Page 4 of 4

A mig gas, o menys

Posted: Tuesday 03/04/2012 19:58
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/inversions- ... 32600.html

L'estat es concentra en les obres a mig fer i deixa de banda les noves inversions a Catalunya

Els pressupostos eviten començar cap obra de gran envergadura. La major part dels diners es destinen a l'alta velocitat

ACN
Barcelona | Actualitzada el 03/04/2012 17:54

En matèria d'infraestructures, els Pressupostos Generals de l'Estat d'aquest 2012, que aquest dimarts s'han conegut al detall i que retallen les inversions a Catalunya en un 45%, es caracteritzen per ajustar la inversió al màxim prioritzant les obres a mig fer i evitant començar-ne cap d'envergadura. Per demarcacions, les obres que rebran les principals inversions seran les següents.

A la demarcació de Barcelona, on no es preveuen noves carreteres, es destinen 23,1 milions d'euros. D'aquests, la principal inversió seran 8,01 milions d'euros a l'enllaç de l'AP-7 i l'A-2, a Castellbisbal, unes obres -iniciades l'any 2006- que s'espera que finalitzin el 2016 i que l'estiu del 2010 es van aturar uns mesos en el marc d'un ajustament pressupostari. El cost total de l'obra és de 63,7 milions d'euros.

Els comptes estatals també preveuen una inversió de 7,3 milions d'euros a la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, en un tram de 6,2 quilòmetres. L'obra té un cost total de 175,13 milions d'euros, es va iniciar l'any 2006 i s'espera que acabin el 2016. D'altra banda, els pressupostos preveuen una partida de 5 milions d'euros a la N-340, en un tram de 2,2 quilòmetres al terme municipal de Vallirana. El cost total de les obres, que van començar el 2003 i s'acabaran el 2016, és de 135 milions d'euros.

En total, a les comarques gironines, la inversió de l'Estat per a aquest 2012 se situa en més de 268 milions d'euros (l'any 2011, van ser 615). La major part d'aquest pastís se l'enduran, com ja és habitual, les obres de l'alta velocitat.

I és que, segons consta als documents estatals, mitjançant l'entitat pública Adif el govern espanyol destinarà 194 milions d'euros als treballs que han de permetre completar l'estesa de l'alta velocitat fins a la frontera francesa.

D'altra banda, una de les altres partides destacades és la que fa referència a l'aeroport Girona-Costa Brava. Mitjançant Aena, l'Estat hi preveu invertir 8,135 milions d'euros durant el 2012. La majoria es destinaran a millorar i adequar l'espai per a l'aterratge i enlairament d'aeronaus (4,79 milions d'euros) o a expropiacions de terrenys (900.000 euros). Destaca també una partida de 244.000 euros destinada a la nova torre de control.

Pel que fa a carreteres, l'Estat ha inclòs una partida de 15,93 milions d'euros al projecte de pressupostos generals per desdoblar el tram de l'N-II entre Caldes de Malavella i Sils (Selva), de 6,7 quilòmetres. Tot i això, per a la resta de trams de la futura A-2 al sud de Girona, les partides són gairebé testimonials.

La continuació de les obres del canal Segarra-Garrigues s'emporten la major part de la inversió de l'Estat per al 2012 a les comarques de Lleida, amb 82,6 milions d'euros, segons els pressupostos presentats avui, que també preveuen destinar 9,7 milions d'euros al projecte d'abastiment d'aigua des de Rialb.

En infraestructures viàries, els comptes destinen 4,2 milions d'euros a les obres de l'A-14 (autovia de la Val d'Aran), en diferents trams; més de 3 milions d'euros a la N-145, entre la Seu d'Urgell i Andorra; o 2,3 milions d'euros per la variant de Gerri de la Sal. Així mateix, també preveuen partides per la depuradora d'Alcoletge, per millorar l'abastiment d'aigua a la comarca del Segrià o pels regadius de Raïmat i de la Bassanova d'Almenar.

L'Estat invertirà aquest any 26,88 milions d'euros en les obres del primer tram de l'autovia A-27 entre Tarragona i el Morell, que podria entrar en funcionament aquest any 2012. Per a la resta de trams, els PGE inclouen partides testimonials, entre les quals destaquen els 1,09 milions d'euros previstos entre la variant de Valls i Montblanc.

Pel que fa a la T-11, entre l'Aeroport de Reus i Tarragona, l'Estat hi destinarà 10,96 milions d'euros. A les Terres de l'Ebre, les obres de la variant de la N-340 a l'Aldea -ja en marxa- reben 9,07 milions d'euros. Pel que fa a la prolongació sud i nord de l'A-7, l'Estat no hi destina enguany partides significatives, com tampoc en reben les variants de la N-420 a Riudecols, Gandesa i Corbera d'Ebre.

Re: Pressupostos de l'Estat: Renfe es queda sense subvenció

Posted: Wednesday 04/04/2012 23:00
by sortrens
Però jo em faig una pregunta...

Diuen que els Presupostos Espanayols cap a Catalunya l'única cosa que s'ha aprobat per el pressupost es les Obres del Ave...

Però això inclou l'Estació de la Sagrera? O Simplement faran passar directament l'Ave de Sants a Figueres sense parada a Sagrera?

Re: Pressupostos de l'Estat: Catalunya escanyada

Posted: Thursday 05/04/2012 9:18
by genissimon
Segons el meu entendre hi ha infrastructures que es poden aplaçar una mica tot i ser estratègiques, com ara els accessos ferroviaris a la T1 de l'aeroport del Prat de Llobregat o bé l'autovia A-2 entre el final de la C-31 a Tordera i Maçanet de la Selva. N'hi ha d'altres que són encara més estratègiques i necessaries per reactivar l'economia del país i no s'haurien de demorar ni un dia més: accessos viaris i ferroviaris (en ample normal UIC, 1435mm) al Port de Barcelona, Rodalies, la connexió entre la B-30 i l'A-2 (pont de Castellbisbal), el corredor ferroviari del Mediterrani en ample UIC per a mercaderies...

Però hi ha una obra que, mentre no es faci, continuarà cobrant el seu particular peatge en vides humanes: el desdoblament de la N-II al seu pas per la província de Girona, especialment aquells trams on la circulació per l'actual carretera es veu dificultada per uns desviaments provisionals per unes obres que han quedat empantanegades. Especialment sagnants són els trams de Maçanet a Sils (sembla que el de Sils a Caldes de Malavella sí que es farà i espero que comenci a La Granota) i el de Vilademuls. Caldria construir els enllaços amb la AP-7 a Fornells i a Vilademuls i rectificar els desviaments per obres a la N-II i intensificar la senyalització horitzontal i vertical per eliminar els actuals punts conflictius. Sembla que ACESA sí que ha fet els deures i acabarà els quatre carrils dins el termini previst. O això o allargar la gratuïtat del peatge entre les sortides 5 L'Escala-Empúries prop de Bàscara i la 8 a l'Aeroport de Vilobí d'Onyar.

Una altra obra, que no costaria massa diners i seria tremendament útil, seria completar l'enllaç entre la N-II (variant de Girona) i la C-65 (Girona-Sant Feliu de Guíxols) de manera que els vehicles provinents del sud de la N-II poguéssin agafar la C-65 sentit Salt per anar cap a l'autopista. Incomprensiblement aquest moviment és l'únic que no està permès, donada l'actual configuració de l'enllaç, tot i que molta gent «es salta la contínua» i fa un gir a l'esquerra per incorporar-se una carretera de doble sentit, com demostren les marques dels pneumàtics a l'asfalt. Aquest enllaç està pràcticament a la confluència dels termes municipals de Fornells, Girona i Quart.
Diari de Girona wrote: Diari de Girona
Un pastisser de Besalú mor en un tram en obres de la N-II a Sils
L'alcalde de Maçanet de la Selva insta a demanar "responsabilitats penals" per les víctimes dels sinistres

GIRONA | MARTÍ SANTIAGO Pere Surroca Costa, de 74 anys i veí de Besalú, es va convertir ahir en la desena víctima mortal de trànsit implicada en un accident a la N-II. Els Mossos d'Esquadra van rebre un avís quan faltaven vint minuts per les tres de la tarda, informant-los que una furgoneta havia col·lidit amb un camió a l'alçada del punt quilomètric 694, a Sils, en un dels trams de la carretera que encara resta empantanegat després que s'aturessin les obres de desdoblament.

La magnitud de l'accident va obligar a mobilitzar un helicòpter medicalitzat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) amb la intenció d'evacuar el conductor però aquest va expirar mentre una de les sis dotacions dels Bombers de la Generalitat tractaven d'excarcerar-lo del vehicle, la violència de l'impacte el va deixar atrapat a l'interior.

La col·lisió va provocar que el camió perdés una part important del combustible emmagatzemat als dipòsits externs de la tractora, cosa que va provocar el tancament de la calçada per part de les cinc dotacions de Mossos d'Esquadra que van haver de redirigir el trànsit cap a l'interior de la població com a alternativa a la N-II. La carretera es va reobrir a les cinc de la tarda després que els Bombers l'haguessin netejat amb sepiolita -un mineral que absorveix els hidrocarburs-.
Salut !!

Sagrera

Posted: Thursday 05/04/2012 10:52
by Guigui
sortrens wrote:Però jo em faig una pregunta...

Diuen que els Presupostos Espanayols cap a Catalunya l'única cosa que s'ha aprobat per el pressupost es les Obres del Ave...

Però això inclou l'Estació de la Sagrera? O Simplement faran passar directament l'Ave de Sants a Figueres sense parada a Sagrera?
Les dues coses: acabaran la Sagrera (pel 2016, diuen), però mentrestant, quan s'inauguri l'LAV a Figueres l'any que ve (si és cert), els trens aniran directes de Sants a Girona.