Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

WMD626 wrote:Te lo explico : Cuando había viajeros con destino Carretera de les Aigües, el Jefe de Tren sacaba al exterior un bastón forrado de cobre y lo ponía en contacto con un cable eléctrico que iba paralelo a la línea hasta la estación superior. El contacto con el cable cerraba el circuito eléctrico, con lo que sonaba un timbre en Vallvidrera Superior, que era la señal para que el maquinista parase la máquina y detuviera los coches del funicular, de modo que el ascendente quedaba a la altura del apeadero de Les Aigües (el coche de bajada simplemente esperaba sin coger ni dejar viajeros). El mismo sistema había funcionado también en el Funicular del Tibidabo.
El cotxe del funicular de baixada coincidia amb la parada del Mina Grott, encara hi ha l'andana. Salut!
Last edited by 122-042-132 on Saturday 04/05/2013 6:59, edited 1 time in total.
WMD626
N6
N6
Posts: 260
Joined: Friday 24/02/2012 19:34
Location: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Imatges per a la història

Post by WMD626 »

Sí, és veritat. De fet, els dos baixadors es van construir simètrics, ja des del principi (abans, per tant, del Mina Grott). Però no hi deixaven viatgers (almenys en l'era "post Mina Grott"). El funicular del Tibidabo també tenia un baixador inferior paral·lel al de l'Observatori.
WMD626
N6
N6
Posts: 260
Joined: Friday 24/02/2012 19:34
Location: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Imatges per a la història

Post by WMD626 »

oriolp13 wrote:Y el andén en si aun se conserva, asi que si se quisiera volver a habilitar solo seria necesario arreglar y limpiar el andén e habilitar un acceso. De hecho en una de las fotos de Bernat Borras en la web "Trenscat" se puede apreciar dicho andén.
L'edifici és encara conegut com "Baixador de l'Observatori" i està ocupat per veïns i per les antenes i instal·lacions de diverses emissores pirates de ràdio, que precisament ocupen el que va ser pròpiament l'estació, que encara conserva la guixeta on es venien els bitllets.

salut!!!
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

TIBIDABO027.jpg
Hola a tothom:
Ultimament he escanejat la meva col-lecció de postals, i aprofito per pujar una nova imatge del Baixador de l´observatori, del funi del tibidabo.
Salutacions
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Al Facebook de FGC: https://www.facebook.com/fgcferrocarrils

Image

Des d’on està feta aquesta foto? Banda Rambla o Balmes?

L’avinguda de la Llum, segur que molts de vosaltres encara la recordeu. Aquesta fotografia, feta aproximadament l’any 1953, mostra les galeries en les seves millors èpoques. Aquesta avinguda subterrània situada sota el carrer Pelai i sobre la primera nau de vies de l'estació de Barcelona – Pl. Catalunya, tenia un passeig central limitat per dues fileres de columnes dobles i, a banda i banda, dues fileres de locals comercials de tot tipus: bars, botigues, oficines, un cinema, etc. Al ser oberta, el 1940, va ser la primera galeria comercial de Barcelona. Es va tancar definitivament el 1990, després d'un lent procés de progressiva decadència.

L’avinguda connectava els dos vestíbuls que actualment té l’estació de Pl. Catalunya, però la pregunta és, aquesta foto des de quina banda està feta? Des de la banda de La Rambla o des de la banda del carrer Balmes?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Imatges per a la història

Post by victorcasta »

Crec que és de la banda de La Rambla.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

victorcasta wrote:Crec que és de la banda de La Rambla.
Hola a tothom:
Donç jo pense que es costat pelai/Balmes. A la foto es veu una escala automatica, aquesta escala era de sortida desde l´andana entre les de les linies "Sarria" i "Av Tibidabo", i pense que al costat pelai/Balmes sols hi habia escala automática, al contrari que al costat "Rambles" en que hi habia escala automática i escala normal.
Escric de memoria, encara que de vegades la memoria et pasa una mala jugada.

Salutacions
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Imatges per a la història

Post by victorcasta »

Però és que a la foto es veu una escala mecànica i una de normal. Crec que és la banda Rambla perquè al cantó Balmes l'escala que quedaria al mig de la avinguda, és molt més ampla.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Fotografia de l'estació d'Abrera, i de la seva construcció, de http://2.bp.blogspot.com/_azEseI0EsQg/S ... 83%C2%B3+d
Attachments
Construcció del Ferrocarril a l'alçada del Torrent Gran 1919.JPG
(188.4 KiB) Downloaded 1 time
Estació d'Abrera acabada de construir 1922.JPG
(148.87 KiB) Downloaded 1 time
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

Hola a todos:
Aprovechando unos debates que hay en el foro,aprovecho para subir unas fotos historicas sobre las estaciones Barcelona Puerto y Morrot.
Saludos.
Euromed
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

Hola a tothom:
Comentar que a la foto de la 2ª estació de Barcelona Port, casi no es veu l´edifici. Es el minuscul edifici de obra vista que hi ha junt a uns altres blocs de vivendes a la part inferior esquerra de la foto.
Disculpeu, pero no tinc res més.
Salutacions.
Euromed
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by França451 »

Bueno.

Como todavía no sé cómo demonios se saca en Flyckr el link para colgarlo en otros sitios, pongo el link de la url y ya me lo aprenderé más adelante.

http://www.flickr.com/photos/smoirgauieal/8268675476/

Esta imagen ya es historia, puesto que la unidad fotografiada ya está circulando con los nuevos colores de Rodalies, y aunque no es de hace mucho, quería ponerla más que nada porque en primer plano está un compañero de este foro al que precisamente hace poco le dije que guardara esta imagen como oro en paño ya que la unidad iba a ser repintada y renovada en su interior. No es que sea una reliquia pero dentro de unos años, imágenes como ésta podrían ser recordadas con nostalgia. Aunque precisamente un buque en el aeropuerto no sea lo más recordado puesto que debido al horario que tiene, muy pocos lo han visto en real. La imagen es de calidad mala por la visibilidad que hay en la estación a las once de la noche. También podría haber puesto la de dicha unidad estacionada en Maçanet a las nueve, de mejor calidad y con mejor visión, pero me ha resultado más interesante en su final de trayecto.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
JPlanas
N6
N6
Posts: 224
Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contact:

Retarder Tower: 1942

Post by JPlanas »

November 1942. "Chicago, Illinois. South classification yard seen from retarder operators' tower at an Illinois Central Railroad yard."
Image

Veure-la en un espectacular gran format
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Retarder Tower: 1942

Post by França451 »

JPlanas wrote:November 1942. "Chicago, Illinois. South classification yard seen from retarder operators' tower at an Illinois Central Railroad yard."
Image

Veure-la en un espectacular gran format
Telita con la imagen. O sea que en Estados Unidos había como una "torre de control" para los ferrocarriles, al estilo de las torres de los aeropuertos?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Impressionant!!!
User avatar
JPlanas
N6
N6
Posts: 224
Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contact:

Inclines

Post by JPlanas »

Qui va dir el el ferrocarril no podia pujar?


Duluth, Minnesota, circa 1907. "Up the incline railway from Superior Street."
Image
En gran


Cincinnati, Ohio, circa 1906. "Mount Adams incline." A closeup of one of Cincy's famous incline railway lines.
Image
En gran


Mount Adams Incline, Cincinnati, Ohio, circa 1908.
Image
En gran


"Price Hill Incline." Part of the Cincinnati streetcar and freight elevator system circa 1906.
Image
En gran


Cincinnati, Ohio, circa 1905. "Up the hill by trolley." On one of the city's famous incline railways.
Image
En gran


Però per aigua... també:

"Transfer steamer Detroit," circa 1905.
Image
En gran

Extret de la galeria: http://www.junipergallery.com/historica ... oad_photos
User avatar
JPlanas
N6
N6
Posts: 224
Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by JPlanas »

Terminals de classificació per gravetat, amb retardadors


Animation of Railroad Park Retarder



Image


Wikipedia: Gravity classification yards

Image

Image

Aquestes dues darreres imatges son extretes d'aquest estudi: http://www.umss.edu.bo/epubs/etexts/downloads/26/8.htm
User avatar
JPlanas
N6
N6
Posts: 224
Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contact:

British Pathé: Railway Retarders - Colour 1961-1970 [video]

Post by JPlanas »

Railway Retarders - Colour 1961-1970

Various good shots, most close ups, of railway retarders at work as train wheels go over them during the tests. Railway wagons are seen free falling down a slope and being slowed down by retarders. Several shots of the men operating switchboard in control room overlooking the tracks

Imperdible!

British Pathé: Railway Retarders - Colour 1961-1970 (video)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

No us perdeu a http://www.flickr.com/photos/47704640@N ... 125952838/ fotografies de tramvies del Tibidabo i de la cotxera de Sant Martí!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Imatges per a la història

Post by raulitinbcn »

metring wrote:No us perdeu a http://www.flickr.com/photos/47704640@N ... 125952838/ fotografies de tramvies del Tibidabo i de la cotxera de Sant Martí!
I del Funicular de Gelida i del Tren del Ciment
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”