Page 4 of 62
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 06/01/2010 15:41
by UT596001
Aureli wrote:2.- Sap CiU que hi ha una llei ferroviària que prové d'una directiva europea on es diu que s'ha de separar la infraestructura de la gestió del servei? I que es tracta d'una llei europea que obliga tots els estats...? Ens agradi o no, no es pot transferir la infraestructura (Estacions, vies, instal·lacions) a d'altres administracions, només la gestió de l'operador que utilitzi les vies. Similar a l'estructura d'AENA i de les companyies aèries: AENA posa els aeroports i Spanair utilitza les terminals pagant un cànon...
I tant que ho saben, perquè li recordo que va ser CIU la que va crear Ifercat.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 06/01/2010 16:43
by Sagrerenc
I tant que es podria transferir la infrastructura actual d'ADIF (que depèn de l'Estat) a Ifercat (que depèn de la Generalitat). Si no s'ha fet és perquè el govern de la Generalitat no ha fet prou força (s'ho reserven per a la precampanya del 2014). Perquè si ho haguessin demanat, ho haurien tingut, per dos motius: un, perquè ho diu l'Estatut vigent, i dos, perquè el president espanyol mana gràcies als vots catalans. Però alguns prefereixen fer tàctiques electoralistes, que no pas el treballar pel bé del país.
El lògic (i el que diu l'Estatut vigent) és que totes les línies que transcorren íntegrament a Catalunya siguin competència de la Generalitat. Si fem cas d'això, s'haurien de traspassar les línies Lleida-Picamoixons-Sant Vicenç de Calders-Vilafranca-Sants, el túnel de la Pl. Catalunya i Meridiana, la línia La Sagrera-Mataró-Maçanet, la línia Montcada-Manresa-Lleida i la Montcada-Vic-Puigcerdà.
Però bé, el nostre Govern, en el que han catalogat com el millor traspàs de la història mundial, s'ha conformat amb un traspàs de fireta, per explotar electoralment cada petit mini-traspàs que es vagi fent.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 06/01/2010 18:14
by buertu
Lluita1714 wrote:
Però crec que ja n'hi ha prou de comparar-se amb Madrid, ja que hem d'acceptar de que, pertanyent a l'estat espanyol, Barcelona no és la capital, i sinó, ja es poden queixar els de l'Hospitalet, la segona ciutat més poblada de Catalunya, per reclamar inversions equitatives amb Barcelona. I critico a CiU de que, tant criticar al govern i comparar amb Madrid, no ens durà enlloc,
Totalment d'acord. A base de comparar-nos amb la resta, hem anat perdent moltes oportunitats de desenvolupament. Entre els que no fan, i els que no deixen fer (o desfan), ens anem quedant enrere. Es hora de deixar tot això d'una banda d'un cop i mirar que és el que necessitem i no posar-nos pedres al camí.
sagrerenc wrote:Però bé, el nostre Govern, en el que han catalogat com el millor traspàs de la història mundial, s'ha conformat amb un traspàs de fireta, per explotar electoralment cada petit mini-traspàs que es vagi fent.
Potser no és el millor traspàs de la història mundia, però sense dubte és una bona notícia ja que per fi la gestió del servei, que tan precariament han portat fins fa 3 dies, la té la generalitat. En general, per l'experiència de FGC tot indica que hi haurà una millora del servei. Però haurem d'esperar per veure com va finalment tot i si realment hi han millores palpables per l'usuari.
Gestor estatal
Posted: Wednesday 06/01/2010 18:28
by Guigui
Aureli wrote:Ens agradi o no, no es pot transferir la infraestructura (Estacions, vies, instal·lacions) a d'altres administracions, només la gestió de l'operador que utilitzi les vies. Similar a l'estructura d'AENA i de les companyies aèries: AENA posa els aeroports i Spanair utilitza les terminals pagant un cànon...
És obligatori que l'ens gestor de la infraestructura sigui un únic per a tot un estat o pot dividir-se per regions o empreses?
Sobre CiU, no cal comentar-ho més: rondinen perquè els dóna rèdits electorals (almenys s'ho pensen), però saben perfectament que no n'hi ha més, i que ells també hi han contribuït força.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 06/01/2010 19:12
by Mako448
Serà que la C4 tindrà bona freqüència en laborables?Aixó de que entre Vilafranca i Sant Vicenç de Calders hi hagui la "magnífica"freqüència d'UN tren per hora i sentit,és un insult.No pot ser que una ciutat com el vendrell,amb uns 25.000 habitants que viuen al casc urbà(on hi ha l'estació de la C4 d'El Vendrell),nomès tingui un tren cada hora la major part del dia.I recordem que també molts d'El Vendrell van a SVC per agafar un MD a Tarragona,cosa que justifica encara més l'augment de freqüència.
Una altra cosa que s'hauria d'haver demanat als reis mags en referencia als horaris seria una millora de freqüència els caps de setmana i el matí dels dies laborables a la C2 Nord,aixó de tenir un tren cada 30 minuts entre Barcelona i Granollers és lamentable,i més lamentable és encara que entre Granollers i Sant Celoni en caps de setmana hi hagui un tren cada hora,com si no visquès ningú en aquest tram.I com no,una millora al máxim que la capacitat ho permeti de la C3.
En fi,uns horaris dignes per TOTES les línies de rodalies.
Re: Gestor estatal
Posted: Wednesday 06/01/2010 19:39
by Vilarrubla
Guigui wrote:Aureli wrote:Ens agradi o no, no es pot transferir la infraestructura (Estacions, vies, instal·lacions) a d'altres administracions, només la gestió de l'operador que utilitzi les vies. Similar a l'estructura d'AENA i de les companyies aèries: AENA posa els aeroports i Spanair utilitza les terminals pagant un cànon...
És obligatori que l'ens gestor de la infraestructura sigui un únic per a tot un estat o pot dividir-se per regions o empreses?
Sobre CiU, no cal comentar-ho més: rondinen perquè els dóna rèdits electorals (almenys s'ho pensen), però saben perfectament que no n'hi ha més, i que ells també hi han contribuït força.
Evidentment no crec que la infraestructura hagi de recaure en un sol estat ja que sino totes les línies de FGC, i altres haurien de traspassar-se a l'estat.
La UE, boc expiatori
Posted: Wednesday 06/01/2010 20:09
by Guigui
Per tant, queda meridianament clar que el no traspàs de la infraestructura no té a veure amb Brussel·les de cap manera. Com passa molt sovint, la Unió Europea no serveix per a altra cosa que de boc expiatori.
I aquests són els que ens han de vendre la idea de l'Europa unida...
Sobre l'enquesta del fil, he votat "altres": A part de que hi ha coses molt més importants a tractar a Rodalia que el logotip, el nou ni em va ni em ve.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 06/01/2010 21:08
by uriol108
L'altre dia vaig veure que s'havien renovat molts horaris de Rodalies l'1 de Gener de 2010, quasi bé totes les línies menys la R1 (C1) de Mataró...
No sé si aquest canvi d'horaris ja es cosa de la Generalitat...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Thursday 07/01/2010 6:05
by Alex_C4
uriol108 wrote:L'altre dia vaig veure que s'havien renovat molts horaris de Rodalies l'1 de Gener de 2010, quasi bé totes les línies menys la R1 (C1) de Mataró...
No sé si aquest canvi d'horaris ja es cosa de la Generalitat...
Es post-obres per les obres de la catanaria rígida van editar nous horaris (son ganes de gastar paper x 15 dies). Al acabar les obres tots els horaris tornen a la normalitat, pero amb la data cambiada
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 09/01/2010 0:30
by Lluita1714
http://www.reagrupament.cat/novaweb/con ... ew/1540/1/
Usuaris denuncien primeres deficiències en la gestió de la informació de Rodalia
Tot just ha passat una setmana des de l'assumpció de la responsabilitat de la gestió de la Generalitat sobre els trens de Rodalia i ja han començat a sorgir queixes dels usuaris sobre les deficiències en la informació d'aquest servei.
El nou mapa del servei utilitza la R en lloc de la C per a identificar les línies, però conté nombrosos errors remarcables, fins i tot, en els noms de les poblacions.
Per la seva banda, la pàgina web de Renfe sobre Rodalia, no ha experimentat cap canvi i ignora la llengua catalana.
A continuació reproduïm el text elaborat pel blocaire Roger Melcior i us convidem a visitar el seu blog, molt ben documentat sobre aquesta qüestió i que inclou el mapa detallat.
Petits detalls: nou plànol de Rodalia Barcelona
És curiós veure com es pot començar amb mal peu la gestió d’un servei com és el de Rodalia. Parlo de petits detalls però no poc importants que diuen molt del nou gestor. El primer que salta a la vista és el nou mapa de serveis i els seus errors. Contràriament al que estem acostumats ens trobem davant d’un mapa amb angles molt rectes (gairebé de 90 graus), semblant al mapa de Metro Madrid. Crida l’atenció la manera de marcar les parades i la representació gràfica, gens fidel amb la tipografia. Per exemple les línies giren en funció de les necessitats de mida del mapa i podem veure els darrers trams de la R1 i la R2, que en la realitat són paral·lels al mar, que en aquest plànol no ho són. També veiem, seguint en la línia de Renfe Operdora, una indefinició del tram Vic-Puigcerdà, no queda clar quin tipus de servei és (si és Rodalia, si és Mitjana Distància). Ni tan sols té nom!
Altres detalls:
“L’Arborç” per “L’Arboç”, fent referència a l’estació del municipi l’Arboç del Penedès.
Manca la correspondència a Martorell Central amb els serveis de la línia Llobregat-Anoia d’FGC.
Manquen la R5 i la R6 que, malgrat estar explotades per FGC, formen part de l’anomenada Rodalia Barcelona tutelada des del dia u de gener per la mateixa administració.
Manquen les correspondències amb les línies de Metro.
Segueixen apareixent els ” * ” fent referència a les estacions sense servei de viatgers, cosa que s’hauria de treure perquè no aporta cap valor afegit al client.
El municipi de “Portbou” apareix escrit com a “Port Bou”, toponímia totalment inventada.
En l’estació de la R1 de Cabrera de Mar obvia que es diu “Cabrera de Mar – Vilassar de Mar”.
Obvia la connexió internacional entre Puigcerdà i la Tor de Querol. (A més, en les notes de premsa del DPTOP apareix la Tor de Querol mal escrit: la Tor de Carol…)
Obvia la xarxa d’autobusos urbans i els aparcaments dissuasius i park’s and ride’s a diferència de l’antic plànol de Renfe Operadora.
Personalment em segueixo quedant amb els plànols de l’ATM. Mapes més complerts, amb una tipografia més real de la xarxa i, al capdavall, més entendors per l’usuari habitual.
Ja ho tenim vist
Posted: Saturday 09/01/2010 0:36
by Guigui
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 09/01/2010 10:18
by Vilarrubla
quins
corta y pega que fan els de Reagrupament
Fil sobre el logotip
Posted: Saturday 09/01/2010 18:19
by Guigui
He passat els missatges sobre el nou logotip al següent fil, mantenint-hi l'enquesta:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10302
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 10/01/2010 3:54
by suiza1957
Que es mes important en un servei?. Les banderetes i simbolets o que el servei funcione bé. Doncs a mi com usuari m ´importa un pito el logotips, banderetes,, etc. LO que me importa que funcioni i prou. I per ara molta propaganda, molts logotontos, pero res mes.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 10/01/2010 10:20
by marcel
suiza1957 wrote:Que es mes important en un servei?. Les banderetes i simbolets o que el servei funcione bé. Doncs a mi com usuari m ´importa un pito el logotips, banderetes,, etc. LO que me importa que funcioni i prou. I per ara molta propaganda, molts logotontos, pero res mes.
Es que si sóm realistes amb una setmana de temps no es poden fer canviar les coses del blanc al negre. Tot i que és absolutament cert, el mes important es que funcioni bé. La resta sobra...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 13/01/2010 14:37
by metring
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Dimecres, 13 de gener de 2010 - 08:39h
Es constitueix l’Òrgan Mixt de Coordinació i Control Generalitat de Catalunya-Renfe Operadora
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, participa en l’acte de constitució de l’Òrgan Mixt de Coordinació i Control Generalitat de Catalunya-Renfe Operadora, mitjançant el qual es coordina el servei de Rodalia de Renfe a Catalunya.
Des de l’1 de gener d’aquest any el Govern és l’autoritat ferroviària de Rodalia i en gestiona el servei, en decideix les freqüències de pas, les tarifes i els horaris, en marca els nivells objectius de qualitat, i n’inspecciona el servei.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 13/01/2010 15:32
by uriol108
Entrevista del programa Àgora de TV3 al Conseller Nadal sobre el traspas de les Rodalies
http://www.tv3.cat/videos/2292259/Rodal ... est-any-si
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 13/01/2010 15:35
by jordigt2008
Encara ens el trobarem dintre dels lavabos
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 13/01/2010 17:31
by uriol108
Aquest home té una manera de parlar que es fà pesat i molt ensopit escoltar-lo !
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 13/01/2010 20:56
by TBF