Page 4 of 4

Re: Font Ripollet

Posted: Friday 10/09/2021 21:02
by Renfe445
Crec que aquest cop algú els ha donat un cop de mà a Font en quant a maquetar els horaris... :D (que consti que jo no he sigut eh)

Alguns noms de parades de Badalona i Santa Coloma segueixen estant malament... o posen els que hi ha ara a l'AMB, o posen els codis des parades de l'AMB o no ens aclarim!!

Re: Font (Ripollet)

Posted: Saturday 11/09/2021 10:29
by França451
trainman wrote: Saturday 09/02/2019 12:48 Les principals línies de bus superen el 2018 els dos milions de viatgers

Posted on 7 febrer 2019 by Redacció in Portada, Societat

Els usuaris de les principals línies d’autobús que hi ha al municipi van superar en 2018 per primera vegada els dos milions de viatgers. La que més usuaris guanya en termes absoluts és l’E4, amb 68.437 més i en termes relatius el 648, que connecta amb la UAB, que creix un 685, la línia “local” que enllaça Tiana i Montcada, que augmenta en un 25,8%.

Ripollet – Barcelona

El bus segueix guanyant adeptes com a mitjà de transport per anar a Barcelona. En els últims quatre anys l’Exprés i el 620 han crescut en més de 100.000 usuaris. Només en el 2018 l’E4 ha registrat 68.437 viatgers més que l’any anterior. Compensa així una lleugera baixada en el 620. Les xifres demostren l’èxit de l’Exprés abans inclús que el preu del bitllet sigui d’una zona. És per això que segueixen havent millores per fer a la línia. El regidor de mobilitat, Fran Sànchez, explica que cal més freqüència al migdia, que l’últim bus des de Ripollet sigui a les 21.30h i des de Barcelona a les 22h i espera que el pas de les competències a l’AMB pugui ajudar a aconseguir-les. Des de l’AMB “van molt forts” i explica el regidor que entenen l’Exprés com un servei que ha de tenir una freqüència similar al metro i fer-se amb vehicles articulats. Pel que fa a la previsió que amb l’abaratiment del bitllet, en marxa des de l’1 de gener, augmentin els viatgers Sànchez confirma que “s’ha notat” però que no s’estan donant les situacions d’excés d’ocupació que hi havia abans de l’última ampliació del servei, la tardor passada.

Des del govern també volen proposar a l’AMB canvis en el trajecte del 620 perquè arribi a Tiana, millorar la freqüència i que l’últim surti de Barcelona a les 23.15h.

Ripollet – Cerdanyola – Sabadell

També augmenten els viatgers de les dues línies, B2 i B5, que connecten amb Sabadell. Pugen en l’últim any en 17.219 viatgers. El B2, que és la línia amb més passatgers, encara no pateix per la posada en marxa d’un bus directe a Sabadell ara fa tres anys, el B5. Una línia que malgrat la seva poca freqüència, hi ha un cada dues hores, augmenta un 13% el nombre de viatgers en 2018. Sànchez reitera que cal potenciar aquesta línia i que passi a haver un bus cada hora. És una línia que podria ser molt atractiva ja que, malgrat la situació actual, en els tres anys de vida que té ha augmentat un 40% el nombre de viatgers, que valoren sobretot no haver de recórrer tot Cerdanyola i Barberà abans d’arribar a Sabadell.

El bus “local”

Dues de les grans xifres que deixen les dades del 2018 és l’augment de més del 25% de les línies 648, que connecta amb la UAB, i el 685, que enllaça Tiana i Montcada. El bus de l’Autònoma havia perdut viatgers al 2017 però l’any passat va recuperar i n’ha incorporat de nous. Per la seva banda, el 685, el minibús que des de l’Ajuntament volen potenciar com la línia de bus local, ha crescut molt gràcies a la implantació de la T-10 Urbana. I és un servei que podria ser molt més utilitzat si com vol el regidor de mobilitat augmentés la freqüència, “no pot ser que passi un cada hora, necessitem un cada mitja hora mínim” i “no es pot permetre que un bus que connecta amb Montcada no circuli els caps de setmana ni el mes d’agost”, explica. Espera que amb el pas de la línia a l’AMB es puguin aconseguir millores com aquestes i altres com, per exemple, que tingui parada al poliesportiu.

http://www.revistaderipollet.cat/wp-con ... es_Bus.jpg

http://www.revistaderipollet.cat/?p=33490
No sabía que la Pulga B2 fuese de font, siempre pensé que era de Sarbus. Respecto a esa línea hay un detalle que no deja de llamarme la atención: desde que la conozco, nunca han puesto el listado de paradas de la línea por Ripollet, en ninguno de los dos sentidos de la línea. Se limitan a poner como parada única "Ripollet", y allá te las apañes.

Para los novatos decir que la línea "más o menos", recalcó, "más o menos" realiza un trayecto aproximado como el E4 de exprés.cat, pero en sentido inverso, es decir, mirando el plano de la red, la pulga entra en Ripollet por el Sur, se dirige al Este hasta València, donde hace la regulación y luego continúa por el Norte para bajar por el Oeste (Sant Jordi, Sant Josep y Molí d'en rata). Para en todas las estaciones de su recorrido, pero te tienes que mirar los planos porque Sarbus no indica las paradas.

El B5 sin embargo, entra en Ripollet como el e4, es decir, primero por el oeste, luego por el norte y acaba en el lado este. Sentido Sabadell realiza las mismas paradas en sentido inverso. No recuerdo si las tiras lo indican, pero realiza unas cuantas paradas en Cerdanyola, incluidas las más cercanas a la Renfe por la N150.
Esta línea hasta el Taulí tiene un recorrido con paradas lógico, pero desde aquí hasta la Creu Alta hace algo que no tiene sentido: realiza un recorrido por Gran Vía y luego por Eix Macià sin paradas hasta los Paraires. Creo recordar que ni siquiera pisa la parada de F. Macià, te deja en la terminal y te coge allí mismo. Lo grave es que pasa por la Plaça Espanya, però no realiza parada allí.
Deduzco que esa línea al principio, o bien finalizaba en Taulí o pretendieron en un primer momento que finalizase allí, pero luego la prolongaron a los Paraires para coincidir con las Pulgas, y a alguien se le debió "olvidar" que en su recorrido pasa por la Plaça Espanya. A mi juicio, un fallo garrafal.

Re: Font Ripollet

Posted: Wednesday 02/02/2022 21:26
by victor273
L’Ajuntament aconsegueix importants millores en el transport públic cap a Barcelona

https://www.ripollet.cat/ajuntament/com ... -barcelona

Es tracta de millores que afecten les línies e4 exprés i 620, incorporant vehicles i augmentant freqüències, per tal de reduir el temps d’espera i evitar els autobusos tan plens en hores punta. També s’ha aconseguit que l’autobús a Barcelona arribi fins a Tiana i allargar l’horari del servei a les nits.

El pròxim 21 de febrer es posaran en marxa les novetats en les dues línies d’autobús entre Ripollet i Barcelona, anunciades aquest matí pel regidor de Transport i Mobilitat, Fran Sánchez, qui s’ha mostrat molt satisfet de poder incorporar “un paquet de millores de tan gran magnitud”. Sánchez ha explicat que aquestes millores s’han estat reclamant des de 2015 i que “ja estàvem encaminades a aconseguir l’abril de 2020, però la pandèmia ho va impedir i ara les hem aconseguit, sumant altres acords molt interessants”. Es tracta de millores negociades entre l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya, que continua mantenint les competències, fins que no es traspassin a l’AMB, i suposen un augment en la despesa de 550.000 euros a l’any, que assumirà el govern català.

Millores a l’e4
En aquesta línia s’incorporen dos vehicles més, s’incrementa i millora la freqüència de pas i s’allarga el servei a la nit. Així, l’últim servei des de Ripollet sortirà a les 21.30 en lloc de les 21 h. I des de La Sagrera (Barcelona) sortirà el darrer autobús a les 22.15 i no a les 21.40 h. També s’ha aconseguit que dissabte el darrer autobús surti de Ripollet cap a Barcelona a les 21 h i no a les 20 h. Una altra de les millores previstes és que entre les 9 i les 18 h, la freqüència de pas sigui de 12 minuts, enlloc de 15.

“Amb aquestes millores volem, entre d’altres coses, assegurar que la freqüència sigui l’anunciada, respectant els 8 minuts de 7 a 9, per exemple, i també evitar que a hores punta hi hagi gent que no pugui pujar perquè l’autobús va ple, i això no pot passar”, ha afegit el regidor de Transport i Mobilitat.

Freqüències horàries e4

RIPOLLET - BARCELONA
De 5 a 6 h - 20 minuts
De 6 a 7 h- 10 minuts
De 7 a 9 h - 8 minuts
De 9 a 18 h - 12 minuts
De 18 a 20.30 h - 10 minuts
De 20.30 a 21.30 h - 12 minuts

BARCELONA - RIPOLLET
De 5.30 a 6.50 h - 20 minuts
De 6.50 a 7.30 h - 10 minuts
De 7.30 a 9.30 h - 8 minuts
De 9.30 a 18.30 h- 12 minuts
De 18.30 a 20.30 h- 10 minuts
De 20.30 a 21.30 h- 12 minuts

Últimes expedicions a les 21.45, 22 i 22.15 h.

Millores a la 620
Quant a la línia 620, a més de fer una millora horària i incorporar un autobús més, s’amplia el seu recorregut fins al barri de Tiana, ja que “teníem molt clar que aquest barri havia d’estar connectat amb Barcelona i, a més, ara també estarà connectat amb la resta de barris de Ripollet”, ha explicat Sánchez.

A partir del 21 de febrer, la línia, en arribar al Pont Vell, farà el recorregut del 685, pujant per Verge de Montserrat i fins al carrer de Santa Rosa i girarà de tornada cap a la carretera de Barcelona, amb parada al CAP La Farigola. Una vegada arribi als quatre cantons, girarà cap a Cerdanyola fins a Fontetes i després seguirà el trajecte a Barcelona. A les parades de Cerdanyola, només es podran baixar passatgers, però no pujar.

La freqüència del servei serà la mateixa, de 30 minuts, però s’allarga el servei a la nit. Així, els laborables, el darrer autobús sortirà a les 22.45 de Ripollet i no a les 22 h. I des de Barcelona ho farà a les 23.30 h i no a les 22. 45 h. Els caps de setmana i festius, també s’allargarà el servei, fins a les 22.30 h des de Ripollet, en lloc de les 22 h i fins a les 23.15 h des de Barcelona, enlloc de les 22.45 h. Segons ha destacat el regidor Fran Sánchez, amb aquests canvis i el Bus Nit, que comença a la 1 h, “s’aconsegueix que gairebé durant prop de 22 hores al dia estigui connectat Ripollet amb Barcelona a través del transport públic”. Endarrerir el darrer autobús a la nit també ha estat una llarga reivindicació de l'Ajuntament, tot veient que aquesta expedició sempre va plena de persones que, per motius de feina, estudis o oci, l'escullen per tornar a casa.

El regidor de Transport i Mobilitat també ha anunciat que el pròxim 21 de febrer, aquestes millores i canvis en el servei coincidiran amb la posada en marxa de les pantalles electròniques a les parades, ja amb els nous horaris.

Ripollet, 2 de febrer de 2022

Re: Font Ripollet

Posted: Monday 07/02/2022 21:11
by m.h.t.
La volta de campionat que farà el 620 li restarà força temps de trajecte. :x. Tot per acontentar els veïns de Can Tiana, que ja tenen l'estació de tren a prop... I, a sobre, entrarà a Fontetes (Cerdanyola), però amb prohibició de trànsit des de/cap a BCN per no fer enfadar al Sr. Moventis (E3, A4).

Per mantenir la freqüència de 30 min. s'ha d'afegir un cotxe...!!

Image

Image
victor273 wrote: Wednesday 02/02/2022 21:26 coincidiran amb la posada en marxa de les pantalles electròniques a les parades
Per fii!! Miracle!! Font amb info en temps real!! :master. El darrer operador de l'AMB que restava sense oferir temps real d'espera.

Re: Font Ripollet

Posted: Monday 21/02/2022 18:52
by m.h.t.
E4 - 620 // NOUS HORARIS I RECORREGUT A PARTIR DEL DILLUNS 21 DE FEBRER

Image
http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=8

Image
http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=4

Re: Font Ripollet

Posted: Sunday 27/08/2023 20:43
by El Yisus 712
He fet els horaris actuals amb totes les parades de les línies 620 i 685 de Font, però en format AMB, tot i no ser de l'AMB. Aviam què us assembla. Aviat en faré de la resta de línies també.
https://drive.google.com/file/d/1OJpI7Y ... drive_link

https://drive.google.com/file/d/1rbpvW3 ... sp=sharing