Page 30 of 30
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 30/12/2023 14:56
by UT440_132M
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... centelles/
L’Estat adjudica l’estudi per desdoblar l’R3 entre la Garriga i Centelles
El contracte s’ha adjudicat a l’empresa SAITEC, S.A. per un cost de 565.000 euros
Pol Purgimon
28/12/2023
La Garriga
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu per desdoblar la línia R3 de Rodalies entre la Garriga i Centelles. El Govern espanyol n’ha informat aquest dijous a través d’un comunicat al web del ministeri.
El contracte s’ha adjudicat a l’empresa SAITEC, S.A. per un cost de 565.000 euros i té un pla d’execució de 30 mesos.
Aquest estudi suposa un pas més en la transformació integral la línia R3, que travessa diferents termes municipals del Vallès Oriental. Fa tot just unes setmanes també es va informar de la redacció de l’estudi per desdoblar la línia R3 entre Mollet i Montcada.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 22/01/2024 23:52
by UT440_132M
A través d'una piulada de l'ajuntament de Sant Miquel de Balenyà (EMD de Seva), s'ha anunciat que el proper diumenge 4 de febrer, es restablirà la circulació de trens entre Figaró i Parets del Vallès. Una setmana més tard del que es va anunciar al mes d'octubre, quan es va publicar el calendari de les obres, on s'anunciava la seva finalització, la segona quinzena de gener.
Ara faltarà veure, quan serà el segon tall, que està previst per aquest proper estiu, i segons tinc entès, la Garriga serà estació capçalera nord, per aquest proper tall.
https://twitter.com/smbalenya/status/17 ... 08898?s=19
Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Thursday 25/01/2024 20:40
by Sèrie EV-E801
UT440_132M wrote:A través d'una piulada de l'ajuntament de Sant Miquel de Balenyà (EMD de Seva), s'ha anunciat que el proper diumenge 4 de febrer, es restablirà la circulació de trens entre Figaró i Parets del Vallès. Una setmana més tard del que es va anunciar al mes d'octubre, quan es va publicar el calendari de les obres, on s'anunciava la seva finalització, la segona quinzena de gener.
Ara faltarà veure, quan serà el segon tall, que està previst per aquest proper estiu, i segons tinc entès, la Garriga serà estació capçalera nord, per aquest proper tall.
https://twitter.com/smbalenya/status/17 ... 08898?s=19
Sense anar amb mala intenció, m'agradaria puntualitzar que unes hores abans adif ho va informar primer i en va fer un fil amb els detalls. Per si algú el vol recuperar:
https://twitter.com/Adif_es/status/1749471430561898671
Salut
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 04/02/2024 9:50
by PizzaiPinya24
No sé si ja s'havia parlat del tema, però acabo de trobar una proposta interessant de la PTP i Fem Vallès per al desdoblament de la R3 per Montcada:
https://laveu.cat/actualitat/territori/ ... e-la-c-17/
Montcada demanarà al ministeri que desdobli l’R3 suprimint dos carrils de la C-17
La proposta que ha elaborat la Plataforma del Transport Públic (PTP) i Fem Vallès alliberaria l’actual traçat ferroviari pel nucli urbà, des de Can Sant Joan fins a la Llagosta
Què n'opineu??
Ho sento, no sé com citar notícies bé
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 05/02/2024 12:52
by UT440_132M
PizzaiPinya24 wrote: ↑Sunday 04/02/2024 9:50
No sé si ja s'havia parlat del tema, però acabo de trobar una proposta interessant de la PTP i Fem Vallès per al desdoblament de la R3 per Montcada:
https://laveu.cat/actualitat/territori/ ... e-la-c-17/
Montcada demanarà al ministeri que desdobli l’R3 suprimint dos carrils de la C-17
La proposta que ha elaborat la Plataforma del Transport Públic (PTP) i Fem Vallès alliberaria l’actual traçat ferroviari pel nucli urbà, des de Can Sant Joan fins a la Llagosta
Què n'opineu??
Ho sento, no sé com citar notícies bé
Bona sort. Traspassar més trànsit a la ja saturada C-33, i deixar la C-17 com a carretera local. Caldria traspassar un bon nombre d'usuaris al tren, i fer-lo molt més competitiu.
Ahir vaig utilitzar la R3 des de Balenyà, fins a Sants, després del tall. La meva conclusió, es que els horaris son impossibles de cumplir, donat que a causa dels treballs, hi ha força LTV, per exemple, a 60 des de la zona de l'antic baixador de Llerona, fins sortir de les Franqueses, sentit Hospitalet, i a les estacions reformades, excepte Parets, limitades a 30. Jo diria que han volgut obrir molt depressa i corrent, i que les obres encara estan molt verdes.
Com a resum, les feines que s'han fet, ha estat reformar les estacions, i allargar les vies amb topall en els dos sentits. El pas a nivell de la Garriga segueix sense eliminar (tot i que tallat al trànsit motoritzat). S'està desbrossant i anivellant la zona de la nova plataforma. S'està fent pilotatge al pont sobre el Tenes entre Parets i el circuit de Catalunya, i també al pont del Congost de Granollers.
Les andanes també s'han alçat i eixamplat.
Es probable que el queda del baixador de Llerona, sigui enderrocat, per encabir la segona via. També s'ha enderrocat una històrica masia, a les Franqueses.
Ahir els retards anàven des dels 15/20 fins als 50 minuts. Els horaris son els mateixos d'abans del tall, i les LTV, no ajuden a recuperar temps.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 05/02/2024 16:14
by jgomezs
Entenc que si es fes un projecte com el proposat per PTP i FemVallès, seria per d'aquí a uns anys, quan la R3 ja estigui en un estat millorat. I que la proposta representa també una millora de la mateixa R3, perquè permet desdoblar un tram que ara mateix és via única.
UT440_132M wrote: ↑Monday 05/02/2024 12:52
Bona sort. Traspassar més trànsit a la ja saturada C-33, i deixar la C-17 com a carretera local. Caldria traspassar un bon nombre d'usuaris al tren, i fer-lo molt més competitiu.
El traspàs de trànsit ja s'ha produit, des que van treure el peatge, a la presentació hi van posar un gràfic molt clar sobre aixó:
https://twitter.com/transportpublic/sta ... 0799571443
I a més aquestes autopistes sempre es saturaran fins al punt en que l'embús de trànsit et faci anar més lent que el tren. Si la baixada de capacitat en una autopista que va mig buida és a canvi de millorar la capacitat i velocitat d'una línia de tren, potser hi sortim tots guanyant.
Una altra cosa que està molt bé de la proposta és que aprofita per fer regeneració urbana, i fa passar la línia per un túnel que ja es va construir per als cotxes, de manera que et poses a favor els "paisatgistes locals".
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 05/02/2024 17:26
by albert28
Sembla a la de Parets del Valles han fet eçuns canvis sense saber l operativa del día a día
https://twitter.com/Rafalg76/status/175 ... j0Iqw&s=19
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 05/02/2024 22:15
by Sèrie EV-E801
UT440_132M wrote:Ahir vaig utilitzar la R3 des de Balenyà, fins a Sants, després del tall. La meva conclusió, es que els horaris son impossibles de cumplir, donat que a causa dels treballs, hi ha força LTV, per exemple, a 60 des de la zona de l'antic baixador de Llerona, fins sortir de les Franqueses, sentit Hospitalet, i a les estacions reformades, excepte Parets, limitades a 30. Jo diria que han volgut obrir molt depressa i corrent, i que les obres encara estan molt verdes.
He de dir que no hi he anat pas, però avui a Castellbisbal hi havia un parell de maquinistes parlant entre ells i un li deia a l'altre que déu n'hi dó amb la quantitat de "parches" que havien fet entre Martorell i Castellbisbal. I el diàleg a seguit: "Pues con la R3 fliparías, parches y chapuzas. Mal, mal" - "No quiero ni saber-lo".
Per altra banda, a Twitter l'usuari Bernat Bonmin -si no vaig errat- va penjar uns vídeos de les primeres circulacions i es veia com alguns senyals de blocatge no funcionaven.
Espero i vull creure que segueixen treballant per arreglar-ho; però crec que és fins i tot millor que l'enrenou del bus i que els trens de Vic o més enllà puguin passar per un taller en condicions.
Salutacions.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Monday 05/02/2024 22:35
by França451
Que ya abrieron todo el tramo? Pues por qué trenes que deberían ir sólo hasta Vic llegan a Granollers-Canovelles? Yo pensaba de hecho que sólo habían abierto una estación.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 06/02/2024 23:56
by UT440_132M
Sèrie EV-E801 wrote: ↑Monday 05/02/2024 22:15
Espero i vull creure que segueixen treballant per arreglar-ho; però crec que és fins i tot millor que l'enrenou del bus i que els trens de Vic o més enllà puguin passar per un taller en condicions.
Salutacions.
L'estat dels trens que van estar "captius" de Figueró en amunt, es deplorable. També es causa de no haver acabat a temps el nou taller de Ripoll.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Friday 09/02/2024 17:16
by Nen de Gràcia
PizzaiPinya24 wrote: ↑Sunday 04/02/2024 9:50
No sé si ja s'havia parlat del tema, però acabo de trobar una proposta interessant de la PTP i Fem Vallès per al desdoblament de la R3 per Montcada:
https://laveu.cat/actualitat/territori/ ... e-la-c-17/
Montcada demanarà al ministeri que desdobli l’R3 suprimint dos carrils de la C-17
La proposta que ha elaborat la Plataforma del Transport Públic (PTP) i Fem Vallès alliberaria l’actual traçat ferroviari pel nucli urbà, des de Can Sant Joan fins a la Llagosta
Què n'opineu??
Ho sento, no sé com citar notícies bé
Completament d'acord amb la proposta, la C-17 es podria convertir perfectament en una carretera secundària d'un sol carril per sentit i el trànsit de llarga distància és fàcil de desviar per la C-33 fins a Mollet. I si això provoca cues a aquesta carretera, doncs encara hi ha més motius per a agafar el tren.
Si l'ajuntament hi està d'acord, que corrin a iniciar-ho abans de les eleccions, no sigui que guanyi algú altre i ho tombi.
Això sí, crec que seria necessària la construcció d'una nova estació a Montcada-Manresa, ja que hi passa al costat, en previsió d'un intercanviador R2-R3-R4-R7-R11-R12 amb Montcada i Reixac de la línia de Sant Celoni.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 11/02/2024 12:37
by albert28
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 24/02/2024 14:48
by UT440_132M
Societat
“Si són incapaços de fer anar els trens, que ens hi posin els busos”
Adif admet que fins al 4 de març no pot garantir que es recuperin els temps de viatge a l’R3
Adif fa malament la feina i la Generalitat no fiscalitza. És la conclusió de la plataforma Perquè no ens fotin el tren davant del cúmul d’incidències que ha registrat l’R3 des que el 4 de febrer va reobrir integralment la línia després de quatre mesos d’obres al Vallès, primera fase dels treballs per al desdoblament.
I a més ha estat “per anar a pitjor, en període de proves, sense estar acabat i amb els passatgers com a conillets d’Índies”, resumeix Marc Janeras, portaveu de la plataforma.
Dimarts a la tarda la Generalitat va convocar una reunió telemàtica amb representants d’Adif, Renfe, ajuntaments i usuaris per abordar la situació viscuda aquests dies i el que ha de passar en el futur, que també és d’obres.
Per Janeras, va ser un clar exponent de la “improvisació” amb què es treballa i la incapacitat per fer-ho amb una millor planificació. “I si d’alguna cosa han disposat després de tants anys és de temps per pensar-ho”, ironitza.
Adif va aprofitar la trobada per anunciar que fins al 4 de març no es podrà recuperar la normalitat del servei entesa com la tornada als horaris i temps de viatge anteriors a les obres d’aquests últims mesos i que, ara mateix, obliguen a reduir velocitats als combois en els trams on s’ha treballat.
Això vol dir retards sobre retards i, per tant, indignació sobre indignació dels usuaris per una situació que no només no s’ha resolt, “sinó que s’ha agreujat i ens obliguen a normalitzar”. Per Janeras, “si són incapaços de fer anar els trens, que ens hi posin els autobusos”, el mitjà alternatiu que durant les obres, i malgrat algunes incidències inicials per ajustar-se a la demanda de passatgers, es va acabar mostrant com un servei molt més eficient.
A la trobada de dimarts també hi van ser l’alcaldessa de Ribes de Freser, Mònica Santjaume (Junts), i els de Manlleu i Centelles, Arnau Rovira (Junts) i Josep Paré (PSC), respectivament. Santjaume en va sortir “molt enfadada” perquè hi va confirmar que no es té “la més mínima deferència cap al Ripollès. Potser sí que som menys, però no som menys importants”, resumeix.
I diu que no costaria res, aprofitant estacions amb doble via, establir un reforç de servei per cobrir incidències i que facilités, almenys, la comunicació fins a Vic. “Al Ripollès no tenim cap culpa que robin coure a les Franqueses. Quan hi va haver l’esllavissada a Toses no va pas afectar el servei al Vallès”, assenyala.
Des de Manlleu, Arnau Rovira fa seu aquest discurs i apunta que no pot ser que el tram nord de la línia es ressenti d’unes afectacions “que no hi tenen res a veure”, i reivindica que més enllà de Vic “també hi ha vida i també hi ha món”.
Començant per Manlleu, ara mateix amb una estació que “no és que sigui de segona o de tercera; és que està en ruïna”. L’alcalde de Manlleu no només comparteix la demanda dels usuaris de restablir el servei de bus davant dels problemes del tren, sinó que insisteix que Manlleu hi tingui connexió directa. “És una ciutat de més de 20.000 habitants i referència del nord de la comarca.”
Per la seva banda, l’alcalde de Centelles, Josep Paré, agraeix la reunió “tot i que arriba tard” i es mostra especialment crític amb el paper de la Generalitat, que segons ell “hauria d’haver liderat el seguiment i ha anat a remolc de tot, també a l’hora de presentar propostes”. Paré comprèn les queixes dels usuaris per les incidències d’aquests dies però diu que “no hem d’oblidar que estem davant de la principal inversió per al futur de la línia que ha de revertir en benefici de tothom”.
Per l’alcalde de Centelles, el que cal millorar, i així es va dir a la reunió, és la comunicació immediata de les incidències i la planificació del transport alternatiu quan s’hagi d’activar.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Tuesday 26/03/2024 13:07
by UT440_132M
Faig una mica d'actualització sobre l'estat de les obres. A la Garriga, s'està treballant al cantó mar, sentit Hospitalet. S'està fent pilotatge, i encofrant murs perimetrals. Al límit de la Garriga amb les Franqueses, s'està treballant amb intensitat, al punt del pas superior de la N-152z. Més al sud, continuen les feines per compactar la nova plataforma. Entre les Franqueses i Granollers-Canovelles no es veuen avançaments significatius.
Al sud de Granollers, ja a tocar de la zona del Circuit de Barcelona - Catalunya, també s'està treballant amb intensitat per rebaixar el terreny, i anivellar-lo a la nova plataforma. Sembla també, que a l'altura de la porta 4 del Circuit, s'hi estigui construint una mena de plataforma per a una hipotètica andana. Tant de bo s'hi faci un baixador per als dies de curses.
A la banda de les indústries de Parets, també s'està actuant per rebaixar el terreny al cantó mar. Segueixen fent pilotatge a la zona del viaducte del Tenes.
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Wednesday 10/04/2024 17:43
by ea3
El BOE d'avui publica l'anunci del Projecte de construcció d'un nou edifici de viatgers a l'estació de Montcada- Bifurcació.
Salut
Enllaç:
https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?i ... 2024-12868
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 04/05/2024 17:00
by ea3
L’Estat sotmet a informació pública l’estudi informatiu del desdoblament de l’R3 entre Centelles i Vic
Anuncio de la Subdirección General de Planificación Ferroviaria por el
que se somete a información pública el Estudio Informativo de la
duplicación de la línea Montcada Bifurcació-Puigcerdá Frontera
Francesa. Tramo Vic-Centelles.
Con fecha 19 de abril de 2024, la Dirección General del Sector Ferroviario ha
resuelto aprobar provisionalmente el "Estudio Informativo de la duplicación de la
línea Montcada Bifurcació-Puigcerdá Frontera Francesa. Tramo Vic-Centelles", e
iniciar el proceso de información pública y audiencia de administraciones.
En virtud de la aprobación provisional del estudio y conforme a lo dispuesto en
el artículo 5.5 de la Ley 38/2015, de 29 de septiembre, del Sector Ferroviario, se
somete a información pública dicho estudio por un periodo de 30 días hábiles,
contados a partir del día siguiente al de publicación del presente anuncio en el
Boletín Oficial del Estado, para ser examinado por las personas que lo deseen,
quienes podrán formular observaciones sobre la concepción global del trazado, en
la medida en que afecte al interés general, y sobre el impacto ambiental, ya que la
presente actuación se encuentra sometida al procedimiento de evaluación de
impacto ambiental ordinario regulado por la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de
evaluación ambiental. Con carácter previo a la aprobación definitiva del estudio
informativo, se requiere la formulación de la Declaración de Impacto Ambiental por
el Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico.
Con este objeto, en la siguiente dirección web se puede consultar la
documentación completa del estudio informativo, así como un documento no
técnico sobre el mismo:
https://www.transportes.gob.es/ferrocar ... nificacion
Font:
https://boe.es/boe/dias/2024/04/25/pdfs ... -15011.pdf
Salut
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 04/05/2024 17:30
by UT440_132M
Arrel d'això, vaig llegir un fragment, a el 9 Nou, en un article per a subscriptors, que en alguns trams, s'adaptaria el traçat per assolir velocitats de fins a 160 km/h.
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... c-nova-r3/
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Saturday 04/05/2024 21:19
by ea3
La noticia a la que feia referencia UT440_132M en obert
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.a ... 44&cs=infr
Salut
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Sunday 12/05/2024 12:28
by UT440_132M
Van sortint més informacions de les obres.
Sembla ser que el següent tall, que s'havia de produïr aquest estiu, s'ajorna fins al novembre.
Ho va apuntar el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Oriol Martori.
Deixo enllaç a el 9 Nou. La notícia no es pot mostrar sencera si no es subscriptor.
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... -novembre/
Re: Desdoblament de la línia de Vic
Posted: Friday 31/05/2024 16:57
by UT440_132M
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... e-congost/
Restriccions de trànsit al passeig de la Ribera, a Canovelles, per les obres de desdoblament de l’R3
El nou viaducte es construeix al costat nord de l’actual pont de ferro. Serà de via única i tindrà uns 200 metres de llarg
Ferran Polo
14/05/2024
Canovelles
Les obres de desdoblament de l’R3 provoquen les primeres afectacions significatives de trànsit al passeig de la Ribera, a Canovelles, on es treballa en la construcció d’un nou viaducte per damunt d’aquest vial i del riu Congost dins de les obres de desdoblament de la línia R3. Els canvis previstos s’aniran aplicant de forma progressiva. Aquest dilluns ja es van començar a pintar les marques viàries de color groc pels treballs.
Les restriccions de trànsit afecten la zona a l’entorn del pont. S’ha resituat els carrils de circulació del mateix passeig de la Ribera d’acord amb les necessitats d’espai per construir els pilars del nou pont.
El tram nord del carrer Riera, a tocar del passeig de la Ribera, tindrà el trànsit restringit. Només hi podran entrar-hi els vehicles que entrin i surtin de les empreses situades en aquest sector.