Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Tot amb tot, si que sembla que hi hagi una mà negra voltant sobre el servei de Rodalia de Barcelona...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses diferents
Una cosa és preguntar-se pel motiu d'una sèrie d'incidències directament imputables a la gestió ferroviària (operadora, infraestructures, personal), que fa pensar en un error sistèmic, i una altra és la repetició d'uns fets fortuïts pel que fa al funcionament de la xarxa ja que són causats per agents externs (atropellaments, indisposicions de viatgers, condicions meteorològiques extremes). I una altra encara diferent és qualificar això darrer amb el terme desafortunat de "moda".França451 wrote:Qué ha pasado ahora? un día un conductor de relevo no aparece quedando el tren abandonado sin nadie en cabina. Pocos días después el hecho se repite en más de una ocasión. Qué comentarios salen a la luz? Huelga encubierta, huelga de celo, es intencionado, etc. Qué pasó en febrero cuando los choques y descarrilamientos? Se repetían en masa, después del de Clot vino el de Matarò, luego el de la EdF, etc. Y luego curiosamente no hemos vuelto a tener accidentes gordos. Fue un sabotaje o había una intencionalidad detrás? Eso por un lado.
Si fas un seguiment del que passa a la xarxa de rodalia, veuràs que les notícies es repeteixen amb periodicitat. Un exemple: l'enclavament de Balenyà que causa sistemàticament retards de 20 minuts a l'R3. I, per sort, no hem hagut de lamentar una cinquantena de morts com en el cas de Buenos Aires que tu mateix esmentes.França451 wrote:PD: lo de los descarrilamientos y choques si de verdad hubiera sido la infraestructura, etc etc etc, pasaría como el caso de Buenos Aires con los TBA, no? Allí sí que tenían un mantenimiento más que deficiente y los accidentes no hay que ser muy listo para consultar la web, los vídeos de youtube o las noticias para ver que eran constantes y en largos períodos de tiempo, uno cada tres meses, o cosas así. Los accidentes llegaban cuando llegaban porque la infraestructura de verdad era más que deficiente. Pero no se producían treinta en una semana y luego no volvían a producirse en diez meses o doce, como hacemos los españoles, que aquí parece que lo hagan intencionado y luego quieran tomarnos por tontos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De Rodalies:
Línia R1. Per incidència a les instal·lacions a Sant Feliu, la relació de trens Mataró-Molins i viceversa inicien i finalitzen a L'Hospitalet.
Línia R1. Per incidència a les instal·lacions a Sant Feliu, la relació de trens Mataró-Molins i viceversa inicien i finalitzen a L'Hospitalet.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
25 minuts a l'R4
De Rodalies de Catalunya:
Línia R4
27/07/2012 16:09h
Tren Manresa 13:55 Sant Vicenç de Calders 16:33 circula amb 25 minuts de demora per incidència técnica al mateix tren
Línia R4
27/07/2012 16:09h
Tren Manresa 13:55 Sant Vicenç de Calders 16:33 circula amb 25 minuts de demora per incidència técnica al mateix tren
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Ahir pel matí hi va haver un atropellament entre Vilanova i Cubelles i es va establir via única entre Vilanova i Cunit, produïnt retards d'entre 10 i 20 minuts.
Mentre anunciaven això per la megafonia a l'estació de Gavà, la gent continuava creuant la via, a més d'endur-nos un ensurt més tard al mateix tram on va haver l'atropellament
Mentre anunciaven això per la megafonia a l'estació de Gavà, la gent continuava creuant la via, a més d'endur-nos un ensurt més tard al mateix tram on va haver l'atropellament
Retards R3
Circulació interrompuda entre La Molina i La Tor de Querol derivat d'atropellament d'un vehicle a la via a Urtx-Alp. Servei alternatiu per carretera entre les dues estacions.
Ara fins i tot ja es poden atropellar vehicles!!! cada dia ens sorprenen més, aquests de RdC!!
Ara fins i tot ja es poden atropellar vehicles!!! cada dia ens sorprenen més, aquests de RdC!!
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
EmergènciesCatalunya @emergenciescat
#Protecciocivil Gencat Fi prealerta Ferrocat x atropellament d'1 tren a tractor a #Puigcerdà. Tractorista evacuat x HC #SEM a Hosp #Manresa
#Protecciocivil Gencat Fi prealerta Ferrocat x atropellament d'1 tren a tractor a #Puigcerdà. Tractorista evacuat x HC #SEM a Hosp #Manresa
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Així ha acabat la unitat sinistrada al col·lisionar contra un tractor al pas a nivell del Mas d'en Cot. Cal dir que el tractorista l'han evaquat en helicòpter fins Manresa.
447's (accidentadas) en Puigcerdà
447's (accidentadas) en Puigcerdà
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De Rodalies:
Línia R7. Per incidència d'un tren a Montcada Bifurcació tren Sant Andreu Arenal 11:54 Cerdanyola Universitat 12:13 demora de 30 minuts
Línia R4. Per incidència tècnica d'un tren a Montcada Bifurcació demores de 30 minuts direcció Barcelona-Martorell-Vilafranca.
Línia R7. Per incidència d'un tren a Montcada Bifurcació tren Sant Andreu Arenal 11:54 Cerdanyola Universitat 12:13 demora de 30 minuts
Línia R4. Per incidència tècnica d'un tren a Montcada Bifurcació demores de 30 minuts direcció Barcelona-Martorell-Vilafranca.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Congestió ferroviària a la línia de Vilanova
De Rodalies de Catalunya:
Línia R2 Sud
02/08/2012 23:24h
Tren Estació de França (22:51) - Sant Vicenç de Calders (00:03) demora de 30 mints per congestió ferroviària.
Línia R2 Sud
02/08/2012 23:24h
Tren Estació de França (22:51) - Sant Vicenç de Calders (00:03) demora de 30 mints per congestió ferroviària.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A la ràdio he sentit que han fet un sabotatge a Sants, per lo de la vaga, i hi han retards a les línies de rodalies.
Edito per afegir enllaç: http://www.lavanguardia.com/local/barce ... lunya.html
Edito per afegir enllaç: http://www.lavanguardia.com/local/barce ... lunya.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una que té a veure amb la vaga, i una altra que potser
De Rodalies de Catalunya:
Línia R1
03/08/2012 15:32h
Tren Maçanet (15:04) l'Hospitalet (16:48) demora de 30 minuts per incidència no prevista en programació dels serveis mínims.
Línia R4
03/08/2012 15:31h
Tren Manresa 13:55 - St Vicenç Calders 16:33 circula amb demora de 20 minuts per incidència en les instal · lacions.
Línia R1
03/08/2012 15:32h
Tren Maçanet (15:04) l'Hospitalet (16:48) demora de 30 minuts per incidència no prevista en programació dels serveis mínims.
Línia R4
03/08/2012 15:31h
Tren Manresa 13:55 - St Vicenç Calders 16:33 circula amb demora de 20 minuts per incidència en les instal · lacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
@Rodalies L'Hospitalet 15:02 - La Tor Querol 18:15 circula amb 25 minuts de demora per incidència no prevista en programació de serveis mínims.
@Rodalies Tren l'Hospitalet (16:08)- Blanes (17:44) demora de 40 minuts per incidència no prevista en programació de serveis mínims.
És a dir que durant tot el día no s'han complert els servis mínims ni de conya.
@Rodalies Tren l'Hospitalet (16:08)- Blanes (17:44) demora de 40 minuts per incidència no prevista en programació de serveis mínims.
És a dir que durant tot el día no s'han complert els servis mínims ni de conya.
Re: Coses diferents
Si em permeteu, dir que "per sort" no hem tingut que lamentar no sé quants morts.... amb pocs dies de diferència amb l´accident de Buenos Aires va xocar un tren a Mataró per descuit del maquinista sense pràcticament ferits. Les velocitats d´impacte es va dir llavors que eren pràcticament les mateixes als dos casos. Dir que "per sort" no hi ha morts és fer un judici molt molt lleuger de com és el ferrocarril aquí. No és "sort", és per que les infraestructures i els trens d´aquí estan a anys llum dels de l´Argentina, és per que aquí es fan les coses bé. Per res més.Guigui wrote:Una cosa és preguntar-se pel motiu d'una sèrie d'incidències directament imputables a la gestió ferroviària (operadora, infraestructures, personal), que fa pensar en un error sistèmic, i una altra és la repetició d'uns fets fortuïts pel que fa al funcionament de la xarxa ja que són causats per agents externs (atropellaments, indisposicions de viatgers, condicions meteorològiques extremes). I una altra encara diferent és qualificar això darrer amb el terme desafortunat de "moda".França451 wrote:Qué ha pasado ahora? un día un conductor de relevo no aparece quedando el tren abandonado sin nadie en cabina. Pocos días después el hecho se repite en más de una ocasión. Qué comentarios salen a la luz? Huelga encubierta, huelga de celo, es intencionado, etc. Qué pasó en febrero cuando los choques y descarrilamientos? Se repetían en masa, después del de Clot vino el de Matarò, luego el de la EdF, etc. Y luego curiosamente no hemos vuelto a tener accidentes gordos. Fue un sabotaje o había una intencionalidad detrás? Eso por un lado.
Si fas un seguiment del que passa a la xarxa de rodalia, veuràs que les notícies es repeteixen amb periodicitat. Un exemple: l'enclavament de Balenyà que causa sistemàticament retards de 20 minuts a l'R3. I, per sort, no hem hagut de lamentar una cinquantena de morts com en el cas de Buenos Aires que tu mateix esmentes.França451 wrote:PD: lo de los descarrilamientos y choques si de verdad hubiera sido la infraestructura, etc etc etc, pasaría como el caso de Buenos Aires con los TBA, no? Allí sí que tenían un mantenimiento más que deficiente y los accidentes no hay que ser muy listo para consultar la web, los vídeos de youtube o las noticias para ver que eran constantes y en largos períodos de tiempo, uno cada tres meses, o cosas así. Los accidentes llegaban cuando llegaban porque la infraestructura de verdad era más que deficiente. Pero no se producían treinta en una semana y luego no volvían a producirse en diez meses o doce, como hacemos los españoles, que aquí parece que lo hagan intencionado y luego quieran tomarnos por tontos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense subministrament elèctric a Bellvitge
De Rodalies de Catalunya:
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
08/08/2012 22:19h
Per falta de subministrament elèctric entre Bellvitge i Sants demores que poden superar els 30 minuts en ambdós sentits.
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
08/08/2012 22:19h
Per falta de subministrament elèctric entre Bellvitge i Sants demores que poden superar els 30 minuts en ambdós sentits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De Rodalies de Catalunya:
Línia R4. Tren Manresa (14:30) - Vilafranca (16:40) detingut a Vacarisses per presència de persona a la via.
Línia R2 nord. Tren Aeroport (13:38) - Sant Celoni (14:59) circula amb 20 minuts de demora derivat d'alteració de l'ordre públic.
Línia R4. Tren Manresa (14:30) - Vilafranca (16:40) detingut a Vacarisses per presència de persona a la via.
Línia R2 nord. Tren Aeroport (13:38) - Sant Celoni (14:59) circula amb 20 minuts de demora derivat d'alteració de l'ordre públic.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.el9nou.cat/noticia.php?ed=o& ... cia_arxiu=
“Que en dos mesos hi hagi hagut 14 avaries a Balenyà és una immoralitat”
última actualització: 13-08-2012 (17:39)
Ricard Font, director general de Transports de la Generalitat, analitza la línia de Renfe, el present i el futur. Considera que l'actual situació de la línia, que depèn de l'Estat, fa difícil que algun operador s'interessi per competir amb Renfe un cop entri en vigor la liberalització del servei.
Des que la Generalitat va assumir la gestió de la línia de Puigcerdà, la foto actual diu que s’està al lloc que toca, o per sota?
Molt per sota, si hem de ser sincers. Quan com a govern es va assumir aquest traspàs era en la perspectiva d’unes inversions que no han arribat i que com a nous gestors ens permetessin millorar l’atenció als usuaris en tres aspectes fonamentals: increment de velocitat comercial, increment de freqüències i increment de la fiabilitat.
I quin és el balanç?
Que de les inversions per valor de 4.000 milions que s’havien previst per al conjunt de la xarxa de Rodalies i Regionals de Catalunya per part del govern central, només s’ha executat el 7%. Per a la Generalitat, i això està escrit, eren prioritàries la doble via entre Montcada i Vic a la R3 [la línia de Puigcerdà] i el túnel de Montcada de la R4. La realitat, parlant de la línia de Puigcerdà, és que ni tan sols hi ha projecte. I estem parlant d’una inversió que superaria els 600 milions.
I quin és el marge?
No n’hi ha, perquè cap de les premisses que abans apuntava es poden complir si no hi ha una inversió a la xarxa que ho faci possible. La situació actual no permet ni més trens, ni més freqüències, i comporta que una avaria a qualsevol punt de la línia te la pugui alterar sencera.
I no hi ha manera de desbloquejar aquesta situació?
És clau avançar en el desdoblament. Per això des de la Generalitat parlem de desdoblament total o parcial, si del que es tracta és de facilitar-ho i començar, almenys, per aquells trams estratègics que ens permetin guanyar 5 o 10 minuts de recorregut i generar apartadors perquè la incidència d’un tren a la línia no afecti tot el servei. Les potencialitats d’aquesta línia són claríssimes. I si convé la corresponsabilitat de la Generalitat per acabar el projecte, el govern central sap que hi estem disposats.
Mentrestant, doncs, i fent caricatura, podríem dir que la seva capacitat d’intervenció sobre la línia va poc més enllà de fixar els horaris.
I els abonaments, també.
...
De cara al setembre hem pactat un reajustament d’horaris amb la UVic perquè els primers trens que pugen de Barcelona puguin adaptar-se millor als que té la universitat. Però tornem al mateix exemple: tal com tenim la xarxa no podem garantir que l’horari sigui infal·lible. Podem programar un tren perquè arribi a Vic a les 8 menys 10 del matí, però si no podem garantir que ho faci, l’usuari no se’n refiarà.
Les queixes pels retards i les avaries són constants, i es poden seguir a temps real per les xarxes socials...
En els últims dos mesos hi ha hagut 14 avaries al sistema de senyalització de Balenyà. Avaries que, en alguns casos, han suposat retards de 15, 20 o 25 minuts. Que en dos mesos hi hagi hagut 14 avaries al mateix lloc és una immoralitat. I el mínim que podem exigir a Renfe i Adif, com a operador i com a titular que són de la xarxa, és que tinguin informats els usuaris i no deixats de la mà de Déu sense saber què ha passat ni com i quan es resoldrà la incidència.
Què aportarà la liberalització dels operadors que preveu la llei ferroviària?
Pot ser un pas important. El govern central té a punt d’aprovar el reglament que la desplega. Per la nostra part, això pot desencallar les actuals relacions amb Renfe i avançar en un nou contracte de serveis que fixi uns estàndards de qualitat. I això vol dir que si aquests estàndards no es compleixen podrà haver-hi sancions i penalitzacions per a l’operador. Fins ara, una avaria o un retard en un tren penalitzava només l’usuari. A partir del nou contracte, si es produeix una avaria a l’estació de Balenyà n’hauran de respondre o Adif o Renfe, com a operador de la línia, i per tant podran ser sancionats.
I l’entrada de nous operadors en competència és factible, en aquest escenari?
Legalment ho serà. Altra cosa és quin operador estarà disposat a competir per aquesta línia si sap que ara mateix la infrastructura no té capacitat ni per més velocitat, ni per més trens, ni per més fiabilitat. I mentre això no es resolgui no crec que sigui una opció especialment atractiva. Quan el 1980 Ferrocarrils de la Generalitat (FFGC) va assumir la xarxa que actualment explota, la primera inversió no va ser per comprar trens, sinó per millorar la línia. Després van venir els trens, i després la millora de les estacions. Aquesta és la seqüència.
És veritat que la SNCF francesa s’ha interessat per entrar com a operador a la línia de Puigcerdà?
Directament no hi ha hagut cap contacte. Però en el marc de liberalització ferroviària per al conjunt d’Europa és lògic que la SNCF o la Deutsche Bahn alemanya s’interessin per a nous mercats, com Renfe i la mateixa FFGC poden fer-ho per operar en altres països. De tota manera, no crec que l’atenció d’aquestes companyies se centri en línies de rodalies o regionals, sinó en grans rutes amb alta rendibilitat comercial a les que, per concurs, poguessin incorporar-se altres rutes menors com a contrapartida. I en això no és descartable que es s’acabin creant consorcis entre diferents operadors per tirar-ho endavant. No oblidem, tampoc, que en el cas espanyol Renfe té una salvaguarda molt important.
Quina?
L’ample de via.
Fins ara la Generalitat és gestora de la línia de Puigcerdà. Hi ha la possibilitat que en algun moment en sigui titular?
El conseller Recoder va apuntar-ho en la seva última compareixença. La llei ferroviària ens permetrà avançar en la millora dels serveis, ni que sigui per sancionar la ineficiència, però no ens permet ni decidir ni invertir sobre la línia. Per tant, el full de ruta que ens marquem inclou que la Generalitat n’acabi essent titular. Ara bé, la titularitat sense els recursos necessaris per exercir-la no tindria cap sentit. Si som titulars de la línia ha de ser amb la corresponent injecció pressupostària que ens permeti afrontar les inversions pendents. I tenim molt clar que la primera ha de ser per resoldre el Montcada-Vic desdoblat.
I si hi ha pacte fiscal..?
Canviaria molt les coses, naturalment. Sempre que l’Estat, si encara fos titular de la línia, acabés el projecte de doble via perquè nosaltres hi poguéssim invertir.
“Que en dos mesos hi hagi hagut 14 avaries a Balenyà és una immoralitat”
última actualització: 13-08-2012 (17:39)
Ricard Font, director general de Transports de la Generalitat, analitza la línia de Renfe, el present i el futur. Considera que l'actual situació de la línia, que depèn de l'Estat, fa difícil que algun operador s'interessi per competir amb Renfe un cop entri en vigor la liberalització del servei.
Des que la Generalitat va assumir la gestió de la línia de Puigcerdà, la foto actual diu que s’està al lloc que toca, o per sota?
Molt per sota, si hem de ser sincers. Quan com a govern es va assumir aquest traspàs era en la perspectiva d’unes inversions que no han arribat i que com a nous gestors ens permetessin millorar l’atenció als usuaris en tres aspectes fonamentals: increment de velocitat comercial, increment de freqüències i increment de la fiabilitat.
I quin és el balanç?
Que de les inversions per valor de 4.000 milions que s’havien previst per al conjunt de la xarxa de Rodalies i Regionals de Catalunya per part del govern central, només s’ha executat el 7%. Per a la Generalitat, i això està escrit, eren prioritàries la doble via entre Montcada i Vic a la R3 [la línia de Puigcerdà] i el túnel de Montcada de la R4. La realitat, parlant de la línia de Puigcerdà, és que ni tan sols hi ha projecte. I estem parlant d’una inversió que superaria els 600 milions.
I quin és el marge?
No n’hi ha, perquè cap de les premisses que abans apuntava es poden complir si no hi ha una inversió a la xarxa que ho faci possible. La situació actual no permet ni més trens, ni més freqüències, i comporta que una avaria a qualsevol punt de la línia te la pugui alterar sencera.
I no hi ha manera de desbloquejar aquesta situació?
És clau avançar en el desdoblament. Per això des de la Generalitat parlem de desdoblament total o parcial, si del que es tracta és de facilitar-ho i començar, almenys, per aquells trams estratègics que ens permetin guanyar 5 o 10 minuts de recorregut i generar apartadors perquè la incidència d’un tren a la línia no afecti tot el servei. Les potencialitats d’aquesta línia són claríssimes. I si convé la corresponsabilitat de la Generalitat per acabar el projecte, el govern central sap que hi estem disposats.
Mentrestant, doncs, i fent caricatura, podríem dir que la seva capacitat d’intervenció sobre la línia va poc més enllà de fixar els horaris.
I els abonaments, també.
...
De cara al setembre hem pactat un reajustament d’horaris amb la UVic perquè els primers trens que pugen de Barcelona puguin adaptar-se millor als que té la universitat. Però tornem al mateix exemple: tal com tenim la xarxa no podem garantir que l’horari sigui infal·lible. Podem programar un tren perquè arribi a Vic a les 8 menys 10 del matí, però si no podem garantir que ho faci, l’usuari no se’n refiarà.
Les queixes pels retards i les avaries són constants, i es poden seguir a temps real per les xarxes socials...
En els últims dos mesos hi ha hagut 14 avaries al sistema de senyalització de Balenyà. Avaries que, en alguns casos, han suposat retards de 15, 20 o 25 minuts. Que en dos mesos hi hagi hagut 14 avaries al mateix lloc és una immoralitat. I el mínim que podem exigir a Renfe i Adif, com a operador i com a titular que són de la xarxa, és que tinguin informats els usuaris i no deixats de la mà de Déu sense saber què ha passat ni com i quan es resoldrà la incidència.
Què aportarà la liberalització dels operadors que preveu la llei ferroviària?
Pot ser un pas important. El govern central té a punt d’aprovar el reglament que la desplega. Per la nostra part, això pot desencallar les actuals relacions amb Renfe i avançar en un nou contracte de serveis que fixi uns estàndards de qualitat. I això vol dir que si aquests estàndards no es compleixen podrà haver-hi sancions i penalitzacions per a l’operador. Fins ara, una avaria o un retard en un tren penalitzava només l’usuari. A partir del nou contracte, si es produeix una avaria a l’estació de Balenyà n’hauran de respondre o Adif o Renfe, com a operador de la línia, i per tant podran ser sancionats.
I l’entrada de nous operadors en competència és factible, en aquest escenari?
Legalment ho serà. Altra cosa és quin operador estarà disposat a competir per aquesta línia si sap que ara mateix la infrastructura no té capacitat ni per més velocitat, ni per més trens, ni per més fiabilitat. I mentre això no es resolgui no crec que sigui una opció especialment atractiva. Quan el 1980 Ferrocarrils de la Generalitat (FFGC) va assumir la xarxa que actualment explota, la primera inversió no va ser per comprar trens, sinó per millorar la línia. Després van venir els trens, i després la millora de les estacions. Aquesta és la seqüència.
És veritat que la SNCF francesa s’ha interessat per entrar com a operador a la línia de Puigcerdà?
Directament no hi ha hagut cap contacte. Però en el marc de liberalització ferroviària per al conjunt d’Europa és lògic que la SNCF o la Deutsche Bahn alemanya s’interessin per a nous mercats, com Renfe i la mateixa FFGC poden fer-ho per operar en altres països. De tota manera, no crec que l’atenció d’aquestes companyies se centri en línies de rodalies o regionals, sinó en grans rutes amb alta rendibilitat comercial a les que, per concurs, poguessin incorporar-se altres rutes menors com a contrapartida. I en això no és descartable que es s’acabin creant consorcis entre diferents operadors per tirar-ho endavant. No oblidem, tampoc, que en el cas espanyol Renfe té una salvaguarda molt important.
Quina?
L’ample de via.
Fins ara la Generalitat és gestora de la línia de Puigcerdà. Hi ha la possibilitat que en algun moment en sigui titular?
El conseller Recoder va apuntar-ho en la seva última compareixença. La llei ferroviària ens permetrà avançar en la millora dels serveis, ni que sigui per sancionar la ineficiència, però no ens permet ni decidir ni invertir sobre la línia. Per tant, el full de ruta que ens marquem inclou que la Generalitat n’acabi essent titular. Ara bé, la titularitat sense els recursos necessaris per exercir-la no tindria cap sentit. Si som titulars de la línia ha de ser amb la corresponent injecció pressupostària que ens permeti afrontar les inversions pendents. I tenim molt clar que la primera ha de ser per resoldre el Montcada-Vic desdoblat.
I si hi ha pacte fiscal..?
Canviaria molt les coses, naturalment. Sempre que l’Estat, si encara fos titular de la línia, acabés el projecte de doble via perquè nosaltres hi poguéssim invertir.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Unes quantes:
Línia R2 sud. Tren Barcelona Est França (21:51) destinació Sant V. Calders (23:04) circula amb 25 minuts de demora derivat incidència a Bellvitge.
Línia R2 nord. Tren Aeroport (21:38)-destinació Sant Celoni (22:59) circula amb 40 minuts de demora derivat incidència a Bellvitge.
Línia R11. Sants (21:44) destinació Figueres (23:41) circula amb 35 minuts de demora derivat incidència en origen.
Línia R2 sud. Tren Barcelona Est França (21:21) - Sant V. Calders (22:33) circula amb 20 minuts de demora.
Línia R4. Tren Manresa (20:25) - Sant Vicenç de Calders (23:03) circula amb 15 minuts de demora derivat de problemes d'ordre públic a Vacarisses.
Línia R2 sud. Tren Barcelona Est França (21:51) destinació Sant V. Calders (23:04) circula amb 25 minuts de demora derivat incidència a Bellvitge.
Línia R2 nord. Tren Aeroport (21:38)-destinació Sant Celoni (22:59) circula amb 40 minuts de demora derivat incidència a Bellvitge.
Línia R11. Sants (21:44) destinació Figueres (23:41) circula amb 35 minuts de demora derivat incidència en origen.
Línia R2 sud. Tren Barcelona Est França (21:21) - Sant V. Calders (22:33) circula amb 20 minuts de demora.
Línia R4. Tren Manresa (20:25) - Sant Vicenç de Calders (23:03) circula amb 15 minuts de demora derivat de problemes d'ordre públic a Vacarisses.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De Rodalies:
Línia R2 sud. Tren Estació de França 10:00 Vilanova 10:57 circula amb una demora de 20 minuts
Línia R4. Tren Vilafranca 08:22 Manresa 10:32 demora de 40 minuts derivat d'incidència de tren de mercaderies a Castellbisbal.
Línia R2 sud. Tren Estació de França 10:00 Vilanova 10:57 circula amb una demora de 20 minuts
Línia R4. Tren Vilafranca 08:22 Manresa 10:32 demora de 40 minuts derivat d'incidència de tren de mercaderies a Castellbisbal.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Avui tornant de Sants amb el R4 Terrassa 22.30-St Vicenç de Calders 23.49, entre Molins i Martorell hem anat per banalitzada... A Castellbisbal ens hem creuat amb el Vilafranca 22.30-Terrassa 00.09 amb uns 13-14 minuts de retard