https://territori.gencat.cat/ca/inici/n ... ?id=431674
Territori licitarà aquesta primavera l'adaptació de les estacions de Clot (L1 L2) i Ciutadella-Vila Olímpica (L4)
Entra en servei l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de l’L4 de l’intercanviador de Maragall
Els treballs, que compten amb una inversió d’11,7 MEUR, continuaran amb l’estació de l’L5 i la connexió entre les dues estacions
El Departament també licitarà les obres de millora de l’accessibilitat a l’intercanviador de Passeig de Gràcia i a l’estació de la Pau (L4)
l Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori licitarà aquesta primavera les obres per adaptar les estacions de l’L1 de Clot i Ciutadella Vila Olímpica de l’L4 i les obres per a millorar l’accessibilitat a l’intercanviador de Passeig de Gràcia i l’estació de la Pau de l’L4, amb una inversió conjunta de prop de 17 MEUR. El Departament, en la mateixa línia, té en fase de redacció els projectes d’adaptació de les estacions de Plaça de Sants (L1 i L5); Verdaguer (L4 i L5) i Urquinaona (L1 i L4).
Tot plegat, ho ha anunciat aquest dimarts el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, durant una visita amb motiu de la posada en servei parcial de l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’intercanviador de metro de Maragall (L4 i L5), a Barcelona.
En concret, ha entrat en funcionament un nou vestibul per a l’L4, més ampli, i els ascensors que el connecten amb el carrer i les andanes. Aquesta actuació s’emmarca en l’obra millora de l’accessibilitat que el Departament té en marxa en aquest important intercanviador de la xarxa, amb més de 20.000 persones usuàries cada dia. Aquesta obra, que comporta una inversió d’11,7 MEUR, compta amb finançament FEDER.
L’intercanviador de Maragall està format per l’estació de l’L4, sota la ronda del Guinardó, l’estació de l’L5, sota el passeig Maragall i un passadís de connexió entre ambdues estacions sota aquest passeig. En l’estació de l’L4, s’ha substituït el vestíbul que hi havia, de dimensions molt reduïdes, per un de més ampli, que té dos accessos al carrer, un a cada costat de la ronda del Guinardó. Així mateix, s’ha instal·lat un ascensor per a connectar el carrer i el vestíbul i dos per accedir a les andanes. D’altra banda, s’han recrescut les andanes per a facilitar l’accés i sortida als combois.
Ara les obres continuen per adaptar el vestíbul del carrer Ramon Albó de l’L5, que consistiran en la instal·lació d’un ascensor de carrer i la reconfiguració de l’espai interior per a situar-hi un ascensor que connecti amb el nivell d’andana. D’altra banda, al passadís de correspondència entre l’L4 i l’L5, es formaran rampes per eliminar les escales existents i s’instal·laran dos ascensors per a connectar els diversos nivells amb les andanes de l’L4. Finalment, les obres comportaran el recrescut de les andanes de l’L5. Els treballs conclouran l’estiu de 2023.
Fer la xarxa més accessible
Fer la xarxa de metro més accessible és un dels eixos d’actuació del Govern per a potenciar l’ús del transport públic i promoure una mobilitat descarbonitzada. Ara, amb la de Maragall de l’L4, estan adaptades 152 de les 163 estacions en servei a la xarxa de metro de l’àrea de Barcelona, una xifra que suposa un 93% del total. A més, el Departament té en execució les obres per adaptar a persones amb mobilitat reduïda l’intercanviador de Plaça Espanya, amb una inversió superior als 10 MEUR. Alhora, està treballant per a completar l’adaptació de tota la xarxa, així com millorar l’accessibilitat d’estacions ja adaptades.