Page 4 of 5
Zones tarifàries
Posted: Wednesday 01/06/2011 16:33
by Javi M
Una pregunta, potser una mica absurda:
Per possar un exemple, s'han de pagar 6 zones per anar de Sant Vicenç de Calders a Barcelona o de Vilanova a Granollers.
¿Quant s'ha de pagar aleshores per anar de Sant Vicenç a Maçanet?
Re: Zones tarifàries
Posted: Wednesday 01/06/2011 18:05
by josep_serre
En qualsevol dels casos com a molt 6 zones, però atenció si parles de bitllet senzill de Vilanova a Granollers són 4 zones, però en cap cas pagaràs més de 6 zones.
Javi M wrote:Una pregunta, potser una mica absurda:
Per possar un exemple, s'han de pagar 6 zones per anar de Sant Vicenç de Calders a Barcelona o de Vilanova a Granollers.
¿Quant s'ha de pagar aleshores per anar de Sant Vicenç a Maçanet?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Wednesday 01/06/2011 19:50
by Javi M
josep_serre wrote:En qualsevol dels casos com a molt 6 zones
Gràcies, ja em sonava que era així, però em semblava tan absurd pagar el mateix per fer els 60km de Sant Vicenç a Barcelona que pels 140km de Sant Vicenç a Maçanet que ho havia de preguntar. Encara que suposo que el nombre de viatges de més de 6 zones que es deuen fer deu ser força petit.
josep_serre wrote:però atenció si parles de bitllet senzill de Vilanova a Granollers són 4 zones
Em referia a T-10 o altres títols de l'ATM, ja que tant l'ATM com Renfe cobren per zones fetes servir, però Renfe només té 6 zones metres que l'ATM en té unes quantes més i per tannt es poden fer servir més de 6 en un sol trajecte.
En fi, tampoc entenc com es possible que hi hagi municipis en diferents zones segons Renfe o l'ATM, de manera que costi més un Bonotren de Sant Feliu a Sant Joan que una T-10 que serveix per anar de Sant Feliu a Vallvidrera agafant Renfe, Metro, FGC i el funicular. I exactament el mateix però més descarat desde l'Aeroport.
Ni tampoc comprenc com van ser capaços de crear la zona 3a quan van obrir l'R7, o com tenen tanta barra de mantenir un asterisc als mapes a les estacions de Vallcarca, Torrebonica, Castellarnau i etc. per no aplicar allò de cobrar una sola zona entre estacions contigües, que a més a més tampoc no serveix per la zona 1.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Wednesday 01/06/2011 22:55
by UT596001
josep_serre wrote:No, per anar a Parets tampoc, perquè s'està repetint el mitjà de transport
Aleshores no podríem fer un Llavaneres-Cardedeu amb un títol de dues zones fent RENFE+Sagalés+RENFE, fent el Mataró-Granollers per carretera.
O un Cubelles-Sant Sadurní fent Vilanova-Vilafranca per carretera...
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Wednesday 01/06/2011 22:58
by UT596001
Javi M wrote:En fi, tampoc entenc com es possible que hi hagi municipis en diferents zones segons Renfe o l'ATM, de manera que costi més un Bonotren de Sant Feliu a Sant Joan que una T-10 que serveix per anar de Sant Feliu a Vallvidrera agafant Renfe, Metro, FGC i el funicular. I exactament el mateix però més descarat desde l'Aeroport.
Sant Feliu-Sant Joan Despí és una zona amb títols RENFE també, tenen consideració d'estacions contingues.
Estacions contigües a Rodalies
Posted: Thursday 02/06/2011 15:16
by Javi M
Bé, sé que l'ATM cobra només una zona entre estacions contigues, exepte si una de les dues es troba a la zona 1.
El que no sé és si Renfe aplica la mateixa exepció.
Re: Estacions contigües a Rodalies
Posted: Thursday 02/06/2011 23:22
by UT596001
Javi M wrote:Bé, sé que l'ATM cobra només una zona entre estacions contigues, exepte si una de les dues es troba a la zona 1.
El que no sé és si Renfe aplica la mateixa exepció.
Per als títols propis no. Per tant:
-El Masnou a Montgat Nord
-La Llagosta a Montcada i Reixac
-Santa Perpètua de Mogoda a Montcada Ripollet
-Cerdanyola del Vallès a Montcada i Reixac-Santa Maria
-Sant Feliu de Llobregat a Sant Joan Despí
-Viladecans a El Prat de Llobregat
es cobra UNA zona.
Aclarir, però, que un Aeroport-El Prat de Llobregat sí es cobren 4 zones, encara sort que existeix el PR1, que a més per anar a la Terminal 1 és més ràpid i pràctic, a més de ser més barat (en el bitllet senzill).
Per cert, en el cas de FGC cobra 1 zona per al Sant Boi-Santa Coloma de Cervelló. Desconec si Soler i Sauret i Baixbus fan el mateix.
Transbordaments i zones tarifàries
Posted: Saturday 11/06/2011 15:01
by vilafranca
Avui em ve de gust viatjar en civia, ja que a vilafranca no en passen
Tinc pensat de que, a Vilafranca comprar un bitllet fins a l'Hospitalet de Llobregat (que costa 3.80€ o així) i aleshores baixar a Martorell i sense sortir del recinte de l'estacio, donar tot el recorregut per la R7 passant per Sant Cugat, Montcada i Barcelona, arribant per ultim, a l'Hospitalet. Puc fer-ho amb un bitllet Vilafranca-Hospitalet?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Saturday 11/06/2011 18:25
by victorcasta
No hauries.
Si treus un bitllet a Vilafranca per anar a L'Hospitalet, s'entén que ho fas via Molins de Rei, que són 5 zones. Si ho fas via Cerdanyola Universitat, necessitaries un bitllet de 6 zones. Una altra cosa és que puguis fer la pirula, ja que la validadora de sortida no sap si has arribat per Molins o per Cerdanyola.
Per cert, el bitllet de 5 zones costa 3,65 euros fins al 30 de juny (si no es prorroga la rebaixa de tarifes).
Re: Transbordaments i zones tarifàries
Posted: Sunday 12/06/2011 1:01
by albert28
vilafranca wrote:Avui em ve de gust viatjar en civia, ja que a vilafranca no en passen
Tinc pensat de que, a Vilafranca comprar un bitllet fins a l'Hospitalet de Llobregat (que costa 3.80€ o així) i aleshores baixar a Martorell i sense sortir del recinte de l'estacio, donar tot el recorregut per la R7 passant per Sant Cugat, Montcada i Barcelona, arribant per ultim, a l'Hospitalet. Puc fer-ho amb un bitllet Vilafranca-Hospitalet?
En principi amb el mateix si pots mentre no surtis de l'estació.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Monday 02/01/2012 23:54
by vilafranca
Hola, anem a veure perquè tinc el cap com un timbal:
Jo tinc una T-Trimestral de 4 zones, d'aquestes il·limitades. Tinc un dubte, que no sé si es considera colar-se o no:
La setmana que ve vaig a Igualada, i com que els autobusos van fatal provaré el Rdc+FGC, i el dubte ve aqui: Si jo valido a Vilafranca i baixo a Martorell son 2 zones, cap problema, però si jo despres entro als FGC, podré sortir a les validadores d'Igualada? Jo penso que, al tornar a validar a Martorell FGC, es com si "comencés" el viatge alla, en ves de a Vilafranca, la qual per anar de Martorell a Igualada son 3 zones i si "comencés" a Martorell com he dit podria sortir a Igualada. O les T-Trimestrals tenen memòria i saben que has fet 2 zones abans i, al haver-ne fet 5 en total no et deixa sortir?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 03/01/2012 0:31
by Sagrerenc
vilafranca wrote:Hola, anem a veure perquè tinc el cap com un timbal:
Jo tinc una T-Trimestral de 4 zones, d'aquestes il·limitades. Tinc un dubte, que no sé si es considera colar-se o no:
La setmana que ve vaig a Igualada, i com que els autobusos van fatal provaré el Rdc+FGC, i el dubte ve aqui: Si jo valido a Vilafranca i baixo a Martorell son 2 zones, cap problema, però si jo despres entro als FGC, podré sortir a les validadores d'Igualada? Jo penso que, al tornar a validar a Martorell FGC, es com si "comencés" el viatge alla, en ves de a Vilafranca, la qual per anar de Martorell a Igualada son 3 zones i si "comencés" a Martorell com he dit podria sortir a Igualada. O les T-Trimestrals tenen memòria i saben que has fet 2 zones abans i, al haver-ne fet 5 en total no et deixa sortir?
No et sabria dir la resposta exacta, però si la teva T-Trimestral la vas validar per primera vegada a Vilafranca, hauries de poder-te moure lliurement en un radi de 4 zones amb centre a Vilafranca, i tant Martorell com Igualada estan dins d'aquest radi.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 03/01/2012 9:02
by fcuevas27
pasa mas o menos lo mismo si validas una t-mes de 2 zonas, por ejemplo, en sabadell por 1 vez , puedes validar en bcn y acabar en castellar y viceversa, y entre ambas poblaciones son 3 zonas.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Sunday 08/01/2012 13:50
by albert28
Els transbordaments entre diferents línies de bus d'una mateixa empresa, és a dir, fer dos viatges amb dues línies de TMB (per un dir) es comptabilitzen com dos viatges o com a transbordaments (amb una T-10).
O tindria que agafar algun altre tipus de transport enmig de les dues línies d'autobusos?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Sunday 08/01/2012 17:16
by Sagrerenc
albert28 wrote:Els transbordaments entre diferents línies de bus d'una mateixa empresa, és a dir, fer dos viatges amb dues línies de TMB (per un dir) es comptabilitzen com dos viatges o com a transbordaments (amb una T-10).
O tindria que agafar algun altre tipus de transport enmig de les dues línies d'autobusos?
Són transbordaments, no et cancel·laran un segon viatge.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Sunday 08/01/2012 17:43
by albert28
Sagrerenc wrote:albert28 wrote:Els transbordaments entre diferents línies de bus d'una mateixa empresa, és a dir, fer dos viatges amb dues línies de TMB (per un dir) es comptabilitzen com dos viatges o com a transbordaments (amb una T-10).
O tindria que agafar algun altre tipus de transport enmig de les dues línies d'autobusos?
Són transbordaments, no et cancel·laran un segon viatge.
Amb qualsevol companyia?
Transbords i viatge nou
Posted: Sunday 08/01/2012 19:12
by Guigui
Si són trajectes integrats, sí. El motiu pel qual es descompta un nou viatge, per exemple, en sortir i tornar a entrar en el recinte del metro és que s'entén que s'interromp el viatge i, per fer un trajecte de qualsevol punt A a qualsevol punt B, no hi ha cap necessitat de sortir-ne. En canvi, en les línies d'autobús i tramvia, com que la validadora es troba al mateix vehicle i no es pot pretendre que una sola línia et pugui portar a tot arreu, es considera sempre transbord, si no superes el temps límit.
De fet, fer un viatge amb un mode, fer gestions i tornar amb un altre mode en l'hora i 15 minuts, tot i que no descompta viatge nou, no és quelcom que l'ATM consideri legítim (tot i que és legal), però de moment, no han trobat manera de solucionar-ho sense penalitzar ningú que realment faci un viatge sense interrupció.
Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 26/02/2013 17:32
by Sokjo
Jo tinc un dubte sobre les zones tarifaries, l'altre dia vaig descobrir que entre Sabadell i Terrassa (amb Renfe) es una zona amb bitllets integrats, la meva pregunta és si agafo el bus urbá a Terrassa i faig transbord a Renfe (validar sense picar cap viatge nou), quant baixi a Sabadell es consideraria que segueix sent una zona o en serien dues? Es a dir, pel fet de agafar l’autobús a Terrassa i fer transbord a Renfe i desplaçar-me a Sabadell amb una T-10 d'una zona, estaria viatjant de forma correcte?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 26/02/2013 18:02
by gatvell
Bones
Jo entenc que cal validar tant l'entrada com la sortida, perque a cada operador li consti el recorregut que has fet i si cal repartir l'ingrés fet amb amb algun o alguns més.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 26/02/2013 18:08
by Sokjo
Clar que valido a la Renfe, poso el bitllet dins la maquina pero tant si agafo el bus com si només agafo el tren les portes s'obren (per sortir no cal validar a Sabadell), el dubte era si al agafar el bus a Terrassa i despres el tren per anar a Sabadell es considerava una o dues zones.