Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 23/12/2010 21:46
Cal esperar que els coreligionaris de Sanuy en prenguin bona nota.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
437.001 wrote:Hum... amb raó o sense, ara és moda (cal dir-ho perquè és cert) fotre m¡erda al damunt de l´AVE.
No, no és superficial i fàcil.josep_serre wrote:Això no és cert, sempre hi ha hagut gent que ha pensat així no és una cosa que sigui d'ara, crec que el que has fet és una valoració superficial i fàcil.
El Corredor Mediterrani ÉS una línia d´alta velocitat.El Corredor del Mediterrani com a inversió ràcana i per no fer l'AVE haurà sortit tant o més car que una línia d'alta velocitat i s'ha trigat molts més anys en fer-se i els que trigarà, per acabar que s'haurà de construir una línia d'alta velocitat, per acabar amb la inversió inicialment prevista amb un tren que no fa un millor temps que l'autopista, aquest també és un exemple de malversació de diners, doncs se n'han gastat menys però amb mal criteri i per tant han donat pocs fruits, això també és negatiu, en canvi fer anar l'alta velocitat (infrastructura que no el tren) a ciutats com Osca, sense menystenir a ningú també és malversar els diners, en aquest cas en sentit contrari.
437.001 wrote:No, no és superficial i fàcil.josep_serre wrote:Això no és cert, sempre hi ha hagut gent que ha pensat així no és una cosa que sigui d'ara, crec que el que has fet és una valoració superficial i fàcil.
No estic en desacord amb fons del que diu el senyor Sanuy.
Estic en desacord amb la onada d´articles oportunistes, i escrits perquè els decididors de la premsa han decidit que ara ha de ser moda criticar això.
I de fet, els va de conya perquè estem en crisi, si la crisi no fós la que és, creus que dirien res??
Ho diuen per vendre diaris, no per altra cosa...
Però ara ja no toca fer-ho perquè és massa tard, i quan s´hauria d´haver fet no es va fer.
Ara hi ha massa LAVs en construcció com per parar de cop i fer marxa enrere.
Només cal pensar que entre el 2011 i el 2014 s´hauran obert les LAVs d´Albacete a Alacant, de València a La Encina, de Valladolid a León i Burgos, el by-pass de Torrejón de Velasco, i la LAV de Galícia fins a Zamora...
La seva construcció està massa avançada com per parar ara i canviar de model, és massa tard...
El senyor Bel no és tan simpàtic com sembla...
Tot això que diu ara, ho havia d´haver dit fa deu o quinze anys, no ara...
El Corredor Mediterrani ÉS una línia d´alta velocitat.El Corredor del Mediterrani com a inversió ràcana i per no fer l'AVE haurà sortit tant o més car que una línia d'alta velocitat i s'ha trigat molts més anys en fer-se i els que trigarà, per acabar que s'haurà de construir una línia d'alta velocitat, per acabar amb la inversió inicialment prevista amb un tren que no fa un millor temps que l'autopista, aquest també és un exemple de malversació de diners, doncs se n'han gastat menys però amb mal criteri i per tant han donat pocs fruits, això també és negatiu, en canvi fer anar l'alta velocitat (infrastructura que no el tren) a ciutats com Osca, sense menystenir a ningú també és malversar els diners, en aquest cas en sentit contrari.
Està en construcció, en diferents graus d´avenç, entre València i Almería.
Una LAV entre Barcelona i València és necessària des del primer moment, pensar altra cosa és molt innocent.
De fet, la primera LAV que s´hauria hagut de fer, en lloc de la Madrid-Sevilla, fóra la Madrid-Cuenca-València-Castelló-Tarragona-BCN, i no per Saragossa...
Així s´haurien connectat d´una tacada les tres principals ciutats espanyoles...
Però es va decidir una altra cosa...
Hum...josep_serre wrote:El Corredor Mediterrani és un conjunt de variants de la línia convencional o si ho prefereixes una nova línia convencional, però no és una línia d'alta velocitat i jo bàsicament quan parlo del corredor del mediterrani em refereixo a Barcelona València de València a Almeria no és pròpiament el Corredor del Mediterrani, sinó que correspon a altres projectes.
437.001 wrote:Hum...josep_serre wrote:El Corredor Mediterrani és un conjunt de variants de la línia convencional o si ho prefereixes una nova línia convencional, però no és una línia d'alta velocitat i jo bàsicament quan parlo del corredor del mediterrani em refereixo a Barcelona València de València a Almeria no és pròpiament el Corredor del Mediterrani, sinó que correspon a altres projectes.
Pregunta-ho a un murcià, si ho és o no ho és, de València per avall.
Digue-li a un murcià que el Corredor Mediterrani no té sentit, i ja pots començar a córrer...
Jo per Corredor Mediterrani entenc una LAV amb continuitat de Perpinyà fins a com a mínim Almería, paral.lela a la línia convencional degudament adaptada a ample UIC, ja sigui totalment, ja sigui amb 3er rail.
Explica´m si et plau, on és la ultra-radialitat de la LAV València-La Encina...Sagrerenc wrote:Si s'està treballant en els trams València-La Encina, La Encina-Alacant, Monforte del Cid-Murcia i Murcia-Almería, no és perquè formin part del Corredor Mediterrani, sinó perquè formen part del projecte LAV Madrid-Levante (oficialment "Línea de alta velocidad entre Madrid, Castilla la Mancha, la Comunidad Valenciana y la Región de Murcia"). És a dir, que no és la continuitat d'un Corredor Mediterrani el que dóna sentit al que s'està fent, sinó la connexió de totes les ciutats del sud-est peninsular amb la megacapital espanyola.
Tingues en compte que la LAV només s´acaba de posar en servei ara, i que la oferta de trens per dia i sentit s´augmentarà, el mateix es va fer amb la LAV de Barcelona.L'alta velocitat tindrà coses positives i coses negatives. El que es critica és el model que ha creat Espanya per implantar l'alta velocitat, que es pot resumir en dos punts:
1) Connexió ultra-radial de Madrid amb totes les províncies, sense tenir en compte cap criteri de tipus econòmic. Això més que una inversió de futur que creï riquesa, és un capritx polític del poder central espanyol. Es basa tot en la mentida que l'AVE crea treball i crea riquesa. La taxa provincial d'atur més alta d'Espanya la té Córdoba (31,22%), ciutat on fa més de 18 anys que hi arriba l'AVE.
2) Obsessió per les connexions ràpides per a viatgers, oblidant gairebé sempre les mercaderies. En cap país del món es construeix una infrastructura per a què hi circulin 20-30 trens de viatgers al dia.
Jo no diria tant...Aquest model ha estat creat en temps de bonança i creixement econòmic. Les crisis serveixen per replantejar, repensar i prioritzar. Malament anem si, en els temps que corren, pretenem fer-ho tot tal com s'havia pensat fa 5-10 anys. L'obsessió per l'AVE acabarà portant Espanya a la ruïna econòmica.
El tram València-La Encina és l'únic que s'escapa de la radialitat, a més molts subtrams d'aquest tram ja es van fer anteriorment i l'únic que caldrà fer és canviar l'ample.437.001 wrote:Explica´m si et plau, on és la ultra-radialitat de la LAV València-La Encina...
Tenint en compte que l´Euromed hi passa, i que la LAV Madrid-València ultra-radial i plusquam-directa passa per Cuenca, segons el teu concepte d´ultra-radialitat, aquesta línia és estranya, no?
També és estrany que la LAV Cartagena-Murcia-Albacete, radial, quedi relegada per darrera de la LAV Murcia-Orihuela-Elx-Alacant, no tant radial (hi passen els trens que van a Barcelona, ecs!).
Hi ha raonaments que de tant anticentralistes, acaben sent més centralistes que els centralistes de veritat...
Cada dia passen per la LGV Est (en 3 anys de vida) més trens dels que passen per la LAV Madrid-Andalusia (després de 18 anys). La LGV Est supera els 12 milions de passatgers anuals, i això que només hi ha en servei la primera fase de la LGV Est (París-Baudrecourt), quan es posi en servei la segona fase els trànsits augmentaran molt notablement. La LAV Madrid-Andalusia, per contra, només té 8 milions de passatgers (comptant els Avant Madrid-Puertollano).437.001 wrote:Tingues en compte que la LAV només s´acaba de posar en servei ara, i que la oferta de trens per dia i sentit s´augmentarà, el mateix es va fer amb la LAV de Barcelona.
O ja no ho recordes? Quants trens al dia passen per la LGV Est, a França? quants passaran per aquesta línia un cop acabada??
El problema no és que els bitllets siguin cars, el problema és que la construcció de les LAV és molt cara i l'hem de pagar entre tots, tot i que els que se'n beneficien són una minoria.437.001 wrote:Sagrerenc wrote:Aquest model ha estat creat en temps de bonança i creixement econòmic. Les crisis serveixen per replantejar, repensar i prioritzar. Malament anem si, en els temps que corren, pretenem fer-ho tot tal com s'havia pensat fa 5-10 anys. L'obsessió per l'AVE acabarà portant Espanya a la ruïna econòmica.
Jo no diria tant...
És cert que per exemple, Madrid ha gastat moltíssims diners en l´ampliació del metro.
No podrà invertir en el metro durant molts i molts anys... però... passa una cosa.
Que la xarxa ja està feta i en servei. I per tant la gent la fa servir.
Si els bitllets de l´AVE fóssin més barats, el criticaríem tant?
Sagrerenc wrote: 1) Connexió ultra-radial de Madrid amb totes les províncies, sense tenir en compte cap criteri de tipus econòmic. Això més que una inversió de futur que creï riquesa, és un capritx polític del poder central espanyol. Es basa tot en la mentida que l'AVE crea treball i crea riquesa. La taxa provincial d'atur més alta d'Espanya la té Córdoba (31,22%), ciutat on fa més de 18 anys que hi arriba l'AVE.
Evidentment no, el problema és que el cost de la infrastructura s'ha de repercutir en els bitllets, per aquest motiu tenim l'AVE al preu que el tenim, entre d'altres és clar.Si els bitllets de l´AVE fóssin més barats, el criticaríem tant?
L'objectiu de qualsevol inversió pública ha de ser crear riquesa, i que part d'aquesta retorni a l'Estat en forma d'impostos. No sé si hi ha molta economia submergida a Còrdova, però no tindria sentit que l'Estat invertís i el creixement aconseguit fos en negre.josep_serre wrote:Aquesta dada també s'hauria d'agafar amb pinces, perquè una cosa és l'atur oficial i una altra cosa el real, qualsevol persona que vaig a Andalusia i en uns llocs més que en altres veurà com descaradament l'economia submergida té un pes enorme en la vida diària, en la majoria de casos descarat a més, potser perquè la gent també ho necessita, de fet el que va dir Puigcercós a la darrera campanya va ser una veritat com un temple, i que ningú m'interpreti com res en contra d'aquella terra ni de la gent que hi viu sinó en solidaritat dels que la tiren endavant.
Per altra banda tampoc sabem com seria la ciutat sense AVE, com que he estat molts cops a Andalusia però sempre molt després que s'inaugurés l'AVE jo només puc parlar de com és ara, també he estat diversos cops a Córdoba i a part del que m'han explicat, no és precisament una ciutat pobra ni estancada sinó tot el contrari, però està clar que és una ciutat que ha tingut un impuls i un creixement important arran de l'arribada de l'AVE.
Sagrerenc wrote: 1) Connexió ultra-radial de Madrid amb totes les províncies, sense tenir en compte cap criteri de tipus econòmic. Això més que una inversió de futur que creï riquesa, és un capritx polític del poder central espanyol. Es basa tot en la mentida que l'AVE crea treball i crea riquesa. La taxa provincial d'atur més alta d'Espanya la té Córdoba (31,22%), ciutat on fa més de 18 anys que hi arriba l'AVE.
Evidentment fa 10 o 15 anys ningú sabia com aniria la cosa, però sabíem que altres països més solvents com Alemanya o Suïssa apostaven per models totalment diferents a l'espanyol, i que França (el que es va inventar això de l'Alta Velocitat) creixia a un ritme més lent. Si Espanya volia ser capdavantera en Alta Velocitat, ho hauria d'haver fet en base a uns estudis econòmics que justifiquessin la construcció de tants kms d'AV. La decisió va ser política, no econòmica, i ara ho estem pagant.josep_serre wrote:I sobre el comentari anterior de si articles com el que parlem és oportunista això no és cert, que la teva memòria sigui selectiva és una cosa i la realitat una altra, fa 10 o 15 anys com refereixes poca gent sabia ben bé què suposava l'alta velocitat, ni com seria, ni què suposaria, malgrat tot de sempre tots els mitjans han tingut sobre aquest tema opinions per tots els gustos, potser la qüestió és que ara no es parla de l'alta velocitat en si sinó la forma en què s'ha dut a terme, lògicament fa 10 o 15 anys no es sabia com es duria a terme i per tant no es podia parlar de com serien les coses al avui, erò ja aleshores es deia en molts mitjans que l'alta velocitat s'ha de fer amb el cap, a més a més, com si tu ara diguessis les mateixes coses que fa 15 anys o les que diràs d'aquí 15 anys.
Tota la raó, i jo encara diria més: el que està obsessionat en aparentar, és que realment no té res.josep_serre wrote:Tenim la desgràcia de viure en un país que entre altres molts defectes, alguna virtut també tindrà, agrada molt aparentar, al preu que sigui, això n'és un exemple però mirant a ciutadà de peu n'hi ha prou per afirmar això.
470 wrote:De momento todas las Lavs exceptuando creo Mad-Vall tienen resultados de explotación positivos, y tienen expectativas de crecimiento, si estan duplicando vias a la salida de Madrid será por algo, quizas 16.000.000 millones de pasajeros no sean muchos, aunque hay que contar que parte de los otros 10.000.000 millones de largo recorrido usan tramos de Lav(utilizando el horrible invento del cambio de ancho) y que cuando este listo el nuevo tunel de Atocha los tráficos aumentaran (aunque se tenga que pasar por la muy centralista Madrid), se habla de Francia y Alemania pero su Km de Lav sale mucho mas caro que el nuestro.
Yo tambien creo que hay que racionalizar el modelo, que no podemos construir tanto en tan poco tiempo, que hay que destinar mas dinero a cercanias y potenciar las mercancias, pero no creo que lo hecho salvo algunas cosas sea tan terrible.
rectifico 16 millones de pasajeros año 2008 en Lav y 10 millones en LD mas o menos.437.001 wrote:470 wrote:De momento todas las Lavs exceptuando creo Mad-Vall tienen resultados de explotación positivos, y tienen expectativas de crecimiento, si estan duplicando vias a la salida de Madrid será por algo, quizas 16.000.000 millones de pasajeros no sean muchos, aunque hay que contar que parte de los otros 10.000.000 millones de largo recorrido usan tramos de Lav(utilizando el horrible invento del cambio de ancho) y que cuando este listo el nuevo tunel de Atocha los tráficos aumentaran (aunque se tenga que pasar por la muy centralista Madrid), se habla de Francia y Alemania pero su Km de Lav sale mucho mas caro que el nuestro.
Yo tambien creo que hay que racionalizar el modelo, que no podemos construir tanto en tan poco tiempo, que hay que destinar mas dinero a cercanias y potenciar las mercancias, pero no creo que lo hecho salvo algunas cosas sea tan terrible.
¿16.000.000 millones de pasajeros son 16 billones?