Page 30 of 39
Re: Imatges per a la història
Posted: Friday 03/05/2013 19:49
by 122-042-132
WMD626 wrote:Te lo explico : Cuando había viajeros con destino Carretera de les Aigües, el Jefe de Tren sacaba al exterior un bastón forrado de cobre y lo ponía en contacto con un cable eléctrico que iba paralelo a la línea hasta la estación superior. El contacto con el cable cerraba el circuito eléctrico, con lo que sonaba un timbre en Vallvidrera Superior, que era la señal para que el maquinista parase la máquina y detuviera los coches del funicular, de modo que el ascendente quedaba a la altura del apeadero de Les Aigües (el coche de bajada simplemente esperaba sin coger ni dejar viajeros). El mismo sistema había funcionado también en el Funicular del Tibidabo.
El cotxe del funicular de baixada coincidia amb la parada del Mina Grott, encara hi ha l'andana. Salut!
Re: Imatges per a la història
Posted: Friday 03/05/2013 23:09
by WMD626
Sí, és veritat. De fet, els dos baixadors es van construir simètrics, ja des del principi (abans, per tant, del Mina Grott). Però no hi deixaven viatgers (almenys en l'era "post Mina Grott"). El funicular del Tibidabo també tenia un baixador inferior paral·lel al de l'Observatori.
Re: Imatges per a la història
Posted: Friday 03/05/2013 23:11
by WMD626
oriolp13 wrote:Y el andén en si aun se conserva, asi que si se quisiera volver a habilitar solo seria necesario arreglar y limpiar el andén e habilitar un acceso. De hecho en una de las fotos de Bernat Borras en la web "Trenscat" se puede apreciar dicho andén.
L'edifici és encara conegut com "Baixador de l'Observatori" i està ocupat per veïns i per les antenes i instal·lacions de diverses emissores pirates de ràdio, que precisament ocupen el que va ser pròpiament l'estació, que encara conserva la guixeta on es venien els bitllets.
salut!!!
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 04/05/2013 15:31
by Euromed
TIBIDABO027.jpg
Hola a tothom:
Ultimament he escanejat la meva col-lecció de postals, i aprofito per pujar una nova imatge del Baixador de l´observatori, del funi del tibidabo.
Salutacions
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 06/05/2013 11:30
by metring
Al Facebook de FGC:
https://www.facebook.com/fgcferrocarrils
Des d’on està feta aquesta foto? Banda Rambla o Balmes?
L’avinguda de la Llum, segur que molts de vosaltres encara la recordeu. Aquesta fotografia, feta aproximadament l’any 1953, mostra les galeries en les seves millors èpoques. Aquesta avinguda subterrània situada sota el carrer Pelai i sobre la primera nau de vies de l'estació de Barcelona – Pl. Catalunya, tenia un passeig central limitat per dues fileres de columnes dobles i, a banda i banda, dues fileres de locals comercials de tot tipus: bars, botigues, oficines, un cinema, etc. Al ser oberta, el 1940, va ser la primera galeria comercial de Barcelona. Es va tancar definitivament el 1990, després d'un lent procés de progressiva decadència.
L’avinguda connectava els dos vestíbuls que actualment té l’estació de Pl. Catalunya, però la pregunta és, aquesta foto des de quina banda està feta? Des de la banda de La Rambla o des de la banda del carrer Balmes?
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 06/05/2013 17:24
by victorcasta
Crec que és de la banda de La Rambla.
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 07/05/2013 21:25
by Euromed
victorcasta wrote:Crec que és de la banda de La Rambla.
Hola a tothom:
Donç jo pense que es costat pelai/Balmes. A la foto es veu una escala automatica, aquesta escala era de sortida desde l´andana entre les de les linies "Sarria" i "Av Tibidabo", i pense que al costat pelai/Balmes sols hi habia escala automática, al contrari que al costat "Rambles" en que hi habia escala automática i escala normal.
Escric de memoria, encara que de vegades la memoria et pasa una mala jugada.
Salutacions
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 08/05/2013 9:49
by victorcasta
Però és que a la foto es veu una escala mecànica i una de normal. Crec que és la banda Rambla perquè al cantó Balmes l'escala que quedaria al mig de la avinguda, és molt més ampla.
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 15/05/2013 14:47
by metring
Fotografia de l'estació d'Abrera, i de la seva construcció, de
http://2.bp.blogspot.com/_azEseI0EsQg/S ... 83%C2%B3+d
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 03/06/2013 23:27
by Euromed
Hola a todos:
Aprovechando unos debates que hay en el foro,aprovecho para subir unas fotos historicas sobre las estaciones Barcelona Puerto y Morrot.
Saludos.
Euromed
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 03/06/2013 23:32
by Euromed
Hola a tothom:
Comentar que a la foto de la 2ª estació de Barcelona Port, casi no es veu l´edifici. Es el minuscul edifici de obra vista que hi ha junt a uns altres blocs de vivendes a la part inferior esquerra de la foto.
Disculpeu, pero no tinc res més.
Salutacions.
Euromed
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 04/06/2013 14:56
by França451
Bueno.
Como todavía no sé cómo demonios se saca en Flyckr el link para colgarlo en otros sitios, pongo el link de la url y ya me lo aprenderé más adelante.
http://www.flickr.com/photos/smoirgauieal/8268675476/
Esta imagen ya es historia, puesto que la unidad fotografiada ya está circulando con los nuevos colores de Rodalies, y aunque no es de hace mucho, quería ponerla más que nada porque en primer plano está un compañero de este foro al que precisamente hace poco le dije que guardara esta imagen como oro en paño ya que la unidad iba a ser repintada y renovada en su interior. No es que sea una reliquia pero dentro de unos años, imágenes como ésta podrían ser recordadas con nostalgia. Aunque precisamente un buque en el aeropuerto no sea lo más recordado puesto que debido al horario que tiene, muy pocos lo han visto en real. La imagen es de calidad mala por la visibilidad que hay en la estación a las once de la noche. También podría haber puesto la de dicha unidad estacionada en Maçanet a las nueve, de mejor calidad y con mejor visión, pero me ha resultado más interesante en su final de trayecto.
Retarder Tower: 1942
Posted: Tuesday 04/06/2013 15:21
by JPlanas
November 1942. "Chicago, Illinois. South classification yard seen from retarder operators' tower at an Illinois Central Railroad yard."
Veure-la en un espectacular gran format
Re: Retarder Tower: 1942
Posted: Tuesday 04/06/2013 15:25
by França451
Telita con la imagen. O sea que en Estados Unidos había como una "torre de control" para los ferrocarriles, al estilo de las torres de los aeropuertos?
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 04/06/2013 15:32
by metring
Impressionant!!!
Inclines
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:36
by JPlanas
Qui va dir el el ferrocarril no podia pujar?
Duluth, Minnesota, circa 1907. "Up the incline railway from Superior Street."
En gran
Cincinnati, Ohio, circa 1906. "Mount Adams incline." A closeup of one of Cincy's famous incline railway lines.
En gran
Mount Adams Incline, Cincinnati, Ohio, circa 1908.
En gran
"Price Hill Incline." Part of the Cincinnati streetcar and freight elevator system circa 1906.
En gran
Cincinnati, Ohio, circa 1905. "Up the hill by trolley." On one of the city's famous incline railways.
En gran
Però per aigua... també:
"Transfer steamer Detroit," circa 1905.
En gran
Extret de la galeria:
http://www.junipergallery.com/historica ... oad_photos
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 04/06/2013 16:54
by JPlanas
British Pathé: Railway Retarders - Colour 1961-1970 [video]
Posted: Tuesday 04/06/2013 17:25
by JPlanas
Railway Retarders - Colour 1961-1970
Various good shots, most close ups, of railway retarders at work as train wheels go over them during the tests. Railway wagons are seen free falling down a slope and being slowed down by retarders. Several shots of the men operating switchboard in control room overlooking the tracks
Imperdible!
British Pathé: Railway Retarders - Colour 1961-1970 (video)
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 25/06/2013 14:39
by metring
No us perdeu a
http://www.flickr.com/photos/47704640@N ... 125952838/ fotografies de tramvies del Tibidabo i de la cotxera de Sant Martí!
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 25/06/2013 14:48
by raulitinbcn
I del Funicular de Gelida i del Tren del Ciment