Unificar intercanviadors
Posted: Wednesday 12/01/2011 16:04
Bàsicament, unificar la nomenclatura de tots els intercanviadors. I no n'hi ha pocs amb dos o tres noms diferents.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Vox wrote:Per mi el canvi més urgent es el del nom d'algunes estacions. Seria el cas de Bellvitge Renfe/Gornal FGC/Bellvitge TMB o el cas de Provença FGC/Diagonal TMB.
Vox
Totalment d'acord! Els altres canvis si que són una necessitat real però aquest no.El LLOP wrote:jo trobo que les nomenclatures del metro son prou clares i sobretot, son prou conegudes per la gent com per ara gastar-se un fortuna en canviar tota la rotulació per un canvi que no aportarà res.
El LLOP wrote:jo trobo que les nomenclatures del metro son prou clares i sobretot, son prou conegudes per la gent com per ara gastar-se un fortuna en canviar tota la rotulació per un canvi que no aportarà res. D'altra banda, estic d'acord amb vosaltres en que les línies de rodalies i regionals s'haurien de modificar tal com es demana, ja que son poc clares i per tant, poc útils.
Estic d'acord amb tu, també m'agrada el model germànic adaptat a Catalunya. Però cal reconèixer que ara mateix un canvi de nomenclatura no tindria cap sentit. Estaria molt bé fer-ho en el moment en què s'implanti l'esquema mar-mar/interior-interior a la Rodalia de Barcelona i es reorganitzin les línies regionals implantant un horari cadenciat (cada hora o cada dues hores als mateixos minuts, amb reforços a les hores punta). Així no semblarà que s'ha canviat la nomenclatura perquè sí, evitant possibles crítiques per malbarament.Trenscat wrote:Tot això de les nomenclatures és molt opinable però a mi també m'agrada bastant el model germànic de "U", "S", "R" i "RE" que es podria aplicar aquí directament o bé simplificat d'alguna manera que s'unifiquin S i R però sempre diferenciaria els serveis urbans (metro), de rodalies (R) i regionals (RE). No m'acaba de fer el pes que la Generalitat hagi decidit que les línies de Regionals segueixin la mateix nomenclatura que les línies de Rodalies per ser serveis totalment diferents. De fet és que fins i tot sota el nom genèric de "Rodalies de Catalunya" ara hi hagi "Servei de rodalia de Barcelona" i "Serveis regionals" és un bon embolic. Podrien haver creat un nou servei de "Regionals de Catalunya" o quelcom similar i amb nomenclatura específica (línies Ca, RE o RG) però suposo que sortia més car que col·locar-ho tot a Rodalies de Catalunya.
Comparteixo la teva opinió, la millor proposta que he vist fins ara... potser l'hauria d'enviar "als de dalt" per aclarar les idees...Guigui wrote:La teva idea em sembla del millor que he vist al respecte. Només una cosa: els serveis de rodalia de les altres àrees de Catalunya, també els anomenaria S allí on es compleixin els mateixos criteris utilitzats per a Barcelona.
En el cas que els trens Barcelona-Manresa paressin a totes les estacions, mantindria una única numeració (R o S, m'és indiferent) per a tots els trens d'aquest corredor independentment que acabin a Terrassa o vagin fins a Manresa.Sagrerenc wrote:Línies S4x i R4x (Corredor del Nord)
S41: Aeroport del Prat - Terrassa
R42: Aeroport del Prat - Manresa
Hi ha de tot, però la senyalització s'ha de fer pensant en la gent més "tonta". El que cada dia fa el trajecte Sants-Martorell se'n va automàticament a la via 7 i sap que ha d'agafar qualsevol tren que vagi a Martorell, Vilafranca del Penedès o Sant Vicenç de Calders, però ha de deixar passar els que van a l'Hospitalet de Llobregat. En canvi, si ens posem en la pell del nouvingut que arriba en AVE a Sants, amb el sistema actual crec que li costarà una miqueta situar-se i si es dóna el cas que el primer tren que va a Martorell surt per la via 8, l'agafi sense saber que és un R7 que va per Cerdanyola i que tardarà 25 minuts més. Per tant, el sistema de senyalització s'ha de fer pensant sempre en l'usuari ocasional, no en l'habitual.Nozomi wrote:Creo que la gente no es tan tonta.
La meva experiència personal m'indica tot el contrari, es més, des que existeixen la L11 i més actualment la L10, quasi ningú empra els colors per referir-se a les línies. No he sentit mai dir :"he vingut amb la línia verd fosc o la línia blau clar".Nozomi wrote: Y en Metro, a la gente le importa un pimiento el número y la letra, directamente te suelta el color "vengo con la verde", por eso, todo lo que sean S5, S55, R2 Nord, L4 y demás es liar al personal.