El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Hi ha un article sobre l'aclo a l'horapunta 108, pagina 23: http://www.horapunta.tmb.cat/
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Preciosos tots dos, però és lamentable que no circuli el Washington: Imagineu aquesta joia recuperada circulant per davant de l'Illa? Ara seria car, però no difícil posar-li motor, no?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Suposo que deuen d'haver impediments tècnics i de seguretat... a més que fer-lo circular significaria segurament interrompre el servei normal en aquell moment, amb el conseqüent missatge d'Ecomobisostrans al fil de "línies afectades per maratons, cercaviles i cavalcades"Lluita1714 wrote:Preciosos tots dos, però és lamentable que no circuli el Washington: Imagineu aquesta joia recuperada circulant per davant de l'Illa? Ara seria car, però no difícil posar-li motor, no?
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Y haciendo un bucle en la Pza. Kennedy y otro al principio de la carretera de las aiguas ?, se daría servicio turistico junto con el blau, tambien se daria servicio a los pisos que hay en la zona, como creo ya se ha pedido
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Si, segurament hi hagin tots aquests impediments, però crec que hi deu haver alguna manera de solventar-los, perquè a moltes ciutats europees que he visitat (principalment d'Alemanya o Suïssa) tenen tramvies històrics (antics en servei comercial o restaurats de museu fent circulacions especials) circulant per la mateixa xarxa de tramvia, sense haver d'interrompre el servei normal de la resta de la xarxa que consta de tramvies moderns. Exemples: Nürnberg, Basel, Zürich, Freiburg, Bremen,...Trytasa Baldaquino wrote:Suposo que deuen d'haver impediments tècnics i de seguretat... a més que fer-lo circular significaria segurament interrompre el servei normal en aquell moment, amb el conseqüent missatge d'Ecomobisostrans al fil de "línies afectades per maratons, cercaviles i cavalcades"Lluita1714 wrote:Preciosos tots dos, però és lamentable que no circuli el Washington: Imagineu aquesta joia recuperada circulant per davant de l'Illa? Ara seria car, però no difícil posar-li motor, no?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
És una gran noticia, però....., llàstima de la operativitat: Tanmateix esperem que algún dia recuperi la mobilitat. Crec que encara conserva els motors d'origen i per tant no seria molt complicat poder fer-lo operacional. A més als USA hi ha material i recanvis a dojo, i fins i tot hi ha dues empreses especialitzades en fabricar i comercialitzar peces pels PCC. No seria cap problema.
A continuació transcric, de l'excelent pàgina web de l'Albert González Masip (amb aportacions del "Doctor"Jordi Ibañez Puente) la petita història d'aquesta série de tramvies americans a Barcelona:
Barcelona havia fet diversos intents de compra de nous tramvies durant la dècada del 1950. Excepció feta de l'entrada en servei dels cotxes 1301-1310, anàlegs als 1200 'estil PCC', les altres temptatives de compra havien resultat fallides. Per això, quan a principis dels 60 la ciutat de Washington, en el procés de clausura de la seva xarxa tramviària, posà en venda els seus cotxes PCC, Barcelona s'hi interessà.
La D.C. Transit System Inc. oferí un primer lot de 23 tramvies al preu de 2000 US$ per unitat. Els dos primers cotxes arribaren al port de Barcelona pel setembre de 1961. La reconstrucció fou encarregada a MACOSA que procedí a fer les oportunes modificacions, entre elles la supressió de la presa de corrent subterrània que utilitzaven a la capital nordamericana. Inicialment assignats a la sèrie 1500 foren recol·locats a la 1600 i els dos primers cotxes feren proves de circulació des de l'agost del 1962. L'alcalde Porcioles feu diverses objeccions a la seva estètica (deia que les rodes vistes feien molt lleig i que els llums interiors semblaven de lavabo) de manera que es procedí a fer diversos canvis: cobertura de les rodes, incorporació d'un tròlei davanter i de 2 fanals, canvi de portes i de llums interiors a part d'alguns altres de menors.
Amb el vist i plau de l'alcaldia, els PCC's havien d'entrar en servei el 25 de desembre de 1962 però la inesperada nevada que, amb gruixos superiors als 50cm cobrí la ciutat, feu esperar alguns dies abans d'estrenar-los. El 3 de gener del 1963 s'incorporaren a la línia 65 on, per les vies de la Diagonal, pogueren mostrar llurs qualitats: acceleració, velocitat, silenci i suspensió.
Malgrat alguns comentaris adversos de la premsa, ancorada en la crítica als tramvies, els nous tramvies foren ben rebuts pels barcelonins. En vista de l'èxit, Tranvías de Barcelona encarregà un nou lot de 45 PCC's, més moderns que els anteriors i, finalment 33 més. Del total de 101 tramvies només se'n posaren en servei 99 i 2 més foren canibalitzats.
Els nous tramvies representaren un canvi qualitatiu molt important i permeteren la retirada de tramvies amb 40 i 50 anys de servei. De fet, foren els únics PCC americans que hi hagué a l'Estat. La seva tecnologia posà alguns problemes als tallers de Tranvías de Barcelona i alguns empleats manifestaren que, quan ja la dominaven, els PCC's foren retirats. Malgrat la seva bondat, els PCC's sucumbiren a la clausura de la xarxa de tramvies el 18 de març del 1971. Si es té en compte que els primers foren desballestats el 1968 i que es tractava de les versions més antigues, alguns d'ells tan sols circularen un xic més de 3 anys. Al llarg de la seva vida a Barcelona alguns foren modificats (rodes visibles) o sofriren canvis menors a conseqüència d'alguns accidents.
D'aquells 101 esplèndids PCC's molt pocs han sobreviscut. Cap no és en funcionament, i el seu estat és molt divers. Alguns han estat conservats per col·leccionistes i d'altres han tingut pitjor sort.
http://perso.wanadoo.es/tramgrat/bcnpcc.html
A continuació transcric, de l'excelent pàgina web de l'Albert González Masip (amb aportacions del "Doctor"Jordi Ibañez Puente) la petita història d'aquesta série de tramvies americans a Barcelona:
Barcelona havia fet diversos intents de compra de nous tramvies durant la dècada del 1950. Excepció feta de l'entrada en servei dels cotxes 1301-1310, anàlegs als 1200 'estil PCC', les altres temptatives de compra havien resultat fallides. Per això, quan a principis dels 60 la ciutat de Washington, en el procés de clausura de la seva xarxa tramviària, posà en venda els seus cotxes PCC, Barcelona s'hi interessà.
La D.C. Transit System Inc. oferí un primer lot de 23 tramvies al preu de 2000 US$ per unitat. Els dos primers cotxes arribaren al port de Barcelona pel setembre de 1961. La reconstrucció fou encarregada a MACOSA que procedí a fer les oportunes modificacions, entre elles la supressió de la presa de corrent subterrània que utilitzaven a la capital nordamericana. Inicialment assignats a la sèrie 1500 foren recol·locats a la 1600 i els dos primers cotxes feren proves de circulació des de l'agost del 1962. L'alcalde Porcioles feu diverses objeccions a la seva estètica (deia que les rodes vistes feien molt lleig i que els llums interiors semblaven de lavabo) de manera que es procedí a fer diversos canvis: cobertura de les rodes, incorporació d'un tròlei davanter i de 2 fanals, canvi de portes i de llums interiors a part d'alguns altres de menors.
Amb el vist i plau de l'alcaldia, els PCC's havien d'entrar en servei el 25 de desembre de 1962 però la inesperada nevada que, amb gruixos superiors als 50cm cobrí la ciutat, feu esperar alguns dies abans d'estrenar-los. El 3 de gener del 1963 s'incorporaren a la línia 65 on, per les vies de la Diagonal, pogueren mostrar llurs qualitats: acceleració, velocitat, silenci i suspensió.
Malgrat alguns comentaris adversos de la premsa, ancorada en la crítica als tramvies, els nous tramvies foren ben rebuts pels barcelonins. En vista de l'èxit, Tranvías de Barcelona encarregà un nou lot de 45 PCC's, més moderns que els anteriors i, finalment 33 més. Del total de 101 tramvies només se'n posaren en servei 99 i 2 més foren canibalitzats.
Els nous tramvies representaren un canvi qualitatiu molt important i permeteren la retirada de tramvies amb 40 i 50 anys de servei. De fet, foren els únics PCC americans que hi hagué a l'Estat. La seva tecnologia posà alguns problemes als tallers de Tranvías de Barcelona i alguns empleats manifestaren que, quan ja la dominaven, els PCC's foren retirats. Malgrat la seva bondat, els PCC's sucumbiren a la clausura de la xarxa de tramvies el 18 de març del 1971. Si es té en compte que els primers foren desballestats el 1968 i que es tractava de les versions més antigues, alguns d'ells tan sols circularen un xic més de 3 anys. Al llarg de la seva vida a Barcelona alguns foren modificats (rodes visibles) o sofriren canvis menors a conseqüència d'alguns accidents.
D'aquells 101 esplèndids PCC's molt pocs han sobreviscut. Cap no és en funcionament, i el seu estat és molt divers. Alguns han estat conservats per col·leccionistes i d'altres han tingut pitjor sort.
http://perso.wanadoo.es/tramgrat/bcnpcc.html
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
No crec que calguin obres de bucles ni res per l'estil. Tenim un bucle ben gran amb un enllaç que no es fa servir al baixador de Sant Martí de l'Erm (Llevant | Les planes, ara, no?) Es poden fer trajectes circulars en aquesta ruta. Per embarcar als passatgers (amb la típica estoneta aturat per fer-li fotos i tal) es pot fer recular el tramvia fins a la segona via Hospital de Sant Joan Despí | TV3 (on gairebé mai coincideixen tramvies), fixant les agulles talonables amb quelcom. Allà es podria iniciar un viatge sense parades, respectant la velocitat del servei comercial, (molt baixa, ja que les aturades són molt llargues), i fer bucle fins a Llevant | Les Planes, fins-i-tot, es podria entrar a cotxeres i fer la visita que normalment fan.
PD: Per escriure això he hagut de mirar bé com es diuen ara les parades, em canvien els noms com si es tractés d'una samarreta... I ara que ho han fet, haurien de saber que l'hospital es diu Moisès Broggi, i que TV3 cau a la quinta punyeta, i que costa molt buscar cada cop que ho he d'escriure, la "|" dels collons.
PD: Per escriure això he hagut de mirar bé com es diuen ara les parades, em canvien els noms com si es tractés d'una samarreta... I ara que ho han fet, haurien de saber que l'hospital es diu Moisès Broggi, i que TV3 cau a la quinta punyeta, i que costa molt buscar cada cop que ho he d'escriure, la "|" dels collons.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Els motors son de vegades les parts més ben conservades del vehícle. Per tant, tenim els motors originals del 1631 i els del 1883; ara que el tenim en bon estat caldria envia'l a Lleida a l'ARMF,mireu quin treball estan fent!, amb un pressupost molt limitat van reparar la 1003 i ara de mica en mica van recuperant material històric (Naval) i locomotores de vapor i en molts casos sense pressupost (Tampoc límits de temps). La qüestió és de voluntat i res més.
Hi ha una empresa americana que fabrica trucks, motors i components equivalents als d'origen dels PCC: Brookville Equipment Corporation. Salut!
Hi ha una empresa americana que fabrica trucks, motors i components equivalents als d'origen dels PCC: Brookville Equipment Corporation. Salut!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
En tot cas, la restauració "estàtica amb portes obertes a un futur no estàtic" del Washington és allò que tenim, i que podem gaudir (si s'exhibeix) durant el 2011.
Imagino que serà qüestió de fer, d'any en any, la pregunta de com veuen una possible introducció de tramvies històrics en la xarxa, eventual o permanent. Tot i que sigui rebre la mateixa resposta any rere any, és la manera de saber si quelcom canvia. Fa 3 anys semblava difícil tornar a veure el tren del Gran Metro en moviment per alguna línia de la xarxa i...
Imagino que serà qüestió de fer, d'any en any, la pregunta de com veuen una possible introducció de tramvies històrics en la xarxa, eventual o permanent. Tot i que sigui rebre la mateixa resposta any rere any, és la manera de saber si quelcom canvia. Fa 3 anys semblava difícil tornar a veure el tren del Gran Metro en moviment per alguna línia de la xarxa i...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Les coses maduren sempre a poc a poc. Quan es va fer el Chausson, vist l'estat en que es trobava, inicialment es va decidir que quedaría com estàtic, i ja veieu com ha acabat. Per a l'Aclo ni s'ha plantejat. En tranvia, él tema és més complexe, pero per al 872 JA hi va haver una possible proposta que no es va materialitzar. Amb temps, pero caurà.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Crec que podem considerar un primer pas important la recuperació del cotxe 1631, posteriorment és podrà plantejar la seva completa reconstrucció mecànica. Tanmateix una pregunta, s'ha reconstruit el 1631 ó el 1683?. Ho dic perque en la filmació penjada, tota l'estona el cotxe porta la calca 1683. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
El 27 de juny de 1872 Barcelona inaugurava la seva primera línia de tramvies, del Pla de la Boqueria fins Josepets (actual Plaça Lesseps). Queda més d'un any per commemorar els 140 anys del tramvia a Barcelona. Ara s'ha restituit un tramvia PCC (1631 ó 1683?), i ja en tenim alguns per poder mostrar.
S'ha iniciat algún tipus de moviment per fer una gran festa per tal de commmemorar aquesta data?; des del Fòrum podem engegar alguna iniciativa amb TMB per dignificar aquesta efemèride?. Hi ha previsió d'ensenyar el PCC i l'Aclo a la ciutat dins dels propers mesos?. Salut!
S'ha iniciat algún tipus de moviment per fer una gran festa per tal de commmemorar aquesta data?; des del Fòrum podem engegar alguna iniciativa amb TMB per dignificar aquesta efemèride?. Hi ha previsió d'ensenyar el PCC i l'Aclo a la ciutat dins dels propers mesos?. Salut!
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Bon dia
Pel que fa a l'Aclo si que hi ha data: 19 i 20 de Març, coincidint amb el segon Ral.li Barcelona Caldes de Montbui.
Salutacions
Marcel
Pel que fa a l'Aclo si que hi ha data: 19 i 20 de Març, coincidint amb el segon Ral.li Barcelona Caldes de Montbui.
Salutacions
Marcel
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Moltes gràcies Marcel, hi aniré. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Més informació sobre la restauració del, sembla que si és el 1631!
http://www.youtube.com/watch?v=hT6Ecm38 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=hT6Ecm38 ... re=related
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
En la Vanguardia de hoy sale un video de la presentación del restaurado Aclo 410 en la Plaza de Catalunya, que maravilla verlo correr otra vez,haber para cuando presentan el 1631.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Aquest mati he estat gaudint amb l'Aclo i tots els autobusos en el Rallybus. Per cert, un excelent per ARCA. Amb agradables sorpreses.
Dins del recinte un persona molt afeccionada i ben conectada amb TMB m'ha comentat que aquest passat dijous cap al vespre, van portar el tramvia PCC a les catacombes del Triangle. Haurem de demanar una visita......, Salut!
Dins del recinte un persona molt afeccionada i ben conectada amb TMB m'ha comentat que aquest passat dijous cap al vespre, van portar el tramvia PCC a les catacombes del Triangle. Haurem de demanar una visita......, Salut!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Un excel·lent per tots tres organitzadors, per a Fundació TMB que en qüestió d'esdeveniments va posant-se molt bé les piles, i per a les moltes empreses i aficionats particulars (cada cop més!) que preserven.
Un "coscorrón" per qui va confeccionar les dues plaques de matrícula normalitzades amb el zero a la centena de millar (fins fa no res potser era la normativa estricta, però precisament fa un parell de mesos en Pere Navarro ens va donar una alegria tot explicitant l'autorització de reproduïr matrícules amb format de cada època respectiva, fins i tot en vehicles no matriculats com a VH)
Vaig tenir el plaer de tornar de Caldes de Montbui a Barcelona (Triangle) sols amb un company al segon pis de l'Aclo, i... què voleu que us digui
Un "coscorrón" per qui va confeccionar les dues plaques de matrícula normalitzades amb el zero a la centena de millar (fins fa no res potser era la normativa estricta, però precisament fa un parell de mesos en Pere Navarro ens va donar una alegria tot explicitant l'autorització de reproduïr matrícules amb format de cada època respectiva, fins i tot en vehicles no matriculats com a VH)
Vaig tenir el plaer de tornar de Caldes de Montbui a Barcelona (Triangle) sols amb un company al segon pis de l'Aclo, i... què voleu que us digui
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan