confiança el Sr. Pepy que el el Sr. Teófilo Serrano, i això que els francesos també....
Re: LAV Barcelona-França
El que jo no entenc es la infraestructura que utilitzaria, perque l'article diu que entre la sortida sud de Girona i Mollet les vies estaran operatives a final d'any, i que entre Mollet i la LAV BCN-Madrid i entre Figueres i Girona hi haura tercer carril. Ja esta totalment acabada la instal·lació del tercer carril en les dues vies d'aquests trams? i com ho feran per les diferents tensions de catenaria?
De nou al FTC
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Barcelona tendrá ocho trenes diarios de alta velocidad en dirección Francia
Así lo ha anunciado hoy el presidente de la Societé National des Chemins de Fer Français (SNCF), Guillaume Pepy, durante una visita que ha realizado a las obras de la estación de la Sagrera de Barcelona en compañía del alcalde de la ciudad, Jordi Hereu, según informan fuentes del consistorio barcelonés.
Hereu ha considerado que cuando se produzca esta conexión ferroviaria, supondrá una "pequeña gran revolución" para la ciudad condal, que permitirá a los barceloneses llegar a Perpiñán en 45 minutos.
En total, se calcula que habrá una veintena de trenes diarios entre Francia y Cataluña, algunos de los cuales llegarán también hasta Lille o Madrid, en una conexión que será nacional y europea, informan las mismas fuentes.
Hereu ha asegurado a Pepy durante la visita a la Sagrera que éste será el proyecto de conexión más relevante de Barcelona y Cataluña en los próximos años, aunque previsiblemente se realizará el año 2020, cuando se finalice la conexión francesa entre las ciudades de Montpelier y Perpiñán.
Guillaume Pepy ha indicado, por su parte, que ha propuesto a Renfe crear una compañía conjunta, similar al Eurostar, para gestionar la correspondencia de los trenes de alta velocidad en ambos lados de los Pirineos.
Una vez la alta velocidad esté en pleno funcionamiento, Pepy prevé multiplicar por dos o por tres el tráfico ferroviario del puerto de Barcelona hasta Francia.
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=245209
Así lo ha anunciado hoy el presidente de la Societé National des Chemins de Fer Français (SNCF), Guillaume Pepy, durante una visita que ha realizado a las obras de la estación de la Sagrera de Barcelona en compañía del alcalde de la ciudad, Jordi Hereu, según informan fuentes del consistorio barcelonés.
Hereu ha considerado que cuando se produzca esta conexión ferroviaria, supondrá una "pequeña gran revolución" para la ciudad condal, que permitirá a los barceloneses llegar a Perpiñán en 45 minutos.
En total, se calcula que habrá una veintena de trenes diarios entre Francia y Cataluña, algunos de los cuales llegarán también hasta Lille o Madrid, en una conexión que será nacional y europea, informan las mismas fuentes.
Hereu ha asegurado a Pepy durante la visita a la Sagrera que éste será el proyecto de conexión más relevante de Barcelona y Cataluña en los próximos años, aunque previsiblemente se realizará el año 2020, cuando se finalice la conexión francesa entre las ciudades de Montpelier y Perpiñán.
Guillaume Pepy ha indicado, por su parte, que ha propuesto a Renfe crear una compañía conjunta, similar al Eurostar, para gestionar la correspondencia de los trenes de alta velocidad en ambos lados de los Pirineos.
Una vez la alta velocidad esté en pleno funcionamiento, Pepy prevé multiplicar por dos o por tres el tráfico ferroviario del puerto de Barcelona hasta Francia.
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=245209
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
París - BCN 7:20H
http://elperiodico.cat/default.asp?idpu ... io_PK=1021
Societat
22/1/2010 17:05 H
A PARTIR DEL DESEMBRE
El tren d'alta velocitat posarà París a 7 hores i 20 minuts de Barcelona
• Actualment, la connexió ferroviària entre les dues ciutats triga almenys 8 hores i 40 minuts
MÉS INFORMACIÓ
Guillaume Pepy: «Posarem un TGV a Figueres abans que s’acabi aquest any»
Els ferrocarrils francesos s'ofereixen a gestionar Rodalies a Catalunya
EFE
BARCELONA
Un tren d'alta velocitat francès (TGV) circularà a partir del desembre vinent dues vegades al dia entre París i Figueres i, gràcies a una correspondència des d'aquesta localitat fins a Barcelona, la capital catalana quedarà a set hores i vint minuts de la capital francesa.
La Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF) de França ha confirmat a Efe la posada en marxa d'aquests serveis des del canvi d'horaris d'hivern al desembre, que utilitzarà el tram de nova línia d'alta velocitat (LAV) entre Perpinyà i Figueres.
El primer TGV sortirà de París a les 7.20 del matí i arribarà a les 12.44 hores a Figueres, des d'on els viatgers podran agafar un tren de Renfe que els conduirà fins a Barcelona per la línia convencional, a l'espera que s'acabi la LAV fins a la capital catalana a l'horitzó del 2012-2013, ha explicat una portaveu de la SNCF.
El segon comboi sortirà de París a les 15.20 hores i, després de l'escala de Figueres a les 20.45 hores per canviar de tren, el viatger podrà estar a Barcelona a les 22.40 hores, ha afegit la portaveu, que ha puntualitzat que es tracta d'horaris no definitius.
Col·laboració de SNCF i Renfe
En el sentit invers, de Barcelona els trens de Renfe iniciaran el seu recorregut a les 9.15 hores i a les 13.11 hores, respectivament, amb canvi a Figueres a les 11.09 hores i les 15.05 hores, i arribada a París a les 16.41 hores i les 20.41 hores, respectivament. Actualment, en el millor dels casos, el recorregut en tren entre Barcelona i París dura 8 hores i 40 minuts.
La portaveu ha dit que desconeix quines seran les tarifes d'aquests nous serveis, que se sumaran al Talgo, que ara amb el nom comercial d'Elipsos cobreix el trajecte entre París i Barcelona a la nit en cada sentit i és l'única connexió directa per tren entre les dues ciutats.
Les nova connexions amb el TGV les explotaran conjuntament la SNCF i Renfe, que hauran de formalitzar la seva col·laboració en un acord.
Societat
22/1/2010 17:05 H
A PARTIR DEL DESEMBRE
El tren d'alta velocitat posarà París a 7 hores i 20 minuts de Barcelona
• Actualment, la connexió ferroviària entre les dues ciutats triga almenys 8 hores i 40 minuts
MÉS INFORMACIÓ
Guillaume Pepy: «Posarem un TGV a Figueres abans que s’acabi aquest any»
Els ferrocarrils francesos s'ofereixen a gestionar Rodalies a Catalunya
EFE
BARCELONA
Un tren d'alta velocitat francès (TGV) circularà a partir del desembre vinent dues vegades al dia entre París i Figueres i, gràcies a una correspondència des d'aquesta localitat fins a Barcelona, la capital catalana quedarà a set hores i vint minuts de la capital francesa.
La Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF) de França ha confirmat a Efe la posada en marxa d'aquests serveis des del canvi d'horaris d'hivern al desembre, que utilitzarà el tram de nova línia d'alta velocitat (LAV) entre Perpinyà i Figueres.
El primer TGV sortirà de París a les 7.20 del matí i arribarà a les 12.44 hores a Figueres, des d'on els viatgers podran agafar un tren de Renfe que els conduirà fins a Barcelona per la línia convencional, a l'espera que s'acabi la LAV fins a la capital catalana a l'horitzó del 2012-2013, ha explicat una portaveu de la SNCF.
El segon comboi sortirà de París a les 15.20 hores i, després de l'escala de Figueres a les 20.45 hores per canviar de tren, el viatger podrà estar a Barcelona a les 22.40 hores, ha afegit la portaveu, que ha puntualitzat que es tracta d'horaris no definitius.
Col·laboració de SNCF i Renfe
En el sentit invers, de Barcelona els trens de Renfe iniciaran el seu recorregut a les 9.15 hores i a les 13.11 hores, respectivament, amb canvi a Figueres a les 11.09 hores i les 15.05 hores, i arribada a París a les 16.41 hores i les 20.41 hores, respectivament. Actualment, en el millor dels casos, el recorregut en tren entre Barcelona i París dura 8 hores i 40 minuts.
La portaveu ha dit que desconeix quines seran les tarifes d'aquests nous serveis, que se sumaran al Talgo, que ara amb el nom comercial d'Elipsos cobreix el trajecte entre París i Barcelona a la nit en cada sentit i és l'única connexió directa per tren entre les dues ciutats.
Les nova connexions amb el TGV les explotaran conjuntament la SNCF i Renfe, que hauran de formalitzar la seva col·laboració en un acord.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vilafant-Ginebra
I també hi haurà relacions directes Vilafant-Ginebra?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
A l'article parlen de trens a final d'any fins a Figueres només, i allà transbord a un tren de RENFEmarc wrote:El que jo no entenc es la infraestructura que utilitzaria, perque l'article diu que entre la sortida sud de Girona i Mollet les vies estaran operatives a final d'any, i que entre Mollet i la LAV BCN-Madrid i entre Figueres i Girona hi haura tercer carril. Ja esta totalment acabada la instal·lació del tercer carril en les dues vies d'aquests trams? i com ho feran per les diferents tensions de catenaria?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: LAV Barcelona-França
Llavors, algú em pot explicar a sant de què s'està reconvertint el tram Girona - Figueres a ample mixte? Espera que ho endevino... a finals d'any encara no estarà acabat. I això que estem parlant d'una connexió directa Barcelona - Perpinyà PROVISIONAL. Ja té collons la historia, perquè si més amunt de Mollet hi han gaires trams que estiguin igual "d'avançats" que el del seu pas per Montmeló... anem arrecats.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: LAV Barcelona-França
S'està posant tercer carril per a tenir una connexió de mercaderies en UIC des de Figueres fins al Port de Barcelona.Jordi Freixas wrote:Llavors, algú em pot explicar a sant de què s'està reconvertint el tram Girona - Figueres a ample mixte?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barcelona-Àmsterdam, el 2020
Segons publica l'Avui, el president d'SNCF ha anunciat que a partir del 2020 seran possibles connexions fins a Àmsterdam.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Adif mou fitxa
http://www.3cat24.cat/noticia/488025/ca ... inals-dany
L'AVE podria connectar de manera provisional Barcelona amb la frontera a finals d'any
Actualitzat a les 15:22 h 22/01/2010
Cursa entre França i Espanya per posar en marxa com més aviat millor el traçat del tren de gran velocitat que ha d'unir Barcelona i París. L'AVE podria connectar de manera provisional i amb molt trams sense alta velocitat Barcelona amb la frontera a finals d'any. És la proposta sorpresa que ha anunciat Adif, l'empresa que gestiona les vies, després que França ha confirmat que poden fer arribar trens TGV fins a Figueres també aquest mateix 2010.
La visita del director de l'empresa pública dels ferrocarrils francesos ha fet saltar el calendari de l'alta velocitat. Guillaume Pepy ha visitat amb l'alcalde de Barcelona les obres, que, segons les previsions, han de connectar Barcelona i la frontera en alta velocitat el 2012. I ha aprofitat per fer pública la intenció de fer arribar els trens TGV des de París fins a Figueres abans d'acabar el 2010. Pepy ha aclarit que això seria "un tastet, un aperitiu, del que serà el projecte sencer."
Aquest sorprenent anunci ha obligat els responsables espanyols a moure fitxa i avançar també una proposta de connexió amb la frontera. Una proposta amb caràcter provisional i que, en molts trams, no assolirà la velocitat que li pertocaria.
Com seria el recorregut
El recorregut per enllaçar Barcelona amb Figueres que proposa Adif, que és qui construeix aquesta infraestructura, aprofita alguns trams ja existents i d'altres que s'estan construint. En primer lloc, això obliga Adif a acabar a temps l'estació de Vilafant, que és on arriba la via d'alta velocitat connectada a França.
Des d'allà fins a Girona, a l'estació de mercaderies, es farà un tercer rail per adaptar la via als trens d'alta velocitat. Entre Girona i Mollet, els trens circularien per les vies de l'AVE que ja estarien operatives. I des de Mollet fins a Barcelona, proposa fer servir la línia de mercaderies que entra a la ciutat pel sud, per Can Tunis. O sigui, que per anar de Barcelona a París se sortiria en direcció sud.
Tot això s'ha de concretar en la reunió que tindran el mes que ve el director de Renfe amb el de l'empresa de ferrocarrils francesos.
L'AVE podria connectar de manera provisional Barcelona amb la frontera a finals d'any
Actualitzat a les 15:22 h 22/01/2010
Cursa entre França i Espanya per posar en marxa com més aviat millor el traçat del tren de gran velocitat que ha d'unir Barcelona i París. L'AVE podria connectar de manera provisional i amb molt trams sense alta velocitat Barcelona amb la frontera a finals d'any. És la proposta sorpresa que ha anunciat Adif, l'empresa que gestiona les vies, després que França ha confirmat que poden fer arribar trens TGV fins a Figueres també aquest mateix 2010.
La visita del director de l'empresa pública dels ferrocarrils francesos ha fet saltar el calendari de l'alta velocitat. Guillaume Pepy ha visitat amb l'alcalde de Barcelona les obres, que, segons les previsions, han de connectar Barcelona i la frontera en alta velocitat el 2012. I ha aprofitat per fer pública la intenció de fer arribar els trens TGV des de París fins a Figueres abans d'acabar el 2010. Pepy ha aclarit que això seria "un tastet, un aperitiu, del que serà el projecte sencer."
Aquest sorprenent anunci ha obligat els responsables espanyols a moure fitxa i avançar també una proposta de connexió amb la frontera. Una proposta amb caràcter provisional i que, en molts trams, no assolirà la velocitat que li pertocaria.
Com seria el recorregut
El recorregut per enllaçar Barcelona amb Figueres que proposa Adif, que és qui construeix aquesta infraestructura, aprofita alguns trams ja existents i d'altres que s'estan construint. En primer lloc, això obliga Adif a acabar a temps l'estació de Vilafant, que és on arriba la via d'alta velocitat connectada a França.
Des d'allà fins a Girona, a l'estació de mercaderies, es farà un tercer rail per adaptar la via als trens d'alta velocitat. Entre Girona i Mollet, els trens circularien per les vies de l'AVE que ja estarien operatives. I des de Mollet fins a Barcelona, proposa fer servir la línia de mercaderies que entra a la ciutat pel sud, per Can Tunis. O sigui, que per anar de Barcelona a París se sortiria en direcció sud.
Tot això s'ha de concretar en la reunió que tindran el mes que ve el director de Renfe amb el de l'empresa de ferrocarrils francesos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: LAV Barcelona-França
Apa, ja comencen a improvisar! Desesperats... això em recorda uns versos molt, i molt apropiats.
"A Vilafant fant una font,
però la fan tan lentament
que, mentre fan el tros que fan,
el tros que han fet ja es va desfent,
i mai sabreu si l`estan fent
o, pel contrari, la desfan.
El pressupost, però, s`hi fon,
i, és clar, la gent de Vilafant
creu que amb l`excusa de la font,
l`Ajuntament se’ls va rifant,
i que més d`un s`està refent,
i més de quatre revifant.
I, fins dels pobles del voltant,
en rialles esclafint,
els van dient i apostrofant
que, si van fent com ara fan,
de l`aigua no en beuran
ni el que ja és vell ni el que és infant,
perquè quan brolli per la font,
tot Vilafant serà difunt."
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: LAV Barcelona-França
Totalment d'acord.xevi wrote:No sé perquè, però em dona més confiança el Sr. Pepy que el el Sr. Teófilo Serrano, i això que els francesos també....
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: LAV Barcelona-França
El primer tren que hauria d'arribar a Figueres LAV és el tren de vapor de l'Amicale des Cheminots pour la Préservation de la 141 R 1126 de Toulouse. Seria una bona inauguració.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: LAV Barcelona-França
Alvia procedente de Barcelona Sants con destino, Figueras, Perpiñan y Lyon estacionado en vía 2 va ha efectuar su salida
Re: LAV Barcelona-França
Què dieu de Maçanet i una connexió entre les vies d'Alta Velocitat i les línies convencionals?Trenscat wrote:A Maçanet per on hi ha previst fer la connexió de la línia convencional amb la LAV exactament? S'hi està treballant ja? I a Montmeló com està el tema? Perquè diria que encara estava molt verd el túnel urbà...